‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו   צרות בתיאטרון הערבי עברי
צרות בתיאטרון הערבי עברי
אורי חוששת שהפעם הבירוקרטיה ניצחה את האמנות ( ועוד כמה תחומים!)
 מאת: אורי אגם
‏יום חמישי ‏03 ‏יוני ‏2010. צילומים: פורטל יפו
התיאטרון הערבי עברי ביפו
התיאטרון הערבי עברי ביפו
שתף |
 
כותרת דרמטית ב"הארץ" ב- 31.5.10 שבישרה  'חשש לסגירתו של התיאטרון הערבי עברי ביפו' הביאה אותי לפגישה דחופה עם יגאל עזרתי מנהל שותף בתיאטרון:
כל עובדי ושחקני התיאטרון הערבי עברי ביפו, כשישים במספר, נשלחו לחופשה ללא תשלום החל מהראשון ביוני, זאת לאחר מספר חודשים בהם לא שולמו להם משכורות.
החופשה הכפויה היא תוצאה של אי העברת התקציבים שכבר אושרו על ידי מנהל התרבות, עקב דו"ח ביקורת מטעם החשב הכללי, המצביע על ליקויים לכאורה בהתנהלות הכספית של התיאטרון.
אמצע היום, והתיאטרון הממוקם במבנה רב קשתות בן 500 שנה בעיר העתיקה ביפו ואשר הומה בדרך כלל מפעילות ואנשי צוות - ריק ושומם.
במשרד קטן אני מגלה את יגאל , היחידי שנותר על משמרתו (ומבצע גם את תפקידי שאר הצוות, כולל טאטוא רצפות ושטיפת כלים...) לאחר שכל עובדי ושחקני התיאטרון הערבי עברי ביפו, כשישים במספר, נשלחו לחופשה ללא תשלום החל מהראשון ביוני, זאת לאחר מספר חודשים בהם לא שולמו להם משכורות.
החופשה הכפויה היא תוצאה של אי העברת התקציבים שכבר אושרו על ידי מנהל התרבות, עקב דו"ח ביקורת מטעם החשב הכללי, המצביע על ליקויים לכאורה בהתנהלות הכספית של התיאטרון.
 
יגאל, הכצעקתה??
"לא צעקה ואפילו לא לחישה", אומר יגאל, פניו נפולות וקולו צרוד מהמאבק והשיחות הבלתי פוסקות בנושא בחודשים האחרונים.
 
ובכל זאת, החשב הכללי מאשים אתכם לפתע בכפל תמיכות
  
יגאל עזרתי, מנהל התיאטרון
יגאל עזרתי, מנהל התיאטרון
"הדוח נכתב לפני כשנה"  מסביר יגאל, "אבל המסקנה ממנו יצאה רק לפני מספר חודשים. מדובר באי הבנה ממסדית של מבנה התיאטרון הערבי- עברי והחזון שלו, אף אחד לא מאשים אותנו בפלילים או שגנבנו כסף" הוא מדגיש.
 
הסבר, בבקשה
"תקנה חדשה האוסרת על כפל תמיכות, בצרוף המבנה התקציבי הייחודי של התיאטרון, אשר מורכב משתי קבוצות, הם אלו שגרמו לאי ההבנה ולהפסקת התמיכה.  
חשוב להבין כי התיאטרון הערבי עברי, הקיים כבר שתיים עשרה שנה, הוא למעשה מסגרת מאחדת לשתי קבוצות תיאטרון, שעובדות יחד ובנפרד .
קבוצה אחת היא תיאטרון מקומי, שהקמתי יחד עם גבי אלדור לפני 20 שנה, ואילו הקבוצה השנייה היא תיאטרון אל סארייא, שהוקם לפני 12 שנה".

"השיתוף בין שתי קבוצות התיאטרון הוא אמנותי ואידיאולוגי, כאשר למרות מבנה מסורבל מעט - נשמר השוויון בין שתי הקבוצות - לכל תיאטרון המסגרת והמבנה שלו ו יחד עם זאת, קיים שיתוף פעולה בהפקות משותפות, המתבטא גם בחלוקה שווה של ההוצאות בין שתי הקבוצות" .
"כתוצאה מאי הבנה, נוצר חשש לכפל תמיכות. מכיוון שיש שיתוף פעולה בין שני התיאטראות נראה מבחוץ שאותו תיאטרון מקבל תמיכה משני מקורות!"  מסיים יגאל את המונולוג הנרגש באנחה.
 
  דוגמאות להפקות משותפות של שתי הקבוצות ניתן למצוא בפסטיבלים השונים שהן מעלות יחד פעם בשנה, כגון פסטיבל ילדים בינלאומי, ופסטיבל אישה. גם הדרמה הערבית- מודרנית "אלף לילה ולילה" (שהופקה עם 'הבימה') והזוכה לביקורות נלהבות, היא פרי שיתוף פעולה בין הקבוצות.
מקומן של הצגות ילדים גם הוא לא נפקד מהרפרטואר המשותף, כאשר ההצגה "הך הך בום
באמצע הראיון מגיע איציק גולן - שחקן בתיאטרון, לשאול מה קורה ואיך מתקדמים. "תרשמי שבאתי להביע תמיכה, שאני מוכן לכל קריאה לצאת לרחוב - ואני לא לבד" הוא מוסיף בטון נחוש, המרמז על כוונת אנשי התיאטרון ותומכיהם, במידה ולא יועברו אליהם התקציבים בימים הקרובים.
 טראח"  אומצה על ידי משרד החוץ, שאף הפך אותה להצגת הדגל שלו והיא מועלית בכל העולם כסמל לדו קיום ודוגמא להידברות בין שונים.
 
נו, ואי אפשר להסביר את זה לפקידים הרלוונטיים?
"הצחקת אותי" הוא עונה,  ללא שמץ עליזות בקולו "זה מה שאני עושה כבר 4 חודשים!
היו מספר ישיבות בענייננו -  כאשר חלק מהטענות לגבי הליקויים הופרכו והסברינו התקבלו.
ביום ראשון הקרוב אמורה להתקיים ישיבה מכרעת של ועדת תמיכות של משרד התרבות וכולנו מקווים לטוב".
 
מה יקרה אם חלילה לא ישוחררו הכספים?
"במידה ולא תופשר ההקפאה - נצא למאבק ציבורי שפרטיו חסויים, אבל הוא יכלול יציאה לתקשורת ולרחוב. כל איגודי היוצרים והתיאטראות בארץ תומכים במאבק ויצטרפו למחאה אם יצטרכו".
 
התיאטרון הערבי עברי שומם מאנשים
התיאטרון הערבי עברי שומם מאנשים
בינתיים, טוען יגאל, הוא נאלץ לשלוח את כל צוות העובדים והשחקנים לחופשה כפויה, מכיוון שאין ביכולתו לשלם להם (וגם לספקים הרבים שמתקשרים בזמן הראיון - ומקבלים את אותו הסבר סבלני מיגאל), כך שלפחות יוכלו לעבוד בעבודות זמניות ולפרנס בדוחק את עצמם ומשפחתם.
 
תוך כדי הראיון מועלות גם טענות קשות כנגד שרת התרבות לימור לבנת.
לטענת עזרתי ישנם כאלו בהנהלה הטוענים כי האירועים האחרונים ואי העברת הכספים, קשורים באופן עקיף לביקורת שהשמיעה השרה על מחזה שהועלה בתיאטרון הערבי עברי- "שבע ילדות יהודיות" העוסק במחאה נגד "מלחמת עזה" ( הגדרתו של יגאל שמבקש ממני "לא לכתוב מבצע עופרת יצוקה") " הם טוענים שהיא רוצה לייבש את התיאטרון הערבי- עברי" מבהיר עזרתי- אם עד לרגע זה לא הובנה כוונתו לגמרי.
 
באמצע הראיון מגיע איציק גולן - שחקן בתיאטרון, לשאול מה קורה ואיך מתקדמים. "תרשמי שבאתי להביע תמיכה, שאני מוכן לכל קריאה לצאת לרחוב - ואני לא לבד" הוא מוסיף בטון נחוש, המרמז על כוונת אנשי התיאטרון ותומכיהם, במידה ולא יועברו אליהם התקציבים בימים הקרובים.
 
הזעם והתסכול שמפגינים השניים, אינם מבשרים טובות ואני יוצאת משם מוטרדת.
רק אחרי יום יורד לי האסימון למה.
במדינה הבלתי אפשרית שלנו, גם האמנות לא מצליחה להתעלות מעל  המזג הים תיכוני – עד עצבני הרווח כאן. אפילו לא תיאטרון שמסמל דו קיום וסובלנות.
 
תגובת דובר משרד התרבות, צביקה גוטליב: " הנושא אינו קשור למשרדנו. אני מציע לכם לפנות למשרד האוצר לקבלת תגובה מהחשב הכללי".

תגיות:   תיאטרון ערבי עברי ביפו   הצגות ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |