‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  גדר ההפרדה זה כאן
גדר ההפרדה זה כאן
לבעלי העסקים ברחוב יהודה הימית נמאס. חצי שנה מתעכבות העבודות ברחוב ואף אחד לא נושא באחריות על ההפסדים ההולכים וגדלים. ככה זה כשמתחילים בחפירות ומגלים בית קברות
 מאת: נילי דותן
‏יום חמישי ‏21 ‏אוקטובר ‏2010. צילומים: נילי דותן
ממתינים לסיום העבודה
ממתינים לסיום העבודה
שתף |
 
זה כעשרה חודשים שרוי רחוב יהודה הימית בקטע שבין צומת אברהם אבן שושן לצומת הדרור – בתוך גדר הפרדה משלו. גדר המפרידה בין בעלי העסקים ברחוב לבין לקוחותיהם, בין התושבים לבין יכולת התנהלותם על מדרכות בטיחותיות, חניה וניקיון ובין חברה קבלנית שהפתיעה בתרגיל להגנה עצמית - הצלת עורה מתביעות אפשריות וסילוקה מהפרויקט לבין הצורך להציל דווקא את סוחרי המקום, הממשיכים לצבור הפסדים.  

הפסדים כספיים
הפסדים כספיים
מאז הפסיקה חברת "מלרג הנדסה" את עבודות שיקום הרחוב, עליהן מפקחת "יהל מהנדסים", נרשמו נפילות לא רק בהכנסות, אלא גם בקרב עוברי אורח, ביניהן פציעתה של ילדה שרכבה על אופניה בערב יום הכיפורים אל פי בור פתוח ואיבוד כמה משיניה.
 
סיום העבודה תקוע. מה שהיה אמור להסתיים בחודש ספטמבר, כמובטח, נדחה לאוקטובר ועתה, לאור המצב החדש, נדד מועד הסיום שוב לזמן לא ידוע.
    
בערב סוכות השביתה מלרג את עבודתה ללא כל הודעה מוקדמת. לתושבים שניסו לברר את פשר הקיפאון, נאמר רק כי: "העובדים בחופש".

נזקים באלפי שקלים

בתחילת החודש חולק פלייר מטעם המישלמה ליפו וחברת "אחוזות החוף" (ממנה הזמינה המישלמה את העבודה והיא זו אשר מינתה את מלרג הנדסה לאחר מכרז) המודיע על הפסקת העבודות ועל התחדשותן הצפויה עד ה-22 באוקטובר.
 
אדגר ברבי: "עוברים ושבים לא נכנסים אליי. נאלצתי לפטר עובדת ובמקומה שכרתי צוות סבלים, שיסחב את הסחורה 200 מטר עד הגשר. בנוסף, לקחתי הלוואה גדולה מהבנק לכיסוי הצ'קים העתידיים שנתתי לספקים. אני מחזיק מעמד רק בזכות הלקוחות והעובדים הנאמנים שלי. פיזית נגמרתי. אין לי יותר כוחות"
"בעשרה חודשים הפסדתי מיליון שקל מכירות", מגלה אדגר ברבי, בעל מכולת ברחוב. "הייתה תקופה של כמה חודשים שבכלל לא הייתה גישה אליי. ספקים מסרבים לבוא בגלל חוסר גישה ואני צריך להתחנן בפניהם שיביאו סחורה. אני עובד עכשיו רק על משלוחים, יוצא אל הלקוחות אפילו עם שקית חלב, רק כדי לא לאבד אותם. עוברים ושבים לא נכנסים אליי. נאלצתי לפטר עובדת ובמקומה שכרתי צוות סבלים, שיסחב את הסחורה 200 מטר עד הגשר. בנוסף, לקחתי הלוואה גדולה מהבנק לכיסוי הצ'קים העתידיים שנתתי לספקים. אני מחזיק מעמד רק בזכות הלקוחות והעובדים הנאמנים שלי. פיזית נגמרתי. אין לי יותר כוחות".
 
גם מצבו של פתחי דאוד, מהמכולת שממול, לא טוב יותר: "אני מוכר היום שבעים אחוז פחות. לקחתי הלוואות, כי ההוצאות אותן הוצאות. הארנונה היא 6,500 שקל כל חודשיים ואין הנחות. כשהביאו את הפליירים, מסרו לי ערימה של 'מצטערים..' ולא התביישו לבקש ממני שאחלק אותם בעצמי לשכנים..."
 
באסם זריק, בעל תחנת הלוטו-טוטו, מוסיף: "אני עובד היום על עשרה אחוז ממה שעבדתי קודם. החזירו אותי עשר שנים אחורה. הגעתי למינוס של 80 אלף שקל, עשו לי עיקולים ממס הכנסה, ביטוח לאומי, כמה אפשר לסבול את המצב? יש לי משפחה לפרנס. תמיד שילמתי הכול, כמו שצריך, עד הבלגן. הקליינטים מגיעים בקושי. איך אפשר לחיות ככה?"

לא נמצא פתרון לתשתיות
 
החברה עזבה ופנתה לבית משפט
החברה עזבה ופנתה לבית משפט
חברת "מלרג" החלה את עבודתה לפני כשנתיים וחצי. בשלב הראשון טופל החלק המערבי מהנמל לצומת יפו, בשלב שני שופץ הצד המזרחי שבין רחוב בן צבי לשדרות ירושלים, ובשלב השלישי – הקטע שבין צומת אברהם אבן שושן לצומת הדרור.

"שני השלבים הראשונים עבדו לפי תוכנית לוח הזמנים, בעיכוב לא משמעותי", אומר מר דוד רוימי, מנהל הפיתוח והתשתיות במישלמה. "בקטע הזה, שהוא שטח המוכרז על ידי רשות העתיקות, החלו בחפירות ולמגינת לבנו ולבם של התושבים, התגלה בית קברות שגרם להשהיית העבודה ולעיכוב משמעותי של חצי שנה. על פי החוק, במידה שמתגלים קברים, רשות העתיקות פונה לנציג משרד הדתות האמור לתת הנחיות לגבי היכולת להעביר במקום תשתיות. לא נמצא פתרון לתשתיות ונבחנו חלופות, כולל ביטול חלק מהן, למשל, יצירת ניקוז עילי במקום ניקוז תת-קרקעי בקטע זה. זה היה עיכוב ראשון משמעותי".

לדברי רוימי, נעשה הכול כדי להביא לידיעת התושבים והסוחרים מידע על מהות העבודה ולוח הזמנים המתוכנן, באמצעות מנשרים ובהגעה פיזית לשטח, אבל זה לא ממש משכנע את בעלי העסקים.  

באסם זריק: "אני עובד היום על עשרה אחוז ממה שעבדתי קודם. החזירו אותי עשר שנים אחורה. הגעתי למינוס של 80 אלף שקל, עשו לי עיקולים ממס הכנסה, ביטוח לאומי, כמה אפשר לסבול את המצב?"
"לא נעשה מאמץ מצד המבצעים כדי להקל עלינו", אומרת דינה לי, בעלת קפה דינה ופעילה חברתית. "הזנחה בפינוי הזבל שהצטבר, בסידורי הגישה, תאורה זמנית שכה חיונית במצב הרעוע של המדרכות. אחד הדברים החשובים שביקשנו מיד בהתחלה, היה לעדכן אותנו אחת לכמה זמן, על השלבים הצפויים. כשפניתי לנציג בשטח, נעניתי בצעקות, שהוא לא צריך לדווח לי כל מה שקורה. ניסיתי להסביר שכל מה שאנחנו מבקשים זה להתעדכן בגדול. לא צריך הרבה כדי להקל על התושבים בתקופה כל כך קשה. נחסם כביש של מאות מטרים ולא נעשה מספיק להתמודד עם כל הבעיות שנוצרו, בעיות שמוקד 106 לא יכול לתת להן מענה. נוצרו בעיות לוגיסטיות שאותן אפשר היה למנוע בהודעה מוקדמת והיערכות בהתאם".

רוצים סיורים ועדכונים

חבר המועצה אחמד משהראוי פנה לרוימי, בשם נציגי התושבים, וביקש לערוך סיור במקום כדי לשמוע את תלונות בעלי העסקים, בתגובה השיב רוימי כי "עבודות הקבלן הופסקו עקב הליך הקפאת הליכים זה כשלושה שבועות. הקשר עם תושבים וסוחרים ברחוב חשוב לנו מאוד ולחברה המנהלת אחוזות החוף, ולכן מיד עם קבלת ההודעה על הפסקת העבודה נדרשה החברה המנהלת, בשיתוף המישלמה ליפו, להביא לידיעת התושבים והסוחרים את המצב הצפוי לחידוש העבודות, לוח זמנים מתוכנן..." הובטח לחלק עדכון נוסף עם ההתקדמות של חברת אחוזות החוף מול הקבלן והנאמן מטעם בית המשפט לחידוש העבודות.

הארנונה נשארה 6,500 שקלים
הארנונה נשארה 6,500 שקלים
בריאיון לפורטל יפו, הודה השבוע רוימי, כי חלק מהבקשות לא נענו. "לא יכולנו לבטל דוחות שנתקבלו או לפתור את נושא החניה ברחוב. אנחנו מכירים בכך שהיו בעיות בטיחות והנחנו גם את חברת אחוזות החוף לטפל בהן מידית, תהיה העלות אשר תהיה. גם באוגוסט, כשנפגשנו עם התושבים וגם ביום א' השבוע".

למה נפסקו העבודות?
"לפני שלושה שבועות קיבלנו הודעה מחברת אחוזות החוף שהקבלן נכנס להקפאת הליכים. חברת מלרג הקדימה ועשתה מהלך שבא להגן עליה מפני סילוק יד, או פשיטת רגל, או כל דבר היכול להזיק לאינטרסים שלה. זה הליך בו פונה החברה לבית המשפט כדי לקבל הגנה מפני תביעה אפשרית נגדה, או מפני נושים, או מכל גוף שיאמר לה שאינה עומדת בתנאי העבודה ואז אפשר לסלק ידה מהביצוע".

מה היה המניע שלה להליך הזה?
"אנחנו מנועים מקבלת המידע, כי ברגע שהיא קיבלה את הגנת בית המשפט, כל מהלך של החברה מחייב את אישורו".
דוד רוימי: "בקטע הזה, שהוא שטח המוכרז על ידי רשות העתיקות, החלו בחפירות ולמגינת לבנו ולבם של התושבים, התגלה בית קברות שגרם להשהיית העבודה ולעיכוב משמעותי של חצי שנה. על פי החוק, במידה שמתגלים קברים, רשות העתיקות פונה לנציג משרד הדתות האמור לתת הנחיות לגבי היכולת להעביר במקום תשתיות"

אז מה עושים עכשיו?
"כדי להפעיל את אחוזות חוף, שיאמרו להם להמשיך את העבודה, יש להגיע איתם להסכם לגבי לוח זמנים, תשלומים וקצב עבודה".

אין מישהו אחר היכול לסיים את העבודה?
"חייבים לחזור לחברה זאת. ברגע שבית המשפט נתן הגנה לעצירת העבודות, אחוזות חוף פנתה לחברה והגיעה איתה להסכמה. הבקשה הועלתה על הסכם כתוב עם לוח זמנים, שהועבר לנאמן שמינה בית המשפט. הדיווח שקיבלנו – עדיין לא קיבלנו אימות רשמי - הוא שההסכם מקובל על כל הצדדים. על הנאמן, הקבלן ואחוזות חוף המייצגת את האינטרס של העירייה. רק בית המשפט בסמכותו לאשר חזרתם לעבודה".

מהו לוח הזמנים החדש?
"אחרי שהנאמן יגיש את ההסכם לקבלת תוקף, החברה הקבלנית תתארגן תוך שלושה ארבעה ימים להכנסת צוותי עבודה וציוד לקטע הממתין לסיום העבודה. ההסכם מדבר על 45 ימי עבודה קלנדריים, עד להשלמת הקטע".
 
פרויקט יהודה הימית עלה כ-30 מיליון שקלים. זה כולל עבודת קבלנות, תשלומים לכל מניחי התשתיות כמו חברת החשמל ובזק, ותשלום אגרה של מיליוני שקלים לרשות העתיקות. עם זאת, מודה רוימי כי לאור הכספים הרבים שקיבלו, לא ברור לעירייה מדוע פנתה החברה לבית המשפט.
 
בינתיים, עד שיהודה הימית יסיים להפוך את עורו, מומלץ להמשיך ולהיזהר שלא למעוד אל אחד הבורות, ואולי להציע לקבלן להשקיע בכרטיס חיש גד אצל באסם. אולי שם מסתתר תאריך הסיום.
  

תגיות:   עסקים ביפו   תשתיות ביפו     

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  אפשר להתפוצץץץץץץץ
דוד, יפו, (21/10/2010)
 2.  6500 שקלים ארנונה??????
רינת, שוק הפשפשים, (21/10/2010)
 3.  לא יאומן !!!
יורם, יפו, (21/10/2010)
 4.  אני לא יודע מה להגיד פה
חזן, יפו, (23/10/2010)
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
תאונה ביפו-פצוע קשה
קשיש נפצע באורח קשה בתאונת דרכים
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |