‏יום שלישי ‏23 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
גן סילבי
 
פורטל יפו  ילדים ונוער  השמים הם הגבול
השמים הם הגבול
שגרירי רוטשילד הגיעו ליפו כדי לקדם מנהיגות ויוזמות חברתיות. בשבוע שעבר הם ארגנו כנס מיוחד המעודד את תלמידי התיכון לפקוד את מוסדות ההשכלה הגבוהה. אם תרצו, אין זאת אגדה
 מאת: אורלי בויום
‏יום שני ‏17 ‏ינואר ‏2011. צילומים: אורלי בויום
תלמידי תיכון בכנס
תלמידי תיכון בכנס
שתף |
 
אני מודה ומתוודה שמעולם לא הפסדתי אף יום לימודים בתיכון. בחיי...
ולא בגלל שהייתי "מגה-חננה" אלא פשוט כי אהבתי לפגוש את החבר'ה, לאכול כיכר לחם מלא בשוקולד פרה ולהציק למורים מיוזעי המצח ומשעממי האוזניים שזימרו לנו במוח צלילים שנשמעו כמו פיהוק אחד גדול. 

מי בכלל חשב על העתיד, הבגרויות, הציונים והציטוט הקלישאתי "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול" היה עבורי חלק מגניב משיר של דורי בן זאב, ששר לילדי 1979 על אופציות לקריירה רחוקה.
 
והנה, מילות השיר הפכו למציאות, כשב-14 בינואר התקיים במרכז הערבי-יהודי כנס מטעם קרן רוטשילד בנושא חשיבותה של ההשכלה הגבוהה לבני הנוער היפואי. 

את הכנס יזמה והנחתה קבוצת סטודנטים מטעם "שגרירי רוטשילד" המקבלים מלגת לימודים בתמורה לעשייה וליוזמה חברתית. "המטרה שלנו היא לקבל כלים לפיתוח מנהיגות ויזמות, כדי שבעתיד נוכל להוביל מיזמים חברתיים ביפו במהלך שנת הלימודים הבאה", מספרת ליאת אבידן, סטודנטית המשתתפת בפרויקט.  
 
למען עתיד הנוער היפואי
לכנס הגיעו תלמידים הלומדים בכיתות יא'-יב' בבתי הספר התיכוניים ביפו. הם באו רעבים ועם עיניים סקרניות למידע שאולי יסייע להם לשנות ולהשפיע על עתידם. 

מטר: "הגעתי לכנס כי אני מעוניין בהשכלה גבוהה. העתיד המקצועי שלי מאוד חשוב לי ואני מצפה לקבל מידע שיעזור לי להבין את תהליך הקבלה והרישום ללימודי רפואה"
רוי מטר, תלמיד כיתה יא', סיפר ששמע על הכנס מהמורה שלו: "הגעתי לכנס כי אני מעוניין בהשכלה גבוהה. העתיד המקצועי שלי מאוד חשוב לי ואני מצפה לקבל מידע שיעזור לי להבין את תהליך הקבלה והרישום ללימודי רפואה".

חלק גדול מבאי הכנס גדל להורים שמעולם לא רכשו השכלה גבוהה ולכן עבורם הכנס הוא המקום המרכזי, ולעתים אף היחיד, בו הם יכולים לקבל מענה לשאלות הנוגעות לעתידם המקצועי. 

רוי מטר וחבריו
רוי מטר וחבריו
ולריה דוברוצקי, גדלה בבית נטול השכלה והגיעה לכנס עם הסבתא החביבה שלה אלה, שסיפרה בעיניים נוצצות עד כמה חשוב לה שהנכדה תרכוש השכלה גבוהה ותתקדם בחיים, כדי שהיא לא תצטרך לעבוד כמנקה כפי שהיא נאלצה לעשות במשך שנים רבות.
 
חזון ומיקוד עצמי
חלקו הראשון של הכנס נפתח בהרצאתו של ד"ר עראר חאלד המשמש כיום כמנהל תיכון ג'לג'וליה, שדיבר על חשיבותה של ההשכלה הגבוהה וגרם לי לייסורי מצפון על התנהלותי המביכה בשנות התיכון העליזות. 

תחילה הביא חאלד את סיפורו האישי וסיפר כיצד כנגד כל הסיכויים הפך ממורה לחינוך גופני למנהל בית ספר, התקדם במסלול האקדמי עד לדוקטורט ויצא מיפו אל העולם הגדול. "בשלב מסוים הבנתי שברגע שיש חזון ויכולת מיקוד עצמי, אז אפשר לנוע לעבר המטרה ואף אחד לא יוכל לעצור אותי! השמים הם הגבול".

רובם רוצים להיות רופאים, מהנדסים ולעסוק במקצועות פרקטיים שיקדמו אותם בחיים וגם יביאו כסף. הייתה אפילו נערה עם עיניים רושפות שהבטיחה שהיא תהיה עיתונאית, הגרסה הערבית של אילנה דיין
אלמנט מרכזי בדבריו של חאלד נגע לחשיבותה של ה"הנגשה" שנולדה בעידן הגלובליזציה: "קיימת כיום מגמת 'ההנגשה' מלשון נגיש. עידן האינטרנט הפך את ההשכלה הגבוהה על מוסדותיה לחשופים בפני הציבור הרחב. בנוסף, מעבר לאוניברסיטאות הקיימות בארץ, נפתחו מכללות רבות כמו למשל המכללה האקדמית ביפו ה'מנגישות' את ההשכלה בפניכם".

לטעמי, הדיון החשוב שד"ר חאלד עורר, נוגע לשאלה השחוקה וההיסטורית של זהות הנבנית דרך הגדרתך כסטודנט: "זה לא משנה אם אתה מוסלמי, נוצרי או יהודי, אם אתה מוגדר "סטודנט" או "אקדמאי", אתה שייך לסטטוס חדש ואף אחד לא יתעניין ב"מהיכן באת". הסטטוס החדש הזה פותח בפנייך דלתות אל העולם הגדול, שפות חדשות וחברים ממגזרים רבים ומגוונים".
 
יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ

צילום וידאו: Jimflong

ללמוד ולהישאר בחיים
חלקו השני של הכנס התמקד בהיכרות המשותפת ובגיבוש של "שגרירי רוטשילד" עם תלמידי יפו, כשהתלמידים התפצלו לשתי קבוצות קטנות וישבו במעגל שבו כל אחד הציג את החלום הקרייריסטי שלו. 
ולריה דוברוצקי וסבתא אלה
ולריה דוברוצקי וסבתא אלה
לאחר מכן, התלמידים האזינו לסיפורם האישי של עמית אורי וכפיר רייך שעשו את הבלתי אפשרי והפכו את חומר הלימוד מאויב מרושע ודחוי לחבר קרוב ואהוב. עמית אורי אף העיד על עצמו שהוא החל ליהנות מהבלתי אפשרי: "מצאתי את עצמי נהנה לקרוא וללמוד היסטוריה ואזרחות, מקצועות שלא ממש אהבתי בתיכון, ואפילו הצלחתי להוציא ציון גבוה בבגרות של שני המקצועות האלה".
 
בגמר הטקס, התלמידים יצאו משולהבים ושוחחו ביניהם על תוכניות לעתיד ועל העבודה הקשה שמחכה להם. רובם רוצים להיות רופאים, מהנדסים ולעסוק במקצועות פרקטיים שיקדמו אותם בחיים וגם יביאו כסף. הייתה אפילו נערה עם עיניים רושפות שהבטיחה שהיא תהיה עיתונאית, הגרסה הערבית של אילנה דיין.

בניגוד אליהם, אני יצאתי קצת פחות אופטימית, כשבראשי מהדהדת שאלת הזהות שחאלד העלה והתובנה שאולי באמת רק ביום שבו כולנו נוגדר "סטודנטים", אז נצליח להיות שווים ונטולי דעות קדומות. אולי רק אז ניזכר עד כמה אנחנו דומים, שהרי בסופו של יום, כולנו מתמודדים עם חומר לימוד מייגע, מורים משמימים וספר עב כרס שמסרב להיגמר, למרות שפיהקנו עליו טונות של פיהוקים.


תגיות:   השכלה גבוהה ביפו   יפו TV   חינוך ביפו   פעילות נוער ביפו  

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  חשוב ביותר
מישל, יפו, (18/01/2011)
 2.  חבל שלא מספרים להם את האמת
רג'ואן, יפו , (18/01/2011)
 3.  תשובה לרג'ואן - כידוע, קודם כל צריך להיות בנדם
יהודה, יפו, (18/01/2011)
 4.  כתבה נהדרת סיקור מעניין וחשוב.
עמנואל מגידיש, (19/01/2011)
תחרות הנואם הצעיר
ג'ואל שיבלי מיפו במקום 1 בתחרות הנואם הצעיר
המופע "כמויות"
המופע "כמויות" מגיע למרכז הערבי יהודי
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |