‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  CASTRO STREET PROJECT
CASTRO STREET PROJECT
קסטרו מציגה את קולקציית הקפסולה בחגיגת גרפיטי בנמל יפו
שתף |
 
 אמנות רחוב – CASTRO STREET PROJECT
קסטרו גאה לחשוף את שיתוף הפעולה  הפורה במיוחד שהפגיש שתי פלטפורמות יצירה שונות: עבור אמן הגרפיטי מהווים קירות הרחוב כקנבס לבן ואינסופי, עבור כל מעצב אופנה תהיה זו הטי-שירט הלבנה החלקה. בפרויקט נעשה חיבור בין הסטודיו לעיצוב של בית האופנה עם אמני גרפיטי ומקעקעים, מתוך כבוד ליצירתם ורצון לבחון את המשותף והדומה בין התחומים.  מתוך המפגש המרתק נוצרה קולקציה בת 50 דגמי טי-שירטים לנשים ולגברים, במהדורה מוגבלת לאספנים.
האירוע יתקיים בנמל יפו, מיום ג' 17.5.11 עד יום שבת 21.5.11

 
קולקציית הקפסולה CASTRO STREET PROJECT
תהליך העבודה היה חדש לכל היוצרים. ליצירת הקולקציה נוצרו צמדים של מעצבי האופנה ואומני הגרפיטי וכך השתנתה דרך העבודה בכל צוות בהתאם לחיבור שנוצר.  המעצבים והאמנים החליפו רעיונות, עבדו יחד על הסקיצות והיצירות בהתאם לשפה המאפיינת את האמן: חלקם מתמחים למשל בגרפיטי טיפורגפי, אחרים עסוקים יותר בציור. לכל אמן כתב יד שונה, מנטליות ושפה אחרת – כל אלה קיבלו ביטוי בתוצאה הסופית: הקולקציה המשקפת מעל הכל דיאלוג ייחודי המספר סיפור שלם ומרתק על האמן, על פרשנות המעצב ועל המפגש ביניהם.

על האמנים המשתתפים ב –
CASTRO STREET PROJECT
על הניהול האמנותי של  CASTRO STREET PROJECT אמונים האדריכלים גסטון צהר ומירב (סלוש) איתן, בעלי קבוצת - O*GE GROUP המתמחים בתכנון מבני ציבור לצד בניית פרויקטים אורבאניים רחבים (פרויקט מפלצות העיר בחיפה, גינת הלילה בפסטיבל האור בירושלים). או*ג’י היתה אחראית לניהולו האומנותי של הפרויקט, משלבי תכנונו ועד להפקת האירוע בנמל יפו.   האמנים המשתתפים בפרויקט: CANTWO ו- HERAKUT  מגרמניה, SUIKO מיפן . ומישראל  NESCA, BORIS, SHORTY, ANTON, HERO, COCA, KEOSONE, SIGNER, SHOE.TWO, SORIE, וקבוצת O*GE GROUP אדריכלית הפרויקט.
HERAKUT-GERMANY
הצוות הראקוט מורכב מהאמנים הרה ואקוט, מהמפורסמים והיצירתיים שבאמנות הרחוב העכשוית העולמית. הרה ואקוט מגיעים מערים שונות בגרמניה המזרחית והמערבית והם פועלים יחד כמעט עשור. הם אוהבים כל מה שקשור בגרפיטי, היפ הופ, השהייה מחוץ לבית ולסטודיו ומהעבודה על גבי מבנים. בעוד שהרה למדה ציור קלאסי ופיתחה סגנון חופשי, אקוט הוא אוטודידקט והוא יוצר באמצעות ספריי בלבד דמויות ריאליסטיות של אנשים וחיות.
הצוות הראקוט חבר למעצבים דגנית הולינגר – רם – קפטנית קסטרו נשים ואסף לינקובסקי מעצב בקסטרו – מן. 
   
  CANTWO- GERMANY
קאנטו הוא אחד מאמני הגרפיטי הראשונים באירופה. ב-1983, בגיל 13, נתקל ברקדני ברייקדאנס שרקדו לפני קיר גרפיטי בברונקס והתאהב.
קאנטו ידוע בסגנון יחודי וחזק של אותיות עצומות וניגוד חזק בין מסגרת האותיות למילוי והוא נחשב לאחד ממייסדי ה- “old school graffiti”, סגנון שאפיין את שנות השמונים.
 
SUIKO-JAPAN
סויקו נחשב לאחד מטובי אמני הגרפיטי היפני. הוא עובד על קירות קטנים מאוד ועל מבנים עצומים, תמיד ללא הכנות ומבלי לתכנן את העבודה. העבודות של סויקו מדויקות ונקיות ובחירת הצבעים שלו מיוחדת ושונה מהמקובל. אלימות ותשוקה הם הנושאים בעבודותיו ושמו, בצורות אמורפיות ומורכבות, שלובות תמיד ביצירה. מקור השם סויקו במשפט יפני עתיק: “אל תדבוק בשכל הישן, תחיה איך שאתה”.  סואיקו חבר למעצב שחר דנציגר – מעצב קסטרו נשים. שחר פגש את סואיקו במהלך ביקורו בטוקיו, שם החלה העבודה על הסקיצות של הקולקציה. התקשורת ביניהם נעשתה באמצעות GOOGLE – TRANSLATE כיוון שסואיקו אינו יודע כמעט לדבר אנגלית.
 
NESCA-ISRAEL
נסקה מגדיר את העבודות שלו כאמנות אורבנית שיש לה קיום בעיקר ברחובות העיר.
העבודות של נסקה מבוססות על אלמנטים מעולמות אחרים ודמיוניים, מתוך התפיסה שלו שמה שברור, מובן ומציאותי בהכרח משעמם.
נסקה הגיע לאמנות לפני 12 שנים בגלל השפעת תרבות ההיפ-הופ שמאופיינת בחיבור אמנותי לגרפיטי. את השם בחר נסקה לאחר שנחשף למדבר הפרואני “נזקה” המתאפיין בשבילים גיאומטרים שדרך היווצרותם ומטרתם מסתורית.
נסקה חבר למעצב שחר יהודה – מעצב קסטרו – מן. 
BORIS-ISRAL
בוריס מגדיר את האמנות שלו כעכשווית ואורבנית. הוא מצייר מאז היה ילד ובשנים האחרונות הוא בעיקר מקעקע את עבודותיו על גופם של אחרים.
העבודות של בוריס מושפעות מקומיקס, גרפיטי עולמי ו”זרמים תרבותיים של השוליים”. 
SHORTY-ISRAEL
שורטי שואבת את ההשראות לעבודות שלה מסרטי אנימציה ומהאומנים חומברטו ראמוס ואודרי קאוואסאקי. מציירת מאז שהיתה קטנה ועובדת בעיקר כמעצבת גרפית.החתימה של אמנית הגרפיטי "שורטי"
את השם קיבלה מחבר בתקופה שלמדה ברייקדאנס מכיון שהיתה הכי קטנה ונמוכה בקבוצה.
הפרויקט עם קסטרו נראה לה שילוב נכון ומעניין אבל היא בעיקר שמחה שיש לה הזדמנות לעבוד עם האומנים האחרים שבד”כ לא יוצרים עבודות משותפות רחבות.
היא מאמינה שהגרפיטי יתפוס תאוצה ויתפשט בארץ והיא מבחינתה רוצה לפתח את הסגנון הייחודי שלה ולהשאר בתחום עוד הרבה זמן.
שורטי חברה למעצבות אופנה של קסטרו: גפן רוזן ושיר וייס בכר
 
ANTON-ISRAEL
אנטון מגדיר את עצמו כמאייר אמנות קונספטואלית. הדמויות שלו מושפעות ממשחקי מחשב, סרטי מדע בדיוני ואנימציה יפנית ואמריקאית, אלא שהעבודות שלו מציגות עולם טכנולוגי ויצורים שעברו קטסטרופה. דרך סגנון ה-cyberpunk    הגיע אנטון לגרפיטי ובחן את העבודות שלו בקנה מידה גדול ומוחצן. העבודות של אנטון מושפעות מהאמן הגרפי גיגר ומסרטים כמו בליידראנר, אקירה, טרמינטור ו-ghost in the shell  .
אנטון חבר לשגיב גלעם – קפטן קסטרו מן ולאסף ביטון – מעצב קסטרו מן.
 
HERO-ISRAEL
הירו פורק באמנות את מה שהוא לא מצליח לבטא במילים. האמנות בשבילו היא מקום מפלט ופריקת מתחים. הגרפיטי תמיד היה חלק מחייו, כרקע במשחקי מחשב או על רמפות בסרטי “סקייט”. הוא מעצב ומצייר מגיל צעיר ומגדיר את הגרפיטי כשפה. העבודות של הירו הושפעו בעבר מהפשטות של קית’ הרינג ועד היום מושפעות מהסוריאליזם והאקספרסיוניזם, משפת הקומיקס ומגישת ה”ניו סקול” מעולם הקעקועים.
 
EL COCA-ISRAEL
בעבודות של קוקה אפשר לזהות את האהבה הגדולה שלו לים ולנשים. אחרי מספר שנים באוסטרליה, העבודות שלו מציגות נופים אקזוטיים ואלמנטים מעבודתו היום יומית כמקעקע.
רוב היום הוא מצייר ויוצר “עם אבא אמן ומעצב מטורף. נולדתי לזה, לא הייתה לי הרבה ברירה”. הוא כבר לא זוכר איך נדבק אליו השם.
קוקה חבר למעצבת מעיין קפלינסקי – מעצבת קסטרו נשים.  גרפיטי של האמן כאוס בנמל יפו
KEOS -ISRAEL
כאוס מעיד על עצמו שהוא טיפוס דינמי ואימפולסיבי והאופי שלו משפיע בצורה ישירה על העבודות שהוא יוצר. כך גם בחר את השם שמלווה אותו למעלה מעשר שנים. לתחום הגרפיטי הגיע לאחר טיול ארוך באירופה והחשיפה לגרפיטי יצרה בו משיכה מיידית לסגנון. הוא מספר שבחיי היום יום הוא מרגיש הרבה פעמים כלוא ועצור אבל ברגע שהוא עובד על “פיס” ברחוב הוא חווה חגיגה של חופש והתפרקות מוחלטת. הגרפיטי בשבילו הוא אובססיה ופחית הספריי היא הכלי לבטא את עצמו.
כאוס חבר למעצב עידו שבט – מעצב גרפי קסטרו מן.
 
SIGNER-ISRAEL
סיינר משלב בין דמויות ואותיות כדי להצליח לתקשר עם קהל רחב שעובר ברחוב ורואה את עבודותיו. לגרפיטי נחשף כרקדן ברייקדאנס בסצנת ההיפ הופ ויצר לעצמו שפה גרפית יחודית של דמויות. השם signer  התחיל מכך שעל העבודות היה חותם בכינוי sign  . בעיניו העבודות הן תמרור שאומר לאנשים לעצור רגע ולשים לב מה קורה סביבם. הוא מסביר שהעבודות מושפעות ממה שעובר עליו, כולל מה שקורה ברחוב כשהוא עובד.
סיינר חבר למעצבת הדס בלום – מעצבת קסטרו מן. 
SHOE -ISRAEL
שו הוא רייטר שמושפע מפונטים פשוטים ומדמויות של אנימציה של דיסני. בעבודות שלו הוא משחק עם ההברות והצלילים ויוצר עבודות שבהן האותיות מקבלות היררכיה ואופי. הוא התחיל לצייר אותיות כשניסה להרשים בחורה ולכתוב לה בצורה מיוחדת ומאז לא הפסיק.
בשיעור משעמם במיוחד צייר על הנעליים וחתם בצחוק shoe  . “מאז זה נדבק לי ונשאר איתי”.
שו חבר למעצב שחר דנציגר – מעצב קסטרו נשים.
 
SORIE-ISRAEL
סורי מגדיר את האומנות שלו כגרפיטי רייטינג, העבודות שלו שמופיעות בכל רחבי הארץ, מציגות את שמו בפונטים עשירים ובצבעוניות יחודית. סורי הושפע ע”י אומנים כ-RIME, ASKEW, KEMS, REVOK, BERST, BATES, SOTEM, STORM והוא מאמין שגרפיטי אמיתי צריך להעביר מסר, לא רק להיות אסתטי. את השם אימץ אחרי שהייה בלונדון, “כל הזמן האנשים אומרים ברחוב: סורי, סורי. אני אהבתי את הצליל אבל שיניתי את האיות כדי שלא יהיה רושם שאני מתנצל על משהו”.
הוא שמח על ההזדמנות להשתתף בפרוייקט ובעיקר מבסוט שהאותיות שעיצב תורגמו לפסל ענק שיוצב בנמל יפו עם השקת הקולקציה.
הוא חושב שבעוד 10 שנים הגרפיטי בארץ יהיה הרבה יותר מפותח אבל הרבה פחות חוקי, “אני בעוד 10 שנים אהיה רחוק מאוד מכאן. פיס אווווט!”

מקום האירוע:
נמל יפו
טל: 03-6832255
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |