‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
בבפנוכו
הצגה העוסקת בהשפעת הסביבה עלינו כבני אדם
בבפנוכו בתיאטרון הסמטה ביפו
בבפנוכו בתיאטרון הסמטה ביפו
שתף |
שתי נשים צעירות - הילי וברי, מצטרפות לסדנה העוסקת במתן ביטוי אישי לזיכרונות, מאוויים ומשאלות אנושיות. תחילה עליהן להציג את "כרטיס הביקור" שלהן, דבר שאינו מובן מאליו ויוצר דרמות קטנות עצובות-מצחיקות. לאחר מכן, במהלך המפגש, נחשפים הרבדים היותר עמוקים שבנפשן, עד להארה האישית המתקנת.
ההצגה עוסקת בהשפעת הסביבה עלינו כבני אדם ומציבה מראה אישית-חברתית, 
המלמדת כיצד חינוך לקוי, הורים ומורים, שאינם רואים ומקשיבים לילד באמת, חברה שמאלפת אנשים לפי תבניות, חוויות ואירועים לא נעימים אותם אנו חווים כילדים – "מלכלכים" את האני האמיתי שלנו, ומעכבים בעדנו מלהיות חופשיים ואותנטיים.


 
יחד איתן זוכה הקבוצה בסדנה – שהיא הקהל שבא לצפות בהצגה – להיחשף לאופן שבו תפיסות אישיות שלנו את עצמנו, קולות ודימויים צובעים את המציאות, מנהלים אותנו ואת הקשר שלנו עם העולם שמחוצה לנו.
במהלך ההצגה נכנסות הילי וברי אל תוך חלום המוצג על הבמה. החלום נותן ביטוי סוריאליסטי לאותם קולות ודימויים. הצלילה אל תוך החלום ומתן הביטוי המצוקה האישית, מאפשרת להילי וברי להרגיש את עצמן בפעם הראשונה באמת. מעבר ל"פרסונה" – המסכה שאותה הן נושאות איתן בחיי יום-יום, על מנת לשרוד.

ההצגה עוסקת בהשפעת הסביבה עלינו כבני אדם ומציבה מראה אישית-חברתית, המלמדת כיצד חינוך לקוי, הורים ומורים, שאינם רואים ומקשיבים לילד באמת, חברה שמאלפת אנשים לפי תבניות, חוויות ואירועים לא נעימים אותם אנו חווים כילדים – "מלכלכים" את האני האמיתי שלנו, ומעכבים בעדנו מלהיות חופשיים ואותנטיים. המסע אל תוך עצמנו מחייב קילוף שכבות של התנייה חברתית ובחינתה מחדש. רק אז נוכל להקשיב באמת לאותם רעשים המכסים על הקול האותנטי שלנו, להכירם טוב יותר וגם להיפרד מהם בדרך להיותנו מי שאנחנו באמת. ככל שאנו לומדים על עצמנו ונפרדים מדפוסי חשיבה והתנהגות שאינם משרתים אותנו, אנו מתחברים לאני האותנטי שלנו ומשפרים את איכות חיינו ואיכות קשרינו עם הסובבים אותנו.

ההצגה מתקיימת במעגל והצופים בהצגה הם שמרכיבים אותו, ובתוכו. כל אחד מהצופים, על פי בחירתו, יכול לקחת חלק בהצגה, אולם אינו מחוייב לעשות זאת. צורת המעגל מאפשרת לנו לראות כיצד כולנו מראות אחד של השני, והמעגל יוצר את היחד, המחבר את כל החלקים לשלם אחד.
המעגל הוא אינסופי.
מלאכת ההתקרבות שלנו אל עצמנו היא אינסופית.המפגש והלמידה, היצירה המשותפת, הם שעושים את הדרך אל ההשלמה שלנו עם עצמנו ועם העולם סביבנו.

מחיר כרטיס: 60 ש"ח
גימלאים\סטודנטים\כוחות הביטחון\ידידי הסימטה: 40 ש"ח
* לחברי מועדון "זמן תרבות" זוג כרטיסים במחיר 70 ש"ח
 

מקום האירוע:
סמטת מזל דגים 8, יפו העתיקה
טל: 03-6812126
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |