‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
גן סילבי
 
פורטל יפו  ילדים ונוער  התחלות חדשות
התחלות חדשות
פרויקט חדש במרכז הירש מבקש לקרב בין הילדים להורים ולהעצים את חוויית ההורות. בידאיאת – רוח נשית אקדמית איכותית ומלאת רוך
 מאת: מיטל מיכאלי
‏יום שלישי ‏02 ‏נובמבר ‏2010. צילומים: מיטל מיכאלי
מפגש ייחודי בין הורים לילדים
מפגש ייחודי בין הורים לילדים
שתף |
 

נדמה שרוח חדשה ויצירתית נושבת במרכז הירש עם התפתחותו המרשימה של פרויקט "בידאיאת". רוח נשית, אקדמית, איכותית ומלאת רוך, שבאה לידי ביטוי כבר במפגש הראשוני עם הצוות המלווה, שעושה מאמצים עילאיים לגרום לשיפור משמעותי בתחום החינוך לגיל הרך ביפו.

חוויה מעצימה עם הילד
חוויה מעצימה עם הילד
בפרויקט "בידאיאת"(התחלות) במרכז הירש, עוזרים להורים וילדים לתקשר טוב יותר. דרך קריאת סיפורים, משחקי ג'ימבורי ופעילות יצירה ייחודית, נבנה "זמן איכות" שמשפר את הקשר הורה-ילד ומאפשר להורה ללמוד על ילדו. וגם עוזרים לאנשי חינוך להבין טוב יותר את עולמם של ילדים בגיל הרך.
 
העשרת חוויית ההורות

החל מינואר 2010, פועל הפרויקט שנועד לקדם ולהעצים אנשי חינוך והורים לילדים לגיל הרך באמצעות מגוון פעילויות משותפות להורים וילדים, וסדנות וקורסים להורים ואנשי מקצוע. 

הפרויקט קיים כבר משנת 2008 במכללה האקדמית לחינוך אלקאסמי בבקה אלע'רביה , והשנה החליטה קרן "פרייס" האמריקנית להקים פרויקט כזה גם ביפו. שני המרכזים נמצאים בפיקוח אקדמי של ד"ר מרגלית זיו, ראש מסלול הגיל הרך במכללת אלקאסמי.

אחת האטרקציות המרכזיות ב"בידאיאת" היא המשחקייה העשירה במשחקים ומציעה פעילויות משותפות להורים וילדים הכוללות משחק, יצירה ופעילות גופנית
בניגוד לשירותים אחרים שמרכז הירש מעניק, המכוונים לטיפול בילדים בסיכון גבוה ו/או ילדים בעלי צרכים מיוחדים, פונה בידאיאת לכלל האוכלוסייה ומבקש להעשיר את חוויית ההורות ואת עולמם של כלל ההורים והילדים בגיל הרך, כלומר מגיל לידה ועד שש.

"מטרת הפרויקט היא לטפח ולהעצים את המבוגרים המשמעותיים בעולמם של ילדים בגיל הרך", אומרת רכזת הפעילויות בבידאיאת, חולוד זבאנה טנאס, מרפאה בעיסוק ובעלת תואר שני. 
"להכשיר אנשי מקצוע מובילים בתחום הגיל הרך ולהעמיק את הקשר בין אנשי המקצוע לבין המשפחות. במוקד נמצא הקשר הורה-ילד, ודרך פעילויות שונות והכוונה של אנשי מקצוע נעשה תהליך של שינוי באיכות האינטראקציה".

ספרייה ומשחקייה

הפרויקט מציע פעילויות החל מקורסים והרצאות להורים ואנשי מקצוע ועד לפעילויות משותפות להורים וילדים בשעות אחר הצהריים. אחת האטרקציות המרכזיות ב"בידאיאת" היא המשחקייה העשירה במשחקים ומציעה פעילויות משותפות להורים וילדים הכוללות משחק, יצירה ופעילות גופנית. 

מרחב המשחקייה מחולק לשניים – מרחב שמותאם לתינוקות ופעוטות עד גיל 3, והשני לילדים מגיל 3-6 שנים. הורים וילדים מוזמנים לבלות יחד במגוון פעילויות מקדמות התפתחות ולמידה, בלווי הדרכה מקצועית. הפעילויות במשחקייה מתקיימות בהדרכת איזיס מסארווה, עובדת סוציאלית מומחית בהדרכת הורים, ואיזיס קרואן, בוגרת חוג מדעי התנהגות וסטודנטית לתואר שני בייעוץ משפחתי. 

אטרקציה ייחודית נוספת היא הספרייה שנקראת "חיקאיאת בבדאיאת". מעבר לשירות רגיל של ספרייה, ספרייה זו מציעה שעת סיפור פעילה להורים וילדים, שבה הורים יקבלו הדרכה כיצד לקרוא ספרים לילדים בדרך מהנה ובאופן שמעשיר את השפה והחשיבה שלהם. 

"מטרת הפרויקט היא לטפח ולהעצים את המבוגרים המשמעותיים בעולמם של ילדים בגיל הרך", אומרת רכזת הפעילויות בבידאיאת, חולוד זבאנה טנאס
ניתן גם לרכוש ספרים מובחרים, כדי שיתאפשר המשך של קריאת הספר בבית. בתום כל מפגש, ההורים מקבלים דף הנחיה עם רעיונות לפעילויות שניתן לשלב בעת קריאת ספרים בבית.

תוכנית חדשה שהחלה השנה משלבת תלמידי תיכון מבית הספר עירוני י"ב, הלומדים במגמת מדעי התנהגות, הן במשחקייה של בידאיאת ובגני ילדים והן בלימודים אקדמיים במכללה האקדמית תל אביב-יפו. 

תלמידי התיכון יצטרפו לצוות המשחקייה בבידאיאת וכן לגני ילדים ויתנסו ביצירת אינטראקציות משמעותיות ומלמדות עם ילדים. התלמידים יקבלו הדרכה  על ידי רכזת בידאיאת בנושא חשיבות המשחק להתפתחות ולמידה והנחיות להפעלת הילדים.  

פרויקט בידאיאת, ימי שני ושלישי, בשעות 17:00-19:00, מרכז הירש
כתובת: הערמון 8, יפו. טלפון: 03-6834564

תגיות:   פרויקטים חינוכיים ביפו   מרכז הירש   בידאיאת  

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  כמה דברים ביפו
אורי, עג'מי, (02/11/2010)
עם סטטיק ובן אל תבורי ו-איאד טנוס
חוגים לילדים ביפו
במרכז הערבי יהודי ביפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |