‏שבת ‏27 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  ניצחון מוראלי
ניצחון מוראלי
ניצחון חשוב למכבי קביליו יפו עם נעילת הסיבוב הראשון בליגה א' דרום. ניצחון שמקווים כולם כי יחזיר את הביטחון והשקט למערכת כולה ובעיקר לשחקנים
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום ראשון ‏16 ‏ינואר ‏2011. צילומים: בועז רביד-דאבל פס
שחקני יפו חוגגים
שחקני יפו חוגגים
שתף |
 
זה הלך קשה, קשה מאוד, אבל בסיומו של מחזור הנעילה של הסיבוב הראשון חוגגת מכבי קביליו יפו ניצחון חשוב, בעיקר מוראלית. נכון, היריבה היא לא אחרת מסוגרת הטבלה נחלת יהודה ונכון שהתוצאה והיכולת בחלק משלבי המשחק מאכזבים, אך כדי להתחיל לחשוב על יציאה לדרך חדשה, צריכים בראש ובראשונה לנצח ואת זה עשתה סוף סוף מכבי קביליו יפו.

מכבי קביליו יפו לא הציגה משחק גדול, אך בניגוד לשני המשחקים האחרונים שלה היא הצליחה סוף סוף להכניס כדורים לרשת. העובדה שהקבוצה הצליחה להפוך פיגור לניצחון מעודדת מאוד ולא משנה שהיריבה היא אחת מהקבוצות החלשות בליגה. 

שתי המחציות התאפיינו בשליטה מוחלטת של מכבי קביליו יפו יחד עם ניסיונות מעטים של האורחים ליצור מהלך התקפי ראוי. שוער נחלת, יונתן אוסגי, הציג יכולת טובה בעיקר במחצית השנייה ותסכל את שחקני יפו.

יניב סבג, קשרה האחורי של הקבוצה, היה זה שניהל את משחקה במחצית הראשונה. הקשר נע אחורה וקדימה וחילק כדורים לשחקני הקישור וההתקפה. אורן יחזקאל שקיבל את הקרדיט בהרכב, לא היה מעורב מספיק והתקשה להשפיע על המשחק. 

סולי צמח שהציג יכולת נמוכה בחמשת המשחקים האחרונים, הציג משחק סביר ועזר לסבג בניהול המשחק. מאור מרציאנו, אולי מהיחידים בקבוצה שמצליח לשמור על יכולת טובה לאורך זמן, היה גם מהבולטים בשדה כשהציג משחק יעיל וחכם באגף שמאל.

עם זאת, ירדה קביליו יפו בפיגור בסיום המחצית הראשונה לאחר שהאורחים כבשו בהתקפה הבודדת היחידה שלהם במהלך המחצית.

עופר ראובן, מאמן הקבוצה, הגיב למתרחש עם חילוף משולש שהצליח לשנות את התוצאה. צמד האחים למשפחת ביטון, דודו ושימי, נכנסו לחוד ההתקפה כשהחליפו את מוחמד חטארי ואת המגן גיא שוסט. 

יפו יוצאת לפגרה בת שבועיים, במהלכה תצטרך לשנס מותניים ולשוב חזקה ומלוכדת לקראת הסיבוב השני שייקבע את זהות העולה לליגה הלאומית
סולי צמח החליף את שוסט בעמדת המגן הימני וקביליו יפו עברה למערך התקפי של 4-3-3. החילוף השלישי היה של הקשר יאיר כהן צדק שנכנס במקומו של אורן יחזקאל ותרם לשיפור ביכולת הקבוצה. הקשר הרבה לגעת בכדור והכניס סדר וחכמה למשחקה של הקבוצה. לבסוף, הכריעה יפו את המשחק כשכבשה שני שערים וניצחה 2-1.

כ-1000 צופים הגיעו למגרש בחולון לעודד את קבוצתם במחזור הנעילה של הסיבוב הראשון בליגה א' דרום.

קביליו יפו פתחה את המשחק בצורה טובה שלטה במגרש והגיעה לשני מצבים כבר בדקות הראשונות. בדקה ה-2 מרים גיא שוסט כדור טוב למרכז הרחבה, שם מחכה מתי אברהם שמתרומם גבוה ונוגח חזק אך למרכז השער ולשוער נחלת צחי שרון אין שום בעיה לקלוט את הכדור. 

דקה חולפת וסוויב פריג', מהבולטים בקבוצה, משתחרר נהדר משומרו וממפתן שולח כדור למסגרת השער, אך שוב השוער האורח במקום. בדקה ה-9 נשלח ציון עזרא לרחבת יפו, אך מול עדי בויטר בועט כדור חלש שלא מהווה סכנה. בדקה ה-18 שועט פריג' המהיר באגף ימין, עובר את שומרו ומהרחבה בועט כדור חזק שעולה מעל השער.

יפו המשיכה ללחוץ, אך סבלה מחוסר ריכוז ברגל המסיימת. בדקה ה-23 מעביר גיא שוסט מסירת רוחב מדויקת מאגף ימין היישר למרכז הרחבה, שם ממתין אברהם שבועט בנגיעה, אך הכדור פוגע בשחקן נחלת ואינו מגיע למסגרת. בדקה ה-30 זוכה יפו בבעיטה חופשית מעמדה קורצת, לאחר הכשלה על אורן יחזקאל. את הבעיטה לוקח אברהם שמצליח לעקוף את החומה, אך מפספס את מסגרת השער. 

שוער נחלת מנסה לבלום את שער הניצחון
שוער נחלת מנסה לבלום את שער הניצחון
בדקה ה-34, בסיום התקפה יפואית, בועט אורן יחזקאל כדור חזק ושטוח שנהדף לקרן על ידי השוער האורח. יפו, מתוסכלת מההחמצות הרבות, המשיכה לשחק בסבלנות וניסתה בכל מחיר להשיג את שער היתרון היקר. בדקה ה-40 חוטף מאור מרציאנו את הכדור בחלק מגרשה של נחלת ומאגף שמאל מרים כדור מצוין למתי אברהם, שמגיע לכדור אך נוגח החוצה. 

בדקה ה-41 שוב מרציאנו במרכז העניינים, הפעם חוזר המגן לרחבת נחלת ,מהתל בשומרו ומגיע מול השוער, אך נכשל בפעולה האחרונה ומאפשר לשוער לקלוט את הכדור. דווקא כשהיא שולטת במשחק וקרובה לכיבוש סופגת יפו שער שטותי הנובע מחוסר ריכוז בהגנה. 

הכשלה מיותרת של כפיר אגסי באגף ימין של התקפת נחלת מוביל לבעיטה חופשית. אביעד צוברי הוותיק ברח לכל הגנת יפו, הגיע ראשון לכדור ומקרוב שם את רגלו כדי להעלות את קבוצתו ליתרון מפתיע ובניגוד למהלכי המשחק, 1-0 לנחלת יהודה.
זאת הייתה גם תוצאת המחצית.

עופר ראובן שידע כי הוא חייב שינוי, הכניס למערכה צמד חלוצים, דודי ושימי ביטון, וויתר על המגן שוסט והחלוץ חטארי. סולי צמח הוסט לעמדת המגן הימני והמשיך ביכולתו הטובה מהמחצית הראשונה, כשהציל שער בטוח בפעולה הגנתית מצוינת. 

את המחצית השנייה פתחה יפו בדיוק כפי שפתחה את המשחק. היא שלחה שחקנים רבים קדימה, השתמשה בחכמה בכישורי המגן המצוין מרציאנו והצליחה לייצר מצבי הבקעה טובים. השוער האורח שהציג יכולת טובה במחצית הראשונה, המשיך ביכולתו כשנעל את השער ולקח מספר כדורים קשים.

בדקה ה-55 מכניס עופר ראובן את הקשר יאיר כהן צדק במקומו של אורן יחזקאל. עם כניסתו של כהן צדק התגברה השליטה היפואית במגרש ובאה לידי ביטוי על ידי יצירת מצבים והכנסת כדורי עומק לשחקני ההתקפה.

כהן צדק לקח את העניינים לידיים, הכניס חכמה וסדר למשחק היפואי וחילק כדורים טובים לחבריו, חילוף בינגו של המאמן היפואי. השפעתו של כהן צדק על המשחק היפואי מוכיחה לכל אלו שהטילו ספק בכך, עד כמה חסר לקבוצה עושה משחק במרכז המגרש. שחקן חכם שיידע לנווט, לקחת את ההחלטות הנכונות ולהפעיל בצורה יעילה את טונות הכישרון שיש בהתקפת הקבוצה.

בדקה ה-66, לאחר לחץ מתמשך, זוכה יפו בפנדל שמחזיר אותה למשחק. הרמה מצד ימין של סוויב פריג' מסתיימת בפנדל, לאחר שמתי אברהם נתפס בחולצתו בתוך הרחבה. את הפנדל לוקח אברהם עצמו, כובש את שערו הראשון במדיה של יפו ומקפיץ את האוהדים ביציע, 1-1 מוצדק בחולון. גם לאחר כיבוש שער השוויון, המשיכה יפו להפעיל לחץ גדול על הגנת נחלת ושאבה עידוד גם מהעובדה שחלוץ האורחים, מרדכי פינטו, הורחק.
סוויב פריג' במספר מבצעים יפים יכול היה להעניק ליפו את שער היתרון, אך כשל בפעולה האחרונה.

בדקה ה-80 זה קורה. הרמה מצד שמאל מוצאת את מתי אברהם שמוריד בחכמה לשימי ביטון הצעיר, שמקרוב בועט את הכדור לרשת, 2-1 למכבי קביליו יפו.

עד הסיום הצליחה יפו לשמור על היתרון החשוב וחזרה סוף סוף למסלול הניצחונות.
ניצחון חשוב למכבי קביליו יפו עם נעילת הסיבוב הראשון בליגה א' דרום. ניצחון שמקווים כולם כי יחזיר את הביטחון והשקט למערכת כולה ובעיקר לשחקנים. יפו יוצאת לפגרה בת שבועיים, במהלכה תצטרך לשנס מותניים ולשוב חזקה ומלוכדת לקראת הסיבוב השני שייקבע את זהות העולה לליגה הלאומית.

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ

תגיות:   מכבי יפו   כדורגל ביפו  

תגובות  לכתבה זו 2 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  דודי ושימי ביטן
דוד, יפו, (16/01/2011)
 2.  החלטה נכונה
דדה, יפו , (16/01/2011)
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |