‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  מי ישלם?
מי ישלם?
סיפורו המוזר של יעקוב נסאר מיפו שקיבל לשלם דוחות לעירייה על עבירות שלטענתו לא ביצע. אולי מישהו בעירייה התבלבל? בעירייה מתעקשים כי על נאסר לשלם. במשטרה הוגשה תלונה
 מאת: אחמד משהראוי
‏יום חמישי ‏03 ‏מרץ ‏2011.
נסאר. טעות בזהות?
נסאר. טעות בזהות?
שתף |
 
מה עושה אדם נכה שחי על קצבת נכות 100% וקם לו בוקר אחד ומוצא כי הוא הפך מאדם שחי על קצבת ביטוח לאומי לקבלן גדול, לשיפוצניק בשפת העירייה ולא סתם שיפוצניק אלא לכזה שחוסם את שוק הבשר התל אביבי של שוק הכרמל.

איך הוא חוסם? על פי הדוחות שקיבל אותו אדם מעיריית תל אביב יפו: עם שלוש "באלות" של חומרי בניין, לא פעם אחת אלא מספר פעמים.

זהו הסיפור המוזר של יעקוב נסאר, נוצרי מיפו, שגר עם אשתו ושני ילדיו בשכירות זה עשר שנים ברחוב אלברט קיוסו 9 ביפו.
כשפנה אליי מר נסאר, חשבתי בכלל שדובר בקנסות על פסולת שנמצאה בקרבת ביתו. רק כשהתעקשתי לקבל את העתקי הדוחות החתומים המקוריים מאגף הפיקוח, נדהמתי לראות כי מדובר בחסימה בשוק הכרמל

יעקוב לא מבין מה רוצים ממנו ומהחיים שלו בעירייה. כפי שנאמר, הוא מקבל קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, משתדל לחנך ולגדל את ילדיו בכבוד ולפתע הוא מקבל מכתבי איום מעורכי דין ופסקי דין של הוצאה לפועל.

צריך להבין שסוג הנכות של מר נסאר (קיבלנו אישור ממנו ובני משפחתו לומר שמדובר בבעיית גמגום קשה ביותר) לא מאפשרת לו לתקשר בקלות עם הסובבים אותו.
אדם אחר שכנראה משתמש בפרטיו של מר נסאר הפך את חייו לסיוט אחד גדול.

כשפנה אליי מר נסאר, חשבתי בכלל שדובר בקנסות על פסולת שנמצאה בקרבת ביתו. רק כשהתעקשתי לקבל את העתקי הדוחות החתומים המקוריים מאגף הפיקוח, נדהמתי לראות כי מדובר בחסימה בשוק הכרמל. עשיתי כל מיני בדיקות. הרצתי את הבחור לבנק שלו כדי שיביא לי דוגמת חתימה מקורית שלו, כפי שהיא מופיעה בספרי הבנק. לא מצאתי כל דמיון בין החתימות על הדוחות לבין החתימה בבנק.

מאז אני מנסה לבטל את הדוחות ואת ההליכים המשפטיים נגד מר נסאר. עד כה הצלחתי לבטל את כפל הקנסות, אולם העירייה לא נענתה לבקשתי להקפיא את כל ההליכים עד לקיום בדיקה מעמיקה כיצד נעשה הזיהוי של העבריין שעבר את העבירות.

התשובות של מחלקות העירייה השונות אליי כחבר מועצה היו תמוהות, לא הייתה בכל התשובות התייחסות ולו קטנה ביותר לטענה המרכזית של האזרח שמישהו כאן זייף את שמו של מר נסאר.
בלית ברירה, הפניתי את מר נסאר להגיש תלונה במחלקת הונאה במשטרת מחוז תל אביב, כדי שהמשטרה תעשה את הבדיקה עבור העירייה. 

כפי שאפשר ללמוד מתגובת עורכת דין שלי וייל, משנה ליועץ המשפטי לעירייה ומנהלת המחלקה הפלילית: "בבדיקתי מצאתי כי מדובר בשיפוצניק שבמסגרת עבודתו זוהה על ידי הפיקוח פעמיים: פעם כשזרק בלוקים בשטח הרחוב ופעם שנייה כשהניח שלושה שקים של פסולת בניין בשטח המעבר הציבורי כששתי העבירות נעברו בפער של חודש בשוק הכרמל.
אגב, מבקשתו לביטול הדו"ח עלה כי לא התכחש להיותו שיפוצניק כמו גם לעבירה שיוחסה לו. באשר לנסיבותיו האישיות  על פי המסמכים שצורפו עולה כי מקבל הדו"ח סובל מנכות ששעורה  75% הנובעת  מגמגום.
עכשיו המשטרה תחקור
עכשיו המשטרה תחקור
נסיבותיו האישיות נשקלו בכובד ראש והתובע לפנים משורת הדין ועל אף שהדוחות נמצאו בהליך הוצאה לפועל, החליט להפחית את ריבית הפיגורים שנזקפה לחובתו של מקבל הדו"ח.
לאור האמור לעיל, תם טיפולנו בבקשת מקבל הדו"ח. באפשרות מקבל הדו"ח להגיש  לבית המשפט בקשה להישפט באיחור".
 
מצורפת כל התכתובת הארוכה והמייגעת עם המחלקות השונות של העירייה:
לכבוד מר יואב ירדני
מנהל אגף הפיקוח העירוני
 יואב שלום רב,
 פנה ללשכתנו מר נסאר יעקוב מרחוב אלברט קיוסו 9 ביפו.
 מר נסאר פנה בעניין שני דוחות פיקוח. שני דוחות שניתנו לאזרח בהפרש של חודש ימים.
 מר נסאר נכה בשיעור 100% (מצ"ב אישור המוסד לביטוח לאומי).
 לאחר בירור עם מחלקת תביעה נמסר כי מדובר בדוחות בגין פסולת בניין.
משפחתו של מר נסאר טוענת שהוא מעולם לא קיבל הודעת תשלום ורק לפני כחודש הופתע
לקבל התראה מעו"ד סנדרוביץ לתשלום סך של 2,010 ש"ח בגין שני הדוחות.
מצורף דו"ח סוציאלי של מר נסאר.
יש לציין כי מר נסאר סובל מגמגום קשה שאינו מאפשר תקשורת רגילה.
אני לא יודע כיצד נעשתה מסירת הדוחות ועל סמך מה נרשמו הדוחות.
אודה לטיפולך ובדיקתך המעמיקה.
בברכה
משהראוי אחמד
 
לכבוד מר אחמד משהראוי, חבר מועצה
אדון נכבד,
הנדון: הודעות תשלום קנס
פנייתך שמוענה אל מר יואב ירדני, מנהל אגף הפיקוח העירוני, הועברה להתייחסותי כדלקמן:
1.    הודעות תשלום הקנס שבנדון מייחסות למקבלן, מר נסאר יעקב, מעשים של זריקה, השלכה, השמה, הנחה או השארה של פסולת בניין , לרבות הרשאה לעשות כן, במקום ציבורי, עבירה לפי סעיף 7(ד) (1) לחוק עזר לתל אביב-יפו (שמירת הסדר והנקיון), התש"ם -1980. 
2.    ייאמר מיד, כי טענת משפחתו של מר נסאר לפיה לא ידע מאומה על דבר קבלת הודעות הקנס ומשכך הופתע לקבל את דרישות התשלום בעניינן ממשרד עו"ד סנדרוביץ, רינקוב, חמד ושות' טועה ומטעה.
3.    מעיון בהערות המפקחים שנרשמו בזמן אמת ב"גב" הודעות תשלום הקנס עולה, כי הודעות הקנס נמסרו לידיו של מר נסאר במועד רישומן והוא אף חתם על עצם קבלתן. לא זו אף זו, בתאריך 18/4/2010 התקבלה במחלקה הפלילית בקשתו של מר נסאר (כתובה וחתומה בכתב ידו) לביטול אחת מהודעות תשלום הקנס שמספרה 08/09/0573965. בקשתו נבחנה על ידי התובע העירוני ונדחתה בסופו של יום. במענה שנשלח אליו צוין מפורשות, כי לפנים משורת הדין, יהא באפשרותו לשלם את הודעת הקנס בערכה המקורי ואף צורף למכתב התשובה, כאמור, שובר עדכני לתשלום הקנס.
זאת ועוד, בהודעות הקנס המקוריות ציינו המפקחים, כי במועד אחד הבחינו במר נסאר כשהוא משליך אבנים ובלוקים בשטח הרחוב ובמועד האחר הוא נראה כשהוא משליך כמות גדולה של פסולת בניין לשטח הציבורי. אין צריך לומר, כי מעשיו של הנ"ל מהווים הפרה בוטה של חוק העזר ויש בהם כדי לגרום להפרת הסדר הציבורי תוך סיכון חיי אדם, על כל המשתמע מכך.
4.    עם זאת, נוכח האסמכתאות שצורפו לפנייתך ולפנים משורת הדין תסכים התביעה להפחית הקנסות לערכם המקורי ומר נסאר יידרש לשלמם בצירוף הוצאות הגבייה.
על מר נסאר לפנות ישירות אל משרד עו"ד סנדרוביץ להסדרת תשלום החוב.
בכבוד רב,
עו"ד מיכל רוזן פינטו
ס. היוהמ"ש ומנהלת מדור תביעות חוקי עזר
 
 
גברת מיכל פינטו שלום,
בהמשך לשיחתנו ולאחר קבלת העתקי הדוחות המקוריים וקיום שיחות רבות עם מר נסאר יעקוב, זה כמעט ודאי שהיה פה מעשה זיוף ומישהו השתמש בזהותו של מר נאסר. כפי שנאמר בפנייתי הראשונה מר נסאר חי מקצבת ביטוח לאומי עם 100% נכות מזה שנים רבות וסובל מבעיה מאוד קשה של גמגום. קשה לי להאמין שמר נסאר חסם עם שלוש "באלות" של חמרי בניין את שוק הבשר בשוק הכרמל (כך על פי הפרטים שרשומים על גבי הדוחות).
בפנייתי הראשונה צירפתי לכם דו"ח סוציאלי על מצבו הבריאותי והכלכלי של מר נסאר. חבל שלא ניתנה תשומת לב מספקת לתוכן הנאמר בדוח של העובד סוציאלי מר גבי עאבד מול ההאשמות הקשות שמוטחות במר נאסר, גם בתשובתך.
על פניו נראה כי במקרה שלפנינו לא חוק העזר הוא שהופר בצורה בוטה (כך על פי תשובתך המצורפת) כי אם זכויותיו הבסיסיות של האזרח יעקב נאסר.
בשלב זה אני מבקש לעכב כל הליך נגד מר נאסר עד לקיומו של בירור מעמיק של כל הגורמים המוסמכים, כיצד הפקחים זיהו את מר נאסר ועל פי איזה מסמך.
את מוזמנת לזמן את מר נאסר דרך משפחתו על מנת להכיר היטב ומקרוב את מצבו הרפואי של מר נאסר.
אודה לעדכוני בתוצאות הבדיקה.
בברכה,
אחמד משהראוי
חבר מועצה
 
חבר המועצה הנכבד,
לא מקובל עלי המשך התערבותך בתיק זה.
התובע בחן את מכלול הנסיבות לגבי הנאשם שנמצא עובר את העבירות המיוחסות לו ואף על פי כן ואף בשלב של הוצאה לפועל, החליט לפנים משורת הדין ובשל נסיבותיו האישיות להקל עימו ולהפחית את ריבית הפיגורים שנזקפה לחובתו.
אין כל מקום להתערבות נוספת והחלטתו של התובע המוסמך לכך בדין יסודה ובעינה עומדת.
אין באמור לעיל כדי למנוע מהפונה לפנות לבית המשפט הגם שבאיחור ולאחר הגשת בקשה מתאימה  (דבר שלא נעשה על ידו עד כה) ולשטח את טענותיו בפני בית המשפט.
בברכה
ש ל י
 
גב' וייל שלום,
אני תמה על אופי דברייך, שאינם מקובלים ואינם ראויים בהתנהלות שבין פקיד עירוני לנבחר ציבור, אשר אמון על זכויות תושבי העיר. לא ביקשתי לבטל את ההליך המשפטי בלא בדיקה.
מדובר במקרה, שעל פניו נראה כי התרחש בו מעשה פלילי של גניבת זהות, לצורך העברת אחריות פלילית מאדם אחד אל אחר - אדם נכה, אשר מתקשה מאוד בתקשורת.
כל שביקשתי הוא לערוך בדיקה נוספת, באשר קיים חשש ממשי, שהמואשם אינו מי שביצע את העבירות המיוחסות לו. מבדיקה בלתי מקצועית שערכתי, עולה כי החתימה אינה דומה לחתימתו, כי הוא אינו ולא היה מועסק בנסיבות המתוארות וכי אין לו קשר עם העבירות הללו.
תפקידה של עירייה אינו למקסם רווחים, אלא לפעול לטובת תושביה. במקרה הנדון, מדובר באדם שנסיבות חייו קשות עד מאד ויכולתו להתמודד משפטית עם הטענות המופנות כלפיו היא אפסית. זה בדיוק המקום בו על איש ציבור, אשר נתקל בעוול כאמור, לפעול על מנת שהדברים ייבדקו לעומקם.
אשר על כן, אני שב ומבקש להימנע מהמשך הליך משפטי ולערוך בדיקה ממשית של זהות האדם המואשם, בטרם יוטלו קשיים נוספים על משפחה קשת יום זו, שלא כדין ושלא לצורך.
בברכה,
משהראוי אחמד
 
חבר המועצה הנכבד,
אני בהחלט מכבדת את תפקידך ואת המחויבות הנובעת ממנו לעמוד על זכויות תושבי העיר.
אני גם משוכנעת בדבר כוונותיך הכנות.
יחד עם זאת, בהיותי עומדת בראש התביעה העירונית אני מוצאת לנכון להפנותך להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ולחוזרי מנכ"ל הפנים המדגישים חזור והדגש את עצמאות שיקול הדעת של התביעה ואת מחויבות התובעים להפעיל את הסמכויות המסורות להם מתוך שיקול דעת עצמאי, ענייני ומקצועי ובמנותק מכל מעורבות של גורם חיצוני כלשהו הגם שלו כוונת ראויות.
 
במקרה זה, בעקבות מעורבותך, מצאתי לנכון להיכנס לעובי הקורה ולבדוק שוב את המקרה על נסיבותיו, את מעורבות הפיקוח וכן את החלטותיו של התובע העירוני.
בבדיקתי מצאתי כי מדובר בשיפוצניק שבמסגרת עבודתו זוהה על ידי הפיקוח פעמיים: פעם כשזרק בלוקים בשטח הרחוב ופעם שנייה כשהניח שלושה שקים של פסולת בניין בשטח המעבר הציבורי כששתי העבירות נעברו בפער של חודש בשוק הכרמל.
אגב, מבקשתו לביטול הדו"ח עלה כי לא התכחש להיותו שיפוצניק כמו גם לעבירה שיוחסה לו. באשר לנסיבותיו האישיות  על פי המסמכים שצורפו עולה כי מקבל הדו"ח סובל מנכות ששעורה  75% הנובעת  מגמגום.
נסיבותיו האישיות נשקלו בכובד ראש והתובע לפנים משורת הדין ועל אף שהדוחות נמצאו בהליך הוצאה לפועל, החליט להפחית את ריבית הפיגורים שנזקפה לחובתו של מקבל הדו"ח.
לאור האמור לעיל, תם טיפולנו בבקשת מקבל הדו"ח.
 באפשרות מקבל הדו"ח להגיש  לבית המשפט בקשה להישפט באיחור.
בברכה,  
שלי וייל, עו"ד
משנה ליועץ המשפטי לעירייה
ומנהלת המחלקה הפלילית
 
גברת שלי שלום,
לתשומת לבך לעיונך ולעדכון פנייתי, ביום חמישי האחרון הוגשה ביוזמתי תלונה למפלג הונאה במחוז תל אביב של משטרת ישראל על מנת שתחקור את העניין.
התלונה מצורפת בקובץ נפרד.
 אעדכן אותך בתוצאות החקירה.
 
בברכה,
אחמד משהראוי

תגיות:   אחמד משהראוי   קהילה ביפו  

תגובות  לכתבה זו 5 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  מי ישלם באמת??
אזרח העם, (03/03/2011)
 2.  על זה צריכים להפגין ביפו
יואב, יפו , (03/03/2011)
 3.  כל הכבוד לאחמד
ראודה, יפו , (03/03/2011)
 4.  מפתיע
יוסף , יפו , (03/03/2011)
 5.  שפו למר אחמד
בריגיט, (21/03/2012)
מלון הבוטיק בכיכר השעון יפו
מכתבו של אחמד משהראוי למהנדס העיר בעניין בקשת הקלות בניה בפרויקט הקישלה
מלון הקישלה ביפו
בקשה להקלות הכוללת תוספת של שתי קומות
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |