‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
גן סילבי
 
פורטל יפו  ילדים ונוער  ניצנים של שלום
ניצנים של שלום
ילדי בית הספר ויצמן שתלו עצים, אפו פיתות בטבון וחגגו עם הטבע לכבוד ט"ו בשבט. האדמה, כך מסתבר, יכולה להיות גם גורם מחבר בין העמים, אם כולנו נעבוד אותה יחד, ללא הבדלים
 מאת: נורית הוראק
‏יום רביעי ‏26 ‏ינואר ‏2011. צילומים: Jimflong
הגינה הקהילתית בבית הספר
הגינה הקהילתית בבית הספר
שתף |
 
במדינה שבה ערכים היא מילה גסה, לא ניתן למצוא חינוך לערכים. למרות זאת, פה ושם יש יוצאים מן הכלל וכמו ניצנים יפים אחרי הגשם גם יוזמות כאלה פורחות יחד עם לא מעט השקעה שמכוונת בהם ואנשים טובים. יוזמה כזו היא הגינה הקהילתית של בית הספר ויצמן, שהתחילה מרעיון של אחת המורות, חבצלת מור.

לכבוד ט"ו בשבט נערכה בבית הספר חגיגה חגיגית במיוחד בהשתתפות התלמידים, המורים ותושבי השכונה שבאו לסייע, לשתול, להשקות ולעדור, לתרום לנוף האורבני שלהם ועל הדרך גם לגדל ירקות ותבלינים פרי ידם שיכולים לשמש אותם בעתיד.

הילדים נוטעים עצים בגינה
הילדים נוטעים עצים בגינה
בשבילי הייתה זו קפיצה אל העבר. מאז בית הספר היסודי אני כמעט ולא חוגגת את ט"ו בשבט והחגיגה השנתית מסתכמת בעיקר באכילת כמה פירות יבשים, שטובים לבריאות במשך כל השנה.
 
16 גינות קהילתיות
באירוע של בית הספר ויצמן אפשר היה לראות פעולה יוצאת דופן. בים של קיטורים והתבכיינות על המצב, קבוצה של אנשים קמה ועושה ובכלל לא רואה בפעולה שלה משהו חריג או מוזר. והילדים? הם נהנו לשתול, לתרום ולאפות פיתות על טבון מיוחד שהונח בחצר. 

כשהסתכלתי עליהם, ידעתי: כל ילד יכול להפוך לפרח אם רק ישקו אותו במים הנכונים ובהרבה אהבה. חבצלת מחבקת ומנשקת, מכירה כל ילד בשמו וממטירה עליו שלל של מחמאות ותיאורים. הילדים בתורם ששים לעזור ולשתף פעולה ומרגישים בעצמם חשובים ותורמים.

גם תושבי השכונה התגייסו ליוזמה היפה. מרדכי ירקוני, תושב יפו, הוא פעיל סביבתי התומך בהקמת גינות קהילתיות. מי שביקר בניו יורק יכול לראות גינות כאלה מפוזרות בנוף האורבני של העיר אותן מטפחים האזרחים. בארץ הדבר קצת יותר נדיר, אך מסתבר שקיים. 

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ


"בירושלים יש מאתיים גינות כאלה", ירקוני מספר. "העירייה מעודדת שם את התושבים להקים אותן. באזור תל אביב קיימות שש-עשרה גינות בלבד ואני הייתי רוצה לראות יותר התגייסות גם מהעירייה, שנכון לעכשיו מספקת את השתילים מהמשתלה העירונית וגם מצד האזרחים ובתי ספר אחרים".
 
לא אדמה, עבודת אדמה 
מור: "אני רוצה שאנשים ייקחו אחריות. במקום שבו גרים אנשים מכל הדתות ומכל הצבעים, האדמה היא הדבר הכי ניטראלי שיש"
 "ליפו יש סטיגמה לא הכי נעימה", אומרת חבצלת, תושבת יפו מרבית חייה שבאחרונה עברה לחולון. "אני רוצה שאנשים ייקחו אחריות. במקום שבו גרים אנשים מכל הדתות ומכל הצבעים, האדמה היא הדבר הכי ניטרלי שיש".
 
דווקא האדמה היא אחד הנושאים הכי טעונים במדינה שלנו.
"אני מתכוונת לעבודת האדמה", חבצלת מתקנת. "אנשים מתקרבים זה לזה באמצעותה. זו המטרה שלי. בשורה התחתונה אין ערבי או יהודי, יש אנשים שפעילים יחד למען מטרה אחת. החזון שלי הוא שבכל יפו יהיו גינות קהילתיות כאלה, מבחינתי השמים הם הגבול. העבודה בגינה מראה לאנשים שהם יכולים לקחת אחריות על הסביבה שלהם. הפעילות פה גורמת לי להרגיש גאה שיש לי קשר ליפו". 

עודרים ושותלים
עודרים ושותלים
ובאמת, בבוקר שישי אחד ראיתי ארץ ישראל אחרת. מקום שבו תושבים נרתמים זה לעזרת זה, מקום שבו הטבע, גם אם הוא עירוני ונדיר, הוא ערך שיש לטפח. מקום שבו ילדים יהודים וערבים משחקים יחד ועוזרים זה לזה בהגשמת מטרות. יכול להיות שהתיאור הזה אידילי מדי. 

מה, חסרות בעיות ביפו? אבל לפעמים צריך גם לזכור שבתוך מדבר האסונות, הבעיות, המלחמות, המתחים והגזענות יש גם אנשים טובים, יש גם אהבה, יחסי שכנות ורעות ויש גם רצון מצד רבים להפוך את הסביבה שלנו לסביבה שיותר נעים וטוב לחיות בה.

הזרעים כבר קיימים בנו, צריך רק לשתול אותם באדמה מטופחת, להשקות אותה ולחכות לצמחי העתיד. אולי דווקא הילדים האלו של יפו מבית הספר ויצמן ששתלו וזרעו יחד, הם אלו שיביאו את השינוי שאנחנו כל כך מחכים לו.

תגיות:   גינה קהילתית ביפו   ט"ו בשבט ביפו   בית ספר ויצמן ביפו   פעילות לילדים ביפו   יפו TV  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מועדון הדב הירוק
הצגות ומופעים לכל המשפחה במועדון הדוב הירוק
מועדון הדוב הירוק יפו
הצגות מקוריות לכל המשפחה במועדון הדוב הירוק
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |