‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  הולכים בגאון – מכבי יפו
הולכים בגאון – מכבי יפו
סגל צעיר, מאמן מנוסה וקהל אוהדים גדול שמלווה את הקבוצה למשחקים. במכבי קביליו יפו בטוחים שהחיזוק שעשתה הפועל ירושלים לא יספיק לה כדי לעלות ליגה
 מאת: רון עמיקם
‏יום חמישי ‏07 ‏אוקטובר ‏2010. צילומים: פורטל יפו
סגל מכבי יפו לעונת 2010-11
סגל מכבי יפו לעונת 2010-11
שתף |
 
עידן דוד (לא שלנו...)
יום שישי שעבר, האצטדיון העירוני ברמת השרון.
הפועל ירושלים מארחת את עמישב פתח תקווה לעיני כמאה אוהדים.
מי שחשב שאותם אוהדים שהטריחו את עצמם להגיע למשחק היו מירושלים ומפתח תקווה, טועה.
כ- 40 אוהדים אדומים עשו את כל הדרך לשרון, 30 הגיעו מאם המושבות ועוד 30 הם אוהדי קביליו יפו.
למה, אתם שואלים? כדי לרגל אחר חניכיו של לופא קדוש, על אף שכפי שתראו בהמשך, ביפו מגדירים את המפגש הקרוב מול הפועל כ"עוד משחק ליגה".

"היו לנו נציגים ביציעים ברמת השרון. קבוצה שמתיימרת להיות מקצוענית, צריכה להתנהג ככזו. לכן הגיעו מרגלים למשחק, אבל זה לגיטימי. אני משוכנע שגם להפועל היה נציג או שניים במשחק שלנו", טוען טל משיח, יו"ר קביליו. אגב, משיח לא טעה, וקדוש נצפה ביום שני באצטדיון ה"קופסא", רואה את קביליו דורסת את טייבה.
הנציגים הבולגרים שהגיעו לרמת השרון ראו משחק חלש של הפועל, מה שלא מפחית מחשיבות המשחק ביום שני הקרוב.
הפועל, שסומנה על ידי כל הפרשנים כקבוצה שאמורה לחגוג בסיום העונה את החזרה ללאומית, תצא לחולון להתמודדות נגד יפו, במשחק שסומן כאחד ממשחקי החוץ הקשים ביותר העונה, נגד הקבוצה שאמורה להתמודד איתה על המקום הראשון.

קבוצה חדשה
לפני שנתיים, כאשר היפואים עשו את הפרימיירה המחודשת שלהם בכדורגל הישראלי, ראשי הקבוצה לא תיארו לעצמם שההצלחה תהיה גדולה כל כך ושאת יום ההולדת השלישי שלה הקבוצה תחגוג בליגה א', כמועמדת לעלות ללאומית.
מתוך 61 משחקים ששיחקה קביליו מאז הקמתה היא ניצחה ב- 50, ובעונה שעברה העפילה עד לשמינית גמר הגביע, כשבדרך הדיחה קבוצות בכירות ממנה.
למרות ההצלחה, כמעט שאי אפשר למצוא בקבוצה שרידים מהשנתיים האחרונות. "בניגוד לשנתיים האחרונות, שבהן שיחקו בקבוצה שמות עם עבר יפואי כמו יוסי אבוקסיס ואביבי זוהר, השנה רוב השחקנים הם צעירים. הנהלת הקבוצה החליטה ללכת על הצערת הסגל", מספר רון עמיקם, אוהד הקבוצה ואחד ממייסדיה.

היו לנו נציגים ביציעים ברמת השרון. קבוצה שמתיימרת להיות מקצוענית, צריכה להתנהג ככזו. לכן הגיעו מרגלים למשחק, אבל זה לגיטימי. אני משוכנע שגם להפועל היה נציג או שניים במשחק שלנו
המטרה הראשונה שהציבו לעצמם ראשי קבוצת האוהדים אחרי העלייה לליגה א' היא החתמתו של מאמן בעל שיעור קומה.
בקבוצה ערכו שיחות עם מאמנים מוכרים בליגות העליונות, וגם קדוש זכה לגישושים, אך לבסוף החליטו ביפו ללכת על עופר פביאן, שבעבר שימש כעוזר המאמן של גיא לוזון במכבי פתח תקווה ואף אימן אותה, לא בהצלחה, למשך כמה חודשים לפני כשנתיים.
פביאן הועדף על פני שאר המאמנים בגלל ניסיונו בעבודה עם שחקנים צעירים והניסיון שצבר בהפועל מרמורק, שאותה העלה לליגה הלאומית אחרי הקדנציה הכושלת בפתח תקווה.
"רצינו צוות מקצועי שיוכל לרוץ עם הקבוצה כמה שנים קדימה, לכן מינינו מאמן שמכיר את העבודה עם סגל צעיר וחסר ניסיון", מציין משיח.

אחרי מינוי המאמן החלו בקבוצה בבניית הסגל.
כאמור, קברניטי המועדון החליטו לבנות סגל צעיר שיהווה תשתית לקבוצה גם בליגה הלאומית, אם אכן תעלה ליגה. מי שיבדוק את תעודות הזהות של השחקנים ימצא שרק שניים מהם חצו את ה- 30: כפיר אגסי בן ה- 33, עם עבר בעירוני ראשון לציון, ויניב סבג בן ה- 30 שהגיע מעירוני בת ים.
"אמנם יש לנו חמש קבוצות נוער, אך עדיין אין לנו תשתית לשחקנים שיוכלו לעלות לקבוצה הבוגרת. לכן הבאנו שחקני רכש, והכוונה שלנו היא לחפש שחקנים צעירים ומוכשרים שיהיו הבסיס של הקבוצה בשנים הקרובות", מציין משיח.
פביאן, הקואץ' היפואי, מוסיף: "מדובר בקבוצה חדשה יחסית. אנחנו חושבים שהשחקנים הצעירים שהבאנו יתאימו גם ליותר מליגה א'."

בסגל של פביאן אפשר למצוא ארבעה שחקנים ששיחקו בנבחרות הנוער של ישראל, אשר מרכיבים את חוליית ההתקפה של יפו וכדאי לקדוש לסמן אותם במחברת לקראת המפגש בין הקבוצות:
הקשר יאיר כהן-צדק, שהספיק לשחק עם הפועל תל אביב בגביע אופ"א; הקשר ליעד ברקוביץ', שהגיע ממכבי תל אביב; הקשר~חלוץ עידן דוד, שהגיע ממכבי נתניה; והחלוץ שימי ביטון, שחורר רשתות בליגות הנוער.
שם נוסף ומוכר לאנשי הפועל ירושלים הוא המגן השמאלי מאור מרציאנו, ששיחק בשורות האדומים בעונה שבה הקבוצה עלתה מהליגה הארצית ללאומית. באותה עונה קדוש אימן בירושלים ולא ממש ספר את מרציאנו, שהתייבש רוב העונה על הספסל.
מבחינת מרציאנו אין הכנות מיוחדות לקראת המפגש עם האקסית: "באופן אישי, כמובן שיש התרגשות ויש ערך מוסף למשחק נגד הפועל, אבל אני לא צריך להוכיח כלום לאף אחד, בטח שלא להפועל". 



חלום עליכם
גם אם לא יודו בכך, ביפו לא מתכננים להישאר בליגה א' יותר מדיי זמן.
על אף שבקבוצה העמידו תקציב של מיליון ו- 800 אלף שקלים, שמחציתו הופנתה לרכש ולמינוי מאמן, בקבוצה מסרבים להצהיר שהמטרה היא לעלות ליגה.
אך בין השורות אפשר להבין כי בקבוצה כבר פוזלים לליגה הלאומית. "המטרה הראשונית של הקבוצה השנה הייתה לבנות תשתית לליגה מקצוענית. כמובן שעל הדרך הזו אנחנו רוצים לעלות ליגה, ולכן יש שתי מטרות, לא רק אחת", טוען עמיקם.

יו"ר הקבוצה משיח מנסה להנמיך ציפיות, במיוחד כאשר הוא נזכר שהיריבה העיקרית שלו היא הפועל ירושלים: "הקמנו את הקבוצה בשביל לנצח ולעלות ליגות. אנחנו לא רוצים להיות בליגות הנמוכות, אבל מצד שני יודעים שהשנה יהיה לנו קשה מאוד. לדעתי הפועל ירושלים היא המועמדת הבכירה לעלות".
פביאן מוסיף: "בסופו של תהליך המטרה היא להגיע לליגת על, בגלל זה בנינו קבוצה צעירה. ברור שהמטרה היא להתמודד על העלייה, אבל ברור לנו שזה יכול לקחת יותר משנה".
ביפו לא מסכימים עם הטענה שהפועל וקבוצת האוהדים ירוצו לבד בצמרת. לטענתם, כדאי לספור גם את השקמה רמת חן ונתיבות. עמיקם: "יש ארבע קבוצות שלדעתי ידברו חזק השנה. מדברים כל הזמן רק על יפו וירושלים, אבל שכחו שלשקמה יש סגל מצוין ושנתיבות רצה בצמרת כל שנה".

משחק עונה?
המאמן עופר פביאן
המאמן עופר פביאן
"אני לחלוטין לא מסכים עם הקביעה הזאת, כי זה בסך הכול מחזור שני. אמנם מדובר במשחק משמעותי, אבל עדיין מוקדם לקבוע איך תיראה הליגה השנה. מה שכן, הייתי במשחק של ירושלים נגד עמישב וראיתי שמדובר בקבוצה טובה מאוד, עם שחקנים מנוסים בכל עמדה ומאמן מצוין", אמר השבוע מאמן קביליו.
ביפו אמנם משדרים עסקים כרגיל, אך כבר בתחילת השבוע ביקשו מהשחקנים לא להתראיין לאמצעי התקשורת ללא רשות, מה שמעיד על כך שלמרות הכול, בקבוצה קיימת תכונה מיוחדת לקראת המשחק.
משיח מוסיף: "הולך להיות משחק קשה מאוד. כולם מכירים את השחקנים של ירושלים. מדובר במשחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות, אבל רחוק מלהיות משחק עונה".

שחקני הקבוצה טוענים שפביאן אינו עושה הכנה מיוחדת באימונים לקראת המפגש מול האדומים, אך למרות זאת הם טוענים שהשבוע הייתה אווירה אחרת, בעיקר בגלל חשיבות המשחק. "אין ספק שיש עניין ומתח. המטרות של שתי הקבוצות ברורות, וזה יוצר עניין. אבל זו רק תחילת הדרך, ובסך הכול מדובר בעוד שלוש נקודות בקופה", טוען יניב עמיאל, קפטן הקבוצה. "עופר מתווה לנו דרך, לא משנה מול איזו יריבה, ואיתה אנחנו נלך גם נגד ירושלים".

בסגל של פביאן אפשר למצוא ארבעה שחקנים ששיחקו בנבחרות הנוער של ישראל, אשר מרכיבים את חוליית ההתקפה של יפו וכדאי לקדוש לסמן אותם במחברת לקראת המפגש בין הקבוצות
הנהלת האדומים עשתה הכול כדי להחזיר לקבוצה את שחקני הבית הבכירים, ונוסף על כך התחזקה בכמה שחקני ליגה לאומית לגיטימיים. למרות זאת, ביפו טוענים שזה לא מבטיח כלום ושהפועל תצטרך לעבור כמה משוכות כדי לעלות ליגה, כשיפו היא אחת מהן. "הפועל שמה את כל הכסף שלה במטרה לעלות ליגה, והיא מסתכלת רק על השנה. אין ספק שיש לה את הסגל הכי טוב בליגה, אבל לא ברור אם יש לה עדיין קבוצה. הם לא מחוברים, ואפשר היה לראות את זה נגד עמישב. מנגד, ביפו בונים מועדון ומסתכלים לטווח ארוך", מציין עמיקם, ששולח עקיצה קטנה להפועל: "לנו אין שמות כמו האחים עזו, רם סטי ורפי כהן. אבל הרעיון של ההנהלה שלנו היה לא ללכת על שחקנים מעבר לשיא. מה שכן, אם שי אהרון היה בהפועל הייתי אומר שיש לה אחלה קבוצה. אבל הוא לא".

לקראת המשחק אי אפשר שלא להזכיר את הפועל קטמון, שהביאה את טרנד קבוצות האוהדים לישראל. "יאמר לזכותם של אוהדי קטמון שהם לא יבואו לעודד אותנו נגד הפועל ירושלים, יש גבול.
מצד שני, זה אולי המשחק הכי חשוב בתולדות הפועל קטמון ואם אנחנו וקטמון נעלה בסופו של דבר, זה יקרב את מייסדי הקבוצה להגשמת המטרות שלהם"

תגיות:   מכבי יפו   כדורגל ביפו  

תגובות  לכתבה זו 2 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  בהצלחה מול ירושלים
דוד, חולון, (08/10/2010)
 2.  היידה יפו
נופי יפו, יפו, (08/10/2010)
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |