‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  אורפיאוס במטרו
אורפיאוס במטרו
ערב מיצגי שירה
אורפיאוס במטרו
אורפיאוס במטרו
שתף |
 
אורפאוס ביפו, ערב מיצגי השירה ה-13 
תיאטרון יפו . יום ג' 2/6/15
בהמשך הערב – הופעה מוסיקלית של להקת "סיסטם עלי"

אורפאוס ביפו ה-13 יהיה ערב מיצגים מזרחי. לכל אורכו ינגנו נגנים סוּפיים. מאירה סגל בחליל נאיי וגד תדהר בעוּד - הם ילוו הקראות שירים וינגנו יצירות סופיות מסורתיות. לצלילי המוזיקה יקריאו משיריהן אמניות המנוסות במופעי במה - סיגלית בנאי ואיריס אליה כהן -והשחקן הנודע ג'ורג' אסקנדר יגיש משיריהם של משוררים ערבים בני זמננו. מנחה הערב יהיה מרדכי גלדמן.

צמד המוזיקאים מאירה סגל (חליל נאיי) וגד תדהר ( עוד) נפגשו לראשונה בטורקיה, בכנס של קהילה סופית בו התקיים טקס ה"סמע" של הדרווישים המחוללים.  במהלך מסעותיהם ליקטו מאירה וגד ניגונים עתיקים ממסורות שונות וזכו ללמוד עם מיטב המורים בתחום בארץ ובעולם.  גד יוצר, מלחין ומנגן באנסמבל המדברי "פראן" . 
מאירה מנגנת ומופיעה עם הרכבים שונים בשלל סגנונות מוסיקליים, בארץ ובעולם ( ארה"ב, ירדן, שוויץ וכרתים) ואף הופיעה עם נגנים בעלי שם עולמי כגון רוס דאלי ויאיר דלאל.
מאירה וגד  ניגנו יחדיו במיזמים שונים וכבר הופיעו בהצלחה רבה על בימת אורפאוס ביפו.

סיגלית בנאי היא בימאית, משוררת, וחוקרת תרבות מזרח תיכונית. היא מרצה לקולנוע באוניברסיטת תל אביב ובמכללת ספיר. ספר שיריה "שכונת התקווה, קהיר" עלה כמופע של שירה מדוברת (ספוקן וורד), בתיאטרון יפו הערבי עברי בבימויה של חנה ווזנהגרינוולד בביצועה של המשוררת. היא תקרא משירי ספרה "שכונת התקווה, קהיר", בלווי מוסיקה חיה. בקהיר נפרשים סיפוריהן של איילין, מוניקה, סמירה וסיגלית המגיעות לפנסיון רומא כדי לחפש את זהותן הערבית, וחוות התפכחות כואבת. בחזרה הביתה, בשכונת התקווה, קהיר מהדהדת באתרי תפר בהם מיטשטש הגבול בין ישראל למרחב הערבי שמקיף אותה.
 
איריס אליה כהן היא יוצרת רב תחומית, סופרת ומשוררת. ספריה 'מכתוב', 'דושינקא, נשמה', ו'שחרחורת' (שירים) הקנו לה פרסום רב וזיכו אותה בפרסים.היא תקריא שירים שיש בהם חזרה לחוויות בראשית - לילדות, לבית ההורים, לטבע וגם שירי אהבה.

ג'ורג' אסקנדר
הוא שחקן נודע שהופיע הרבה מאוד בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה.הוא זכה בפרסים כשחקן משני וכשחקן ראשי ובמלגת קרן שרת. באחרונה מופיע בהפקה המוזיקלית של תיאטרון יפו 'אום כולתום'. הוא מורה לדרמה בכמה מסגרות. הוא יקריא משיריהם של סמיח אל קאסם, מחמוד דרוויש, טהא מוחמד עלי, נידהאאח'ורי, אנטון שמאס, מחמוד ערישי ומרוואן מאח'ול.
 

מקום האירוע:
רח' מפרץ שלמה 10 יפו העתיקה
טל: 03-5185563
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |