‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  רוצים שינוי
רוצים שינוי
מכבי יפו זקוקה למהלך שישנה את יחסי הכוחות על הדשא, מהלך שיחזיר לקבוצה את השליטה במרכז המגרש. ערן כהן אמין מקווה לטעום בשבוע הבא שוב מטעמו של הניצחון
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום ראשון ‏26 ‏דצמבר ‏2010. צילומים: ניר חורי - דאבל פס
הליגה עוד ארוכה ומפותלת
הליגה עוד ארוכה ומפותלת
שתף |
 
לאחר שלושה ניצחונות רצופים נקטע באכזריות רצף הניצחונות היפואי. בסיום המחצית הראשונה עוד הובילו חניכיו של פביאן 2-0, אך יכולת ירודה של השחקנים בתוספת למספר החלטות תמוהות של המאמן במחצית השנייה, עזרו למארחים להשוות ולגזול לקביליו יפו 2 נקודות יקרות במאבק על הכרטיס לליגה הלאומית.

כדורגל משחקים 90 דקות ואת זה שכחו מספר אנשים במועדון. היתרון המבטיח בסיום המחצית הראשונה הפך מהר מאוד לבעיה הכי גדולה של הקבוצה בחלק השני של המשחק. שחקני יפו נראו מפוחדים והתקשו בפעולות פשוטות שהובילו לאיבודי כדור סתמיים. ה

מערך הפך נסוג יותר עם יציאתו של חן מלכה (לא יכל להמשיך) שהיה השחקן המרכזי בקישור היפואי והקבוצה הזמינה התקפות במקום לשמור על השיטה ולנסות לכבוש את השלישי שיגמור את הסיפור.

מכבי יבנה שיחקה חכם והשיגה את מטרותיה. הגנת יפו שמציגה יכולת גבוהה זה שבועות רבים, נראתה אובדת עצות לנוכח התקפותיה של יבנה. החלוצים קרגולה ולובין נשלחו כל העת בכדורי אורך גבוהים שעברו את הגנת יפו (ויש לומר הסתיימו לא פעם בנבדל), כמו כן שלטו החלוצים בגובה וניצחו כמעט בכל מאבק אווירי. 

הלחץ של המארחים שאמנם לא התבטא באיומים רבים על שערו של בויטר, הוליד שני שערים שסתמו את הגולל על ניסיונתה של יפו לחזור מיבנה עם ניצחון. גם בשני המשחקים האחרונים, בדיוק כמו היום, הוליכה הקבוצה 2-0 לאחר שכבשה פעמיים תוך זמן קצר. 

גם אז נסוגה יפו לאחור אלא שהצליחה לעקוץ את השלישי במתפרצת ולנצח פעמיים 3-0, כאמור זה לא הלך והמחיר הוא הפסד שתי נקודות שהעמיד את מכבי קביליו יפו רק במקום השלישי עם סיומו של המחזור ה-12.

אוהדי מכבי יפו מחכים לניצחון
אוהדי מכבי יפו מחכים לניצחון
כ-500 יפואים עשו דרכם לאיצטדיון העירוני ביבנה למפגש מעניין עם קבוצה אשר זכורה היטב מהעבר.
הפתיחה הייתה שייכת למארחים שגילו התלהבות רבה ושלטו במשחק. בדקה ה-5 טעות של יניב עמיאל מסתיימת בהכנסת כדור לחלוץ יבנה לובין שמחמיץ מול עדי בויטר. אט אט החלה יפו להשתלט על המשחק הרבה בזכות יכולת טובה של עידן דוד, חן מלכה וסוהייב פריג' שהיו מצוינים בחלק הקדמי. ב

דקה ה-15 סוף סוף בעיטה לשער מכיוונה של יפו. מבצע יפה של חן מלכה מסתיים בבעיטה חזקה מ-16 מטרים שעושה דרכה למסגרת, אך פוגעת בשחקן יבנה ומשנה את כיוונה. בדקה-20 היה זה סולי צמח שקיבל את הכדור בסיומה של התקפה יפה ושלח כדור מסוכן ממפתן הרחבה שעלה רק מעט מעל מסגרת שערו של והבה המקומי. 

חן מלכה המצוין מקבל את הכדור באגף שמאל ומבצע סלאלום אדיר במהלכו חולף על פני 5 שחקנים ומול השוער שולח את הכדור היישר לרשת, 2-0 ליפו ושער פשוט חלומי למלכה הצעיר
בדקה ה-22 מנסה שחקן יבנה את כוחו בבעיטה ממרחק, אך שוערה של יפו עדי בויטר היה במקום וקלט את הכדור. בדקה ה-25 מגיעה יבנה למצבה הטוב ביותר במחצית. התקפה יפה מסתיימת בהכנסת כדור מצוינת של גבי אדרי לחלוץ מאור לובין שמגיע לאחד על אחד עם בויטר שמשתטח נפלא ומציל שער.

בדקה ה-33 עולה יפו ליתרון ראשון. הרחקה גרועה של הגנת יבנה מובילה את הכדור ליניב סבג שבנגיעה מכניס כדור גדול למוחמד חטארי ששולח פצצה למשקוף ופנימה, 1-0 גדול למכבי קביליו יפו.

בעידוד הקהל יצאה יפו קדימה וסיכנה את שערה של יבנה. בדקה ה-38 חוזים צופי המשחק בשער הכי יפה שכבשה קביליו יפו מאז נוסדה ובשאר העונה של ליגה א'. חן מלכה המצוין מקבל את הכדור באגף שמאל ומבצע סלאלום אדיר במהלכו חולף על פני 5 שחקנים ומול השוער שולח את הכדור היישר לרשת, 2-0 ליפו ושער פשוט חלומי למלכה הצעיר.

בדקות אלה היה הקהל היפואי בטירוף. מאות האוהדים עמדו על רגליהם ובשירה אדירה יצרו רגע מדהים. 2-0 ליפו בסיום המחצית.

חטארי. מממש את היתרון במגרש
חטארי. מממש את היתרון במגרש
אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכבה. בדקה ה-50 זוכה יפו בבעיטה חופשית מרחק 22 מטרים משערו של והבה. עידן דוד לוקח את הבעיטה ומצליח לעבור את החומה, אך שוערה של יבנה והבה היה במקום. 

בדקה ה-54 יוצאת יפו להתקפה ראשונה ראויה במחצית השנייה. סוהייב פורץ באגף ימין ומוסר לחטארי שמלב הרחבה מסתובב ומוסר לסולי צמח. צמח שיכל לבעוט, העדיף לתת קטנה ליניב סבג שהגיע מאחור ושלח פצצה שנעצרה ברגלו של שחקן יבנה ולא הגיעה לשער.

בדקה ה-58 מאבדת הגנת יפו את הכדור בסמוך לרחבה. קרגולה הפעלתן מקבל את הכדור ומהרחבה שולח כדור חזק שחולף ליד עמוד השער. בדקה ה-60 מקבל סוהייב את הכדור באגף ימין, חודר עם המון כוח ומהירות לרחבה ומעביר רוחב חד שלא מוצא אף יפואי, כמה חבל. מדקה זו נעלמה יפו מהמגרש ואפשרה ליבנה לתת את הטון במרכז המגרש. 

השליטה האופטית שאמנם לא באה לידי ביטוי בבעיטות לשער, חייבת הייתה להדליק נורה אדומה בראשו של המאמן שחייב היה להגיב ולבצע שינויים שיחזירו את השליטה ליפואים. השער היה באוויר ובדקה ה-68 הוא גם הגיע. שחקן יבנה שנותר חופשי באגף שמאל הרים כדור מדויק לאורי קרגולה הבלתי מכוסה וזה נגח כדור קשתי היישר לבין חיבורי הקורות, 2-1 ביבנה.

כדורגל משחקים 90 דקות ואת זה שכחו מספר אנשים במועדון. היתרון המבטיח בסיום המחצית הראשונה הפך מהר מאוד לבעיה הכי גדולה של הקבוצה בחלק השני של המשחק
מיד לאחר ספיגת השער נכנס למגרש יוני תורג'מן במקומו של חן מלכה שלא יכל להמשיך עקב כושר משחק לקוי. גם לאחר ספיגת השער המגמה לא השתנתה ושחקני יפו נראו אובדי עצות. דווקא בדקות אלה ציפו ביפו ללקיחת מנהיגות מצד שחקנים ותיקים שנראה כי ברחו מהכדור.

בדקה ה-72 משיגה יבנה את השוויון. כדור ארוך אשר מוגבה לרחבה מוביל לאי הבנה בין הבלם כפיר אגסי שהיה צריך לעזוב את הכדור לבין עדי בויטר שיוצא ואינו מצליח לקלוט את הכדור. סולי צמח שמשתלט על הכדור נופל מסיבה שאינה ברורה ומאפשר לאורי קרגולה לנצל את מיקומו הרע של בויטר ולשלוח מהרחבה את הכדור היישר לרשת, 2-2 ביבנה.

גם לאחר ספיגת השער השני לא השתנה המומנטום במגרש והמערך היפואי פשוט קרס ונראה אובד עצות. בדקה ה-77 שולח אורי קרגולה פצצה מרחק 16 מטרים השער, אך עדי בויטר מתעופף יפה והודף את הכדור. בדקה ה-80 יוצאת יפו להתקפה ראשונה מאז הדקה ה-60 כשסולי צמח מעביר מאגף ימין את הכדור לרגליו של סוהייב, שמתוך הרחבה בשתי הזדמנויות נהדרות אינו מצליח להכניע את והבה המצוין.

פרג' ומושיקו אזולאי מיבנה
פרג' ומושיקו אזולאי מיבנה
בסיום 2-2 מאכזב מאוד מבחינת מכבי קביליו יפו שמסיימת בפעם השישית העונה בתוצאת תיקו.
מכבי קביליו יפו יורדת מהמגרש כשהיא מאוכזבת מאוד מהתוצאה ומאיך ששיחקה היום במחצית השנייה ביבנה. דווקא כשהיא ביתרון מבטיח במגרש חוץ ועם קהל אוהדים רב, לא השכילה הקבוצה לשמור על היתרון והחזירה מאות אנשים עצובים לבתיהם.

כל בר דעת שנכח באצטדיון ביבנה הבחין במהלך המחצית השנייה עוד שיפו הוליכה ביתרון של שני שערים, כי הקבוצה זקוקה לשינוי. מהלך שישנה את יחסי הכוחות על הדשא. מהלך שיחזיר לקבוצה את השליטה במרכז המגרש. החילוף הראשון הגיע רק לאחר ספיגת השער הראשון ומשם כנראה שכבר אי אפשר היה לעצור את כדור השלג. 

מכבי קביליו יפו חייבת לסגל לעצמה תכונות של קבוצה דורסת. לדעת להשתמש ביתרון ככלי שיעזור לקבוצה להשתלט על המשחק ולהבטיח את הניצחון ולא להפך. למכבי קביליו יפו אסור היה לאבד היום יתרון שכזה ולהציג מחצית שנייה שכזו, אין כל סיבה בעולם שזה יקרה ואין כל הצדקה למפח הנפש המיותר הזה.

נרים כולנו את הראש ונזכור שהליגה עוד ארוכה והדרך עוד מפותלת, בשבוע הבא נצא לקרב חדש ונקווה שנחזור לטעום מטעמו המתוק של הניצחון.

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ

תגיות:   מכבי יפו   כדורגל ביפו   

תגובות  לכתבה זו 2 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  באמת הגיע הזמן לשינוי! (לת)
שאולי, יפו , (26/12/2010)
 2.  לא חבל אחרי הניצחון של שבוע שעבר? (לת)
יאללה מכבי יפו!, (26/12/2010)
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |