‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  רק בגלל הרוח
רק בגלל הרוח
הרוח שיחקה לטובתה של יפו במשחק באילת ביום שני האחרון. מחר משחק במגרש הבית, אבל ללא קהל, נחזיק אצבעות. בשביל הרוח
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום חמישי ‏22 ‏ספטמבר ‏2011. צילומים: דאבל פס
שתף |
 
כשאתה מחליט לנסוע לאילת בשביל לראות משחק כדורגל, הרבה מחשבות עוברות לך בראש. אתה חושב על הדרך הארוכה בהלוך ועל הדרך הארוכה בחזור. אתה יודע שאתה מוותר על יום שלם ושאתה מגיע הביתה מאוחר, סחוט ועייף. 

אבל רגע, על הפרמטר הכי חשוב שכחתי לדבר, אתה חושב בעיקר על התוצאה שתהדהד בראשך במשך כל הנסיעה הביתה, ואז אתה מחליט לנסוע, כי כשמדובר במכבי קביליו יפו שלך, אתה תמיד בטוח בניצחונה. לא קל לנצח באילת, למדנו את זה בעונה שעברה, אבל את השיעור הכי טוב בנושא הזה למדנו היום.

אילת שכל שאיפותיה העונה מסתכמות במקום אחד מעל הקו האדום, היא קבוצה מאוד בינונית ואפורה. בבית היא כבר הופכת לקבוצה מסוכנת הרבה יותר. הרוח, המגרש, הקהל, השיפוט הביתי ומה שאתם לא רוצים, אילת באילת היא קבוצה שקשה מאוד לנצח, בכל הרכב בו היא תעלה.

ההרכב הפותח
כ-50 אוהדים הדרימו לאילת וניסו להעניק לשחקני מכבי קביליו יפו אווירה ביתית ככל האפשר. לאחר ההפסד במחזור הראשון, ידעו במועדון כי כל תוצאה אחרת מלבד ניצחון והקבוצה בצרות. השחקנים עלו לכר דשא נחושים מהדקה הראשונה. 

לא היה שחקן אחד שלא השאיר את כל כולו על המשטח באילת. אוהדי מכבי קביליו יפו ביציע נהנו מהלחימה וההקרבה של 14 השחקנים שלקחו חלק במשחק והביאו למועדון 3 נקודות חשובות.

המערך איתו בחר לעלות גבי בורשטיין הוא מערך מעניין שאנו עשויים לראות הרבה גם בעתיד, היום זה עבד מצוין. טוביה קוזי'קארו ועידן ששון פתחו על הספסל עקב פציעות קלות.

בדקה ה-23 מורה השופט על הפסקת מים בעקבות החום הכבד. בדקה ה-27 זוכה יפו בבעיטה חופשית מצד ימין 20 מטרים אלכסונית לשערה של אילת. גיא עיני שולח כדור בחצי יעף לפינה , 2-0 גדול למכבי קביליו יפו
בין הקורות פתח אבי יחזקאל. בחוליה האחורית ראינו את יניב עמיאל ויניב סבג כשני בלמים המשחקים בקו אחד. גיא עיני הצעיר (איזה משחק, כל הכבוד) שיחק לפניהם כבלם שלישי/קשר הגנתי. על קו החצי היו אלה מאור מרציאנו בשמאל וגיא שוסט מימין. שני "המגנים" עלו וירדו בכל מהלך ולעתים היו השחקנים הקדמיים ביותר בהתקפה.

הצמד הבא במערך הם ליעד ברקוביץ ויאיר כהן צדק ששיחקו כקשרי 50\50, ליעד עם נטייה ימינה וכהן צדק עם נטייה שמאלה.

לפניהם, כשחקני כנף שעושים תנועה למרכז, צוותו עידן חג'ג' וחן מלכה המסוכנים. חג'ג' הופקד באגף ימין ומלכה באגף שמאל. בשפיץ היה זה סמיר חכים ששיחק מעט לפני שני שחקני הכנף.
בפועל המערך איתו עלתה מכבי קביליו יפו איפשר לה ליצור מצבי כיבוש במגוון אפשרויות. פעם היה זה מצד ימין דרך שוסט/חג'ג', פעם מצד שמאל דרך מרציאנו/מלכה ופעם דרך קשרי האמצע כהן צדק/ברקוביץ שאיימו על השער/חיפשו את חכים בכדורי עומק.

גיא עיני ועידן חג'ג' בהופעתם השנייה במדי מכבי קביליו יפו היו היום הבולטים בשורות הקבוצה. עיני, לאחר הופעת בכורה חלשה ביום שישי האחרון, הראה היום את הכישרון הטמון ברגליו. הוא צוות לפני צמד הבלמים סבג ועמיאל וביצע את תפקידו בצורה מעולה. שלט בכדורי הגובה, גילה טכניקה מרשימה, יצא בקלות ממצבים שנראו אבודים, תמך בהתקפה וכבונוס כבש את השער השני של הקבוצה.



חג'ג' שהיה חלש מאוד נגד קטמון, הציג היום יכולת מצוינת. הוא חרש את קו ימין ותעתע בשומריו במשך כל 90 הדקות. הוא יצר מצבים לחבריו ואיים על השער, אבל לא זה העניין, הקשר לא הפסיק לרוץ ותרם מאוד למשחק ההגנה. הוא הקפיד לרדת בכל מהלך עם השחקן שלו, ביצע לחץ מצוין בחלק המגרש של אילת וגילה נחישות והקרבה לאורך כל שלבי המשחק גם שאפסו כוחותיו בשניות האחרונות של המשחק תחת החום הכבד.

דקה 23: הפסקת מים
המשחק נפתח בהססנות מצד שתי הקבוצות שבחנו האחת את השנייה. בדקה ה-6 בהתקפה הראשונה הרצינית שלה משכינה יפו את הכדור ברשת של אילת. גיא שוסט שתמך בהתקפה, הרים כדור מאגף ימין ומצא את ראשו של מלכה שנגח למרכז הרחבה, הגנת אילת הרחיקה גרוע וליעד ברקוביץ, המנהיג השקט של הקבוצה, שלח וולה אדיר לפינה השמאלית של השוער, 1-0  למכבי קביליו יפו ושער ענק לברקו.

יפו, בעידוד הקהל, חיפשה את השני. בדקה ה-11 לאחר התקפה סבלנית שכללה הנעת כדור מרגל לרגל, מניף מלכה את רגלו ושולח בעיטה מ-18 מטרים, אך היא חומקת מהמסגרת. בדקה ה-18 נשלח חג'ג' באגף ימין. הקשר מהתל בשומרו, חודר לרחבה ומעביר כדור רוחב שפוגע בידו של שחקן אילת, הקוון שהיה קרוב לא הניף את דגלו והמשחק נמשך.

בדקה ה-20 רושמת אילת בעיטה ראשונה לשער. כדור חופשי של החלוץ דניאל קהא מגיע לג'ואי טובלי שמנסה להמשיך מהאוויר, אך הכדור אינו צובר תאוצה ואבי יחזקאל קולט ללא שום בעיות. במשך כל דקות המחצית הראשונה הניעה מכבי קביליו יפו את הכדור בצורה מרשימה וחלקה, גם אם לפעמים היא הייתה לרוחב ולא לעומק, הכוונה הייתה ברורה, הנעת כדור סבלנית בתקווה להכניס את הכדור הנכון בזמן הנכון ולמצוא את הגנת אילת הצפופה עם המכנסיים למטה. השחקנים השתדלו לגעת כמה שפחות בכדור ולהתבסס על משחק קבוצתי יעיל ומהיר.

בדקה ה-23 מורה השופט על הפסקת מים בעקבות החום הכבד. בדקה ה-27 זוכה יפו בבעיטה חופשית מצד ימין 20 מטרים אלכסונית לשערה של אילת. עידן חג'ג' לוקח את הבעיטה שמורחקת גרוע על ידי הגנת אילת ובעזרת הרוח מגיעה לראשו של יניב סבג שמתרומם גבוה ומוריד בראשו לגיא עיני הצעיר, שבקור רוח מפליא שולח כדור בחצי יעף לפינה , 2-0 גדול למכבי קביליו יפו.

ליעד ברקוביץ במשחק פשוט ואחראי העביר בדקה ה-33 כדור עומק נפלא לסמיר חכים שעשה תנועה באגף שמאל ודהר לרחבה, אך כשל במסירתו לעידן חג'ג' והכדור הורחק. בדקה ה-37 איום של בני אילת על שערו של אבי יחזקאל. יציאה גרועה של השוער מעמידה את יפו במצב מביך, לאחר ששחקן אילתי יכול לכבוש מול שער חצי חשוף, אך הגנת יפו נחלצת מהסכנה ומרחיקה את הכדור.

שחקני מכבי קביליו יפו הקפידו לבצע לחץ במגרשה של אילת ובדקה ה-39 זה כמעט והוביל לשער נוסף. פעולת לחץ משולבת ומתואמת של עידן חג'ג' וליעד ברקוביץ מובילה את הכדור לרגלו של האחרון שחייב להכניס מסירה טובה ולהעמיד את חכים לבדו מול השוער, אך מסירתו אינה מדויקת. בדקה ה-42 זוכה אילת בבעיטה חופשית מרחק 16 מטרים משערו של יחזקאל. לי זלייט, מהבודדים שבלטו בשורות האילתים, סובב את הכדור אך לא מצא את המסגרת.

בדקה ה-45 בסיומה של התקפת כדורגל יפה, מגיע הכדור לברקוביץ' ממש על סף הרחבה מצד ימין, ליעד בועט כדור שחומק סנטימטרים מעמוד השער. בתוספת הזמן של המחצית מתנהל חג'ג' עם הכדור ומ-25 מטרים שולח כדור חזק ושטוח שחומק ממסגרת השער. בסיום מחצית ראשונה טובה של מכבי קביליו יפו היא יורדת ביתרון של שני שערים, 2-0  במחצית.


מחצית שנייה
אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכבה. המצב הראשון במחצית השנייה היה שייך ליפואים. מלכה הפעלתן הוביל את הכדור באמנות ומסר לכהן צדק, מרציאנו פתח בריצה ועקף את כהן צדק משמאל כשהוא לבדו ברחבה, כהן צדק העדיף למסור לסמיר שעשה תנועה בתוך הרחבה ושוער אילת עידו ארגז יצא לכדור בנחישות רבה והצליח לקלוט. באותו מהלך נפצע סמיר והוחלף על ידי החלוץ החדש מוטי עלפי.

בדקה ה-53 תפנית במשחק. שופט המשחק (בינוני) שורק לבעיטה חופשית מרחק 16 מטרים אלכסונית משמאל לשערו של יחזקאל. יוסי בן שמואל סובב את הכדור בחוזקה ובעידוד הרוח החזקה ליחזקאל לא היה שום סיכוי, רק 2-1 ליפו. בדקות אלה נלחצה יפו לאחור והזמינה התקפות. אילת שלחה מספר רב של שחקנים קדימה והמומנטום שהיה שייך ליפואים עד לרגע זה עבר כולו למקומיים.

בדקה ה-55 מצב מסוכן לאילת להשיג את השוויון. לי זלייט המסוכן שולח כדור שטוח וחזק שחומק סנטימטרים ספורים משערו של יחזקאל. שתי דקות חולפות ושוב מצב מעניין מאוד ליד שערה של יפו. זלייט נשלח בימין ומקצה הרחבה מעביר כדור גובה מדויק לדניאל קהא. 

האחרון מצליח להסיט בראשו לנתנאל סוויסה הצעיר שכבש במחזור האחרון, אך זה מהאוויר שולח את הכדור לשמים, מזל גדול ליפו. גבי בורשטיין שחש כמו כולנו בשליטה האילתית במרכז המגרש, ביצע חילוף הגנתי והכניס למערכה את יוני תורג'מן במקומו של יאיר כהן צדק.

בדקה ה-64 מצב מצוין ליפו לגמור את הסיפור. התקפה מצד ימין מסתיימת במסירה גדולה של מלכה לעלפי שמוצא עצמו לבדו ברחבה מול ארגז השוער האילתי, אך הוא בועט חלש למרכז השער ומפספס הזדמנות טובה להבטיח ליפו את הניצחון.

רגעים של חרדה
השלישייה, מלכה, עלפי וחג'ג' המשיכה לנסות ולעקוץ את אילת בהתקפה אחת שתגמור את המשחק, בדקה ה-70 מעביר עלפי את הכדור ימינה למלכה שמחזיר לו באמנות, עלפי ראה את חג'ג' עושה תנועה בשמאל וממתין בתוך הרחבה, אך מסירתו נבלמת ברגע האחרון, התקפה טובה של היפואים. בדקה ה-75 מנסה תורג'מן את כוחו בבעיטה מ-25 מטרים, אך מחמיץ את המסגרת.

בדקה ה-78 יפו חייבת לגמור את המשחק. חן מלכה הפעלתן חוטף את הכדור באגף ימין בחלק מגרשה של אילת, דוהר לרחבה ומגיע מול ארגז השוער המקומי, אך במקום לבעוט חזק לפינה מנסה מלכה להקשית מעל השוער ושולח כדור חלש היישר לידיו, כמה חבל. מדקה זו ועד לסיום שלטה אילת בשדה, כשיפו עסוקה בעיקר בלהרחיק את הכדור.

הרבה רגעים של חרדה עברו על אוהדי יפו. שופט המשחק החליט להוסיף כ-6 דקות למשחק, אך שחקני מכבי קביליו יפו עמדו נהדר בפרץ ושמרו היטב על שערו של יחזקאל. בדקה ה-90 מחליט חלוץ אילת דניאל קהא להגיב לאוהדי מכבי קביליו יפו ויורק לעברם. 

שופט המשחק שהיה קרוב, שולף לעברו את הכרטיס האדום ובמקום מתפתחת מהומה, בסיומה מפיל ערן מזרחי המקומי את ליעד ברקוביץ ורואה גם הוא את האדום. בסיום ניצחון מתוק מאוד למכב קביליו יפו שמשיגה 3 נקודות ראשונות העונה במגרש קשה מאוד.

עם השריקה לסיום ניגשו שחקני מכבי קביליו יפו לעשרות האוהדים שעשו את הדרך הארוכה לאילת ויחד חגגו את הניצחון במראות שהזכירו במעט את החגיגות שנערכו בדיוק באותו מקום לפני מספר חודשים. שחקני ואוהדי אילת שכבר הפנימו כי יפו היא הכבשה השחורה שלהם, נראו מאוכזבים מאוד.

מכבי קביליו יפו חייבת לעלות באותה נחישות ומחויבות לאורך כל משחקי העונה. גם בדקות בהם לא הציגה הקבוצה יכולת טובה, היא הציגה משחק לחימה בלתי מתפשר והיום זה מה שהביא הביתה את הנקודות החשובות.

ביום שישי תארח יפו במשחק ללא קהל את השקמה רמת חן ותקווה להשיג ניצחון שני רצוף.
היידה בי היידה בו היידה מכבי יפו!

תגיות:   מכבי יפו   כדורגל ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |