‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
גן סילבי
 
פורטל יפו  ילדים ונוער  אנחנו דור מצוין
אנחנו דור מצוין
חשבתם שהנוער ביפו מפונק ומחובר כל היום לפייסבוק? חשבו שוב. במסגרת יום מנהיגות לנוער מתל אביב ומיפו גילינו שיש להם הרבה נכונות לתרום למען הסביבה. צריך רק לדעת למנף את זה
 מאת: נורית הוראק
‏יום שני ‏31 ‏ינואר ‏2011. צילומים: נורית הוראק
יצירתיים ואכפתיים
יצירתיים ואכפתיים
שתף |
 
על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על בני נוער? מפונקים, אנוכיים, מחוברים כל היום לאינטרנט ולפייסבוק. אוהבים את "האח הגדול" ו"כוכב נולד" ובעיקר מרוכזים בעצמם. "אח", אתם בוודאי נאנחים. "בזמננו זה היה אחרת, איפה רוח ההתנדבות? איפה העזרה לזולת? איפה, איפה הם הנערים ההם מהזמנים ההם?"
 
להיות אכפתי ומעורב
אז זהו, שלא בטוח שאתם צודקים. המישלמה ליפו ובית ויצו איטליה יצאו להוכיח לכל הספקנים שגם בני נוער מסוגלים, רוצים ויכולים להתנדב וארגנו יום למעורבות ודיאלוג עם בני נוער מבתי ספר תיכוניים מתל אביב ומיפו. 

מכל בית ספר נבחרו שנים עשר ילדים, פעילים חברתית או פעילים במועצות תלמידים ויחד עם מורה מלווה הם הגיעו ליום העיון שבו שוחחו על המשמעות של התנדבות, מה זה להיות אכפתי ומעורב, מדוע חשוב לקרוא עיתונים ומדוע הם לא עושים יותר למען אחרים בחיי היומיום. 

אחרי סבב של משימות קבוצתיות שנועדו ללכד ולעודד מנהיגות ושיתוף פעולה, וגם לראות כיצד מתמודדים בני הנוער עם בעיות בהן הם נתקלים בחיי היום יום, התפנו התלמידים לבחור פרויקט התנדבותי קהילתי שאותו יזמו ואותו הם אמורים להריץ במשך השנה יחד עם בני נוער נוספים מבית הספר שלהם, בליווי ובתמיכה של המורים ושל בית הספר. 
הצעות נזרקות לחלל האוויר: עזרה לילדים, לילדי פליטים, לזקנים, לבתי חולים ולאוטיסטים ופה ושם הם מעלים גם חוויות אישיות על תרומות שנתנו לקהילה בעבר וכיצד התרומה עזרה והעניקה גם להם

השיפוצים חודרים לבתים
אז מה מציק לבני הנוער ביפו? לפי בני הנוער שהשתתפו ביום העיון: הלכלוך ברחובות, ההומלסים המפחידים וגם השיפוצים שחודרים לחיים האישיים. "פועלי הבניין יכולים להציץ לתוך הבית שלי ולראות כל מה שאני עושה", מספרת אחת הנערות לחבריה בקבוצה. נדמה שאזור תל אביב יפו כל כך משופע בבעיות עד שבני הנוער מתקשים לבחור במה עליהם להתמקד. 

הצעות נזרקות לחלל האוויר: עזרה לילדים, לילדי פליטים, לזקנים, לבתי חולים ולאוטיסטים ופה ושם הם מעלים גם חוויות אישיות על תרומות שנתנו לקהילה בעבר וכיצד התרומה עזרה והעניקה גם להם.  

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ

צילום וידאו: Jimflong

עביר סטל, מורה בבית הספר אג'יאל ל"ב, אופטימית: "בבית הספר אנחנו פועלים למען הקהילה כל השנה באמצעות עזרה לנזקקים, לקשישים ולבתי אבות. בני הנוער הם אחרי הכול תושבי השכונות ואם ניתן להם אפשרויות פעולה ונלמד אותם איך לפעול, הם לא יהיו אדישים. בני הנוער שאני מלמדת הם דווקא יצירתיים ואכפתיים".

מנהיגות והתנדבות כמתכון לאושר
מנהיגות והתנדבות כמתכון לאושר
גישה זו מחוזקת גם על ידי עינת בנדה, רכזת פיתוח תוכן במרכז למנהיגות של ויצ"ו איטליה: "מחקרים שנערכו על בני נוער טוענים שהסיבה שהם לא מעורבים היא פשוט בגלל שהם לא יודעים באילו מסגרות אפשר להתנדב. אם נעודד בקרבם מעורבות ומודעות, הם דווקא ישמחו להתנדב. החשיבות של התנדבות עולה גם לאור מחקרים שמדברים על קשר בין מנהיגות, התנדבות ואושר בקרב בני נוער ובתי הספר עושים בנתונים אלו שימוש".
 
רוצים שינוי
היום מסתיים בתחרות בין קבוצות התיכונים בסגנון מאסטר שף. התלמידים שמחים להירתם לפעולה ועובדים בצוות כדי להכין סלטים וסנדוויצ'ים מהחומרים המעטים שחולקו להם, אבל העבודה האמיתית תתחיל כנראה אחרי שיום העיון ייגמר, אז יצטרכו בני הנוער לחזור לבתי הספר ולשכונות, לשכנע את החברים שלהם לעשות למען הזולת וקצת לצאת מאזור הביטחון שלהם ולראות בעצמם אנשים בוגרים שמסוגלים להביא לשינוי אמיתי בסביבתם. 

ההשתתפות של בני הנוער ביום העיון והמוכנות שבה נרתמו לפעול ולחלוק מחייהם, מעידה על כך שבהחלט יש נכונות לתרום מצידם. המורים, מערכת החינוך ועיריית תל אביב יפו מצידם, יצטרכו להשכיל ולראות כיצד רותמים את הנכונות הזו כדי לשפר את החיים ביפו. אולי בצורה זו יצמח כאן דור שלא יחכה שיעשו בשבילו, אלא יעשה למען אחרים. 

רוצים להיות חלק מקבוצת מנהיגות נוער? - לחצו כאן

תגיות:   נוער ביפו   יפו TV   מנהיגות נוער ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
פורימון בצופי יפו
חגיגת פורים בשבט צופי יפו
מאירים את יפו
תהלוכת הלפידים של שבט הצופים
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |