‏יום חמישי ‏18 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  מחויבים ונחושים
מחויבים ונחושים
מכבי קביליו יפו נתנה את החותמת הרשמית לשינוי ביכולתה. היא מיצבה עצמה כקבוצה החמה כרגע במחוז הדרום של ליגה א' ומעבר לכל ספק כקבוצה שאף אחת לא תרצה לפגוש במשחקי הפלייאוף
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום ראשון ‏10 ‏אפריל ‏2011. צילומים: Jimflong
קבוצה של אוהדים!!!
קבוצה של אוהדים!!!
שתף |


הרגשנו את זה. הרחנו את זה מגיע כבר אז בדקה ה-82 בשבוע שעבר, כשסוהיב מצא את עידן דוד וזה סגר את הסיפור נגד קריית מלאכי. הבנו שקרה פה משהו. שמכבי קביליו יפו שדרסה כל דבר שזז בליגה ג' ובליגה ב' ריכזה מאמץ לקראת הישורת האחרונה של הליגה. שדברים סוף סוף מתחברים ושהגרוש ללירה שהיו חסרים בכל כך הרבה משחקים, מגיעים.

כרטיס אדום לשחקן אילת
כרטיס אדום לשחקן אילת
לפני שנגיע לקהל המדהים של הקבוצה, מגיע כל הכבוד לשחקני מכבי קביליו יפו. הבחורים שעברו עונה קשה מאוד מבחינת ביקורת וחיצים שהופנו אליהם, הצליחו להתרומם מהמקום הנמוך ביותר ולספק לנו תצוגות כדורגל נפלאות בשני משחקי עונה רצופים. כמה שביטחון חשוב לשחקן כדורגל. דיברנו לאחר המשחק עם מלאכי על כך שיפו הרוויחה מלבד שלוש הנקודות גם מספר שחקנים אשר להם היא תזדקק להמשך. הזכרנו את דוד וצמח שהמשיכו ביכולתם הגבוהה. הראשון למעשה הוא האחראי העיקרי על המהפך המדהים. 

בדקה ה-54 כשבני אילת עלו ליתרון כתוצאה מטעות קריטית בהגנת יפו, הרבה סרטים ומחשבות התחילו לרוץ. גם על המשחק בנתיבות בסיבוב הראשון ובעיקר על מה יהיה אחרי המשחק במידה ונפסיד. השחקנים הרימו את הראש כמו גברים והחלו לתקוף עם המון שחקנים את בני אילת. הם שיחקו בסבלנות כאילו ידעו שתכף הם משווים ומעבירים את המומנטום לצד שלהם. הסיפור הזה הוא זה שמסמל אולי יותר מכל את השינוי שמתחולל במועדון בשבוע האחרון.
 
כבר משעה 11:45 שעה לפני פתיחת המשחק, גדשו היפואים את היציע היחידי במגרש ותפסו כמעט את כולו. כ-250 מהם הגיעו והשאירו את המקומיים ואפילו את השחקנים של מכבי קביליו יפו בהלם
עשר דקות בלבד החזיק היתרון האילתי. יפו תקפה, סבג החמיץ מהרחבה, ברקו לא פגע בבעיטה חופשית ואז הגיעה הדקה ה-64. סבג התרומם נפלא לכדור גובה מדויק של מאור מרציאנו ועם כל הלב נגח פנימה. סאמח סרחאן המקומי איבד את עשתונותיו והורחק כעבור דקה. יפו בניצוחם של עידן דוד וסוהיב פרג' עשתה ככל העולה על רוחה ובעידוד המדהים של הקהל כבשה שלושה שערים נפלאים. גם טובי הבמאים לא יכלו לערוך תסריט כה מותח ומתוק בעבור הקהל היפואי שצבע את אילת כחול לבן. עשינו את זה. חזרנו מאילת עם שלוש הנקודות ועשינו זאת בדרך הכי מתוקה שיש.

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ

כבר מיום חמישי החלו לטפטף לעיר אילת עשרות אוהדים של מכבי קביליו יפו שניצלו את משחקה של קבוצתם לעיר לטובת נופש קצרצר. בשעות הבוקר חברו אליהם עשרות נוספות של אוהדים ובמרכזים הסמוכים למגרש הכדורגל בעיר כמעט שלא אפשרי היה שלא להיתקל באוהדים לבנים.

כבר משעה 11:45 שעה לפני פתיחת המשחק, גדשו היפואים את היציע היחידי במגרש ותפסו כמעט את כולו. כ-250 מהם הגיעו והשאירו את המקומיים ואפילו את השחקנים של מכבי קביליו יפו בהלם. דקות ארוכות לפני פתיחת המשחק פצחו האוהדים בעידוד קולני ומלא אהבה. הם ניסו להעביר לשחקנים שהיו עדיין בחדר ההלבשה, את התחושה שעוברת כרגע בכל גופם. תחושת המחויבות, תחושת השייכות, המשפחתיות. להעביר ולהבהיר להם שהם עשו את כל הדרך לאילת אך ורק בשביל שלוש נקודות. יניב עמיאל אמר בריאיון לאתר הקבוצה כי האוהדים כבר ניצחו בכך שהביאו כמות כה גדולה למשחק כל כך מרוחק. אמר וצדק, אין דברים כאלה. באמת שאין.
הקהל היפואי לפני המשחק
הקהל היפואי לפני המשחק

ב-12:45 בדיוק נפתח המשחק ואיתו הדרמה הגדולה. משה אוננה ואמיר סקחפי נאלצו להסתדר ללא גבי בורשטיין שנעדר. קביליו יפו פתחה את המשחק במערך זהה לזה שפתח בשבוע שעבר. שינוי אחד נעשה בהרכב כשאת מקומו של בני שרקט המוצהב תפס מאור מרציאנו שהוסט מעמדת הקישור. אורן יחזקאל החליף את מרציאנו בעמדת הקשר השמאלי. נתנאל מולוכו הצעיר שקיבל את הקרדיט בשבוע שעבר פתח גם במשחק הזה. הרבה הרימו גבה לנוכח הצבתו של מולכו הצעיר על חשבונו של עידן דוד שהיה מצוין בשבוע שעבר, הסבר בהמשך.

כבר בדקה ה-1 חולף סוהיב על פני שומרו באגף ימין, חותך למרכז ושולח כדור חזק שפוגע בשחקן אילת ולא מגיע למסגרת. בדקה ה-10 מקיימים דניאל קהא ועידו אליהו המקומיים דאבל פס מצוין באגף שמאל של ההתקפה, בסיומו ניצב אליהו בעמדה נהדרת ברחבה אך מקרוב שולח את הכדור גבוה מעל השער. בדקה ה-16 שוב התקפה נהדרת של אילת מצד שמאל. אבי מלכה המסוכן פורץ בקלילות לרחבה תוך שהוא מבטל את הגנת יפו, אך ממצב נוח מוצא רק את עמוד השער, מזל גדול ליפו.
הקהל היפואי הוכיח את עוצמתו וכוחו. הוא הגיע בכמות נדירה לאילת. הוא התייצב מאחורי קבוצתו במשך 90 דקות. הוא גילה בגרות אל מול ההתנהגות הבזויה של אוהדי אילת ומעל הכול הראה שמכבי קביליו יפו היא באמת באמת קבוצת אוהדים

בדקה ה-17 מנהלת יפו התקפת כדורגל נהדרת תוך שהיא מניעה את הכדור בסבלנות. ליעד ברקוביץ שנעמד במרחק 18 מטרים מהשער הכניס מסירה טובה למולוכו הצעיר שלא קרא את המהלך והוביל לאיבוד כדור. בדקה ה-20 שוב התקפה יפואית מצוינת בסיומה מכניס חטארי מסירה גדולה למולוכו שמוכשל לטענתו ברחבה, שופט המשחק שהיה קרוב מורה להמשיך.
יפו המשיכה להציג כדורגל טוב בדקות אלה ובדקה ה-26 מעביר סוהיב כדור טוב ליחזקאל באגף שמאל והקשר שהציג יכולת גבוהה, היתל בשומריו ובעט מסף הרחבה אך בעיטתו נבלמה על ידי שחקן אילתי.

בדקה ה-28 מנסה את כוחו אבישי אטיאס בבעיטה ממרחק, אך מפספס במעט את מסגרת השער. בדקה ה-33 מתרומם יניב סבג המצוין לכדור קרן שמורם מצד ימין ונוגח כדור שמפספס בסנטימטרים ספורים את השער. בדקה ה-40 מבצע יחזקאל מהלך נהדר כשהוא מהתל בשומריו באגף שמאל, חותך למרכז ומוצא את סוהיב בימין הרחבה. הקשר הצעיר מטעה את שומרו ושולח בעיטה, אך זו אינה חזקה מספיק ולא מהווה שום בעיה לשוער המקומי. בדקות אלה הוכיח אורן לכל אלו שכבר הספידו אותו כי הוא יכול לתרום והרבה למכבי קביליו יפו. במשך רוב המחצית התבססה יפו על התקפות מהאגפים דרך סוהיב ויחזקאל שניסו להפתיע את ההגנה המקומית בפעולות אישיות. סולי צמח וליעד ברקוביץ' עבדו קשה מאוד באמצע ודאגו לכך שיפו תשלוט באחוזי ההחזקה בכדור.

בדקה ה-42 מניף אדר זינו המקומי את רגלו ומ-18 מטרים שולח בבעיטה שטוחה וחדה שנהדפת טוב על ידי בויטר. בדקה ה-45 ניצלת יפו בנס מספיגה. הרמה סתמית מצד שמאל מובילה למהומה גדולה ברחבה, לאחר שבויטר יוצא גרוע ומאגרף את הכדור היישר לרגליו של קהא המקומי. למזלה של יפו מנפק קהא בעיטה גרועה שלא מוצאת את מסגרת השער. 0-0 במחצית מאוד שקולה ללא יתרון לאף צד. הקהל היפואי ליווה את ירידת השחקנים לחדר ההלבשה במחיאות כפיים.

אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכבה ופתחה אותה בצורה טובה. בדקה ה- 48 נשלח מולוכו באגף ימין כשהוא לבדו, אך לא השתלט על הכדור שעבר את הקו. בדקה ה-50 שוב קיבל מולוכו מסירה מצוינת, הפעם באגף שמאל אך נכשל בפעולה האחרונה ואיבד את הכדור בתוך הרחבה. דווקא כשהייתה בסוג של מומנטום חיובי ספגה יפו ראשונה. כדור פשוט עליו צריכים היו להשתלט בויטר וסבג בתוך הרחבה נגמר בשער חובה. 
אוננה מתדרך את חן מלכה
אוננה מתדרך את חן מלכה

סבג שהגן על הכדור בגופו, המתין ליציאתו של בויטר אך האחרון התמהמה ואפשר למלכה המסוכן לגנוב את הכדור, לחלוף על פניו ולשים את הכדור ברשת, 1-0 כל כך מיותר מבחינת מכבי קביליו יפו. מאות אוהדי אילת ביציע חגגו ארוכות את כיבוש שער והמשיכו להתגרות באוהדי קביליו יפו שהתאפקו מאוד שלא להיגרר לפרובוקציות הילדותיות.

בדקה ה-55 נכנס עידן דוד למשחק במקומו של מולוכו ושינה את כל התמונה. הקשר הוכיח שיכולתו משישי האחרון אינה מקרית וביצע פעולות מצוינות זו אחר זו. אוננה וסקחפי בחרו להשאירו על הספסל בתור השחקן שיעשה את ההבדל והוא אכן עשה. יפו לא הורידה את הראש לאחר ספיגת השער וייצרה מצבים מסוכנים ליד שערה של אילת בעיקר בזכות הנעת כדור סבלנית ורגועה. בדקה ה-57 לאחר ערבוביה ברחבה, מגיע הכדור ליניב סבג שמנקודת 11 המטרים בועט אך הכדור פוגע בשחקן אילת. בדקה ה-60 זוכה יפו בבעיטה חופשית מרחק 20 מטרים משער אילת. ברקוביץ לוקח את הכדור ועובר את החומה, אך לא את השוער שקולט את הכדור.
פרג' וחטארי לפני פתיחת המחצית השנייה
פרג' וחטארי לפני פתיחת המחצית השנייה

אילת נעלמה מהמגרש ובדקה ה- 64 באה על עונשה. מרציאנו שזכה בכדור בצד ימין הרים נהדר לרחבה ומצא את ראשו של סבג שהתרומם גבוה מעל כולם, נגח מכל הלב פנימה וכיפר על טעותו בספיגת השער, 1-1 מוצדק באילת. אוהדי יפו שהיו מאוד מתוסכלים מספיגת השער, פרקו את כל העול והריעו דקות ארוכות. דקה בלבד לאחר כיבוש שער השוויון מתהפכת התמונה כליל. שחקן אילת מאבד את עשתונותיו ומורחק מהמגרש. יפו בעידוד הקהל מריחה כי הניצחון הוא בהישג יד. יפו תקפה את אילת אך כמעט ספגה את השני בדקה ה-73. הבלם יוהד חגג מגיע ראשון לכדור גובה וממטר נוגח ברשלנות החוצה. 

בדקה ה-76 כובשת יפו את השני במהלך מבריק ומרעידה את אילת. מרציאנו הנפלא מתמסר נהדר עם דוד באגף ימין, האחרון נשלח לבדו באגף ימין ובהחלטה מבריקה מוסר לסוהיב שהיה על מפתן הרחבה. הקשר הצעיר מטעה את שומרו ושולח בעיטה חזקה בחצי גובה היישר לשיפולי הרשת, לא ייאמן, מכבי קביליו יפו עולה ל- 2-1 לאחר שרק כמה דקות קודם לכן פיגרה באחד המגרשים הקשים בליגה. יפו השתלטה כליל על המשחק כשהיא מפעילה ביעילות את דוד הטרי באגף שמאל.

בדקה ה-83 מולידה ההתקפה היפואית שער נוסף ומרהיב. דוד שוב מנהל את ההתקפה מצד שמאל כשהוא פורץ לבדו ומעביר את הכדור לכהן צדק שניצב מרחק 22 מטרים מהשער. הקשר שנכנס 20 דקות קודם לכן, במקומו של יחזקאל, מניף את רגלו ושולח את הכדור לחיבורים, איזה שער גדול של כהן צדק שמעלה את יפו ל- 3-1 חלומי. ביציעים האוהדים לא יודעים את נפשם מרוב שמחה ובשירה אדירה מרעידים את המגרש. אילת השבורה הפקירה בדקות אלה את ההגנה ובדקה ה-89 שילמה על כך בשער חובה נוסף. פרג' קיבל כדור נפלא והגיע לבדו מול השוער, אך בחר לפרגן למלכה שמול שער חצי חשוף לא התבלבל כדי לקבוע 4-1 ענק למכבי קביליו יפו.

מכבי קביליו יפו נתנה את החותמת הרשמית לשינוי ביכולתה. היא מיצבה עצמה כקבוצה החמה כרגע במחוז הדרום של ליגה א' ומעבר לכל ספק כקבוצה שאף אחת לא תרצה לפגוש במשחקי הפלייאוף, אם היא אכן תגיע אליו. הביטחון שאבד לשחקנים שבוע אחר שבוע בעקבות תצוגות הנפל שב אליהם ובגדול. 

פרג' אחרי שהבקיע את השער השלישי
פרג' אחרי שהבקיע את השער השלישי
הם הוכיחו אופי ו-ווינריות כשחזרו מפיגור במגרש סופר קשה ולעיני מאות אוהדים שעשו את כל הדרך מהמרכז. הם ידעו כי הפסד עשוי לקלקל את כל המומנטום שנוצר סביב הקבוצה בשבוע האחרון והצליחו להתעלות. הם מחויבים ונחושים. הם משחקים האחד בשביל השני ומדגישים כל הזמן את רצונם העז לשמח את הקהל. הפעולות הנכונות בחלק הקדמי מגיעות בעקבות הדברים הקטנים שפתאום עובדים וכרגע נראה כי אין דבר שיעצור את הקבוצה מלתפוס את המקום בפלייאוף.

הקבוצה מרוחקת ארבע נקודות בלבד מקריית מלאכי ובני אילת הממוקמות מעלייה ומרוחקת שתי נקודות מכפר שלם שבמקום השישי. הספסל שפתאום מתגלה כעמוק ואיכותי מוסיף תקווה לקראת ההמשך, כל שלושת השחקנים שנכנסו כמחליפים הוכיחו עצמם, דוד בישל שניים וכהן צדק ומלכה כבשו.

אקורד הסיום מוקדש כל כולו לאוהדי המועדון. אם חשבנו שהתצוגות בטמרה, ערד וכמובן קריית שמונה הם שיא השיאים, הנה נשבר שיא חדש. האמון הגדול שהביע הקהל בקבוצה ובשחקנים התבטא בכמות מעוררת כבוד ביציעים. הקהל היפואי הוכיח את עוצמתו וכוחו. הוא הגיע בכמות נדירה לאילת. הוא התייצב מאחורי קבוצתו במשך 90 דקות. הוא גילה בגרות אל מול ההתנהגות הבזויה של אוהדי אילת ומעל הכול הראה שמכבי קביליו יפו היא באמת באמת קבוצת אוהדים.

תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו   יפו TV  

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  תודה לכם פורטל יפו!
התקליטן "קביליו יפו", (10/04/2011)
 2.  ערן כהן אמין
התקליטן "קביליו יפו", (10/04/2011)
 3.  תודה לכם פורטל יפו
עצמון, (10/04/2011)
 4.  מרגש! התמונות פשוט מרגשות!!
אוהד שלא הגיע, (10/04/2011)
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |