‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  היי דרומה!
היי דרומה!
מכבי יפו מסיימת את משחקיה בליגה הסדירה עם טעם מר מאוד. ערן כהן אמין מזמין את כולם להדרים בשבוע הבא לאילת כדי לעודד את הקבוצה במשחק המכריע
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום ראשון ‏08 ‏מאי ‏2011. צילומים: דאבל פס
שתף |
 
מכבי קביליו יפו מסיימת את משחקיה בליגה הסדירה ומותירה טעם מר מאוד בפיהם של האוהדים לקראת הפלייאוף החשוב כל כך שיחל ביום חמישי הקרוב. ההפסד לנחלת יהודה הוא כנראה ההפסד הכואב ביותר של מכבי קביליו יפו העונה. נכון שהמשחק בנחלת לא קבע דבר למכבי קביליו יפו שהבטיחה את המקום הרביעי כבר בשבוע שעבר, אך עדיין אין זה אומר שמותר לה להפסיד לקבוצה הכי חלשה בליגה שחייבת הייתה לנצח ולקוות שצפרירים תפסיד, כדי להבטיח את הישארותה בליגה.

מכבי קביליו יפו השפיעה ישירות על זהות היורדת לליגה ב' ופגעה בתדמיתה. מאמני יפו, אולי בצדק ובדומה להרבה מאמנים בארץ ובעולם, נתנו מנוחה למספר שחקנים מההרכב הראשון והעלו בהרכב שחקנים שלא קיבלו יותר מדי קרדיט במהלך העונה. עמיאל (פציעה קלה, לא היה בסגל), שוסט, דוד, חטארי וברקוביץ נותרו בחוץ. סבי, מימון, תורג'מן, ביטון ומלכה פתחו ב-11.

יפו שלטה ברוב דקות המשחק והייתה הקבוצה העדיפה על כר הדשא, אך כנראה שרצתה פחות מנחלת להשיג את הניצחון. נחלת רצתה ונלחמה כי רצתה להבטיח את הישארותה, שחקני יפו חייבים היו לרצות ולהילחם כי הם מייצגים מועדון כדורגל מכובד ובעל תדמית מצוינת, כי מאחוריהם עומדים מאות אוהדים שבאו רק בשביל דבר אחד: בשביל לראות אותם מנצחים, כי ביום חמישי מחכה להם משחק על עונה שלמה ואין טוב יותר מלהגיע למשחק כזה חשוב לאחר ניצחון שיוסיף המון ביטחון ומוראל.

מבחינת 500 האוהדים שהגיעו למגרש בנחלת יהודה כדי לצפות בקבוצתם היה זה משחק כשאר המשחקים. שישי בצהריים, משחק ליגה חשוב, אותה התרגשות לפני ואותה השמחה בלב כשהכדור פוגש ברשת. הם ציפו לראות ניצחון והתאכזבו קשות. שאף אחד לא יתבלבל, בכדורגל אין הוקוס פוקוס. לאף מאמן בעולם אין את היכולת לעשות את ה"סוויץ" ביכולת שחקניו בין משחק חשוב למשחק פחות חשוב. 
ביום חמישי ייפתח המשחק שיקבע אם החלום יכול להימשך או שעליו להסתיים עד לעונה הבאה. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות מחוץ להיסטוריה שעשויה להיות באילת. אם ברצוננו לשחזר את התצוגה ממשחק הליגה האחרון בין שתי הקבוצות עלינו לעשות משהו גדול וחזק יותר

יכולת של קבוצה נבנית בהדרגה ותלויה לא מעט ביכולת המשחק הקודם. קביליו יפו תגיע למשחק הפלייאוף באילת לאחר הפסד. אילת תגיע לאחר ניצחון, אין זה אומר דבר לגבי העתיד לקרות, אך שאף אחד לא יגיד לעצמו "אז מה אם הפסדנו לנחלת, מה שחשוב זה המשחק באילת", נכון מה שחשוב זה המשחק באילת ולכן אסור היה למכבי קביליו יפו להפסיד לנחלת יהודה.

שאף אחד לא יטעה ויחשוב שיפו חס וחלילה נהגה בצורה לא כשרה. מאמני הקבוצה רצו מאוד בניצחון ולראיה החילופים שבוצעו במחצית השנייה, כאשר לדשא נכנסו חטארי, דוד וברקוביץ. גם השחקנים על הדשא רצו וכמובן שהיו מעדיפים לנצח, אך נחלת רצתה יותר ונלחמה יותר וזה מה שנתן לה את הניצחון ולנו האוהדים הרגשה לא נעימה לפחות עד המשחק באילת.

כ-500 אוהדים הגיעו במחזור הנעילה של ליגה א' דרום כדי לצפות בקבוצתם שבוע לאחר הניצחון שהבטיח למועדון את השתתפותו בפלייאוף בבית נגד נתיבות. משה אוננה וגבי בורשטיין בחרו לעלות בהרכב משני, כשנתנו למספר שחקנים לנוח לקראת הפלייאוף שיחל ביום חמישי. גם בהרכבה הפחות חזק הוכיחה יפו כי היא טובה בהרבה מנחלת יהודה וכי אם הכישרון קובע היא חייבת לצאת עם הניצחון. למן דקות הפתיחה ניסתה יפו לשחק כדורגל מסודר ומאורגן, אך המשטח הגרוע הפריע רבות להנעת הכדור התקינה. 



יוני תורג'מן הצעיר שלא ראה הרכב מאז ימיו של עופר פביאן, הוכיח כי יש לו כדורגל וכי אולי היה שווה להשתמש בו יותר במהלך העונה. חן מלכה שקיבל את ההזדמנות נפל עוד פעם "בפח" ולא הסתדר עם המשטח. הוא שחרר כדור מאוחר מדי והעדיף לנסות ולהשתמש ביכולתו האישית כדי לפרוץ את הגנת נחלת שהסתדרה איתו די בקלות. מאור מרציאנו, בני שרקט, יאיר כהן צדק וסולי צמח היו כהרגלם טובים והניעו את יפו להתקפות כדורגל ראויות. 

מרכז ההגנה היפואי היה האחראי לשני השערים האומללים שהקבוצה ספגה. מוריאל ממון הצעיר שפתח בהרכב במקומו של עמיאל, ירצה לשכוח את המשחק הזה מהר ככל האפשר. בדקה ה-42 הוא הכשיל את ארז ללוז ברחבה וראה את ללוז עצמו מעלה את נחלת ליתרון מצחיק וכלל לא מוצדק על פי ההתפתחויות על כר הדשא. בדקה ה-83 הוא שכח לסגור את אדיר שערבני ואפשר להגיע לבדו מול בויטר כדי להבטיח לקבוצתו את הניצחון ואת ההישארות בליגה.

יפו סיכנה את שערו של יונתן אוסגי המצוין כבר בדקה ה-1. חן מלכה היתל בשחקני נחלת באגף ימין, חדר לרחבה אך בעט חלש ולא למסגרת. בדקה ה-5 הרים יאיר כהן צדק כדור מצוין מאגף ימין, אך שימי ביטון הצעיר נגח מקרוב החוצה ופספס הזדמנות גדולה לעלות את יפו ליתרון.

מוריאל ממון הצעיר שפתח בהרכב במקומו של עמיאל, ירצה לשכוח את המשחק הזה מהר ככל האפשר. בדקה ה-42 הוא הכשיל את ארז ללוז ברחבה וראה את ללוז עצמו מעלה את נחלת ליתרון מצחיק וכלל לא מוצדק על פי ההתפתחויות על כר הדשא
יפו המשיכה להגיע למצבים ובדקה ה-12 מקבל כהן צדק את הכדור לאחר בעיטה חופשית ומאגף שמאל מרים כדור מצוין לחן מלכה שנותר חופשי ברחבה, אך זה מצליח רק ללטף את הכדור בראשו ולא מנצל את המצב המסוכן. רק בדקה ה-14 בעטה נחלת לראשונה לשערו של בויטר. אדיר שערבני קיבל כדור על סף הרחבה אך בעט חלש ולא למסגרת. בדקה ה-18 שוב כהן צדק במרכז העניינים. הפעם סיכן הקשר בעצמו את שערו של אוסגי ששחרר בעיטה חזקה ממרחק וראה את אוסגי הודף את הכדור בצורה טובה. בדקה ה-29 מנהלת יפו התקפה מצוינת בסיומה מקיימים מרציאנו ומלכה דאבל פס גדול, אך האחרון ממצב מצוין ברחבה בועט כדור חזק שפוגע בשחקן נחלת שמציל שער כמעט ודאי.

בדקה ה-42 ובניגוד גמור למהלך המשחק עולה נחלת ליתרון. התקפה סתמית הסתיימה בהכשלה בלתי מוסברת של ממון הצעיר שהכשיל את אלי מזוז המקומי. ארז ללוז הוותיק ביצע את הבעיטה ועשה זאת היטב, 1-0 לנחלת יהודה. זאת הייתה גם תוצאת המחצית.

אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכבה. בדקה ה-52 לאחר טעות בהגנת יפו, מגיע הכדור למזוז שמשחרר פצצה מ-16 מטרים, אך הכדור פוגש רק את המשקוף. בדקה ה-55 מבצעת יפו חילוף כפול. מוחמד חטארי ועידן דוד במקומם של שימי ביטון וחן מלכה. מדקה זו השיגה יפו שליטה מלאה במגרש. הכדורים הלכו מצוין לחטארי ודוד ומרציאנו חזר להיות פעיל באגף שמאל. כהן צדק היה זה שחילק כדורים טובים לחבריו. בדקה ה-57 מכניס כהן צדק כדור גדול לעידן דוד, אך זה רואה את אוסגי יוצא לפניו וקולט את הכדור. בדקה ה-60 החמצה ענקית ליפו. 

מוחמד חטארי שנכנס רק כמה דקות קודם לכן, הגיע לכדור ברחבת נחלת אך לבדו מול אוסגי לא הצליח להשכין את הכדור ברשת וראה את השוער המוכשר מזנק נהדר ומציל בקצות אצבעותיו שער ודאי. יפו המשיכה לתקוף ובדקה ה-61 בועט יאיר כהן צדק מתוך הרחבה, אך לא מצליח למצוא את המסגרת. בדקה ה-62 חולף מרציאנו על פני שני שחקנים ומוסר נפלא לכהן צדק שמ-16 מטרים בועט לשמים. 

בדקה ה-64 מעביר כהן צדק מסירה טובה למרציאנו שמ-18 מטרים שולח כדור אדיר למסגרת, אוסגי הנהדר מתעופף והודף את הכדור לקרן. את הכדור הקרן בדקה ה-65 הרים כהן צדק שמצא את תורג'מן שמקרוב הצליח לשלוח את הכדור לרשת ולקבוע שוויון מוצדק, 1-1 וסוף סוף הקהל היפואי זוכה לראות כדור ברשת. דווקא לאחר כיבוש שער השוויון נרגעה יפו ולא לחצה עוד על הגז כדי להשיג את שער היתרון. בדקה ה-70 מקבל תורג'מן את הכדור ומ-22 מטרים בועט חזק, אך מעט מעל מסגרת שערו של אוסגי. 

בדקה ה-79 ניצלת יפו בנס מספיגת שער בטוח. עדי בויטר ביציאה אומללה מאפשר לשחקן נחלת להגיע לכדור ולבעוט ממצב נוח, כשבויטר עצמו מחוץ לשער אך הראשון בעט חלש ובויטר הצליח לקלוט את הכדור. בדקה ה-83 שום דבר כבר לא הציל את יפו. כדור ארוך שנשלח ימינה מצא את יפו עם המכנסיים למטה. מוריאל ממון הצעיר חלם בעמידה ואפשר לאדיר שערבני לשעוט קדימה ומול בויטר לשלוח את הכדור לרשת, 2-1 לנחלת שכובשת ממש משום מקום. עד הסיום ניסתה יפו להשוות אך ללא כל הצלחה. בסיום מפסידה מכבי קביליו יפו בפעם השישית העונה במסגרת הליגה ונכשלת במבחנה האחרון לפני הפלייאוף.

עם תום המחזור האחרון בליגה נקבע סופית כי במשחק הראשון בפלייאוף תתארח יפו במגרש הקשה באילת. האוהדים חייבים להתאחד מאחורי הקבוצה ולהתפקד בעיר הדרומית. כולנו זוכרים את המפגש האחרון בין שתי הקבוצות. כולנו יודעים שהמשחק יכול היה להתפתח גם לכיוון הפסד וכי לקהל הרב שהגיע ודחף את השחקנים היה משקל רב בהתפתחויות. ביום חמישי לראשונה מאז נוסדה הקבוצה נגיע למשחק נוק-אאוט במסגרת הליגה. ניצחון ועולים, הפסד ועפים ללא כל אפשרות לתקן.

עונה שלמה עבדנו בשביל המשחק הזה. עונה שלמה שמחנו, בכינו, צחקנו, כעסנו, נלחמנו, הזענו בשביל הבטחת האפשרות לשחק על העלייה. ביום חמישי ייפתח המשחק שיקבע אם החלום יכול להימשך או שעליו להסתיים עד לעונה הבאה. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות מחוץ להיסטוריה שעשויה להיות באילת. אם ברצוננו לשחזר את התצוגה ממשחק הליגה האחרון בין שתי הקבוצות עלינו לעשות משהו גדול וחזק יותר. האילתים נפלו בפח פעם אחת, כדי שזה יקרה בפעם שנייה בזמן כל כך קצר עלינו ועל קבוצתנו להיות במיטבנו.

תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |