‏יום שלישי ‏23 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
ראש טוב
היידה בי? היידה בו? הדולפין יצא לפגוש את היו"ר החדש של מכבי קביליו יפו, ד"ר יוסי פרידלנדר, שנולד ביפו ליד מגרש הפחים ונהג להתפלח למשחקי הקבוצה. להלן המסקנות
 מאת: הדולפין היפואי
‏יום ראשון ‏02 ‏אוקטובר ‏2011. צילומים: הדולפין היפואי
פרידלנדר. נשוי לשתי נשים
פרידלנדר. נשוי לשתי נשים
שתף |
 
שישי. צהריים. חם, דביק ולח. לולא הבטחתי לקפוץ לראיין את היו"ר החדש של קבוצת האוהדים של מכבי קביליו יפו, הייתי בפול פאוור מול המזגן. אבל הבטחתי, ולכן אקיים.

הכול התחיל הפוך. קבעתי איתו בכניסה למגרש. מכבי יפו סוחבת שני משחקים ללא קהל משנה שעברה, אז יצאתי מנקודת הנחה שלא תהיה לי בעיה למצוא אותו. אחרי חצי שעה שעמדתי בשמש מחוץ למגרש, הרמתי לו טלפון.
עם האוהדים מחוץ למגרש
עם האוהדים מחוץ למגרש

"אני ממש בכניסה יוסי".
"גם אני. אתה רואה את הקופות בחוץ?"
"כן".
"אני עומד לידן עכשיו".
"יוסי, אין אף אחד ליד הקופות..."
 
בסוף ניגשתי לשומר והוא הסביר לי שאני במגרש העירוני של חולון ושאני צריך לנסוע לכיוון בת ים בכלל, ליד בית הקברות. חמש דקות על הטוסטוס ואני כבר יושב מול היו"ר החדש של מכבי קביליו יפו.
 
 
מכה קשה לפתיחת העונה
אני בחיים שלי לא הייתי במשחק כדורגל בליגה א'. האמת גם לא של ליגה לאומית, למרות שעוד אותם ראיתי קצת בטלוויזיה. תכלס, גם בליגת העל די קשה לצפות ברוב המשחקים. בהילוך מהיר זה עוד איכשהו עובד. אבל פה, חצי שעה לפני משחק פתיחת העונה של מכבי יפו, זו פעם ראשונה בליגה א'.
 
"אני מאמין בניהול נקי ותקין. זו השליחות שלי למקום הזה. זה וכמובן להצליח בטווח הארוך ולהחזיר את מכבי יפו לשנים הגדולות שלה"
"היו צריכים להיות פה לפחות 3000 אוהדים. מכה קשה לפתוח דווקא ככה את העונה, מה גם שזה נגד קבוצת האוהדים השנייה בליגה, הפועל קטמון ירושלים".
 
הפתיע אותי לפגוש את היו"ר החדש (הרשמי, ואני אסביר למה בהמשך...) של מכבי יפו. ד"ר יוסי פרידלנדר, ביוכימאי במקצועו, בקרוב בן 62. הוא נולד ביפו, ממש צמוד למגרש של מכבי יפו, מגרש הפחים, ומגיל אפס הוא היה מתפלח למשחקים של הקבוצה. אחרי שסיים להיות מדען במכון וייצמן למדע ברחובות, פתח בקריירה עסקית והקים חברה שמתעסקת בהנדסה גנטית, ביולוגיה מולקולארית.
 
אז מה הקשר בין ביוכימיה לכדורגל?
"אין ממש קשר. קצת להפך. בכדורגל לא בחרתי. זה ככה וזהו. אהבה".
 
 

קבוצה עם חשיבה קדימה
בחתונתו, מתחת לחופה עוד הדגיש קבל עם ועדה שאשתו הראשונה היא מכבי יפו. באופן טבעי כשמכבי יפו קמה לחיים, לפני מספר שנים בדמות קבוצת אוהדים, הצטרף עם בנו. הם עלו מליגה ג' לב' ואז מליגה ב' לא', ושנה שעברה חלמו על העפלה לליגה הלאומית, דבר שלא יצא לפועל. 

הוא לא התרגש מזה. יודע שדברים לוקחים זמן לבנות. הוא הרי אוהד את מכבי חיפה, ויודע שדבר לא נבנה באמת מהיום למחר.
 
בסוף העונה הקודמת, אחרי אי ההעפלה ללאומית, ההנהלה הלכה הביתה ותכלס גם האוהדים לא לקחו אחריות. כאן הוא כבר החליט שאין ברירה ואז נבחר ליו"ר על ידי קבוצת האוהדים שמחזיקה בעצם בבעלות הקבוצה.
 
"הרעיון היה להכניס ספונסרים חדשים, לבנות קבוצה צעירה עם חשיבה קדימה. להביא מאמן מוכשר, להשקיע בנוער ובגילאים הצעירים. הייתה בעיה של חוסר ניהול תקין לטעמי וטעמם של אוהדים מסוימים. כשיש לך ספונסר שקשור ישירות לשחקנים בקבוצה, זה בעייתי. אני מאמין בניהול נקי ותקין. זו השליחות שלי למקום הזה. זה וכמובן להצליח בטווח הארוך ולהחזיר את מכבי יפו לשנים הגדולות שלה".
אלפסי. המנהל בפועל
אלפסי. המנהל בפועל
 
בשביל זה אתה יו"ר, לא? אז זה מה שיקרה בשנה הקרובה?
"לא בדיוק. בגלל הזמן המועט שהיה לי, לא הצלחנו להכניס ספונסרים חדשים לקבוצה השנה. הגדרנו את השנה כשנת מעבר. בעצם יש מנהל בפועל לקבוצה, והוא זה שהביא את הספונסרים כדי שהקבוצה תוכל להתקיים השנה".

רגע, רגע, אז אתה יו"ר שהוא בעצם נטול כל סמכות? אז מי בעצם מנהל את הקבוצה?
"אילן אלפסי. הוא נכנס והכניס את הכסף שהיה צריך, אבל הוא דרש שהשנה הוא ינהל את העניינים. תרשום שאני והקבוצה מאוד מפרגנים לו. תכלס, בלעדיו לא הייתה השנה קבוצה. אבל מצד שני, אתה מבין את הבעייתיות".
 
המשחק עצמו היה משחק ברמה מאוד נמוכה. הזכיר לי משחקים של החברה בשכונה, כשפה ושם יש איזה שחקן או שניים שיודעים קצת יותר מה לעשות עם הכדור. אני לא מזלזל, אבל בוא נגיד שלא באים למשחק כזה בגלל הרמה. זה או שאתה אוהד בדם או שלא
 
הפסד צורב ואלימות בקהל
השעה הייתה כבר 15:30 והמשחק התחיל. יוסי שהוא קודם כל אוהד אמיתי בכל רמ"ח איבריו, נקרע בין לשבת עם קומץ המקורבים לקבוצה ביציע הכבוד (לא, לא מה שאתם חושבים. טריבונה קטנטונת עם גגון קטנטן וכמה מושבי פלסטיק... בכל זאת ליגה א'), ובין לצאת החוצה לקבוצת האוהדים שבאה לתמוך מבחוץ. קבוצה שגם הבן שלו חלק ממנה כמובן. בסוף הוא החליט להתחיל בפנים ואז לצאת החוצה.
 
המשחק עצמו היה משחק ברמה מאוד נמוכה. הזכיר לי משחקים של החברה בשכונה, כשפה ושם יש איזה שחקן או שניים שיודעים קצת יותר מה לעשות עם הכדור (לא הרבה יותר...). אני לא מזלזל, אבל בוא נגיד שלא באים למשחק כזה בגלל הרמה. זה או שאתה אוהד בדם או שלא. 
צופה במשחק
צופה במשחק

המשחק עצמו נגמר בהפסד צורב לקבוצת האוהדים השנייה שיש בליגה, כאמור הפועל קטמון ירושלים, ב-3:1 שהתחיל בנגיעת יד בדקה הראשונה של המשחק שהוביל לפנדל לטובתם, והמשיך עוד יותר גרוע מזה. קומץ מקורבים של קטמון עודד אותם לכל אורך המשחק (לא ידעתי שעשרים אנשים יכולים לעשות כל כך הרבה רעש).
 
תקרית השיא במשחק: אחד ממקורבי מכבי יפו נעלב עד עמקי נשמתו מכך שאוהדת קטמון צעקה לשופט שהיה צריך להוציא גם אדום על הכשלה ברחבה (האוהד היפואי עצמו קילל בערך מהשנייה הראשונה של המשחק), כשהאדון רץ ליציע של אוהדי קטמון והתחיל לבעוט ולהרביץ תוך כדי שאוהדים אחרים מפרידים. וזה במשחק ללא קהל...
 
מסקנות הדולפין היפואי
  1. כולי תקווה ששנה הבאה הוא יהיה באמת יו"ר עם סמכויות ותקציב. הוא נראה בנאדם טוב שיעזור לקבוצה.
  2. אני נשאר אוהד הפועל תל אביב לעת עתה. האמת שיש לי סימפטיה ליפו, שירדה מעט לאור המראות וההתנהלות שראיתי במשחק. פנטזתי על קבוצת אוהדים יושבת ושרה שירים ומעודדת עם הילדים. חשבתי שאביא את הילד שלי גם, אבל אחרי המראות הקשים זה כנראה לא יקרה.
  3. קשה לשחק כדורגל בשישי ב-15:30 בקיץ. חם טילים. ממש. עד כדי כך שלראשונה בחיי ראיתי שופט שאחרי 25 דקות עוצר את המשחק ונותן לכל השחקנים הפסקת מים. אותי זה ממש הצחיק. רק היה חסר שוקו ולחמניות...
  4. למשחק הבא של הקבוצה בבית, עם קהל, אני דווקא כן אבוא. צ'אנס אחרון לראות אם אני באמת יכול להיות אוהד בקרב אוהדים של קבוצה מקומית. החזון של קבוצה כזו ביפו יכול להיות אדיר. וכמו שאמרתי, אני אופטימי...כמו יוסי.
 
שיהיה לו ולקבוצת האוהדים (שבשאיפה תחזור להיות קבוצת אוהדים אמיתית...) בהצלחה רבה ושנה טובה.

תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו  

תגובות  לכתבה זו 1 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  מי יכול לראות ליגה א'? זה כמו הילוך איטי לא?
עמי, יפו, (04/10/2011)
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |