‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  מעבורת חלל
מעבורת חלל
חללי סטודיו פתוחים - במסגרת אירועי אוהבים אמנות 2012
הסטודיו של עדן בנט
הסטודיו של עדן בנט
שתף |
 
מעבורת חלל
7-8.9.2012
18:00-11:00
חללי סטודיו ברחבי העיר
לאירועי אוהבים אמנות 2012 ברחבי יפו - לחצו כאן
למרות השינויים הניכרים שחלו בדפוסי העבודה של האמנים העכשוויים, הסטודיו מתפקד עדיין כסביבת העבודה העיקרית של רבים מהם. מתוך מחשבה זו צמח הפרויקט הנוכחי, שבו הוזמנו מספר אמנים העובדים במקומות שונים בעיר להתייחס אל הסטודיו שלהם, לא רק כמקום המאכלס את תהליך היצירה, אלא אף כמקום התצוגה שלה.

האמן דניאל בורן(Buren) , במאמרו "הפונקציה של הסטודיו", התייחס לבעייתיות ולאובדן ההקשר הכרוכים בהעברת היצירה למקום התצוגה הסטרילי שבו היא נחשפת לעין הציבור, ולניתוקה מן המקום האורגני שבו נוצר. משום כך ביקשנו בפרויקט הנוכחי להעניק לאמנים תנאי תצוגה שהם חלק אינטגרלי מתהליך העבודה שלהם. דמיינו לכם: ילדה ישובה על השטיח, משחקת. היא אוחזת בקובייה מלבנית כאילו הייתה מטוס ומשיטה אותה במו־ידיה בשמי החדר. הפסיכואנליטיקן דונלד ויניקוט (Winnicott) , טען שזהו הרגע היצירתי הראשון. 

הסטודיו, על צורותיו העכשוויות המגוונות,  ניתן להגדרה כ'מרחב פוטנציאלי' – מונח שטבע ויניקוט כאשר עמד על התנאים שמאפשרים את הפעולה היצירתית. המרחב הפוטנציאלי הוא מרחב ביניים השוכן בין הפנטזיה למציאות ובין המציאות הסובייקטיבית לאובייקטיבית.  
הסטודיו הוא לפיכך זירה שהמחשבות מתגבשות בה לכדי עבודת אמנות, זירה שמתקיים בה מפגש בין המרחב הקונקרטי והפיזי לבין זה המדומיין, הנראה רק בעיני רוחם של האמנים – ומוצג כעת גם בפני הצופים.
 
אוצרת:  הילה כהן־שניידרמן
 
חללים פתוחים באיזור יפו:
עדן בנט
ללא כותרת
רח' רבנו חננאל  6-4
להיות בסטודיו, לצד בעלי מלאכה.  מעבר לקירות ומאחורי הדלת, להאזין לקולות המצלצלים של גברים הצועקים זה לזה. לשמוע את מעלית המשא עולה ויורדת;  את צפצופי הרברס של משאיות שפורקות ומטעינות סחורה. להיות בלתי־נראית. לא סטודיו פתוח, גם לא סטודיו סגור: סטודיו צופה.
 
אורי גרשוני
לשכה אפלה
רח' רבנו חננאל  4
האור הוא נוזל החיים של הצלם,  ותנאי יסודי של הצילום.  אך הצילום והצלם מחויבים גם אל החושך הקשור אף הוא בטבורו של המדיום.  אורי גרשוני בחר להפוך את הסטודיו שלו ממקום של אור ללשכה אפלה , כדי לחשוב על הצל לא רק כהיפוכו של המואר.
 
 
ראפת חטאב (המיקום אינו ביפו – האמן יפואי)
ללא כותרת
רח' אלכסנדר ינאי 8 , דירה  6
           
ראפת חטאב שואב את חומרי עבודתו מהיומיום ומהזירות שבהן הוא פועל.  עבודותיו נוגעות, כל אחת בדרכה,  ברובד מסוים של זהותו.  אצל חטאב אין הפרדה בין הבית ובין הסטודיו,  הממוקם בדירתו.  הוא מזמין אותנו לבקר בחלל הפרטי שלו,  המערער על ההפרדה בין מקום מחייה ויצירה.
 
 
 

מקום האירוע:
טל: 
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |