מחר, יום שלישי, 11.05.2010 בשעה 11:00 תתקיים משמרת מחאה של הורי תלמידים מיפו מול בית הספר לאמנויות בתל-אביב, בדרישה לאפשר גם לתלמידים ערביים להתקבל בבתי המחאה היא נגד התופעה שבשלושת בתי הספר הייחודיים בתל אביב לומדים סך הכול 2,052 תלמידים, מתוכם רק 7 תלמידים ערביים. |
הספר הייחודיים בתל אביב.
המשמרת תתקיים מול בית הספר לאמנויות, ברחוב לויד גורג 2 - תל אביב.
משתתפים בה: הורים,חברי מועצה וחברת הכנסת לשעבר נדיה חילו.
המחאה היא נגד התופעה שבשלושת בתי הספר הייחודיים בתל אביב לומדים סך הכול 2,052 תלמידים, מתוכם רק 7 תלמידים ערביים לפי הפירוט הבא:
בבית הספר לאמנויות לומדים כיום 700 תלמידים, מתוכם תלמיד אחד ערבי.
בבית הספר גורדון לומדים כיום 700 תלמידים, מתוכם תלמיד אחד ערבי.
בבית הספר טבע וסביבה לומדים 652 תלמידים, מתוכם 5 תלמידים ערביים.
לפרטים נוספים:
חבר המועצה אחמד משהראוי 054-7434649
Mashharawi2004@yahoo.com
להלן נוסח הפנייה בכתב שנשלחה למנהלת מנהל החינוך דפנה לב באותו עניין ב - 28.04.20:
לכבוד מנהלת מנהל החינוך
גברת דפנה לב.
גברת נכבדה,
הנדון: אי רישומם של תלמידי המגזר הערבי לבתי ספר הייחודיים בעיר תל אביב יפו.
בתי הספר הייחודיים בעיר תל אביב יפו נושאים על דגלם את נושא האינטגרציה בין הצפון והדרום.
עד כמה שידוע לי, מנהל החינוך בעיריית תל-אביב יפו הנחה בעבר את בתי הספר הייחודיים לוודא כי אחד השיקולים הבסיסיים לקבלת תלמידים חדשים בבתי הספר הוא ש - "30% מקרב המתקבלים החדשים יהיו משכונות דרום העיר".
"הם יועדפו על פני מועמדים אחרים בעלי כישורים דומים". כך נאמר בהנחיות.
בפועל, התלמידים הערבים שמגיעים מהדרום ושאמורים להיכלל באותם שלושים אחוז, לא משתווים אפילו לאחוז אחד מאלה שמתקבלים לבתי הספר הייחודיים, מה שמעצים את הפערים בין האוכלוסייה הערבית והאוכלוסייה היהודית בעיר.
טרם ערכתי בדיקה לגבי נושא אחוז התלמידים המתקבלים מהדרום בכלל, אולם התמונה המצטיירת מכל נושא מספר התלמידים הערביים הלומדים בבתי הספר הייחודיים, היא עצובה ומצערת.
אי עמידה בקריטריונים של הרישום, כפי שהנחה מנהל החינוך מעצימה את הפערים החברתיים בין הדרום לצפון, ומקטלגת את בתי הספר הייחודיים לעשירים בלבד.
תמוה בעיניי שמנהל החינוך מתהדר במתן מלגות שניתנות לתלמידים מעוטי יכולת על מנת להוסיף לאינטגרציה,אולם בפועל לא לומדים בבתי ספר הייחודיים תלמידים ערבים שנזקקים למלגות.
אבקש לערוך דיון מהיר בנושא על מנת לתקן את כל העיוות שנוצר בבתי הספר הללו וכדי לא לייצר בתל אביב יפו בתי ספר לאליטיסטים בלבד.
אני סבור שיש לפעול בדחיפות לא רק לתיקון המעוות אלא גם ליצירת פלטפורמה שתאפשר העדפה מתקנת וקליטה מיידית של תלמידים ערביים עד כדי אחוז אחד מכלל התלמידים כבר בשנת הלימודים הקרובה.
בכבוד רב,
משהראוי אחמד
העתקים:
רון חולדאי
מנהלי בתי ספר ייחודיים
גלעד פלד
|