‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  על שלוש נקודות
על שלוש נקודות
יפו במשחקו הראשון של משה אוננה על הקווים הוכיחה אופי רב, כשהצליחה לחזור מפיגור במגרש בהחלט לא קל ונגד יריבה בהחלט טובה
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום ראשון ‏27 ‏פברואר ‏2011. צילומים: לירן דורף/גולר
אוננה. יש האומרים גדול החלוצים
אוננה. יש האומרים גדול החלוצים
שתף |
 
שכונת התקווה? או שלא, העיקר כרגע הם 3 הנקודות.
משה אוננה. יש האומרים גדול חלוצי מכבי יפו בכל הזמנים, הצטרף במהלך השבוע למועדון וכבר במשחק הליגה נגד הפועל כפר שלם ניהל את המשחק מהקווים.

עופר ראובן שמילא את תפקיד המאמן הראשי מאז עזיבתו של עופר פביאן, סיכם בהחלטה משותפת עם הנהלת הקבוצה על עזיבתו וראה את המשחק היום מהיציע. בדיוק כמו במפגש האחרון בין שתי הקבוצות בסיבוב הראשון של הליגה, גם הפעם התפתח על כר הדשא משחק מרתק ומלא באירועים. 

המחצית הראשונה הייתה שייכת ללא כל צל של ספק למארחים מהכפר ששלטו במגרש והגיעו בקלות למצבים קורצים. המחצית השנייה לעומת זאת, הייתה כחולה לחלוטין ובמהלכה הצליחו חניכיו של אוננה להכריע את ההתמודדות ולזכות בניצחון חשוב מאוד לקראת ההמשך.

מכבי קביליו יפו במשחק הראשון בעידן משה אוננה עלתה במערך חדש שאינו מוכר עדיין לשחקנים והתוצאות לא איחרו לבוא.

המערך 4-3-1-2 בוסס בעיקר על חוליית הקישור שכללה שלושה קשרים העומדים בקו אחד ומשחקים את תפקיד ה-50/50, היו אלה ליעד ברקוביץ, יניב סבג, ועידן דוד. סוהיב פריג' שרגיל לשחק בכנף צוות מתחת לחלוצים דודי ביטון ומוחמד חטארי. גיא שוסט ומאור מרציאנו, צמד מגני הקבוצה, התבקשו לתמוך בהתקפה כמעט בכל התקפה כתחליף לכך שהקבוצה עלתה ללא שחקני כנף בקישור.

יניב עמיאל (פציעה) וסולי צמח (צהובים) נעדרו מהמשחק.
במחצית השנייה השתנה המערך ואל כר הדשא נכנסו יאיר כהן צדק וחן מלכה שהצליחו לשנות את המשחק (הראשון בישל והשני כבש את שער הניצחון) ולהבטיח למכבי קביליו יפו את הניצחון.
כ-500 יפואים הגיעו למגרש בשכונת התקווה בתקווה לראות בשורה חדשה לאור מינויו של משה אוננה האגדי לעמדת המאמן. בפתיחה זה נראה טוב

כ-500 יפואים הגיעו למגרש בשכונת התקווה בתקווה לראות בשורה חדשה לאור מינויו של משה אוננה האגדי לעמדת המאמן. בפתיחה זה נראה טוב. כבר בדקה ה-2 משתלט עידן דוד על כדור תועה במרכז המגרש ומכניס כדור נפלא לדודי ביטון שחולף על שומרו, אך דווקא מול השוער מייק חן מאבד את קור הרוח וגם את הכדור. עידן דוד שפתח את המשחק בעמדה אחורית יותר מתפקודו המקורי היה היוזם בשורות הכחולים והיה השחקן שדרכו עברה כמעט כל מסירה בבניית ההתקפות. 

לאחר דקות הפתיחה הטובות של יפו החלה ההשתלטות של כפר שלם על המשחק. חן לוי הצעיר והמוכשר (מספר 7) עשה ככל העולה על רוחו והיה לשחקן המשמעותי ביותר בכפר.
מרציאנו רואה כרטיס אדום
מרציאנו רואה כרטיס אדום

כפר שלם ביססה את כל משחק ההתקפה שלה על פריצות מאגף ימין וניצלה משחק חלש ומפוזר של מגנה השמאלי של יפו מאור מרציאנו. בדקה ה-14 שוב התקפה מצד ימין מסתיימת בהשמטה אומללה של עדי בויטר, אך כפיר אגסי היה במקום כדי להרחיק את הכדור ממש מקו השער. דקותיים חולפות וכפר שלם כובשת את שער היתרון. התקפה נוספת מצד ימין הפרוץ מסתיימת בהרמה מדויקת היישר למאור קדוש שנותר לא מכוסה (איפה הבלמים??) ובקלות שולח את הכדור לרשת, 1-0 הפועל כפר שלם.

יפו ניסתה להתאושש מהמכה הכואבת ובדקה ה-18 השתלט מוחמד חטארי על כדור תועה במרכז המגרש, פורץ לבדו עד לרחבת הכפר, אך נכשל באחד על אחד עם השוער ולא מצליח לשלוח את הכדור לרשת.

בדקה ה-24 מרים חטארי כדור טוב מאגף ימין ומוצא את ראשו של ביטון, אך האחרון אינו מוצא את המסגרת. בדקה ה-29 מעביר חטארי מסירה טובה לדודי ביטון שמטעה את שומרו ובועט מ-20 מטרים, אך לשוער הכפר מייק חן לא הייתה שום בעיה לקלוט את הכדור. לאורך כל דקות המחצית הניעה כפר שלם את הכדור בצורה חכמה ומהירה וניצלה את היכולות הטכניות של שחקניה שהרבו לכדרר וליצור מצבים טובים האחד לשני. 

בדקה ה-35 מנהלת יפו התקפה טובה בסיומה מניף חטארי את רגלו ומ-16 מטרים שולח כדור שחולף רק בסמוך לקורת השער. בדקה ה-37 היה זה ביטון שניסה את כוחו בבעיטה חזקה מ-22 מטרים, אך שוב חן הצעיר היה במקום כדי להדוף את הבעיטה של החלוץ. בדקות הסיום של המחצית הרבתה כפר שלם להחמיץ ממצבים נוחים והשאירה את קביליו יפו במשחק לקראת המחצית השנייה. 

בדקה ה-39 יוצאת כפר שלם למתפרצת קטלנית בסיומה נעמד אחד משחקניה מול בויטר ובעט כדור שעשה דרכו לרשת, אך כפיר אגסי הנהדר הספיק להגיע לכדור ולהרחיקו ממש מקו השער. בדקה ה-40 חולף חן לוי המוכשר על פני שלושה שחקני יפו ובועט מהרחבה, אך בויטר היה במקום כדי לקלוט את הכדור.

בדקה ה-42 שוב התקפה שמתחילה בימין גורמת למהומות ברחבת יפו. בויטר, שהתקשה לאורך כל המשחק ביציאות לכדורי גובה, חיפה על כך בהצלות הרואיות כששם את גופו אל מול ההפצצות של שחקני הכפר. לאחר ערבוביה במהלכה הציל בויטר מספר שערים, מגיע הכדור לעדי שקרוקה שמקרוב שולח את הכדור לרשת, השופט אישר את השער ואנשי הכפר החלו לחגוג אלא שאז הרים הקוון את הדגל וטען לעבירה שנעשתה על השוער, אין שער. 

עם השריקה לסיום המחצית נראה מאמן כפר שלם יאיר אסייג עצבני ומודאג במיוחד. גם הוא הבין שאם במחצית שכזאת יורדת כפר שלם עם יתרון של שער אחד בלבד, כנראה שהיא לא תצא מהמשחק עם שלוש הנקודות בכיסה.

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ


המחצית השנייה הייתה אופרה אחרת לגמרי. משה אוננה עם סיוע קל של אלי קאליש שישב על הספסל על מנת לעזור למאמן במשחקו הראשון, הכניסו למערכה את יאיר כהן צדק וחן מלכה היצירתיים. עידן דוד שהיה אחד השחקנים היותר טובים במגרש, פינה את מקומו יחד עם חיים סבי שפתח כבלם.

יניב סבג הוסט לעמדת הבלם וכך עברה יפו למערך התקפי של 4-1-2-1-2 כשליעד ברקוביץ הוסט לעמדת הקשר האחורי וחן מלכה ויאיר כהן צדק משחקים מעט לפניו. סוהיב עבר לעמדה המוכרת והאהובה עליו בכנף וחטארי וביטון המשיכו כשני חלוצים בשפיץ. 

מן הדקה הראשונה הבהירה יפו לכפר כי את המשחק הזה היא לוקחת. יאיר כהן צדק וחן מלכה שיתפו פעולה בצורה מושלמת ויחד עם סוהיב המהיר לכפר לא היו תשובות. בדקה ה-48 חודר פריג' לרחבת הכפר, מטעה שניים משומריו, אך מעמדה נוחה בועט כדור חלש שהולך היישר לידי השוער. 

בדקה ה-50 זוכה יפו בבעיטה חופשית ממש על סף הרחבה, אך בהחלטה שגויה מוסט הכדור דווקא לגיא שוסט שבועט לשמים. הלחץ היפואי הורגש והקהל הכחול עודד את שחקניו בלהט ובטירוף. בדקה ה-53 מקבל המשחק תפנית חדה כשבלם הכפר אסף חקאק מורחק בצהוב שני ויורד למקלחת מוקדמת. דווקא כשיפו לוחצת וזוכה בפרס בדמות הרחקת שחקן יריב, מבצע מאור מרציאנו עבירה מטופשת בחצי המגרש של כפר שלם ורואה אף הוא את הצהוב השני ואת האדום בדקה ה-54. 
פריג' כובש את השוויון
פריג' כובש את השוויון

ללא מגן שמאלי בחר אוננה שלא להכניס למערכה את בני שרקט והסיט את כפיר אגסי מעט שמאלה. המציאות החדשה על כר הדשא יצרה לשחקניה היצירתיים של יפו שטח רב לפעולות יחיד ושליחת כדורים ארוכים לשחקניה המהירים בהתקפה. כהן צדק שחייב להשתפר בנושא הכושר הגופני ולשחק הרבה יותר ממחצית אחת, טיפל נהדר בכדור ויחד עם חן מלכה ופרג' הביכה יפו פעם אחר פעם את הגנת הכפר. 

בדקה 57 טירוף בשכונת התקווה. מסירת אמן של יאיר כהן צדק חותכת את כל הגנת הכפר ומעמידה את סוהיב המהיר לבדו מול חן, פרג' שהרבה להחמיץ בשבועות האחרונים, לא התבלבל הפעם ושלח את הכדור לרשת, 1-1 מוצדק בשכונה.

לאחר כיבוש שער השוויון נקרא דודי ביטון לרדת אחורה ולעזור בצד שמאל הפרוץ. בדקה ה-63 מכניס כהן צדק עוד כדור גדול, הפעם לדודי ביטון שמגיע מול חן, אך בועט החוצה ומשאיר את מאות האוהדים היפואים בהלם. בדקה ה-66 באה יפו על שכרה. סוהיב פרג' המצוין מכניס כדור אלכסוני נפלא לחן מלכה שמגיע מול השוער ובאלגנטיות נותן קטנה מעליו ומעיף את הקהל היפואי לעננים, 2-1 גדול למכבי קביליו יפו שמצליחה להשלים את המהפך.

בדקות שלאחר כיבוש שער היתרון, נסוגה יפו לאחר וניצלה את הדלילות בחלק האחורי של הכפר כדי לצאת למתפרצות קטלניות. דודי ביטון שפתח את המשחק בעמדת החלוץ הוסט סופית לעמדת המגן השמאלי. ההגנה שנעזרה רבות בשחקני הקישור הנהדרים הצליחה לסכל כל ניסיון של שחקני כפר שלם ושיחקה ללא חוכמות מאחורה. 
אגסי מרחיק גול בטוח
אגסי מרחיק גול בטוח

בדקה ה-87 יכולה יפו לגמור את הסיפור לאחר שסוהיב מוסר לשימי ביטון הצעיר בתוך הרחבה, אך האחרון לא מצליח להכניע את השוער. שופט המשחק הוסיף 5 דקות שנראו כמו נצח בעבור אוהדי הקבוצה. עמוק בתוך תוספת הזמן, אי שם בדקה ה-95, זוכה כפר שלם בקרן נוספת שלישית ברציפות, לאחר ערבוביה ברחבה מצליח כפיר אגסי להרחיק את הכדור ממש מקו השער ולהרגיע את אוהדי יפו, הפעם אנחנו יוצאים עם הניצחון.
בסיום 2-1 חשוב מאוד למכבי קביליו יפו.

ניצחון חשוב מאוד למכבי קביליו יפו בקרב על המקום החמישי ממנו מעפילים למשחקי המבחן.
יפו במשחקו הראשון של אוננה על הקווים הוכיחה אופי רב כשהצליחה לחזור מפיגור במגרש בהחלט לא קל ונגד יריבה בהחלט טובה. במחצית הראשונה ראינו בעיקר בלבול בקרב השחקנים שנראה כי אינם יודעים את תפקידם במגרש ולא הצליחו ליישם את ההוראות הטקטיות אותן דרש המאמן.

במחצית השנייה בעיקר בזכות החילופים, הצליחה הקבוצה לרשום מהפך שבהחלט ראוי לציון ולכל שבח.
לאוננה נכונה עוד עבודה רבה וכולנו תקווה כי שיתוף הפעולה החדש ישן הזה יוביל את מכבי קביליו יפו להצלחות.

בזכות הניצחון עוקפת יפו את עירוני נתיבות שנחלה הפסד ומתייצבת במקום הרביעי. הפער מהמקום השלישי הצטמצם לשתי נקודות בלבד לאחר הפסדה של בני אילת בירושלים. בשבוע הבא תגיע לחולון עירוני כפר יונה אשר גם לה שאיפות לגבי הפלייאוף העליון (מקום שישי מרחק 4 נקודות מיפו). ניצחון ביתי שאולי ישבור סוף סוף את המנחוס שאופף את הקבוצה במשחקיה הביתיים יבטיח כנראה את המקום החמישי ויאפשר לשחקניו של אוננה להתרכז בשיפור עמדות לקראת סיום הליגה.

תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו  

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  מזל טוב לאוננה
אלי אובמה, ירושלים די סי, (27/02/2011)
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |