‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  שעת סיפור והרצאה - סיר הסירים
שעת סיפור והרצאה - סיר הסירים
על הרגלי ניקיון בגיל הרך
שעת סיפור ביפו
שעת סיפור ביפו
שתף |

שעת סיפור "סיר הסירים"
בית ספר להורות "מרכז - הורים, גפן" מלמד על הרגלי ניקיון בגיל הרך
הרצאה בנושא הרגלי ניקיון – גמילה מחיתולים תתקיים ביום רביעי  27/05/15 בשעה 16:30
שעת סיפור "סיר הסירים" ביום שני  01/06/15 בשעה 11:00
 
עלילת הספר "סיר הסירים", מאת אלונה פרנקל, נסובה סביב תינוק ששמו נפתלי, אשר קיבל מסבתא שלו חבילה. נפתלי מנסה להבין למה משמש החפץ בחבילה עד שלבסוף מתגלה כי מדובר בסיר. נפתלי מנסה להשתמש בסיר כמה פעמים, אך לא מצליח. עד שפעם אחת ישב וישב וישב, ובסוף הצליח. אמו של נפתלי מאוד שמחה על ההצלחה, שולחת את צרכיו לשירותים ומספרת לו כי משם הם יגיעו לים.

סיפורו של נפתלי רלוונטי לכל הורה וילד כאשר מגיע שלב הגמילה מחיתולים. הסיפור מספר על תחילת המעבר לשלב זה, על שלב ההכנה לגמילה, על הקשיים והתסכול הנלווים לשלב זה ודרך ההתמודדות עימם ועל האושר ותחושת הסיפוק שיש בהצלחתו של שלב זה.

הגמילה מחיתולים היא משימת הגמילה המשמעותית והמורכבת ביותר שעוברים הילדים בשנות חייהם הראשונות. תהליך הגמילה מחיתולים חושף את הילד הרך למפגש מורכב ולא פשוט בין נטיותיו הטבעיות והרגליו המולדים, לבין ציפיות החברה ממנו ומוסכמות העולם הסובב אותו. 

האופן בו יחווה הילד שלכם את תהליך הגמילה מחיתולים ויתמודד עימו, תלוי במידה רבה בכם ההורים: במסרים שתעבירו לו, במידה שבו תהיו מכוונים לזיהוי צרכיו, באופן שבו תתייחסו ל"פספוסים" ובאווירה הכללית שתיצרו בביתכם סביב הגמילה. 

לפני כניסתכם וכניסת ילדיכם לשלב הגמילה מחיתולים חשוב להבין כי לא כל הילדים מוכנים להיגמל באותה נקודת זמן, חשוב להיות קשובים להם ולשלב בו הם נמצאים לפני תחילת הגמילה. גמילה מוצלחת מחיתולים יכולה להתרחש רק כשקיימת בשלות מספקת גופנית ורגשית.

בשלות גופנית- בשלות גופנית היא הבסיס לגמילה והינה תנאי הכרחי (אך לא מספיק) להצלחתה.
בשלות רגשית- האופן שבו הילד יחווה את תהליך הגמילה קשור מעל לכל לגורמים רגשיים.
ילד שנגמל מחיתולים כשהוא בשל ומוכן לגמילה, יכול להפיק מתהליך זה תחושות חיוביות של עצמאות ושל שייכות "לעולם הגדולים", תחושות של בגרות ושל יכולת התמודדות.
תהליך הגמילה מחיתולים הוא תהליך רב שלבי כל הילדים עוברים את כל השלבים, אך משך כל אחד מהשלבים עשוי להשתנות מאוד מילד לילד.

חשוב להיות עקביים בתהליך ולא להחזיר לילד את החיתול מפעם לפעם אחרי שכבר הסרתם אותו. החזרת החיתול עלולה לבלבל אותו מאוד. במצבים מיוחדים כמו  נסיעה ארוכה יש להיערך למשל, בסיר נוסף. ברגע שהחלטתם שאתם מורידים לילד את החיתול-לא מתחרטים ולא מחזירים את החיתול- לפחות למשך שבועיים. חשוב לערב כל מי שנמצא בקשר ישיר עם הילד- מטפלת, גננת, סבים וכדומה- לשתף בעמדתכם והגישה לגמילה, התייחסות דומה מצד כל האנשים המשמעותיים הסובבים את הילד תסייע לו מאוד להיגמל.

בסופו של דבר, רוב הילדים שמגיעים לשלב המעשי של הגמילה כשהם בשלים לכך ומקבלים תמיכה ועידוד רב מהוריהם ומיתר האנשים הסובבים אותם, מצליחים להיגמל ולהיפרד מחיתול ללא קושי משמעותי תוך פרק זמן סביר.
 
יש לזכור על אף הקשיים שעלולים להתעורר, גמילה מחיתולים היא תהליך טבעי ונורמאלי, המבשיל אצל ילדים על פי לוח זמנים פנימי הטבוע בהם. אם תהיו קשובים ללוח הזמנים שילדכם מכתיב, אם תעודדו ולא תלחיצו אותו, בעיקר- אם תאפשרו לו להרגיש כי הוא עצמו שולט בתהליך, גמילתו של ילדכם עשויה להיות תהליך נעים, משמעותי ומספק, שיעניק לו תחושת כוח, יכולת ושליטה.
 
פרטים והרשמה מרכז "הורים ילדים גפן" הממוקם בקומה השנייה של בניין טיפת חלב ברחוב עירית 17, יפו ג', טלפון: 03-7248195
 

מקום האירוע:
עירית 17, יפו ג'
טל: 03-5089939
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |