‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  "תמיד נישאר מיעוט בפני החוק הישראלי"
"תמיד נישאר מיעוט בפני החוק הישראלי"
דרעי מבקש סליחה, בורג רוצה מפלגת שמאל חדשה ואלקין משלים עם העובדה שהערבים והיהודים יחיו לנצח זה לצד זה. כמה קולות שנשמעו בכנס יפו 2011 שהתקיים בשבוע שעבר. כולם דיברו על שוויון
 מאת: נורית הוראק
‏יום ראשון ‏30 ‏ינואר ‏2011. צילומים: נורית הוראק
צרצור: "ישראל הכתיבה את המציאות"
צרצור: "ישראל הכתיבה את המציאות"
שתף |
 
בשעה שהשנאה יוקדת, הגזענות בשיאה והמתחים בין ערבים ליהודים רק מחריפים, התקיים כנס יפו במרכז הערבי היהודי זו השנה השישית ומשך אליו קהל רב ואישים כמו דן מרידור ואחמד טיבי, בתזמון אקטואלי מתמיד. 

כנס יפו נוסד על ידי הפורום להסכמה אזרחית מתוך הבנה כי הסכסוך היהודי ערבי דורש החלפה של השיח הקיים בשיח אחר, כזה המבוסס על הקצאה הוגנת של משאבי המדינה ועל דיאלוג ישיר בין בעלי אינטרסים.
זאב אלקין, מטעם הליכוד
זאב אלקין, מטעם הליכוד
 
אלקין: "נחיה לנצח זה לצד זה"
זאב אלקין, יו"ר הקואליציה מטעם הליכוד, ניסה לשרטט את ההבדלים בין מפלגות הימין והשמאל ביחסם למיעוט הערבי בישראל: "אם פעם החלוקה הייתה ביחס לסוגית הגבולות, בשנים האחרונות  ימין ושמאל נקבעים לפי היחס לערבים אזרחי ישראל. 

מי שדוגל בשליטה בריבונות ישראלית, צריך להבין שהמשמעות היא ללמוד לחיות במדינה עם מיעוט ערבי יותר גדול ולא ניתן לספח שטח בלי לתת זכויות. דווקא בגלל שאני חושב שנחיה לנצח זה לצד זה,  אני חושב שערבית צריכה להיות שפה חובה בבתי ספר בכל ישראל. אבל מי שלא מקבל את האופי הציוני של מדינת ישראל, יכולה להיות לו בעיה והמדינה בתגובה רשאית להגן על עצמה".  
 
 
צרצור: "לא התייחסו אלינו כקולקטיב"
חבר הכנסת אברהים צרצור הגיב על דבריו: "ח"כ אלקין אומר אנחנו כמדינה הכרענו, מי שעכשיו צריך להכריע זה המיעוט הערבי. כלומר ישראל כבר הכתיבה את המציאות והערבים יחליטו או שיקבלו את המדינה או שימשיכו לחיות בסכסוך. מאז 1947 לא התייחסו אלינו כאל קולקטיב שיש לו חזון. אנחנו רוצים לחיות כחלק אינטגראלי ממרקם המדינה הזו משום שגורלנו לחיות פה, אבל אנחנו תמיד נישאר מיעוט בפני החוק הישראלי. 

ישראל צריכה להחליט האם תקבל אותנו ותתייחס אלינו כמיעוט שווה זכויות והאם יתחילו ביישום מדיניות שתכפר על העוול שעשו לנו. אנחנו דוחים כל אשמה שמתייחסים אלינו כאל גורם שמביא מתיחות". 
 
דרעי: "אף אחד לא עשה בכוונה"
אחד הנאומים המרכזיים של היום היה נאומו של אריה דרעי, שסלל את דרכו בחזרה לפוליטיקה הישראלית: "כאיש ציבור, אחד הדברים הראשונים שאמרתי במהלך ביקור באום אל פאחם הוא שאני מרשה לעצמי לבקש סליחה ומחילה. 

אני לא חושב שמשהו נעשה בכוונה או מרוע לב. מדינת ישראל קמה מתוך מאבקים וגם לנו עדות המזרח יש טענות, אבל אף אחד לא עשה זאת בכוונה. בחינוך שקיבלתי בבית הספר הדתי הדבר הראשון שלמדנו היה שהאדם נברא בצלם. 

הרב מלכיאור, מיוזמי הכנס
הרב מלכיאור, מיוזמי הכנס
כל מי שמאמין שאלוקים ברא את האדם מכאן שאנחנו חלק מאלוקים. אז איך אפשר לא להתייחס כשווה לאחד שהוא חלק ממך, חלק של בורא עולם? אני לא מאמין בהפרדה. נגזר עלינו מבורא עולם לחיות יחד במדינה הזו, אולי אם היינו בוחרים היינו מחפשים פתרון יותר טוב. 

כבני אדם יש לנו אפשרות לשתף פעולה. אנחנו חייבים להתייחס למיעוט שנמצא בתוכנו בשוויון מלא. כל אזרח במדינת ישראל חייב לקבל את כל הזכויות ולא משנה מה מינו, דתו או מוצאו".
 
בורג: "אין זכויות שתלויות בחובות"
את הצד השמאלי של המפה ייצג אברום בורג, שקרא להקמת מפלגת שמאל ערבית יהודית חדשה: "החברה הישראלית משתנה. היא כבר לא חילונית וכבר לא אשכנזית. בני האדם אינם כפופים לא לרב ולא לריבון. לא יכולה להיות מערכת עם שתי הגדרות מנוגדות שלא תתפוצץ. כדי שנהיה מערכת דמוקרטית, צריך לחשוב במובנים פוליטיים חדשים. 

חייבת לקום כאן מפלגה משותפת יהודית- ערבית שוויונית שהבסיס שלה היא מילה אחת בלבד שוויון. אין זכויות שתלויות בחובות, הזכות מולדת וניתנת. מדינת ישראל שתהיה בה מפלגה שמאלנית אמיתית תציע בסופו של דבר אלטרנטיבה פוליטית אמיתית פוסט ציונית שמתאימה למאה העשרים ואחד".
 
ועד שתקום לנו אלטרנטיבה ברת קיימא שיכולה להחליף את המצב הקיים, נותר לנו רק לחכות לכנס יפו הבא ולקוות שבפעם הבאה מצבנו יהיה קצת יותר טוב. אולי דווקא מהנקודה הנמוכה שאליה הגענו ביחסים בין היהודים לערבים, אפשר רק לעלות.  

תגיות:   ערבים ויהודים ביפו   כנס יפו 2011     

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |