שבט צופי יפו הינו השבט הכי טוב בהנהגת תל-אביב-יפו!
נכון, אני לא אובייקטיבי.
ונכון, כנראה שהוא לא יזכה במקום ראשון מחנאות.
ונכון, כנראה שגם בהדרכה הוא לא מוביל את ההנהגה.
ונכון, כנראה שיש בו צוות חוץ והוא לא עומד בפני עצמו.
ונכון, כנראה שהוא מהקטנים בהנהגה.
ונכון ש...
אך בין כל הדברים הרעים יש הרבה נקודות של אור.
נפתח במתודה: קראו את הקטע הבא – באיזה דרך אתם בוחרים???
"רגע לפני היציאה לסמינר האמצע, נזכרתי שעוד לא קניתי את כל החומרים לפונדו של ה"לילה טוב".
בזמן שכל תנועת הצופים בישראל החליטה מראש לפלג בין הדתות והעדות השונים - שבט צופי יפו בחר צד והחליט לומר אמירה משמעותית: בשבט יפו לא מדברים על דו קיום אלא עושים דו קיום.
מהר לקחתי את הארנק ויצאתי מהשבט לכיוון יפו ד'.
אני גר ביפו רק כמה חודשים והמכולת הרגילה הייתה כבר סגורה (בכל זאת כבר שלוש בצהריים ביום שישי).
עובר אורח נחמד הפנה אותי להמשך הרחוב – שם יש שתי מכולות פתוחות: "הראשונה של הערבי ו- 5 מ' אחריו של היהודי", כך הוא אומר לי.
רצתי כמו משוגע, לא מעניין אותי ערבי לא ערבי, העיקר שיהיו פירות לפונדו.
הגעתי לכניסה למכולת ונעמדתי דום.
עוד 4 וחצי דקות האוטובוס יוצא, ואני עומד מטר מהכניסה לערבי, 6 מטר מהכניסה ליהודי – למי אני אלך?
לך תדע לאן הכסף יגיע, לאיזה קהילה אני מעדיף לעזור, מי צריך יותר את הכסף, ומה זה בכלל משנה???"
אופציה א': עניי עירך קודמים.
המשכתי עוד 6 מטר ונכנסתי ליהודי. אין ספק שהבחור זקוק לפרנסה ולעזרתי. קידמתי עוד קצת את הקהילה היהודית בשכונה (ועוד על פני הערבים).
אופציה ב': דו קיום.
גם הערבי הוא אזרח המדינה ותושב השכונה, הקהילה. אם אנחנו רוצים להתקדם בארץ הזו עלינו להתחיל לשתף פעולה. חוץ מזה, לא התאמנתי על הערבית שלי כבר הרבה זמן...
החיים בשבט צופי יפו
מי שמכיר אותי, כבר יודע לבד מה בחרתי (מי שלא - יבין בסוף...).
בזמן שכל התנועה הזו מחנכת לערכים בינלאומיים, בזמן ש"הערך" היחיד שנראה שהתנועה בחרה לחנך אליו הוא: "אסור לעשן בתנועה", בזמן שכל התנועה הזו מתחמקת, ונמנעת מלהגיד אמירה משמעותית, נמנעת מלצדד בצד כלשהו, מלבחור, בזמן שכל תנועת הצופים בישראל החליטה מראש לפלג בין הדתות והעדות השונים - שבט צופי יפו בחר צד והחליט לומר אמירה משמעותית: בשבט יפו לא מדברים על דו קיום אלא עושים דו קיום.
בכלל, הפעם הראשונה שמוזכרות צמד המילים דו קיום בשבט יפו הינו כרגע, על הדף הזה וזאת משום שבמקום שעושים אין שום צורך לדבר.
בשבט ישנם שני מרכזים צעירים – יהודי ונוצרי.
שני מדריכי ט' – יהודיה ומוסלמי.
גדודים מעורבים ופעילויות משותפות.
בכלל, הפעם הראשונה שמוזכרות צמד המילים דו קיום בשבט יפו הינו כרגע, על הדף הזה וזאת משום שבמקום שעושים אין שום צורך לדבר.
בשבט משולבים צוותי חוץ אשר מביאים עמם מנטאליות ואופי קצת שונה.
בימים אלו ממש, משתלבת בשבט קבוצה של חניכים עולי אתיופיה, אשר עד עכשיו עברו פעילות בנפרד ויהיו חלק מהפעילות השוטפת בשבט.
אם אתם קוראים את הכתבה הזו ומתאכזבים כי לרוע מזלכם גדלתם במקום בו כולם פחות או יותר אותו הדבר, רוצים לשלב עוד קבוצות בשבט אבל פשוט לא יודעים איך ומאיפה להתחיל, תוהים למה אתם מחנכים, איזו אמירה יש לשבט שלכם, אתם מוזמנים לבוא לבקר בשבט, ליצור קשר, לעבור אצלנו סמינרים ולהעביר איתנו פעולות משותפות. כמו שהזכרתי בהתחלה, בעיות בשבט לא חסר, ולכן אתם מוזמנים לבוא ללמוד וללמד איתנו להתקדם ולקדם אותנו למקומות שונים!
יניב טייטל,
מרכז שבט צופי יפו בשנים 2007-2008
(חבר בגרעין נח"ל, בוגר גרעין 'במדבר' ושבט נוה מגן).