‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  1:2 למכבי יפו
1:2 למכבי יפו
ניצחון חשוב מאוד למכבי קביליו יפו שמצליחה לפתוח פער של חמש נקודות מיריבתה העיקרית בצמרת וזאת כבר לאחר שני מחזורים. תיאור המשחק מול הפועל ירושלים, דקה אחר דקה
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום חמישי ‏14 ‏אוקטובר ‏2010. צילומים: פורטל יפו
קבוצה עם עוצמה
קבוצה עם עוצמה
שתף |
 
שני מחזורים כבר מאחורינו וקביליו יפו כבר מסתכלת על כל הליגה מלמעלה.
נכון, יהיה זה יומרני ולא רציני לומר שהנה תפסנו את המקום הראשון ואנו נישאר בו עד לתום העונה, אך דבר אחד בטוח, כדי לשמור על המקום הראשון, צריך קודם כל להגיע אליו.

אוהד מושבע
אוהד מושבע
במהלך הפגרה סומנה הפועל ירושלים כמועמדת מספר אחת לזכייה בכרטיס הנכסף לליגה הלאומית. קברניטי המועדון השקיעו כסף רב והעמידו תקציב עתק במונחים של ליגה א'. 

פתיחת העונה של ירושלים לא תאמה לציפיות כשהקבוצה ניצחה בקושי את קריית גת בגביע וסיימה בתיקו במחזור הפתיחה של הליגה נגד עמישב.

מכבי קביליו יפו הגיעה לליגה בפעם הראשונה מאז נוסדה כסוג של אנדרדוג. בפעם הראשונה היא לא המועמדת הוודאית לעליית ליגה. אנשי הקבוצה לא התבטאו בפומבי והמאמן ועוזרו קיבלו את השקט לבנות סגל חזק ואיכותי. משחקי ההכנה של הקבוצה היו רעים. הקבוצה נראתה לא מחוברת והרבה פנים מודאגות נראו ביציע האוהדים.

לפני 18 ימים החל המאני טיים, ומאז יפו עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות משלושה משחקים ויחס שערים של 8-1, אך גם זה לא העיקר. מכבי קביליו יפו היא קבוצה עם עוצמה. המאמן מתגלה כדוקטור לכדורגל, השחקנים כישרוניים מאוד ובעלי מנטליות חזקה, ווינרים אמיתיים כמו שאנחנו אוהבים
לפני 18 ימים החל המאני טיים, ומאז יפו עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות משלושה משחקים ויחס שערים של 8-1, אך גם זה לא העיקר. מכבי קביליו יפו היא קבוצה עם עוצמה. עוצמה שמתבטאת במספר אופנים.

המאמן מתגלה כדוקטור לכדורגל, השחקנים כישרוניים מאוד ובעלי מנטליות חזקה, ווינרים אמיתיים כמו שאנחנו אוהבים.

ביום שני נפגשו שתי הקבוצות הכי מדוברות בליגה לקרב חזיתי על לא פחות משש נקודות כבר במסגרת המחזור השני של הליגה. קביליו יפו הייתה עדיפה ברוב שלבי המשחק וניצחה את ירושלים עמוסת הכוכבים 2-1.

האולטראס הכחול שחבר לאוהדים היה אף הוא במיטבו. הקהל נסחף אחרי ילדי האולטראס ובאצטדיון הייתה אווירה נהדרת לאורך 90 דקות, שאפו גדול לכולם.

רצים מהר על המגרש
רצים מהר על המגרש
כשמדברים על המשחק הטוב אותו הציגה יפו, אי אפשר שלא לדבר על מספר שחקנים שבלטו יותר מכולם. בראש ובראשונה היה זה המגן הנפלא מאור מרציאנו. המגן האנרגטי הציג משחק פשוט מצוין. עלה וירד ללא הפסקה במשך 90 דקות, בישל את השער הראשון והיווה כמעט בכל התקפה אופציה לחבריו כשנכנס פעמים רבות לעומק קו שמאל.

יניב סבג שהבטיח כי הוא מסוגל לסחוף אחריו את הצעירים הרבים, משמש כעוגן של הקבוצה במרכז המגרש. הקשר הוותיק משחק בשקט מפליא וכמעט שאינו טועה. חילוצי הכדור והשלווה שמפגין הקשר במשחקו מקנים הרבה ביטחון לשאר שחקני הקבוצה.

נתנאל בן אבו ממשיך להפציץ. החלוץ הצעיר מביא ערך מוסף לקבוצה. הוא משחק בפשטות ואינו מנסה לעשות דברים שהוא לא יודע. משחרר את הכדורים בזמן ועושה תנועה חכמה ובלתי פוסקת לעומק. מבשל שערים באופן מעורר כבוד והחשוב מכל, יודע להכניס את הכדורים לרשת כמעט מכל מצב, סקורר אמיתי עם יכולות של קשר קדמי.

בראש ובראשונה היה זה המגן הנפלא מאור מרציאנו. המגן האנרגטי הציג משחק פשוט מצוין. עלה וירד ללא הפסקה במשך 90 דקות, בישל את השער הראשון והיווה כמעט בכל התקפה אופציה לחבריו כשנכנס פעמים רבות לעומק קו שמאל
מרכז ההגנה היפואי נראה יציב מתמיד. רן פוליקר אשר רבים תהו באשר לתפקודו כבלם, הציג משחק מצוין נגד ירושלים ומלבד הטעות בדקת הסיום שהובילה לספיגת השער (קורה) בלם נהדר את חלוצי היריבה. 

יניב עמיאל חוזר ליכולתו האיתנה מהעונה שעברה והמגן שוסט ממשיך ביכולתו הטובה משני המשחקים האחרונים.

כאלף אוהדים יפואים הגיעו למשחק שנפתח בשעה 15:00 והציגו עידוד מרשים
וצבעוני לאורך 90 דקות. אזכור מיוחד מגיע לחברי האולטראס שחזרו למגרשים ולהם חלק נכבד בתצוגת העידוד המצוינת.

"הקהל דוחף אותנו"
"הקהל דוחף אותנו"
הפתיחה הייתה שייכת ליפואים שהצליחו להביך את ירושלים כבר בדקה ה-4. חטיפת כדור מצוינת של נתנאל בן אבו בחלק המגרש של ירושלים הסתיימה בהכשלתו של החלוץ. 

שופט המשחק ששרק לעבירה, בחר להוציא לבלם ירושלים אורי פסו רק את הכרטיס הצהוב על אף היותו השחקן האחרון.

דקה חולפת וכדור חופשי של עידן דוד מוצא את סוהייב פריג' ברחבה, אך האחרון בועט החוצה. ככל שנקפו הדקות, החלה ירושלים להיכנס למשחק ולהניע את הכדור בסבלנות מרגל לרגל, אך לא הצליחה לייצר מצב כיבוש ממשי. בדקה ה-10 התקפה מצוינת של יפו. 

 
התקפה מהירה שהחלה בהוצאת חוץ מהירה באגף שמאל מסתיימת בהוצאת כדור מדויקת של מרציאנו לנתנאל בן אבו, שממרכז הרחבה שולח את הכדור לרשת. 1-0 למכבי קביליו יפו ושמחה גדולה ביציעים
עידן דוד מכניס כדור חכם לדודי ביטון שמשאיר באלגנטיות לפריג' שמפציץ מהרחבה, אך רואה את שוערה של ירושלים רפי כהן מזנק נהדר ומציל שער בטוח. מעבר למהירות המסחררת ולפריצותיו הסוחפות, יודע פריג' הכישרוני להתמקם ברחבת היריב ולסכן את השער.

יפו המשיכה לייצר מצבי הבקעה ובדקה ה-14 מכניס דודי ביטון כדור גדול לנתנאל בן אבו שתחת לחץ שלושה משחקני ירושלים שולח את הכדור החוצה. הקשר ליעד ברקוביץ' שתפס מקום של קבע בהרכב של פביאן וראובן מגלה אגרסיביות ורוע בקישור האחורי, אך גם מפגין ניצוצות של קשר טכני בעל יכולות התקפיות.

בדקה ה-22 מקבל ברקוביץ' מסירה מבן אבו ומ-20 מטרים מנסה להקשית לרשת, אך פוגש רק בקורת השער, ניסיון מעניין. בדקה ה-25 עולה יפו סוף סוף ליתרון וכמה שהוא מוצדק. 

עוד ארוכה הדרך
עוד ארוכה הדרך
התקפה מהירה שהחלה בהוצאת חוץ מהירה באגף שמאל מסתיימת בהוצאת כדור מדויקת של מרציאנו לנתנאל בן אבו, שממרכז הרחבה שולח את הכדור לרשת. 1-0 למכבי קביליו יפו ושמחה גדולה ביציעים.

בדקה ה-33 שולח עידן דוד כדור ארוך לעברו של נתנאל בן אבו שמתגבר על השוער ונעמד לבדו מול שחקן הגנה אורח, אך שופט המשחק קובע כי בוצעה עבירה על השוער.

דודי ביטון שזוהי עונתו השלישית בקבוצה, לא הפסיק לכוון ולדרבן את חבריו. אין ספק כי לפביאן וראובן יש מנהיג אמיתי על המגרש. 1-0 ליפו במחצית טובה.

אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכב. בדקה ה-47 נותרה ירושלים עם עשרה שחקנים. עבירה מכוערת של אורי פסו על בן אבו מזכה אותו בצהוב שני ובאדום, הצדק נעשה 
לאחר שפסו אמור היה לראות את האדום הרבה הרבה לפני. 

בדקה ה-90 מצליחה ירושלים לצמק את התוצאה לאחר שרן פוליקר אינו מסתדר עם כדור ארוך שנשלח לעבר שחקן ירושלים ומאפשר לו לכבוש מקרוב 2-1 למכבי קביליו יפו בסיום
בדקה ה-55 מנצלת יפו את היתרון המספרי ומכפילה את יתרונה. התקפה מהירה של היפואים באגף ימין מוצאת את ירושלים לא מוכנה. נתנאל בן אבו שקיבל את הכדור בגבו לשער, המשיך בנגיעה גדולה לפריג' שעצר על החזה, שעט בקו ימין והרים כדור מדוד לעידן דוד שמהרחבה הרים את הרשת. 2-0 ליפו ואיזו התקפה קטלנית. שוב, כמו במספר מקרים ממשחקים קודמים מוכיחה התקפת יפו כי היא מהירה ויעילה מאוד. 

בדקות שלאחר השער, תקפה יפו וחיפשה את השער השלישי שיסגור את הסיפור. בדקה ה-58 יוצאת קביליו לעוד התקפה קטלנית. עידן דוד שולח את הכדור לדודי ביטון שמוסר נפלא לבן אבו. החלוץ שיכל להמשיך לשער, העדיף למסור לליעד ברקוביץ' שהיה בעמדה מצוינת במרכז הרחבה ואף בעט טוב, אך רפי כהן בהצלה מצוינת מנע מקבוצתו ספיגה נוספת.

מדקה זו נעלמה יפו מהמגרש ואפשרה לירושלמים לצאת קדימה. אולי המאמץ הרב שהשקיעו שחקני יפו בשעה הראשונה, או הרצון לשמור על היתרון, הם הסיבות שהובילו לירידה ביכולת הקבוצה בשליש האחרון של המשחק. הגנת הקבוצה עמדה מצוין בניסיונות התקיפה של האורחים ועזרה לבויטר הנפלא לשמור בדקות אלה על שער נקי.

בעשר הדקות האחרונות של המשחק התעוררה קביליו שוב והגיעה למספר מצבי הבקעה.
בדקה ה-80 מעביר פוסטמן מסירה טובה למאור מרציאנו שמוציא מדויק לבן אבו ששולח את הכדור החוצה. 

בישולים והבקעות
בישולים והבקעות
בדקה ה-84 מקשית פוסטמן כדור מדוד למרציאנו, ששוב נמצא בעומק שטח היריב וזה מוציא רוחב חד שמורחק ממש מקו השער על ידי שחקן אורח. דקותיים חולפות ושוב הצמד פוסטמן ומרציאנו משתפים פעולה נהדר, כשהראשון מגיע למצב בעיטה נוח, אך מוצא את רפי כהן במקום. 

בדקה ה-90 מצליחה ירושלים לצמק את התוצאה לאחר שרן פוליקר אינו מסתדר עם כדור ארוך שנשלח לעבר שחקן ירושלים ומאפשר לו לכבוש מקרוב 2-1 למכבי קביליו יפו בסיום.

המאמן עופר פביאן, אמר בסיום המשחק: "סך הכול אני חושב שברוב שלבי המשחק שיחקנו טוב. יצרנו הרבה מצבים, שלטנו ברוב שלבי המשחק. בסך הכול אני מרוצה מאוד".

אתה מרוצה מאיך שהקבוצה נראתה היום?
"כן מאוד מרוצה מאיך שאנחנו נראים, מאיך שאנחנו משחקים ומאיך שאנחנו שעובדים. אנחנו רק בתחילת הדרך ועוד צריכים להשתפר בהנעת הכדור. אנחנו צריכים לדעת להניע ולהיות יותר רגועים גם כשאנחנו מובילים ולהגיע למצבים. ירושלים לאחר שהורחק לה שחקן ופיגרה בשני שערים שמה שלושה שחקנים גבוהים ברחבה ושיחקה עם כדורים ארוכים. סך הכול, ההגנה התמודדה עם זה טוב מאוד, למעט בדקה האחרונה".

ביום שישי יש משחק חשוב נגד השקמה. נגיע מוכנים?
"בוודאי שנגיע מוכנים. מבחינתנו כל משחק הוא חשוב, גם המשחק נגד טייבה היה חשוב מאוד. לא חשוב כלל עם מי משחקים, חשוב להמשיך את המומנט ולצבור את הנקודות. נעשה מה שצריך כדי להגיע מוכנים, סך הכול אין לנו הרבה זמן להתכונן".

מאור מרציאנו, השחקן המצטיין של המשחק:
"ההרגשה טובה. עשינו כולנו משחק טוב. אנחנו מתחברים ממשחק למשחק הכי חשוב שתהיה לזה המשכיות".

מאיפה הכוח לעלות ולרדת ללא הפסקה?
"תשמע, אנחנו עובדים באימונים חזק מאוד על כושר גופני. המאמן לא מזניח את זה, זה מאוד חשוב גם בליגה הזאת. קבוצות משחקות נגדנו וגומרות את האוויר כבר בדקה ה-70, כך שהכושר הגופני עושה את ההבדל בהרבה משחקים".

יפו קבוצה טובה יותר מהפועל ירושלים?
"לפי המשחק הזה כן. הצגנו משחק יותר ממושמע מהם. אנחנו קבוצה שרצה, עם זאת אני חושב שהפועל ירושלים היא קבוצה טובה והם עוד ידברו בליגה, אסור להספיד אותם. אנחנו נמשיך לעשות את העבודה שלנו ממשחק למשחק ולתת כל מה שיש לנו".

שבוע הבא משחק עונה נוסף נגד השקמה ושוב דריכות שיא.
"משחק נוסף קשה, אין לנו הרבה זמן להתאושש, נעשה את המקסימום, נגיע מוכנים כמו כל משחק, נהיה ממושמעים, הכי חשוב שנרוץ הרבה כמו כל משחק וזה יעשה את ההבדל. אני מקווה שנבוא מספיק מוכנים לאחר שהשקענו מעל ומעבר במשחק הזה".

בסיום המשחק הרימו אותך ושרו לך שירים.
"החיבור עם הקהל הופך ליותר טוב ממשחק למשחק. הקהל דוחף אותנו וזה חשוב מאוד. יפו מביאה  הרבה אוהדים גם למשחקי חוץ כמו בנתניה. הכי חשוב שתמשיכו לעשות את זה, צריך לדעת שזה מוסיף הרבה מאוד לשחקנים, הרבה מאוד, זה דוחף אותנו ומחדיר לנו מוטיבציה וחשק לשחק".

אם כך, ניצחון חשוב מאוד למכבי קביליו יפו שמצליחה לפתוח פער של חמש נקודות מיריבתה העיקרית בצמרת וזאת כבר לאחר שני מחזורים, בהחלט נתון מעודד לקראת ההמשך.

קבוצתם של פביאן וראובן יודעת בדיוק מה היא רוצה מעצמה. השחקנים מודעים היטב לתפקידם וגם משחק הלחץ שלא כל כך הלך בתקופת ההכנות, עובד כרגע בצורה טובה. ביום שישי תגיע לחולון קבוצה נוספת לה יומרות עלייה מוצהרות ושחקני יפו יעמדו שוב במבחן רציני. 

לא רק משום שזהו משחק מובהק על שש נקודות אלא בעיקר בגלל שאנו מגיעים לאחר ניצחון ענק ובמצב רוח טוב, אולי טוב מדי. פביאן וראובן חייבים להוריד את שחקניהם לקרקע ובמהירות האפשרית. אנחנו רק לאחר שני מחזורים והליגה עוד ארוכה, ארוכה מאוד.

יפואים בדם מכבי יפו זאת אימפריה לעולם!
 
צילום וידאו: עופר פביאן
 
יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ

תגיות:   מכבי יפו   כדורגל ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |