‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  הפגנה למען השפה
הפגנה למען השפה
השבוע יצאנו להפגין נגד החלטת מנהל תיכון עירוני ז' לאסור לדבר בשפה הערבית בבית הספר. המנהל, אגב, בחר להתעלם מאיתנו, אולי כדאי שילמד מבתי הספר בתל אביב
 מאת: אחמד משהראוי
‏יום חמישי ‏30 ‏דצמבר ‏2010. צילומים: פורטל יפו
המנהל לא יצא אלינו
המנהל לא יצא אלינו
שתף |
 
מיד עם פרסום הכתבה בעיתון תל אביב ביום שישי ועל מנת לשמוע ממקור ראשון האם הפרסום הוא אמיתי, פניתי דרך מנהלת לשכתי בעירייה, גברת עיישה חיגאזי לבית הספר וביקשתי לקשר ביני ובין המנהל. התשובה שניתנה לגברת עיישה הייתה כי המנהל כבר עזב.                    

המזכירה השאירה בתחילת השבוע הודעה מפורשת בבית הספר שאני מבקש לשוחח עם המנהל. נוסף על כך ביקשתי, שוב דרך המזכירה, לקבל את הטלפון הסלולארי של המנהל ואכן קיבלתי אותו. התקשרתי אליו ישירות וגם שם הוא לא ענה. השארתי לו הודעה מוקלטת בקולי שאני מבקש לשוחח איתו. לצערי, הוא בחר להתעלם ממני ועד היום הוא לא חזר אליי.

המטרה מכל ניסיונות ההתקשרות עם המנהל הייתה לבדוק את העובדות ולשמוע את גרסת  המנהל לכל הסיפור. במהלך ההפגנה המנהל בחר להתעלם מאיתנו. יותר מכך הוא עשה זאת באופן בוטה להחריד.

אני שואל את עצמי אם למנהל היה סגן או יועץ דובר ערבית האם כל העניין היה מטופל אחרת ובכלל האם זה לא נושא לבדיקה כיצד זה שבבית ספר מעורב ששוכן ביפו עם כ-30 אחוז תלמידים ערבים אין ולא נמצא איש חינוך ערבי?
על הכתב הערבי של הפורטל הערבי המקומי אסרו להיכנס. גם על שאר הכתבים נאסר להיכנס. אישית התביישתי בהתנהגות הזאת.

לצורך השוואה, בחודש מאי השנה מחו תושבי יפו הערביים מול בית הספר לאומניות בתל אביב, בטענה כי בית הספר מונה 700 ילדים, ובו לומד רק ילד ערבי אחד. כשהגענו למקום להפגין נדהמנו לפגוש את המנהלת, אורית קובינר וכל צוותה שמחכים לנו בפתח בית הספר עם מגשי כיבוד. 

המנהלת יצאה אלינו דיברה, והציגה את עמדת בית הספר. דבר אחד אי אפשר היה לעשות, אי אפשר היה להתעלם מהצעד המפתיע שלה. התייחסתי לזה בטור שלי בפורטל יפו עוד באותו חודש.

בתל אביב הרחוקה נתקבלנו על יד מגשי כיבוד, ביפו בתוך עירנו התקבלנו על ידי ניידות משטרה והפרדה בוטה.

ואם אני חוזר לאותו ראיון בעיתון תל אביב, המנהל מתבסס בדבריו על תקנה משנת 1933. הוא מצוטט בכתבה כמאשר את הטענות הנשמעות. רבותיי אלה עובדות. אם הדברים הוצאו מהקשרם כפי שטוען המנהל, יש בית משפט בישראל שיברר את האמת. ואם למרות זאת לא פונים לערכאה משפטית, אז לא אומרים "דברים הוצאו מהקשרם".

משרד החינוך של מדינת ישראל אומר במפורש בתגובתו לעיתונאית מירב שלמה מידיעות, כי אין תקנה שאוסרת שימוש בשפה הערבית בתוך כותלי הכיתות. אילו המנהל היה בוחר לצאת מלשכתו כדי לפגוש את המפגינים, הוא היה שומע שאמרנו לכל כתב ועיתונאי כי אנחנו נגד כל הפרעות בכיתה בכל שפה, אולם הוא היה גם שומע בו בעת את דעתנו כי אי אפשר לאסור שימוש של רק שפה מסוימת אחת ולתאר את השימוש בה כ"לא מנומס".

לא ציפיתי לשמוע ממנהל מכובד שמנהל את בית הספר כל הרבה שנים שיתבטא כך, בטח לא על רקע העובדה שמדובר בתקופה הכי רגישה שעוברת המדינה מאז נוסדה בכל ההקשר של המתיחות שיש היום ביחסים שבין יהודים וערבים.

את המנהל, דוד בן זוהר (בנזי) אני מכיר אישית זה הרבה שנים כמנהל מכובד שאני מעריך. אני סבור שהייתה כאן מעידה. זה יכול לקרות לכל אחד ובטח לאלה שעובדים קשה, אולם כשטועים אומרים טעינו מתקנים וממשיכים הלאה. הדרך בה נקט המנהל זה לצאת ממעידה ולהיכנס למעידה חדשה בשרשרת של טעויות והכחשות. לא ביקשנו לפגוע במעמדו. כאזרחים יש לנו את הזכות הדמוקרטית למחות, וכך עשינו. אמרתי ואני ממשיך לומר שניהול בית ספר מעורב זה דבר מאוד קשה ובטח בימים מטורפים אלה.

כסוג של שיעורי בית לפני קיום ההפגנה עיינתי באתר בית הספר (אני מקווה שמעדכנים אותו ) ולא מצאתי אף בעל תפקיד ניהולי ערבי, כנ"ל לגבי מרכזות שכבות, מחנכות, יועצות, פסיכולוגים, מחנכים חט"ע וחט"ב. אני שואל את עצמי אם למנהל היה סגן או יועץ דובר ערבית האם כל העניין היה מטופל אחרת ובכלל האם זה לא נושא לבדיקה כיצד זה שבבית ספר מעורב ששוכן ביפו עם כ-30 אחוז תלמידים ערבים אין ולא נמצא איש חינוך ערבי שיתאים לאחד התפקידים המוזכרים?

לסיום נקודה חשובה לציון: רוב האנשים שהשתתפו בהפגנה ליד בית הספר אלה אנשים שמאוד אכפת להם מהנושא היהודי ערבי. אנשים שפועלים לאורך כל השנה לקירוב לבבות. אנשים אלה נותנים את כל הכבוד הראוי לשפה העברית ומה שהיא מסמלת. אותם אנשים גם היו מצפים ממנהל בית הספר שיפעל אחרת מול שפתם של אחרים.

תגיות:   תיכון עירוני ז' ביפו   אחמד משהראוי   הפגנות ביפו   חינוך ביפו  

תגובות  לכתבה זו 6 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  תגובה לדבריו של מר משהראוי
בנזי, (31/12/2010)
 2.  המשך תגובה לדבריו של מר משהראוי
בנזי, (31/12/2010)
 3.  וסיום התגובה לדבריו של מר משהראוי
בנזי, (31/12/2010)
 4.  תגובה
מורה, (31/12/2010)
 5.  כמה זה מצחיק ,חובה ליקרוא
מוטי, יפו, (15/02/2011)
 6.  זה עצוב כמה שזה מצחיק
דקלו שם-טוב,  יפו ג' , (16/07/2011)
מלון הבוטיק בכיכר השעון יפו
מכתבו של אחמד משהראוי למהנדס העיר בעניין בקשת הקלות בניה בפרויקט הקישלה
מלון הקישלה ביפו
בקשה להקלות הכוללת תוספת של שתי קומות
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |