‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  צדק תרדוף
צדק תרדוף
דפני ליף, פרופסור יוסי יונה, אורלי פדרבוש ומובילי מחאה נוספים התכנסו במכללה האקדמית ביפו כדי לפרוש את מסקנותיהם. מיפו תצא המחאה
 מאת: נורית הוראק
‏יום שלישי ‏27 ‏ספטמבר ‏2011. צילומים: נורית הוראק
דפני ליף. מאסנו באידיאולוגיה האכזרית
דפני ליף. מאסנו באידיאולוגיה האכזרית
שתף |
 
הקיץ מפנה את מקומו לסתיו ואוהלי המחאה שהובילו את המהפכה החברתית שהייתה או לא הייתה כאן פונו זה מכבר משדרות רוטשילד. בחודש האחרון נשמעים הספדים למחאה עם או בלי קשר למצב הביטחוני. 

פרופ' יוסי יונה. רוצה חברה מתוקנת
פרופ' יוסי יונה. רוצה חברה מתוקנת
מסקנות דוח טרכטנברג שפורסמו השבוע החלו להתגבש כאן ביפו, במסגרת כנס של  מובילי המחאה בשם "כולם מדברים על צדק" במכללה האקדמית ביפו אשר בו הוצגו את מסקנות ועדת ספיבק יונה.
 
שפה חדשה
"ההישג של המחאה הוא השפה החדשה שנוצרה. מרגש אותי להיות חלק מהמון שיכור מרוב תקווה", אמרה אורלי פדרבוש בפתיחת הכנס. "עם הסגולה החליט להחזיר לעצמו את המדינה".

דפני ליף,  שמזוהה יותר מכל אחד אחר עם המאבק, התייחסה לגילה הצעיר: "השירותים הציבוריים הוזנחו בעשרים וחמש השנים האחרונות וזה בדיוק הגיל שלי, כך שלמעשה לא יצא לי לראות שום מציאות אחרת. השיטה היא קיצוץ ופגיעה במערכות האמורות לטפל באזרחים. מאסנו באידיאולוגיה האכזרית הזו. 85% מהציבור תומכים במחאה. התעלמות ממנה תהיה אטימות נפשעת".
 
"יהודים וערבים כאחד לא מצליחים לגמור את החודש אפילו אם הם עובדים עד עשר בלילה"
פרופסור יוסי יונה, ממייסדי הקשת הדמוקרטית חברתית ומי ששמו התנוסס על הדו"ח של מארגני המחאה, הגדיר את הדו"ח של טרכטנברג כדוח שנכתב עבור נתניהו בלבד בבחינת "הניתוח הצליח, החולים גוססים".
 
"נציגי וראשי השלטון מתהדרים בהכללת ישראל בקהילת העמים", אמר פרופסור יונה. "אך הם צריכים לפעול שאכן נהיה שם במקום מכובד. מטרת הדוח היא שמובילי המחאה והציבור ידעו שאפשר. אנו לא רוצים להנמיך ציפיות כמו שדרש שטייניץ, אנו רוצים חברה מתוקנת".
 

המערכת מיובשת
במהלך הכנס הוצגו מסקנות הוועדות השונות בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה והעבודה. כשנשאלו המארגנים האם שכחו את מחאת הדיור, המחאה שבגללה התחיל כל הסיפור, הם הבטיחו להקדיש לבעיית הדיור אירוע מיוחד, בשל היקף הבעיה והשלכותיה החמורות. בזה אחר זה עלו נציגי הוועדות השונות ופרסו את הבעיות המוכרות מדפי העיתונים ואתרי האינטרנט.

"הדרגות הגבוהות של ניהול מערכת החינוך מייבשות את המערכת". אמר יו"ר ועדת החינוך, פרופסור קשטי יצחק. התיקון שהציע הוא להפריד בין המערכת הפרטית למערכת הציבורית ולהימנע ממצב שבו אזרחי ישראל העניים והעשירים כאחד ממנים את מערכת החינוך הפרטית. 

מהדוח עולה כי מדינת ישראל היא בעלת פערי החינוך העמוקים ביותר מאשר בכל מדינה אחרת של ה-OECD, פערים שלא רק מתבטאים בכיתות היסודי ובתיכון אלא גם משליכים על החינוך הגבוה. 

פרופסור קשטי הציע לחלק את הלימודים במערכת החינוך לארבע חטיבות: השפה המקומית, שפה זרה, שפת המדעים ושפת הדמוקרטיה, לעלות את שכר המורים ולחייב את המגזר החרדי בלימודי ליבה.
 
מהדוח עולה כי מדינת ישראל היא בעלת פערי החינוך העמוקים ביותר מאשר בכל מדינה אחרת של ה-OECD, פערים שלא רק מתבטאים בכיתות היסודי ובתיכון אלא גם משליכים על החינוך הגבוה

שירותי  אין באפשרותי
אחריו עלתה לבמה פרופסור בלהה דוידזון-ערד ושטחה את מסקנות ועדת הרווחה. "מדינת ישראל היום אינה מדינת רווחה כפי שהיינו רוצים לראות אותה", קבעה בפתיחת דבריה שעיקרם התמקדו במצוקת שירותי הרווחה והעובדות הסוציאליות. 

"המצב כל כך חמור עד שהתקבלה הצעה לשנות את שם שירותי הרווחה לשירותי אין באפשרותי. הקורבנות של הסיפור הן גם עובדות הרווחה. רבות מהן אינן יכולות לעזוב ולשים את המפתחות על השולחן, כי אז הן יהפכו בעצמן לחלק משכבת העוני". לדעתה, הפתרון הוא בשיקום המסגרת הקהילתית שיכולה להניע מאבקים חברתיים ולתמוך בשכבות החלשות.
 
לא רק העובדים הסוציאליים אלא גם מערכת הבריאות יוצגה בכנס על ידי פרופסור גבי בן נון, שדיבר על המצוקה ועל התשלומים הפרטיים על הוצאות בריאות. "אנשים שאין להם כסף יסבלו ולעתים גם ימותו", קבע בצער. 
פרופ' קשתי יצחק
פרופ' קשתי יצחק

בן נון קרא להרחיב את הסל הציבורי גם למסגרות כמו בריאות הנפש, גריאטריה ובריאות השן וסיים בחוות דעת רפואית: "פערים חברתיים הם גורם סיכון לא פחות מלחץ דם וכולסטרול".
 
לא גומרים את החודש
את הכנס סיכם מר יאסר עווד מוועדת העבודה. עווד היה הנציג היחיד בכנס מהמגזר הערבי. "יהודים וערבים כאחד לא מצליחים לגמור את החודש אפילו אם הם עובדים עד עשר בלילה", אמר וקבע כי המשק הישראלי מפספס שמונה עד עשרה מיליארד שקלים בשנה בגלל חוסר תעסוקה של הנשים הערביות. עווד הציע, בין השאר, קיצור של שבוע העבודה, ביטול עבודות הקבלן והכנסת משמעות גם לערכים של שעות הפנאי והמשפחה.

ימים יגידו כיצד יעמדו חלומות אלו במבחן המציאות והאם מישהו בדרגים הגבוהים יתייחס בכלל לוועדת יונה ספיבק. בינתיים, קיבלו תלמידי המכללה ותושבי יפו שיעור יפה בשיווק מחאה חברתית.

תגיות:   המכללה האקדמית ביפו   מחאת האוהלים   ועדת ספיבק יונה   יוסי יונה   דפני ליף  

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  המחאה כמחאה
דקאלו שם-טוב, יפו ג', (29/09/2011)
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |