‏יום ראשון ‏05 ‏מאי ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  צבע הדברים 2
צבע הדברים 2
תערוכה קבוצתית של למעלה ממאה יוצרים.
צבע הדברים 2 בנמל יפו
צבע הדברים 2 בנמל יפו
שתף |
 צבע הדברים 2


הצורך ליצור טבוע בכולנו משחר ילדותנו, מאז לקחנו  דף מזדמן, שרבטנו עליו וחפשנו בו את העולם.
כבר אז גילינו את יכולתנו ליצור "מציאות אמיתית" ומנגד "מציאות דמיונית". אותו הצורך הבוער ליצור ניבט אליכם מן הקירות שסביבכם. 
זהו מקור היצירה  של למעלה מ- 100 יוצרים המציירים ב- 6 קבוצות בסדנת הציור של ברוריה הסנר, בה ה"חדשים" שבסדנה מציירים כבר כמה שנים, ואילו ה"וותיקים" מציירים קרוב ל- 20 שנה. מרבית המשתתפים מציירים אחת לשבוע, משך הבקר כולו או אחר הצהריים כולו, חלקם מציירים פעמיים או אף שלוש פעמים בשבוע. הם מגיעים לסדנה, המתקיימת בגבעתיים, מכל חלקי הארץ (מחיפה בצפון ועד ערד בדרום - וכמובן מכל איזור המרכז).

טווח הגילאים של המשתתפים גדול וגם מגוון עיסוקיהם רחב - אך המשותף לכולם הוא העקביות וההתמדה בה הם מפנים לעצמם זמן ומקום פנימי -  ומציירים.
בהדרכתה ובהנחיתה של ברוריה הסנר, אמנית ומנחת סדנאות ציור משך שנים, מתאפשרת חוויה אמנותית מופלאה  ומיוחדת.

חלק מהעבודות פיגורטיביות, חלקן מופשטות עם רמז לנושאים נעלמים היוצרים אשליה של התבוננות בקיים ובנעדר בו זמנית, חלקן קונספטואליות וחלקן מנסות להגיע לחקר היצירה עצמה (ארספואטיקה).
חלק מן העבודות עזות ואקספרסיביות ונותנות דרור לדמיונות פרועים, חלקן מינוריות ומינימליסטיות.
ה
יוצרים מנהלים דו שיח מרתק עם האמנות המופשטת האמריקאית (ראושנברג, בסקייה, לארי ריברס ואחרים) ועם האמנות האירופאית (הווארד הודג'קין, קארל אפל, בורז'ואה ואחרים) -  ו"שיחה" זו נשמעת בעבודות שבתערוכה זו  בשפת האמנות הבינלאומית.  

היצירה בקבוצה ובהנחיה מקצועית יוצרת חיבור אישי בין היוצרים וזיקות מעניינות בין העבודות. העבודה המשותפת מאפשרת תמיכה הדדית ודו-שיח בין עבודות. התהליך מתרחש הן בתהליך העבודה עצמו והן תוך התבוננות משותפת ב"תוצר", כשהביקורת הבונה מייצרת הפריה הדדית והעצמה.

יחד עם זאת לכל אחד מהיוצרים סגנון משלו, "כתב יד" אישי, כיוון משלו המתפתח לאורך השנים עם הצמיחה אישית, הלמידה והחשיפה  לטכניקות נוספות והטמעתן.
ניכר כי הקבוצות, המקום וההנחיה של ברוריה הסנר יוצרים נדבכים נוספים ומעשירים – אבל גדולתה של העשייה היוצרת בקבוצה זו היא היכולת להכיל את השונות והייחודי של כל אחד ואחת ממשתתפיה ולאפשר להם את המרחב המתאים.

עבודות שונות של חלק מהמשתתפים הוצגו בעבר ומוצגות גם בימים אלה בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובעולם ובאירועי הביאנאלה באירופה.
עבודות קודמות של חלק מהמשתתפים בתערוכה נרכשו בשנים האחרונות ונמצאות באוספים פרטיים ועסקיים בארץ ובעולם.
בתערוכה "צבע הדברים" המתקיימת ב"מחסן 2" בנמל יפו מציג כל אחד מהיוצרים עבודה אחת מתוך מכלול יצירותיו בשנה האחרונה (2010-2011).
את התערוכה אוצרת ברוריה הסנר.
  
דרורית אמיתי-דרור וקרני חורן

 

מקום האירוע:
נמל יפו
טל: 03-6832255
יום שישי
יום שבת
מתאריך: 5/5/2011
עד תאריך: 22/5/2011
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |