‏יום שלישי ‏19 ‏מרץ ‏2024
המישלמה
 
גן סילבי
 
פורטל יפו  ילדים ונוער  מה למדת היום בבית הספר?
מה למדת היום בבית הספר?
עם החזרה ללימודים מבקשים אנשי חינוך ביפו להחיל תוכניות לימוד הקשורות לרב-תרבותיות וסובלנות בבתי הספר בעיר. זאת בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו בחגים
 מאת: גיל מועלם דורון
‏יום רביעי ‏26 ‏אוקטובר ‏2011. צילומים: פורטל יפו
קברים מושחתים ביפו (צילום: yaffo48)
קברים מושחתים ביפו (צילום: yaffo48)
שתף |
 
שבועיים לאחר חילול הקברים המוסלמיים ביפו בודקים אנשי חינוך איך לקדם את נושא הסובלנות והרב-תרבותיות בעיר. ארגון הנוער הערבי יהודי סדקא רעות התנדב לקיים בבתי הספר ברחבי תל אביב יפו סדנות הידברות למורים ולתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים.
אבו שינדי. אין תקציבים
אבו שינדי. אין תקציבים

"כל המחנכים והמחנכות  בעיר צריכים עם החזרה לחופשה לדון במה שקרה", אומרת חנא אמורי. "לא רק בבתי הספר ביפו אלא גם אלו שבצפון תל אביב ואף בבת ים. בית ספר נועד ללמד אותנו על החיים ולהכין אותנו לחיי אזרחות, ואי אפשר להתעלם ממה שקרה".

את לא חושבת שמורים יחששו מכניסה לנושא כה טעון?
"אם מורים או מנהלים מרגישים שהם לא מסוגלים לגעת בנושא, כמו גם בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני בכללו, אנחנו וארגונים אחרים נשמח לבוא ולהעביר סדנאות בנושא לתלמידים למורים. מי שירצה לעשות זאת, יכול לפנות אלינו. לצערי, אנחנו חיים בחברה ברוטאלית, בה הגזענות פושה. עדיף שעמדות קיצוניות יושמעו בסביבה חינוכית מאשר ברחוב או בבית קברות".

מייבשים תקציבים
ראש המרכז הקהילתי הערבי יהודי, איברהים אבו שינדי, אמר כי ייבוש התקציבים במשרד החינוך לנושא הסובלנות, הדו קיום והרב-תרבותיות תורם לתופעות מהסוג שיפו חוותה. "עד לפני כחמש שנים הייתה במשרד החינוך יחידה לדמוקרטיה וסובלנות והיא נסגרה. עד לא מזמן היו 140 עמותות חינוך שעסקו בנושאים אלו וכיום כמחצית מהם נעלמו בגלל ייבוש התקציבים. 
"אסור שיהיה מצב שתלמיד בעיר הזו לא ביקר מימיו בכנסייה, מסגד ובית כנסת, שלא ידע על ההיסטוריה של יפו – יאפא, על התרבות הפלסטינית של העיר, וידבר או לפחות יבין את שפתו של האחר"


העירייה חייבת לפצות על מה שהממשלה מחסירה. פתיחת המרכז הערבי יהודי ביפו היא אמירה חזקה בנושא, אבל זה לא מספיק. בסופו של דבר, העיר תל אביב יפו תינזק אם לא יושקו תקציבים בנושאים אלו".

בית ספר רב-דתי
סגנית ראש העירייה וחברת ועדת החינוך מטעם מר"צ, מיטל להבי, הכריזה כי תשובה הולמת לסיסמאות הגזעניות שפרחו כמו עשבים שוטים בין הקברים, היא הקמת בית ספר רב-דתי ורב-תרבותי. "הגיע הזמן שבתל אביב יפו, כעיר המעורבת הגדולה בישראל, יקום בית ספר רב-דתי ורב- תרבותי שייתן ביטוי להיסטוריה ולהווה של עיר מעורבת. מקום שיקיים דיאלוג אמיתי כבר מגיל צעיר.
להבי. בית ספר רב תרבותי
להבי. בית ספר רב תרבותי
 

כמו שיש בית ספר יחודי לאמנויות ולטבע צריך שיהיה בית ספר יחודי לרב-תרבותיות. אין ספק שבית ספר כזה יכשיר בצורה הטובה ביותר את תלמידיו לחיות במציאות המורכבת והעשירה של החיים ביפו בפרט ובמדינת ישראל בכלל. אין לי גם ספק שחינוך שכזה ימנע את מה שראינו ביפו". 

לבקר בכנסייה, מסגד ובית כנסת
קריאה דומה להכנסת רב-תרבותיות למתכונת הלימודים נשמעה גם מחבר מועצת העיר ונציג רשימת יאפא, סמי אבו שחאדה. "אסור שיהיה מצב שתלמיד בעיר הזו לא ביקר מימיו בכנסייה, מסגד ובית כנסת, שלא ידע על ההיסטוריה של יפו – יאפא, על התרבות הפלסטינית של העיר, וידבר או לפחות יבין את שפתו של האחר. 
אבו שחאדה. מדינת כל אזרחיה
אבו שחאדה. מדינת כל אזרחיה


הדבר הזה צריך להיעשות לא בפסטיבלים ואירועים אלא כחלק מהבסיס של מערכת החינוך, לפחות ביפו. העיר הזו יכולה להיות מודל מדהים לחברה רב-תרבותית ומגדלור לכלל המדינה שיביא סוף סוף את מימוש החזון הדמוקרטי של מדינת כל אזרחיה". 

תגובת העירייה
בעיריית תל אביב מדגישים בתגובה, כי על אף האירועים האחרונים בעיר קיימת נחישות בקרב הקהילה היפואית על כל גווניה שלא לאפשר לגורמים קיצוניים לערער את יסודות הקיום המשותף. עוד טוענים בעירייה, כי "ביפו נעשו ונעשות לאורך השנים פעילויות רבות שתכליתן קירוב לבבות וחיזוק הקשר בין הקהילות השונות בעיר. 

בין היתר פרויקטים הנעשים או נתמכים על ידי העירייה, כגון פורום משותף של ועדי השכונות ביפו המתכנס מדי תקופה לדיון ולקידום נושאים שונים הנמצאים על סדר היום ביפו; פורום נשים פעילות יהודיות וערביות; התיאטרון הערבי – עברי; מקהלת שיראנא המורכבת מנשים יהודיות וערביות, מקהלת קולות השלום המורכבת מילדים ובני נוער ערבים ויהודים, תיאטרון קהילתי משולב וקבוצת הצילום "פסיפס יפואי" המורכבת גם היא מנשים יהודיות וערביות; תכנית בבתי הספר בחסות עמותת "ילדי השלום" ובתמיכת העירייה; וכן אירועי תרבות כמו פסטיבל שלושת החגים, פסטיבל "וואחד יום", אירוע יפו מארחת, מפגשים קהילתיים בין תושבים ועוד. 

עיריית תל־אביב-יפו תמשיך כהרגלה לשקוד על חיזוק הקשר בין הקהילות השונות, שמירה על מרקם החיים ופיתוח תכניות ומיזמים שיאפשרו לקהילות השונות קיום משותף בכבוד הדדי".

תגיות:   מערכת החינוך ביפו   סובלנות ורב תרבותיות ביפו   מיטל להבי   סמי אבושחאדה   איברהים אבו שינדי  

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  תיקון
סמי, yaffa, (27/10/2011)
 2.  סובלנות
ספי , יפו, (27/10/2011)
 3.  לאן נעלמה באמת?
יוסי לוי, יפו , (29/10/2011)
 4.  בית ספר רב-דתי?
אנה, לב יפו, (04/11/2011)
חגיגה של אור
מסיבת החגים של קהילת "יד ביד" ביפו
פסטיבל סיפתח
הפנינג לכל המשפחה בגן הדו לשוני ביפו
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |