‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
גן סילבי
 
פורטל יפו  ילדים ונוער  זה לא רק ספורט
זה לא רק ספורט
מכבי תל אביב יוצאת בפרויקט חדש בבתי הספר התיכוניים ביפו, לפיו תלמידים ערבים ויהודים ישחקו יחד כדוריד. עירוני יב' וחסן ערפה כבר בפנים
 מאת: אורלי בויום
‏יום ראשון ‏03 ‏יולי ‏2011. צילומים: אורלי בויום
האחים סוואלחי
האחים סוואלחי
שתף |
 
על רקע המתיחות הגוברת סביב שאלת ייהודה של יפו, מופיעים להם ניצנים של דו-קיום אמיתי ומוצלח. מכבי תל אביב יצאה בפרויקט חדש של קבוצת כדוריד מעורבת שבה משחקים תלמידים יהודים וערבים בבתי הספר התיכוניים ביפו. 

"לפני עשר שנים," מספר עודד נאמן, מנהל מחלקת הנוער במכבי תל אביב ויוזם פרויקט הכדוריד המעורב. "בעיקר בעקבות לידת בנותיי, הבנתי שחשוב לי לגדל אותן במקום שפוי יותר. מאחר שאני לא פוליטיקאי ומתרחק מהתחום הזה, אז הבנתי שיש עבודת שטח שבה אני יכול לתרום לדו-קיום אמיתי בין ערבים ליהודים".
 
לא ברור כרגע אם ריבחי ומוחמד אכן יהיו השחקנים הערבים הראשונים בליגה הראשונה של מכבי בכדוריד, אבל מה שבטוח זה שפרויקט רלוונטי שכזה חייב להמשיך ולהתפתח
אמר ועשה. תחת חסותו של "מרכז פרס לשלום", החל נאמן בפרויקט הכדוריד המעורב בלב עג'מי, בהשתתפותם של כמאה ילדים מבית הספר עירוני יב' וחסן ערפה. "הקבוצה כרגע לא ממש מנצחת, אבל בשלב הזה העיקר שהילדים יעבדו על טכניקה ועל שיתוף הפעולה ביניהם. ובאמת השילוב בין הילדים עובד נפלא, הם נמצאים אחד אצל השני בפייסבוק, ובזמן האימונים הכול נעשה יחד".
 
דרושים 200 אלף שקלים
האם יעשו היסטוריה?
האם יעשו היסטוריה?
נקודת הפריצה של הקבוצה הייתה בזכות ארבעה ילדים מצטיינים, אלדר סקוט, תום שם טוב, ריבחי ומוחמד סוואלחי, שניים יהודים ושניים ערבים, שהתקבלו למחנה היוקרתי של נבחרת ישראל לכדוריד. יש לציין כי בעבור שני הילדים הערבים מדובר בהיסטוריה, שכן זו הפעם הראשונה ששחקנים ערבים משתתפים במחנה האימונים של ילדי הכדוריד בנבחרת ישראל. אם הם יתמידו ויהיו טובים, זאת תהיה גם הפעם הראשונה שבה שחקנים ערבים ישחקו בנבחרת ישראל.
 
בשנה הבאה מתכוון נאמן לפתוח כיתת ספורט בעירוני י"ב, כדי לאתר ילדים מוכשרים לספורט ולטפח אותם. "מבחינת הילדים, עצם קיומה של כיתה כזו נותן להם מוטיבציה להצטיין ובמיוחד כשילדי הכיתה הזו מחויבים לציונים טובים והתנהגות הולמת". 

בנוסף, יש תכנון להרחיב את פרויקט הכדוריד לבתי ספר נוספים ביפו כבר בשנת הלימודים הקרובה וכמו בכל מיזם טוב ואקטואלי, גם כאן הפרויקט סובל מהיעדר תמיכה כספית. "בינתיים, פרויקט הכדוריד נתמך על ידי שלושת אנשי העסקים אמיר אלדר, דני ברנע וערן סיב, אך המשך קיומו והרחבתו תלויים במציאת מקורות מימון נוספים, לפחות 200 אלף שקלים, אם הם לא ימצאו, אז לא נוכל להרחיב את הפעילות ביפו".
 
לא ברור כרגע אם ריבחי ומוחמד אכן יהיו השחקנים הערבים הראשונים בליגה הראשונה של מכבי בכדוריד, אבל מה שבטוח זה שפרויקט רלוונטי שכזה חייב להמשיך ולהתפתח. רגע לפני שעודד נוסע לוינגייט כדי לאסוף את ארבעת המופלאים ממחנה האימונים, הוא מביע את תקוותו לעתיד. "הפרויקט כרגע נמצא בחיתוליו ואני בטוח שהוא יצמח בעתיד. התינוק עוד לא הולך לבד...אבל בעתיד הוא ירוץ".

תגיות:   ספורט ביפו   בתי ספר תיכונים ביפו   פעילויות נוער ביפו   כדוריד ביפו  

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  אחלה רעיון
שרה, יפו, (04/07/2011)
עם סטטיק ובן אל תבורי ו-איאד טנוס
סדנת ספוקן וורד ביפו
סדנת "ספוקן וורד" לנוער במרכז מנדל
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |