‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  כבוד הרבה
כבוד הרבה
היא מוצאת ביפו שקט, מתענגת על הים ומזמינה את כולם לבית הכנסת הרפורמי כדי להתחבר מחדש ליהדות אחרת, כזאת שמתאימה לכם לפי מידות. הרבה מירה רז בריאיון לחג
 מאת: נורית הוראק
‏יום חמישי ‏29 ‏ספטמבר ‏2011. צילומים: יח"צ
הרבה רז. הזמנה לשבת
הרבה רז. הזמנה לשבת
שתף |
 
מירה רז, הרבה של משכנות רות דניאל ביפו, מזמינה את כולם לחוות תפילה בקהילה הרפורמית בעיר. היא מאמינה שאחר כך לא תוכלו לעזוב כי תרגישו סוף סוף חלק אמיתי מבית הכנסת. ריאיון למי שרוצה לעשות שינוי ולהתחבר מחדש ליהדות בתקופה זאת של חגים.

הרבה רז. אפשר גם אחרת
הרבה רז. אפשר גם אחרת
"אנשים רגילים למשהו וגם אם יש משהו הרבה יותר מתאים להם, הם לא בקלות יעשו שינוי", מסבירה הרבה רז את הקושי המרכזי. "בנושא הדתי הדבר הגיע לאבסורד, כיוון שיש כאלה שמתנגדים לתנועה הרפורמית, אבל הם חילוניים גמורים. אצלם 'הדת האמיתית' היא הזרם האורתודוכסי, אבל הוא לא בשבילם. 

אנחנו אומרים: כולנו צריכים לשמור על דת ישראל, ואם אני לא מתחברת לאורח חיים אורתודוכסי, יש לי אפשרות לחיות את יהדותי בצורה שמתאימה לאורח חיי ולהשקפת עולמי ואני לא משאירה את זה לאחרים".
 
אחדות הניגודים
רז פעילה בתנועה הרפורמית כבר משנת 1989 והייתה ממקימות הקהילה הרפורמית של פתח תקווה. היא בוגרת תואר ראשון בתלמוד וכן מחזיקה בתואר בקולנוע וטלוויזיה, ובמקצועה היא מורה לתנ"ך ותלמוד.
"יש ביפו גם מין שקט כזה שהוא לאו דווקא שקט פיזי, זהו שקט של ביטחון קיומי שאומר אני כאן לתמיד, דור הולך ודור בא ויפו לעולם נשארת. והים כמובן"

"התנועה הרפורמית בישראל היא תנועה שבאה מאהבה גדולה ליהדות ואשר חרטה על דגלה את מילותיו של הרב קוק: 'הישן יתחדש והחדש יתקדש'. אנחנו מאמינים שחכמי ישראל ידעו תמיד לשמור על מסגרת יהודית וגם להיות חלק מן העולם הגדול שהלך והשתנה במרוצת הזמן. 

לדוגמה, כאשר מעמד האישה השתנה לכיוון שוויוני בכל תחומי החיים, אין שום סיבה שהוא לא יהיה כזה גם בתחום הדתי. אם אישה יכולה להיות טייסת, מדוע היא לא יכולה להיות רַבָּה? אנחנו מאמינים גדולים בפלורליזם, באחדות של ניגודים. יש יותר מדרך אחת לחיות את היהודי שבנו".
 
 
תפילה רפורמית
תפילה רפורמית
מי הם אנשי הקהילה היפואית של משכנות רות דניאל?
"אנשים מיפו וגם מחולון ומבת-ים שאומרים ש'זה ממש לא מרחק' בשבילם. יש אפילו שבאים מצפון תל אביב ומרמת גן וגבעתיים, כי הם אוהבים את האווירה אצלנו. אבל הרוב המכריע הוא אנשי המקום. הקהילה שלנו, ובייחוד בית הכנסת שלנו, הוא מקום שפתוח לכולם. לא צריך להיות חבר קהילה קבוע כדי להשתתף בכל מה שקורה אצלנו. 'בית כנסת' כשמו כן הוא, מקום של כינוס לכל מי שרוצה להתכנס. גם אם מישהו מעולם לא היה בבית כנסת, שלא ירגיש נבוך מדי, כי תוך שתי דקות הוא ירגיש בבית".
 
מה דעתך על המאבק החברתי המתנהל ביפו?
"מאבק צודק ביותר. חבל שצריך כל כך להיאבק על דבר שצריך להיות מובן מאליו. כאדם מאמין, אני עומדת בכל רגע ורגע בחיי בפני האלוהות שבראה עולם כל כך מופלא, מרגישה מחויבת לחלוטין ל'תיקון עולם', לתקן עוולות, להגן על החלשים בחברה, לחנך למודעות של 'אחדות הניגודים' ולדאוג לכל אדם כאילו היה בן משפחתי. הרי כולנו בני משפחה אחת מתחת השמים, לפני האלוהים, פשוט שכחנו את זה. המאבק החברתי אמור להזכיר לנו את זה, וטוב שכך".
 
"כאשר מעמד האישה השתנה לכיוון שוויוני בכל תחומי החיים, אין שום סיבה שהוא לא יהיה כזה גם בתחום הדתי. אם אישה יכולה להיות טייסת, מדוע היא לא יכולה להיות רַבָּה? אנחנו מאמינים גדולים בפלורליזם, באחדות של ניגודים. יש יותר מדרך אחת לחיות את היהודי שבנו"

כיצד את משלבת בפעילויותיך את הדתות והמגזרים השונים ביפו?
"השילוב הזה נחלק לשניים. מצד אחד, אני שמחה מאוד להשתתף בפעילות בין-דתית שמתקיימת ומזמינים אותי. למשל, בחג הרמדאן הוזמנתי למועדון גמלאים ערבי-יהודי ביפו ביחד עם כומר וקאדי ערביים וכל אחד סיפר על משמעות הצום בדת שלו. היה מרגש. מצד שני, הלוואי שלשיעורים שאני מלמדת ב'משכנות' יבואו גם לא יהודים (זה כבר קרה פעם). כאשר אנחנו לומדים את פנימיות התורה, אנו רואים שבעצם מדובר בטקסטים שיש להם מסר רוחני, אוניברסלי ואישי לכל אדם בעולם".
 
מה את אוהבת ביפו?
"אני מאוד אוהבת ביפו את התחושה שאני מסתובבת בעיר כל כך עתיקה. כל סנטימטר שלה יש לו עומק וכל הווה שלה הוא המשך של חיים שלא נפסקו בה אף פעם. יש ביפו גם מין שקט כזה שהוא לאו דווקא שקט פיזי, זהו שקט של ביטחון קיומי שאומר אני כאן לתמיד, דור הולך ודור בא ויפו לעולם נשארת. והים כמובן".
 
מה את שונאת ביפו?
משכנות דניאל
משכנות דניאל
"האמת, לא שונאת שום דבר, אבל כואב לי לראות את אותם מקומות מוזנחים וחסרי חן שהגיע הזמן לשפץ אותם ולתת לתושבים את הכבוד הראוי להם. הבעיה החמורה ביותר היא היעדר מבנים ציבוריים ראויים לפעולות של נוער בסיכון. מבנים כאלה צריכים להיות פזורים בעיר כך שלא יהיה מרחק רב ללכת כדי להגיע אליהם. במבנים כאלה צריכה להתקיים פעילות שתמנע הידרדרות של הנוער ואף תעניק לו כלים להמשך חיים פרודוקטיביים".
 
מה את מאחלת לתושבי יפו לשנה החדשה?
 
"שירגישו בשנה הבאה עלינו לטובה כיצד מישהו שם למעלה, בעיריית ת"א-יפו, חושב עליהם באמת וכל דבר שצריך שיפור, בנייה ופיתוח יבוא על פתרונו. שיימצא מקום ראוי לילדים בסיכון שמסתובבים ברחובות ואין מקום שיכול לקלוט אותם, והכי חשוב - שהיחסים בין כל תושבי יפו - בני כל הדתות - יהיו יחסי משפחה של אחים טובים". 

לפרטים על משכנות רות דניאל ביפו, לחצו כאן

תגיות:   יהדות רפורמית   התנועה הרפורמית   מירה רז   משכנות רות דניאל  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מצעד הצופים המוסלמים
מצעד הצופים לרגל חג עיד אל פיטר
אות יקירי ת"א יפו
יקירות העיר-אילנה גור וחיה שמיר
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |