‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
פורטל יפו  קהילת יפו  בהשראה יפואית-אלבום חדש לשי נובלמן
בהשראה יפואית-אלבום חדש לשי נובלמן
בהשראה יפואית-אלבום חדש לשי נובלמן
 מאת: מערכת הפורטל
‏שבת ‏24 ‏מאי ‏2014.
שי נובלמן-אלבום חדש
שי נובלמן-אלבום חדש
שתף |

בהשראה יפואית-אלבום חדש לשי נובלמן
יומי הוא חלום- אלבום חדש  ושלישי לשי נובלמן, שנוצר ונכתב בעיר יפו, שם התגורר שי במשך שנים. האלבום צבוע בצבעי העיר ומושפע מהחיים בה.
עטיפת האלבום מתעדת את נמל העיר, והדיסק כולל בנוסף גם פוסטר נדיר של כיכר השעון.

האלבום יחגג בהופעה חגיגית וחד פעמית בליווי תזמורת גדולה ואורחים,  ב31.5 מוצאי שבת בשעה 21:00 במועדון הבארבי בתל אביב. אורחים מיוחדים: דנה עדיני, ערן צור יהלי סובול, יותם בן חורין ועוד.

המוסיקאי והזמר שי נובלמן קצר לאורך השנים שבחים רבים בארץ ובחו"ל על היצירה הייחודית שלו, הוירטואוזיות הווקאלית ובעיקר הסגנון המפתיע כל פעם מחדש.

בשנת 2010 , לאחר סיבובי הופעות בארץ ובאירופה לקידום אלבומו הקודם והמצליח, “Beautiful Life “, לקח נובלמן הפסקה מהופעות כדי להתרכז בכתיבת אלבום חדש, ראשון בשפה העברית.
נובלמן גר אז ביפו ונשבה בקסמיה של העיר העתיקה ומלאת המסתורין. הוא כתב שירים שרבים מהם עסקו סביב החיים בה מנקודת מבטו של תייר-מספר החי בה. זהו אלבום של מסע ברחובותיה של העיר: הכנסיות והמסגדים, סיפורים על אגדות בנמל, ימאים ודייגת בודדה, דמויות שפגש ברחובותיה (אישה בעלת כוחות מיסטיים), אושיות שחלם אודותיהם  - וגם סיפורים אישיים היישר מדירתו בתוככי שוק הפשפשים. "יפו הטילה עלי כישוף. היא גרמה לי לחלום ולחלום", הוא מספר.

האלבום מאופיין בצליל של הרוק והפופ של שנות השישים. את מרבית משירי האלבום מלווה תזמורת גדולה של נגנים .
פרט לנובלמן, שכתב את מרבית השירים, האלבום מכיל שני טקסטים של ערן צור ("דייגת", "בילי באד") ושני טקסטים שכתב בצוותא עם דן תורן ("רץ ביפו", "ג'וליאן ואני").
כמו כן מכיל האלבום גם קלאסיקה שנכתבו לה מילים מקוריות - "My Year Is a Day" (להיט פסיכדליה צרפתי משנת 1968) שהפך ל ״יומי הוא חלום״.

רץ ביפו-  השיר שפותח את האלבום החדש בסערה ודהרה גדולה, ושאת מילותיו כתב נובלמן עם דן תורן, נחשב על ידי שי כשיר המפתח של האלבום. הוא זה שממקם את המאזין במקום ההתרחשות- העיר יפו. 
את ההשראה לשיר קיבלת מטיוליו הרבים בנמל ושכונת עג'מי, אפופי המתח והמסתורין. השיר מתאר סיפור אהבה פנטזיונרי בין  ילדיהם של שני משוררים מהמאה ה-6, שמואל בן עדיה ואומרו אל קאייס וגם סוס אחד, שמעופף בשמיה הבוהקים".

האלבום זכה לשבחים רבים, ביניהם תארי ״אלבום השנה״ במספר עיתונים. יואב קוטנר כתב עליו בישראל היום: ״יוצא מן הכלל טוב! שומע ופשוט מתרגש״  

את האלבום ניתן לרכוש בחנויות התקליטים אך גם דרך לינק זה- שדרכו מוכר שי את האלבום, עם הקדשה אישית וחתימה לכל קונה ומשלוח עד הבית.

 


תגיות:   מוסיקה ביפו   דמויות ביפו   שי נובלמן   שירים על יפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
איאת אבו שמיס
ראיון עם איאת אבו שמיס
שלןמי גולדנברג
קליפ חדש לשלומי גולדנברג
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |