‏יום רביעי ‏24 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  "הזדמנות שניה" - גם אתם יכולים!
"הזדמנות שניה" - גם אתם יכולים!
עופר לוי, המנהל את ביה"ס "השכלה קלה" הוא היוזם של פרויקט שנקרא "הזדמנות שנייה" שיחל לפעול ביפו.
 מאת: נורית הוראק
‏יום חמישי ‏18 ‏נובמבר ‏2010.
פרויקט הזדמנות שניה באקדמית תל אביב יפו
פרויקט הזדמנות שניה באקדמית תל אביב יפו
שתף |
 
הזדמנות שנייה, זה כל מה שצריך לפעמים כדי לראות את העולם קצת אחרת. קשה לעיתים לצאת מתוך המסגרת שבה אנו רואים את עצמנו, להגיד לעצמנו "כן, אנחנו יכולים" כאמרת סיסמת הבחירות האמריקנית המפורסמת, להתעלם מכל הקולות השליליים, שמשכנעים אותנו שאי אפשר ולנסות להצליח למרות בעיות ומכשולים שהפריעו לנו בעבר. 
לפעמים קשה לעשות את הצעד הזה בעצמנו ואנו צריכים להיעזר במקור חיצוני. לפעמים אנחנו מגלים, שמה  שהציק לנו, מציק גם להרבה אחרים ושיש למי לפנות בדרך לשינוי.
הפרויקט בא לתת מענה לאוכלוסיה הבוגרת של תושבי יפו והסביבה ומציע קורסים 
החל מרמות הבסיס במקצועות אנגלית, מחשבים ומתמטיקה. 
בעתיד עופר ושלומית מתכוונים לקדם קורסים נוספים לפי דרישת 
התושבים כגון קורסי הכנה לבגרויות.
 
עופר לוי, מרצה לכלכלה בעל תואר שני, המנהל את ביה"ס "השכלה קלה" הוא היוזם של פרויקט שנקרא "הזדמנות שנייה" שיחל לפעול ביפו בחודשים הקרובים. את הפרויקט מנהלת אחותו שלומית טהרני, שמאחוריה קריירה רבת שנים באחת מחברות ההיי-טק הגדולות והידועות כמנהלת פעילות עסקית ומשאבי אנוש.
 
עופר ושלומית, שגדלו ביפו, במשפחה בת שישה ילדים, הרגישו צורך להחזיר משהו לעיר, ללמד אחרים על סמך הניסיון שלהם ולהוכיח שאפשר גם אחרת. הפרויקט בא לתת מענה לאוכלוסיה הבוגרת של תושבי יפו והסביבה ומציע קורסים החל מרמות הבסיס במקצועות אנגלית, מחשבים ומתמטיקה. בעתיד עופר ושלומית מתכוונים לקדם קורסים נוספים לפי דרישת התושבים כגון קורסי הכנה לבגרויות.
 
הקורסים נערכים בחסות ה"מכללה האקדמית ת"א-יפו" שרואה עצמה כשותפה פעילה בקידום ומתן אפשרויות לימודיות לאוכלוסיה בה היא יושבת. בפרויקט מושם דגש על איכות המורים, צרכי האוכלוסייה בהתאם לחתכי גיל הנרשמים, שעות נוחות לאנשים עובדים ועלויות הזולות בצורה משמעותית מעלויות הקורסים במגזר הפרטי. זאת על מנת לאפשר לכל תושב בכל גיל ללמוד, להתפתח ולקדם את עצמו.
 
כיצד נולד הרעיון?                
עופר לוי יוזם הפרויקט
עופר לוי יוזם הפרויקט
 
"הרעיון נולד מבית, פשוטו כמשמעו" אומרת שלומית, "הצורך בקורסים שיתנו מענה החל מרמת הבסיס, יהיו קרובים לאזור על מנת להקל על הגעה ויהיו במחיר ריאלי שיאפשר לעמוד בו, עלה מספר פעמים על ידי האחים הנוספים בבית, הגיסים והגיסות שלנו, שחלקם לא צלחו את המערכות החינוכיות או פשוט שכחו את החומרים עקב נגיעה מעטה בהם לאורך השנים. ראינו אנשים בוגרים שצמאים לידע אך אבודים מכיוון שאינם מוצאים פתרון יעיל להשלמת החסרים הבסיסיים שלהם. אז החלטנו לעשות מעשה ולתרום חזרה מהניסיון שלנו לתושבי הסביבה, שאנחנו חלק בלתי נפרד ממנה".
 
מה האני מאמין שלכם?
 "אין גיל ללמידה והתפתחות ותמיד יש בחיים הזדמנות שנייה". 
 
מלבד הזיקה המשפחתית, מדוע בחרתם דווקא לפעול ביפו?

"יפו זו סביבה שעוברת שינוי בשנים האחרונות במיוחד בכל הקשור להתייחסות ללמידה. הורים רבים משקיעים את המעט שיש להם כדי לחזק את הילדים שלהם ולאפשר להם חוויות הצלחה. לדעתנו מה שמתפספס זו ההבנה שהחוויה מתחילה מבית . אבל לטעמנו, הורים שלא יוכלו להוות דוגמא אישית יתקשו מאוד להעביר את המסר לילדים שלהם בכל הנוגע להשכלה וחשיבותה. זה מתחיל מזה שבשלבים מוקדמים מאוד, מזהה הילד שלהורה שלו אין את הידע לעזור לו. אמירות כמו " תראה אותי אני לא למדתי לכן..." לא עובדות, הילד מתייחס להורים כדמות שעליו לחקות לטוב ולרע הוא לא מזהה ולא יכול להבין מה באמת המחיר שההורים משלמים על היעדר השכלה ואנחנו מדברים מניסיון אישי.  
הפרויקט בא לתת מענה לאוכלוסיה הבוגרת של תושבי יפו והסביבה ומציע קורסים 
החל מרמות הבסיס במקצועות אנגלית, מחשבים ומתמטיקה. 
בעתיד עופר ושלומית מתכוונים לקדם קורסים נוספים לפי דרישת 
התושבים כגון קורסי הכנה לבגרויות.


כאשר הילד רואה את ההורה שלו לוקח תיק והולך גם הוא ללמוד המסר הוא אדיר, גם אני כהורה רוצה להמשיך להתפתח וחשוב לי כמוך לרכוש ידע.  בכל הקשור ללמידה האוכלוסייה הבוגרת עדיין חוששת. חוויות אי ההצלחה שלהם כילדים ונערים פגעו קשות בתדמית האישית ובביטחון. הם עדיין מאמינים שאם לא הצליח להם בבתי הספר, אז לא יצליח להם גם כבוגרים וזו טעות יסודית.

 אני הצלחתי, ללא תואר אקדמי, להתברג בחברה גדולה וקודמתי תוך שלוש שנים מתפקיד מזכירותי למנהלת תחום. בהמשך ניהלתי פעילויות עסקיות בהיקפי כסף גדולים ותחתי עבדו מעל מאה עובדים. הכול היה עניין של התגברות על החששות, צבירת ידע ודחיפה קדימה בכל הכוח. חייבים לרצות לשבור את המעגל ברגע שמחליטים הדלת נפתחת".

סיניה לוי היא אחת המורות שנרתמו לפרויקט. סיניה, מדריכת קבוצות ומורה בהכשרתה, הייתה בעברה ממקימי ארגון "רוח ישראלית" (מיסודה של הסוכנות היהודית) ובהמשך שליחה מטעם הסוכנות בניו יורק.
 "אני מגיעה מרקע של העצמה" לוי אומרת "מהמקום של לתת כלים לאנשים שיקדמו את עצמם ואני רואה בתוכנית הזדמנות טובה לעבוד עם האנשים ביפו. השאיפה שלי היא לתת כלים ומיומנויות שיעזרו לתלמידים להתקדם בחיים וגם בעולם העבודה. חוויית הלימוד, כמו שאני רואה אותה, באה ממקום חווייתי ולא יבש, השאיפה שלי היא להפוך את השפה האנגלית - למשהו חי. לא מהמקום הדקדוקי דווקא אלא ממקום של כיף, הנאה מהשפה ולמידה".
 
אילו תגובות קיבלתם בינתיים מהאוכלוסייה המקומית?
"את הטלפונים הראשונים קיבלנו לשמחתנו הרבה דווקא מתושבים בגילאי 45 פלוס" אומרת שלומית טהרני "שציינו עד כמה הם שמחו לקבל בדואר את המידע על פתיחת הקורסים. קיבלנו תגובות כמו -סוף סוף גם לנו יתאפשר ללמוד, הרבה זמן חיכינו לזה ,איזה יופי שחשבתם עלינו. אנחנו מקווים ומאמינים שהפרויקט ייתן דחיפה אדירה לתושבים רבים ויגביר את הרצון להמשיך וללמוד".

לפרטים על פרויקט הזדמנות שניה ואמצעי יצירת קשר לחצו כאן


תגיות:   האקדמית תל אביב יפו   השכלה קלה   לימודים ביפו   קהילה ביפו   פרויקט הזדמנות שניה  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מלגות לסטודנטים לפי קריטריון מגורים ביפו
המכללה האקדמית ת"א-יפו
יום פתוח ללימודי תואר ראשון ושני
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |