‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
גן סילבי
 
פורטל יפו  ילדים ונוער  סיכום שנה במרכז הורים-ילדים
סיכום שנה במרכז הורים-ילדים
מרכז הורים-ילדים ביפו,מסכם עוד שנת פעילות עניפה.
 מאת: מערכת הפורטל
‏יום שני ‏26 ‏ספטמבר ‏2011.
סיכום שנה במרכז הורים-ילדים ביפו
סיכום שנה במרכז הורים-ילדים ביפו
שתף |
 
סיכום שנה מרכז "הורים – ילדים"
כותבות: שרה גת וטל צור

כבכול שנה בהתקרב סוף שנת העבודה במרכז "הורים ילדים", אנו מבקשים מבאי המשחקייה להקדיש מזמנם למילוי שאלון על המרכז. השאלונים נועדו לבדוק את שביעות רצונם של ההורים מהשירותים אותם אנו מספקים ולאפשר לנו לבדוק את עבודתנו כדי שנוכל להתמקצע ולהשתפר.
בנוסף אנחנו מסכמים את הפעילות השנתית שלנו במשך השנה. זוהי הזדמנות עבורנו לעצור ולהסתכל מה היה לנו כאן השנה.
אנו שמחים לשתף אתכם בעיקרי הממצאים בסקירה קצרה של מעשינו. זוהי טעימה קטנה משלל הפעילות הנערכת במרכז שקצרה היריעה מלפרוס את כולה בפניכם.
 
מרכז הורים ילדים כמרכז טיפולי מציע שירותי יעוץ וטיפול אישיים ומשפחתיים. השנה ניתנו 700 טיפולים על ידי אנשי הצוות מפרופסיות שונות: פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, יעוץ חינוכי לגיל הרך, פסיכודרמה, פסיכותרפיה ויעוץ אקזיסטנציאליסטי, טיפול בבעלי חיים ועוד.
בשלהי 2010 הוקם "מרכז גפן - להזדמנות חדשה, נתיבים להורות לגיל הרך" השייך לתוכנית הלאומית הארצית לילדים בסיכון. המרכז הוקם בצמוד ל"מרכז הורים ילדים" ויושב באותו מבנה. 

בכדי לאתר משפחות לתוכנית החל תהליך מיפוי מקיף של כל הילדים בסיכון באזור יפו ג' ויפו ד'. לאחר איתור המשפחות לתוכנית נרתם מרכז הורים ילדים לתת מענה למשפחות שלא התקבלו לתוכנית והציע להם את שירותינו כולל טיפולים. בנוסף נמשכה המגמה משנים עברו של הפניות מגורמים שונים שביקשו להסתייע במומחיות שלנו בגיל הרך. 
כל שדרות האוכלוסייה צרכו את שירותינו: אמהות, אבות, סבתות, ילדים שהופנו על ידי הורים, זוגות, רווקים ורווקות בעלי אמצעים וכאלה שמצבם הכלכלי דל, יהודים, מוסלמים, נוצרים, דתיים וחילונים. לכולם השתדלנו לתת את הטיפול הטוב ביותר שיכולנו.
אחד מאבני היסוד עליו מושתת מרכז "הורים - ילדים" הוא התפיסה האקולוגית.
אנחנו, העובדים במרכז רואים עצמנו כחלק אינטגראלי מהשכונה בה אנו פועלים ועל כן אנו מקיימים יחסי גומלין דו סיטריים עם כל הגורמים הפועלים בשכונה. אנחנו משפיעים ומושפעים מכל המעגלים המרכיבים את הקהילה בה אנו חיים ועובדים. 

 
מרכז "הורים - ילדים" כמרכז למידה והכשרה
תפיסת העולם המקצועית שלנו במרכז "הורים ילדים" היא שידע ומידע על עצמנו ועל העולם מאפשר לאדם להתנהל טוב יותר. השקפה זו באה לידי ביטוי בעבודתנו היומיומית במרכז: העברת הידע שצברנו לאוכלוסיות נוספות, בראש ובראשונה להורים, לאנשי חינוך, טיפול, סטודנטים ועוד והקדשת זמן ומשאבים להכשרתם של אנשי הצוות בדרכים שונות. לתפיסתנו תהליך ההתמקצעות של איש טיפול הוא אינסופי ובכל שלב של ההתפתחות המקצועית ניתן להעשיר את ידיעותיו על מנת לעשותו מטפל טוב יותר. השקעה כזו הינה הכרחית לדעתנו להגדרתנו כמרכז טיפולי.
 
בהתאם לתפיסה זו ובשל הכמות הרבה של סטודנטים ומתנדבים שעבדו במרכז פתחנו שתי קבוצות הדרכה אחת לסטודנטים לפסיכולוגיה והשנייה לעובדים, סטודנטים ומתנדבים. בנוסף המשיכה זו שנה שנייה קבוצת ההדרכה לעובדות הסוציאליות מהמעונות הרב תכליתיים.
השנה ניתנו הרצאות להורים הן בשעות הבוקר והן בשעות אחר הצהריים. נושאי ההרצאות היו מגוונים ונקבעו על פי צרכי המשפחות  למשל לקראת הקיץ ניתנה הרצאה בנושא הרגלי ניקיון. חלק מהנושאים ניתנו כבר בעבר כמו "הולדת אח", אך בנושאים אחרים נגענו השנה בפעם הראשונה (למשל "תזונה בגיל הרך").
אנשי הצוות זכו השנה הצוות להרצאות רבות שסייעו להם להגדיל ולהעמיק את הידע שלהם על הגיל הרך. לישיבות הוזמנו עובדי "מרכז גפן" – להזדמנות חדשה, נתיבים להורות" ואנשי טיפול נוספים שעשייתם נושקת לשלנו.
 
פעילויות מרכז "הורים - ילדים" בקהילה
אחד מאבני היסוד עליו מושתת מרכז "הורים - ילדים" הוא התפיסה האקולוגית. 
אנחנו, העובדים במרכז רואים עצמנו כחלק אינטגראלי מהשכונה בה אנו פועלים ועל כן אנו מקיימים יחסי גומלין דו סיטריים עם כל הגורמים הפועלים בשכונה. אנחנו משפיעים ומושפעים מכל המעגלים המרכיבים את הקהילה בה אנו חיים ועובדים. 

היות ואנחנו עובדים עם מבוגרים וילדים אנחנו רואים לנכון להיות מעורבים במרבית תחומי החיים. אי לכך גם השנה המשכנו להוביל את הפורום ליוצאי העדה האתיופית בגיל הרך. השתתפנו בפורום נשים - יפו והרחבנו את מעורבתנו בגני ילדים ובמעונות הרב תכליתיים על ידי התערבות קבוצתית ופרטנית שביצעו סטודנטיות לייעוץ חינוכי לגיל הרך, סטודנטית לטיפול באמצעות בעלי חיים ומתנדבות מהמרכז. 
בהקשר זה ראוי לציין פרויקט חדש שהשקנו ב"פרדס דקה" בשיתוף העובדים הקהילתיים של המחלקה לשירותים חברתיים של חוצות יפו וסטודנטיות דוברות ערבית מהמרכז. פרדס דקה הוא שטח המהווה מובלעת בין שתי השכונות יפו ג' דרום ונווה גולן היהודיות.
הקמנו בשכונה עצמה קבוצה שהיתה מיועדת לילדים בגיל הרך ולהוריהם בשפה הערבית שקיבלה תשבוחות רבות וזכתה להוקרה רבה מאנשי המקום.
 
השנה שמנו דגש על התפתחותם האוריינית של ילדי המרכז בהקשר המשפחתי תוך הדגשת מקומם של ההורים כמתווכי אוריינות. כחלק מתפיסה זו המדגישה את חשיבות קריאת הסיפור לילדים, קיימנו השנה  מספר פעילויות חווייתיות המתייחסות לקריאת סיפורים:

שעת סיפור פעם בשבועיים אחר הצהריים התכנסו הורים וילדים לשעת סיפור המלווה בהדגמות תוך שיתוף הילדים בשאלות. עם סיום הסיפור התקיימה פעילות יצירתית של הילד עם הוריו המתייחסת לסיפור. בנוסף ההורים קיבלו דף המסביר את נושא הסיפור והמסר שהוא מעביר לילדים ולהורים מבעוד מועד. שעת הסיפור הועברה ע"י גב' שלומית גרוס – גל עוסי"ת מ"מרכז גפן – להזדמנות חדשה, נתיבים להורות לגיל הרך" ומר ישראל כחלון סטודנט פסיכודרמה לתואר שני. פעילויות אורייניות אחרות שקיימנו השנה הן: "משחקיה מספרת" שעת סיפור לגילאי שנה  וחצי - שנתיים וחצי בימי שלישי בבוקר ו"מועדון  הספרים לקטנטנים" - קבוצת הורים ילדים לגילאי 3-4 –  במטרה להרחיב את נושא קריאת סיפור לילדים וחשיבותם.

קבוצות
14 קבוצות התקיימו השנה במרכז בהם השתתפו  285 ילדים ו- 440 מבוגרים. לצד קבוצות ותיקות כגון "עיסוי תינוקות" ו"מעבר לאמהות", הקמנו השנה קבוצה חדשה שיועדה לאוכלוסיית האבות. הקבוצה פעלה לאורך מרבית השנה ושילבה אלמנטים מתחום הפסיכודרמה, במהלך השנה קיבלנו מספר פניות מגברים שביקשו להצטרף לקבוצה ואנו מקווים שבשנה הבאה נוכל לענות לצורך הגובר של אוכלוסייה זו. בעזרת העמותה לקידום החינוך הארכנו את משך הקבוצה "יחד אני ואת" המיועדת לאמהות ראשונות וילדיהם בשפה הערבית ופועלת במרכז זו השנה השנייה.
מה היה לנו עוד? פעילויות בחגים, פרידה מהמשחקיה מהילדים שמלאו להם 4, מסיבת קיץ (בשיתוף שבט צופי יפו עובדים קהילתיים של יפו ג' ו"מרכז גפן - נתיבים להורות") ועוד ועוד.
סיכום: השנה היתה לנו עשייה ענפה, עשירה ויצירתית. כמידי שנה הצלחנו להרחיב את פועלנו ולגעת באוכלוסיות חדשות, בנוסף לעשייה הקיימת ומבלי לפגום ברף האיכותיות. כולנו תקווה שפרויקט חשוב זה יוסיף להתקיים וימשיך לשרת קהלים ישנים וחדשים.

לכתבות ופעילויות במרכז הורים - ילדים ביפו, לחצו כאן

תגיות:   מרכז הורים-ילדים ביפו   פעילות לילדים ביפו   הדרכה להורים ביפו   שעת סיפור חינוכית ביפו   פעילות הורים וילדים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
עם סטטיק ובן אל תבורי ו-איאד טנוס
מרכז הורים ילדים יפו
סדרת מפגשים על התפתחות התינוק בגיל חצי שנה עד שנה
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |