‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
יפו TV אירועים
 
יפו העתיקה
 
פורטל יפו  אירועים ביפו  אבן,נייר וחומר למחשבה
אבן,נייר וחומר למחשבה
תערוכת פיסול קבוצתית
יעל אשכר
יעל אשכר
שתף |
 
תערוכת חומרים בגלריה החברתית בן עמי ביפו :
אבן, נייר וחומר למחשבה! 
תערוכת פיסול קבוצתית עם מגוון חומרים,  בהשראת עבודת הפרך בחומר ולבנים של בני ישראל במצרים
אוצרת: דורית טלמון
פתיחה: 7-04-2016 נעילה : 7-05-2016
משתתפים: אהרלה בן ארי, אוריאל בר אבן, איגור קרדנצר, חיותה מרכוס, יעל אשכר, ניהאד דביט, עדה רוזן גל, עדנה פיורקו, צבי זגגי ושרה קלוג

בטרם יכלו היהודים להפוך לעם בו בחר אלוהים, היה עליהם לעבוד ב"כור ההיתוך" של מצרים. במשך שנים רבות הכריחו אותם  המצרים לעבוד בעבודת פרך "בחומר ובלבנים"
(שמות  א' , יג-יד)
האדם הוא "בנאי" מטבעו, חלקנו בונים מבנים פיזיים, מכונות מתוחכמות וגם חפצים שימושיים, לעיתים חסרי תועלת. אחרים עוסקים בבניה מטאפיזית כדי שאלה יוכלו לשמש כבתים לרעיונות או רגשות. כולנו בונים את החיים, מחשלים חומרים מסביבתם,  מהחברה שבתוכה אנו חיים, מתוך נפשנו, והופכים אותם לחפץ המשרת תכלית ומטרה מסוימת. כיון שהאדם יכול לבחור להפוך את החפץ למשרת תכלית או מטרה, האמנים  הם אלה הבוחרים להפוך את החומר לחפץ בעל מטרה רוחנית. לאמן יכולת וכישרון לבחור את  החומר  אשר לו הוא רוצה להעניק חיים ולחשוף את הפוטנציאל הגלום בו.  

כיפוף, ליפוף, כיור, חריטה, גילוף, צביעה, הדבקה, הלחמה, עיצוב, גזירה, ציור, ניסור, ריתוך, קשירה, שזירה, הם רשימת פעלים המאפיינת תערוכת פיסול זו. מגוון חומרי היצירה ורשימת פעלים זו, היא שהובילה לתערוכה צבעונית מעניינת ומגוונת.
מתכות, זכוכית, אבנים, עץ, נייר וחומר, זוכים לטיפול מיוחד בידיהם המיומנות של האמנים 

המשתתפים בתערוכה. שלל הסגנונות מתארים סצנות שונות, בהן דמויות ילדים, נשים, גברים ובעלי חיים, הלקוחים מארועים  המתרחשים יום יום סביבנו. העבודות מתאפיינות באסתטיקה ברמה גבוהה, הבעה אישית, כוח ודימיון, הומור, הפשטה וסימבוליקה.  תחום האמנות התלת ממדי הוא שינוי פיזי של החומר וגם שינוי סמנטי שלו. בזכות החשיבה היצירתית  נוצרו סצנות יומיומיות, מצבים קיימים וזהויות שונות של האדם. הפיסול הוא תחום יצירה קדום בעל השפעות תרבותיות רבות שנים, החל מסגנון הפיסול הקלאסי ועד לרמת המופשט. היצירות עשויות בחומרים רכים וקשים, חומרים מעובדים וגולמיים, והאמנים לא כבולים לסגנון אמנותי מוגדר. הן נעות על הציר שבין הפיגורטיבי למופשט, בתנועה ובזרימה בין הרעיון היצירתי, החומר המשמש לפיסול לבין המתבונן.
בתערוכה זו האמנים מבטאים את אמונתם ומביאים מיכולתם וכישרונם בתחומי היצירה השונים. האמנים מקיימים שיח ייחודי וחיבור לנושא התערוכה:  מגוון חומרי יצירה בהשארת עבודת הפרך של בני ישראל במצרים .
הפסלים כובשים את עינו של הצופה בצבעוניות, במגוון הצורני, הנושאים והצורות.
 
- הכניסה ללא עלות. ניתן לרכוש את היצירות

מקום האירוע:
אילת 10, ת"א-יפו
טל: 054-3091821
יום ראשון
יום שני
יום שלישי
יום רביעי
יום חמישי
יום שישי
מתאריך: 7/4/2016
עד תאריך: 7/5/2016
 
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |