‏יום חמישי ‏28 ‏מרץ ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  יום הקומדיה דל'ארטה הבינלאומי
יום הקומדיה דל'ארטה הבינלאומי
יום הקומדיה דל'ארטה הבינלאומי 2015
יום הקומדיה דל'ארטה
יום הקומדיה דל'ארטה
שתף |
יום הקומדיה דל'ארטה הבינלאומי 2015
 
תיאטרון הסימטה ולהקת סקפינו מציינים את יום הקומדיה דל'ארטה הבינלאומי ב-25 בפברואר, מועד שנקבע על ידי אונסקו, ארגון החינוך המדע והתרבות של האו"ם. מטרת היום היא לקדם ולהרחיב את הידע על שפת תיאטרון ייחודית זו שנולדה באיטליה בתקופת הרנסנס ועודנה חיה, בועטת ומוצגת בכל רחבי העולם.
במסגרתו נארח את "קומדיה במסכה", הצגה לילדים בביצוע להקת סקפינו (50 ₪ להורה וילד);
רב שיח בהשתתפות אנשי אקדמיה, יוצרים ושחקנים (20 ₪);
ואת "ארלקינו ושלושת הקרננים" מאת נסים אלוני - הצגת קומדיה דל'ארטה בביצוע האקדמיה לאמנויות המופע (50 ₪; כרטיס משולב להצגה ולרב שיח 60 ₪)

קומדיה במסכה
 
מסע קומי תיאטרלי מרתק אל תולדות המסכה. המופע עוקב אחר התפתחות המסכה בתיאטרון (מסכות מתכת, המסכה הניטרלית, מסכות האופי המגוונות) בחגיגה של קומדיה דל'ארטה. אמנות מופלאה זו מבוצעת בסצנות משעשעות תוך סקירה של הדמויות הקלאסיות – ארלקינו, פנטלון, הנאהבים, דוטורה, קפיטנו ועוד.
מופע קצבי, מלא הומור, מלווה במוזיקה ותנועה, ומסיר את המסך מעל סודות עבודת השחקן, שפת הגוף ועולם התיאטרון. במהלך המופע משתמשים השחקנים בכשלושים מסכות שונות, כולן עבודת יד בעיצובה של האמנית יהודית גרינשפן; מסבירים לצופים על המסכות ועל סגנונות המשחק שהתפתחו מהן ואף משתפים את הקהל בסצנות מאולתרות ומשעשעות.

ארלקינו ושלושת הקרננים  
ארלקינו, הנוכל הערמומי ממסורת הקומדיה דל'ארטה, מתמרן בתחבולותיו העליזות את עלילת הקומדיה ואת כל הדמויות אל מחוז חפצן ומימוש תאוותיהן.
ארלקינו מודיע לקהל שליבו נתון לסינתיה, שהיא לא רק טבחית מעולה אלא גם אשתו של קוביילו. 
סינתיה, מצידה, זורקת מן הבית את קוביילו בעלה, שרק פקח את עיניו בבוקר וכבר ממשמש את העוזרת. אבל ליבו של קוביילו, מסתבר, שייך לפלמינה, הנשואה לפנטלונה. 
על כן מבטיח ארלקינו לקוביילו כניסה חופשית לחדרה של פלמינה, על מנת להיפטר ממנו ולפנות את דרכו אל סינתיה. מכאן מתפתחת שורה של תמונות קומיות מעוררות צחוק ושעשוע, עד שכל האוהבים מוצאים את עצמם איש בזרועות רעותו.
 

מקום האירוע:
סמטת מזל דגים 8, יפו העתיקה
טל: 03-6812126
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |