‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
גן סילבי
 
פורטל יפו  ילדים ונוער  גינה לי ירוקה
גינה לי ירוקה
ביום שישי האחרון התקבצו ילדי בית הספר ויצמן בגינתם הירוקה למסיק זיתים מקומי. עבור ההורים הייתה זאת הזדמנות לפגוש את נציגי העירייה ולהתלונן על מערכת החינוך
 מאת: יעל שנער
‏יום ראשון ‏28 ‏נובמבר ‏2010. צילומים: יעל שנער
מטפסים על העצים
מטפסים על העצים
שתף |
 
שישי בצהרים, עבור רובנו הוא זמן שמוקדש לסידורים, קריאת עיתונים או מנוחה, אבל עבור 80 ילדים והורים מבית ספר ויצמן בעיר, יום שישי האחרון היה הזמן האידאלי למסיק זיתים בגינה הקהילתית שבחצר בית הספר.

מזג האוויר הקיצי האיר פנים לאירוע פתיחת הגינה שהיה פתוח לכלל תושבי האזור, ולא היה כרוך בתשלום. הפעילות במקום כללה ניעור עצי הזיתים על-ידי הילדים ואסיפת הפירות לתוך מכלי פלסטיק. לאחר מכן, ביקעו הילדים את הזיתים בעזרת כלים מתאימים ולמדו כיצד לכבוש אותם במים ובתבלינים.


אנשים טובים באמצע הדרך
חבצלת מור, הרכזת הקהילתית של בית הספר, מספרת על הרעיון: "לפני שנתיים, לכבוד 100 שנים לעיר תל-אביב יפו, קיבלנו במתנה מהעירייה את חלקת השטח הזאת שהייתה לפני כן אדמת בור מוזנחת. תחת הכותרת 'ירוק מבפנים ירוק מבחוץ' התחלנו להקים גינה קהילתית. קיבלנו תרומות מקרן פורד, ואנחנו משתפים פעולה עם החברה להגנת הטבע והמישלמה ליפו, עם הצופים ועם נוער שעושה שירות לאומי, הרבה אנשים טובים באמצע הדרך מסייעים לנו, כאשר המטרה היא שהגינה תרכז כמה שיותר פעילויות".

במקום נכחו בנות מחטיבת הביניים, בוגרות בית הספר, שהיו בכיתות החלוצות שהקימו את הגינה וראו איך היא הופכת ממפגע מלוכלך למוקד עלייה לרגל.

להבי: "העוצמה של גינה קהילתית היא חברתית ואקולוגית גם יחד. בטבע אין שפה, גינות קהילתיות הן כלי פנטסטי לשילוב בחברה, לפלורליזם ולסולידריות כלפי הסביבה"
מור מתרגשת לראות פעילות של בוגרים בבית הספר: "הנערות מרגישות גאוות יחידה, את הספסלים שעשויים מצמיגים הן בנו בעצמן, בידיים. החזון שלי הוא שכמה שיותר ילדים ובוגרים מהשכונה ישבו פה ביחד בצל העצים, ישחקו ויהנו מהטבע. כל העניין פה הוא קירוב לבבות, מגוון של אנשים וילדים מכל קצוות העיר שאחראיים ביחד על איכות הסביבה הקרובה אליהם".

עוצמה אקולוגית
מקרבים את הילדים לטבע
מקרבים את הילדים לטבע
במקום נכחה גם מיטל להבי, סגנית ראש העירייה, שאף טעמה ממעשה ידיהם של הילדים והשתתפה בפעילות. "העוצמה של גינה קהילתית היא חברתית ואקולוגית גם יחד. יש ערך מוסף לכך שהורים וילדים מתחזקים את המקום ולא עובדים בשכר. הילדים נוטעים וזורעים בעצמם, כך הם רואים תהליך ולומדים דרך הידיים על מחזור החיים. בטבע אין שפה, גינות קהילתיות הן כלי פנטסטי לשילוב בחברה, לפלורליזם ולסולידריות כלפי הסביבה".

להבי גם שמעה טענות מהורים שנכחו במקום לגבי איכות ההוראה והמבנה המיושן של בית הספר. אביעד שר-שלום, מתכנן סביבתי במקצועו ואבא לתלמידה בגן חובה, הסביר מדוע מערכת החינוך אינה הולמת. הוא הפציר בלהבי לפעול לשיפור המצב הקיים ולדאוג לתלמידי יפו. לדברי שר-שלום, אין בכוונתו לשלוח את ילדתו לכיתה א' בבית הספר, זאת על אף שהוא סמוך למקום מגוריו. חילופי הדברים הקשים נערכו בחיק הטבע וגרמו לכך שהביקורת נאמרה ברוח טובה.

כל אותו הזמן התרוצצו הילדים בין העצים, טיפסו עליהם בצוותא, המשיכו במסיק ובתחרות "מי אוסף יותר זיתים". מור עברה בין הילדים ושיבחה אותם על העבודה הטובה. 

הנה אספתי זיתים!
הנה אספתי זיתים!
לאחר שסיימו ללקט את הפירות, שמעו הילדים סיפורים על הזית ולמדו על הגוונים השונים של הזיתים המעידים על רמת הבשלות שלהם. גם כאשר הסתיימה הפעילות, נותרו במקום ילדים והורים שהמשיכו ליהנות מישיבה ומשחק בגינה.  

את התוצרת שאספו במאמץ וביזע יצטרכו הילדים, או ליתר דיוק ההורים, לשים בכלי עם מים ולהחליף את המים בכל יום במשך שבוע ימים. 

לאחר מכן, הזיתים מוכנים ונותר רק לאכול אותם – ניתן להוסיף למים עשבי תיבול, לימון ופלפל לפני הטעם. שיהיה בתיאבון!


כולכם מוזמנים לפעילות שוטפת בגינה מדי יום רביעי בשבוע בין השעות 15:30 עד 17:30.

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ

צילום וידאו: Jimflong

תגיות:   בית ספר ויצמן   גינה אקולוגית   יפו TV  

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  עוד פעילויות כאלה, כן ירבו! (לת)
רקפת, עג'מי, (30/11/2010)
שבת למשפחה במתחם התחנה
הצגות,מופעי רחוב וסדנאות-הכניסה חופשית
מועדון הדב הירוק
הצגות ומופעים לכל המשפחה במועדון הדוב הירוק
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |