‏יום שלישי ‏16 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  שעת סיפור: "עוד נשיקה ודי"
שעת סיפור: "עוד נשיקה ודי"
שעת סיפור והרצאה במרכז הורים-ילדים
שעת סיפור ביפו
שעת סיפור ביפו
שתף |
 
שעת סיפור והרצאה ב"מרכז הורים וילדים, גפן":
"עוד נשיקה ודי" / נאוה גייזנבורג
הרצאה בנושא מתלות לעצמאות - המעבר לגן - תתקיים ביום ראשון 22.03.15 בשעה 10:30
הקראת הסיפור: "עוד נשיקה ודי" כתבה נאוה גייזנבורג ביום שני 23.03.15 בשעה 11:00
 
הסיפור עוד נשיקה ודי מספר את סיפורה של ילדה "היום בבוקר כשהגעתי לגן, הייתי מאוד עצובה. לא רציתי שאמא תלך ותצא לדרכה". מידי בוקר נתקלים הורים רבים בקושי של ילדיהם להיפרד בפתח הגן. בספר מציעה המחברת דרך היתולית להתמודד עם הבעיה על ידי יצירת שורות של נשיקות שמותירות את הילדה עם חיוך על שפתיה.
 
המעבר של הילד מתלות לעצמאות מרשות ההורים לרשות הגננת אינו קל לא עבור האם ולא עבור הילד. ניצניו הראשונים מתחילים עם לידתו של התינוק כבר אז מתחיל הניתוק הפיזי של האם מתינוקה ושל התינוק מאימו שימשך עד לפרידה הסופית עם יציאתו של הילד מהבית והקמת משפחה משלו.
כמו השלת נשל הנחש, הפיכת הגולם לפרפר וכל מעבר אחר בטבע ובחיים גם הפעוט והוריו יכולים לחוש "כאבי גדילה", אובדן ופרידה, קושי במעבר מהמוכר והידוע לאחר ולשונה.
 
תהליך ההפרדות מתחיל למעשה בסביבות גיל 3-4 חודשים. עד אז, הילד תופס את אמו כחלק ממנו. אך החל מגיל 4 חודשים, הילד הופך לפעיל יותר ומודע יותר לעולם שסביבו. תהליך ההיפרדות ימשך כשההורה יאפשר לתינוק להמשיך לחקור את סביבתו תוך שהוא זמין עבורו ונכון למלא את צרכיו. כך שסביבות גיל 10 חוד', הילד כבר יצא "לחקור" את העולם, לבדוק גירויים בסביבה, תוך שמדי פעם הוא יחזור  לקבל "תדלוק רגשי": מבט, לטיפה, חיוך, שמשמעותם שהוריו עדין נמצאים שם בשבילו גם כשהוא מעז להתרחק.

במידה וההורה ישדר לילד שהוא סומך עליו כאשר הוא מתרחק, אינו מגונן עליו יתר על המידה, אך גם אינו דוחק בו להתרחק ולהתנסות אלא קשוב לילד לקצבו ולצרכיו הילד יצבור חוויות טובות מהקשר שלו עם הוריו. כך שתהליך ההיפרדות וגיבוש העצמיות שישחקו תפקיד נכבד בחייו בגילאי 2-3 הילד יוכל להישען על תמיכתם של הוריו גם כאשר הם רחוקים ממנו למשל בגן.
על ההורה לאפשר לילדו פרידה הדרגתית ובמקביל, הילד צריך לרצות, להעז ולהפרד. כדי שיוכל לעשות זאת, נדרשים התנאים הבאים:
- עליו לחוש אהוב ומסופק ולא לחשוש שאם יתרחק מאמו, יאבד משהו.
- עליו להיות בעל יכולות גופניות שיאפשרו לו להתחיל הפרדות – מסוגל לעשות דברים כהכנסת מוצץ לבד ומאוחר יותר לזחול וכן הלאה בהתאם לגילו.
- עליו לקבל חיזוקים על גילוי עצמאות – אין לעשות בשבילו פעולות שהוא יכול לעשות לבדו.
- יש חפצים המקלים על הילד את תהליך הפרידה: דובי, שמיכה, חיתול בד וכד', מקנים לו לעתים תחושת ביטחון היות והם מייצגים עבורו את ההורה כשזה אינו נמצא בבית, כשבאה מטפלת, כשהולכים לגן וכשהולכים לישון ואמא ואבא עוזבים את החדר.
- עירוב אדם נוסף בטיפול בילד - לילד יהיה קל יותר לצאת מהסמביוזה עם הדמות המטפלת העיקרית ולתת אמון גם באחרים, לעומת ילד שמורגל לכך שאדם אחד הוא כל עולמו.

לסיכום על ההורים לעודד את הילד לחקור, ולהתנסות ולבחון את יכולתו.  למרות שהדבר כרוך בקושי, ולעיתים אף ב"בזבוז זמן", טוב יעשו ההורים אם לא יחלצו במיידית לעזרתו או יעשו במקומו כאשר הוא ניתקל בקושי קטן.
ככל שהילד, יתנסה, יתאמן ויפתח את אמונתו בעצמו כך יגדל להיות מבוגר עצמאי ובטוח בעצמו. 

הפעילות תתקיים במרכז "הורים - ילדים, גפן" הממוקם בקומה השנייה של בנין טיפת חלב ברח' עירית 17, יפו ג'.
טל: 03-7248195
מייל: merkaz_horim_gefen@mail.tel-aviv.gov.il
 

מקום האירוע:
עירית 17, יפו ג'
טל: 03-5089939
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |