‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  ההתפכחות
ההתפכחות
ההפסד ביום שישי האחרון בטדי להפועל ירושלים סיים עבור מכבי קביליו יפו את פרק הפתיחה ברנסנס שלה. רון עמיקם מסביר מדוע עברנו את שלב הבאזז
 מאת: רון עמיקם
‏יום חמישי ‏10 ‏פברואר ‏2011. צילומים: אילוסטרציה
כדורגל כדרך ולא רק מטרה
כדורגל כדרך ולא רק מטרה
שתף |
 
ההפסד ביום שישי האחרון בטדי להפועל ירושלים סיים עבור מכבי קביליו יפו את פרק הפתיחה ברנסנס שלה. זה היה ההפסד הראשון (משלושת הפסדי הליגה שלנו בהיסטוריה) שבו הגענו רציניים, מפוקסים, רעבים ונחושים לנצח – ועדיין הפסדנו.

אפשר לתלות את זה בשיפוט ובהרחקה ובמיליון ואחד דברים, אבל הפועל ירושלים יכולה הייתה לכבוש מולנו גם חמישה שערים. בסופו של יום, היא הייתה טובה יותר והגיע לה לנצח. ואלה משפטים שמעולם לא כתבתי בעידן הנוכחי של מכבי יפו, אלה משפטים של אדם פיכח. אדם שמבין שהסתיים פרק.

עברנו את שלב הבאאז. הקמנו מועדון, עלינו בסערה שתי ליגות, הגענו לשמינית גמר הגביע בסנסציה מדהימה, מהגדולות שנרשמו כאן, ומכוח האנרציה הצלחנו גם לסחוב 13 משחקים ללא הפסד בתוך העונה השלישית.

זה נגמר. כמו סופרמן שנחשף לקריפטונייט, והופך לבן אנוש, כך מכבי יפו חשפה את חולשותיה האנושיות וחדלה להיות בת אלמוות. יש לנו נקודות תורפה, לא המצאנו את הכדורגל, לא את הניהול המקצועי, לא את הניהול הפיננסי, וגם הקהל שלנו לא מצליח למלא את טדי וגם לא שער 4-5 שבו. וזה בסדר.

פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא עם ומתחיל ללכת. חשוב מה אנחנו מרגישים ולא מה שיגידו עלינו. זה היה חשוב בהתחלה, זה פחות חשוב עכשיו. בפרק ב' נצטרך לקחת את מה שיש לנו ולשפר אותו, ולנסות ולבנות את מה שאין לנו.

ויש לנו המון. אנחנו כבר באמצע הדרך הספורטיבית, בליגה השלישית. יש לנו מחלקת נוער של חמש קבוצות, ולא מחלקת נוער של בשר תותחים. יש לנו מקום לשים את התחת, להוציא בגדים, לכבס אותם ולהחזיר למקום. יש הכרה בנו, ממסדית. יש לנו גרעין קשה של אוהדים שהולך אחרי הקבוצה בכל מקום, בכל מזג אוויר ובכל מחיר. יש לנו פוטנציאל קהל אמיתי שיבוא אחרינו אם נדע לקנות אותו: באווירה, בזמינות, בהישגים.

בניגוד לקבוצות האוהדים האחרות שקמו, שבאו מתוך רצון מחאתי להיות אלטרנטיבות, אנחנו באנו כדי להקים את המועדון מחדש, כדי שיהיה לנו לאן לבוא. הקמנו מחדש את תרבות הפנאי שלנו, ועל הדרך אספנו כמה אנשים שמרגישים שזה חלק מהם.

אם נצליח לטפח את הדברים הטובים שעשינו – ועשינו המון – נוכל ללכת לקראת פרק ב' בתחושה שלא יהיה לנו קל, אבל בטח יהיה לנו יותר נוח מאשר ליריבות הספורטיביות שלנו. אנחנו יודעים לנצח, אבל נלמד גם להפסיד. אנחנו יודעים ליצור כסף, למרות שבחיים לא נהיה קבוצה עשירה. אנחנו יודעים לעשות עניין במקומות שאין בהם עניין.

בשלב השני נצטרך להעמיק את הקשר בין הקבוצה לקהילה ולהעמיק את הקשר של השחקנים לפרויקט. בשלב השני נצטרך להפוך את הכדורגל לדרך ולא רק למטרה. בשלב השני נצטרך לדעת במגבלות שלנו להיות טובים יותר מהאחרים. אם נעלה בדרך הזו לליגה הלאומית, נדע גם לשרוד בה.

הכותב הוא אחד מ-476 בעליה של מכבי קבילו יפו נכון להשבוע.

תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו   דוחה שבת   רון עמיקם   

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |