‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  הליגה התחילה
הליגה התחילה
הקהל הגיע ועודד, השחקנים היו במיטבם והמאמן ניכר בשטח. מכבי יפו ניצחה את כפר סבא בנוק אאוט מדהים. הנה הרשמים
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום שני ‏17 ‏אוקטובר ‏2011. צילומים: פורטל יפו
שתף |
 
ניצחון שני ברציפות למכבי קביליו יפו שמתקדמת במעלה הטבלה ומתחילה להריח ריח של צמרת. שני משחקי הליגה הקרובים (כפר יונה ונתיבות), שיהיו משחקי בית, יהוו עבור הקבוצה הזדמנות מצוינת להתבסס בצמרת הגבוהה, רגע לפני צמד המשחקים הלא פשוטים (מלאכי בחוץ ומרמורק בבית) מול שתי הקבוצות היותר איכותיות בליגה.

אולי בפעם הראשונה העונה הרגשנו שהתחילה הליגה, על אמת ולא על מסכים. ההתרגשות התחילה כבר בתחילת השבוע וברגע שעמדנו בקופות וקנינו את הכרטיסים, היא כבר הייתה בשיאה. סוף סוף משחק ליגה עם מאות יפואים, סוף סוף נתנו לנו לראות את הבחורים שלנו בפעולה. כמה דקות לפני שריקת הפתיחה, ניגש עידן ששון, לו זוהי עונתו הראשונה במועדון, לכמה מהשחקנים הוותיקים ומלמל להם בהתרגשות: "אי אפשר להפסיד עם קהל כזה".

טביעת ידו של המאמן
כ-400 אוהדים עשו את הדרך לכפר סבא והעניקו לשחקני מכבי קביליו יפו אווירה ביתית חמה. הם התחילו לשיר ולעודד כבר בחימום וחיו כל מהלך על כר הדשא. היכולת, צבירת הנקודות והרוח הצעירה והרעננה שנושבת בקבוצה חייבת למשוך אוהדים נוספים ליציעים, זה הכוח האמיתי של מכבי קביליו יפו וזה הוכח מעבר לכל ספק. 

על המגרש ראינו קבוצה ממושמעת, שמחה ובעלת שיטה. כל שחקן יודע את תפקידו. טביעת היד של המאמן ניכרת בכל חלק על המגרש. גם במשחקיה הפחות טובים לאורך הזמן הקצר שהקבוצה רצה, היא הצטיינה בהנעת הכדור. זה הוביל לשני כדורים ברשת ולמספר מהלכי כדורגל יפים לעין.
יפו השתלטה על המשחק. היא לחצה על הגז ובבליץ מטורף סיכנה את שערה של כפר סבא 14 דקות ברציפות עד שהשיגה את מבוקשה, כדור ברשת

יאיר כהן צדק, המאסטרו, הדבק או מה שלא תרצו, הוא שחקן בחסד עליון. במשך 62 הדקות שבילה על כר הדשא, הוא הוכיח עד כמה נוכחותו חשובה לקבוצה. מעבר לאיום התמידי שלו על השער, הקשר הנפלא הוא מוסר ענק ושחקן מאוד חכם, ממעט לאבד כדורים ונחלץ בקלות ממצבים שנראים אבודים. כדי להניע כדור כמו שמניעה מכבי קביליו יפו, היא חייבת שחקן יצירתי כמו יאיר כהן צדק.

הוא היה במיטבו ואף קינח בשער מהסרטים בבעיטה חופשית מ-22 מטרים. נלך אחורה, למרכז ההגנה. יניב עמיאל ויניב סבג חוזרים לשתף פעולה וסגרו הרמטית את חלוצי כפר סבא. אבי יחזקאל לא נדרש למתוח את איבריו אפילו פעם אחת במשך 90 דקות. 

נכון שכל שבעת שחקני השדה האחרים לוקחים חלק במשחק ההגנתי ומקפידים למלא אחר ההוראות הטקטיות, אך אין ספק שציוותם של שני השחקנים הוותיקים יחדיו מוסיפים המון שקט לכל מערכי הקבוצה.

בעיית החוד שהטרידה רבות את הקבוצה בעונה שעברה וגם העונה הסתמנה כמכשול לא קטן, נראתה כמו בדיחה גרועה ולא כמו בעיה מטרידה. משה "צ'יקו" דננבאום שהצטרף למועדון באחרונה, החל לפרוע שטרות. השער שכבש גילה לנו שחקן בעל טכניקה טובה ודיוק בבעיטה – תכונות של חלוץ אמיתי. למרות גובהו, הוכיח דננבאום כי לא קל לחטוף ממנו את הכדור וכי הוא קל רגליים, רק שימשיך כך.


יפו משתלטת
יפו פתחה את המשחק בהתלהבות רבה ושלטה בדקות הראשונות. בדקה ה-5 הכניס עידן חג'ג' כדור טוב לדננבאום שקרא היטב את המהלך, אך רואה את שוערה של כפר סבא יוצא מהר ומרחיק את הסכנה. לאחר דקות טובות של יפו, החלה השליטה לעבור לרגליהם של המקומיים.

יפו אפשרה להם להניע כדור באין מפריע והם ניצלו זאת. ששון וחג'ג' ששיחקו בצדדים (ימין ושמאל בהתאמה) ירדו עם שחקניהם לעבר חצי המגרש של יפו כשדננבאום היחידי שאינו משתתף במשחק ההגנה. בפועל, הנעת הכדור של כפר סבא הייתה רוחבית ואינה מסוכנת והיא לא הולידה אף מצב מסוכן, מלבד מספר כדורי רוחב וגובה שמצאו את ידיו הבטוחות של יחזקאל/ראשיהם של סבג ועמיאל.

כשיצאה יפו קדימה, היא עשתה זאת עם מספר רב של שחקנים. צמד המגנים מרציאנו ושוסט הקפידו לתמוך בהתקפה. חג'ג', ששון ודננבאום היו מעורבים כמעט בכל התקפה. יאיר כהן צדק, הנווט, אחראי היה על חלוקת הכדורים ועל מציאת השחקן החופשי בכל רגע נתון.

יפו השתלטה על המשחק. היא לחצה על הגז ובבליץ מטורף סיכנה את שערה של כפר סבא 14 דקות ברציפות עד שהשיגה את מבוקשה, כדור ברשת. בדקה ה-16 שולח כהן צדק כדור מצוין לששון שנכנס לרחבה, מהתל בשומרו וספק מופל ברחבה. השופט מורה לששון המאוכזב לקום.

הלחץ עולה
בדקה ה-19 שוב ששון במרכז העניינים. הפעם קיבל החלוץ כדור קשתי ובימין שלח כדור חזק שחמק ליד העמוד. בדקה ה-20 שוב כהן צדק בעמדת המוסר הפעם שמאלה לחג'ג' שבועט חזק מתוך הרחבה, אך הכדור פוגע בשחקן יריב ויוצא החוצה. בדקה ה-22 מגיעה יפו למצבה הטוב ביותר עד לדקה זו.

ליעד ברקוביץ' מכניס מסירה גדולה לדננבאום שנותר חופשי מול אבו ובועט למסגרת, אך האחרון עומד נכון וקולט את הכדור. הלחץ לא פסק, הוא רק גדל עוד ועוד. בדקה ה-23 היה זה תורו של יאיר כהן צדק לטווח את שערו של אבו, לאחר שבסיומה של התקפה יפואית סבלנית ויפה העביר לו מרציאנו (כושר גופני נהדר, עולה ויורד כמעט בכל מהלך) מסירה, והאחרון הניף את רגלו ומ-18 מטרים שלח כדור שעלה מעל השער.

בדקה ה-25 מתנהל כהן צדק עם הכדור באגף שמאל בסמוך לדגל הקרן ומרים כדור מדויק לששון שמתרומם, אך ממצב טוב נוגח החוצה. בדקה ה-29 נעשה הצדק במגרש. התקפה יפואית שהסתיימה בהרחקה של הגנת כפר סבא הובילה את הכדור לעידן חג'ג' שלא התבלבל ומסר לדננבאום שמ-16 מטרים בעט באמנות לפינה, 1-0 מוצדק למכבי קביליו יפו ושער בכורה לדננבאום במשחק רשמי.

האוהדים משתוללים
מאות האוהדים ביציע שחלקם לא ראה שער של יפו מאז המשחק נגד הכוח בוינטר, התפרצו ועודדו בקולי קולות. בעידוד הקהל ניסתה יפו לכבוש שער נוסף שיעניק לה מקדמה רצינית לקראת המחצית השנייה. הנעת הכדור המשיכה להיות הכלי החזק של הקבוצה, אך לדקה ה-40 לא נרשם איום ממשי על שערו של אבו.

בדקה ה-40 שולח כהן צדק (מי אם לא הוא) כדור שמאלה לעברו של ששון שעובר את שומרו ומוכשל מרחק 22 מטרים משערה של כפר סבא. עידן חג'ג' שכנראה למד את "הטריק" מעידן אחר, ניגש לשוער והחל לפטפט (מה הוא אמר לו לא נדע לעולם) עמו. נו, מסורת של שנים. כהן צדק לקח את הבעיטה ושלח את הכדור כמו שחקן ענק היישר לרשת, 2-0 למכבי קביליו יפו ושמחה גדולה ביציע. זו גם הייתה תוצאת המחצית.


מחצית שנייה
אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכבה. כפר סבא נטלה את היוזמה בדקות הראשונות, אך לא תרגמה זאת לאף מצב ממשי. בדקה ה-56 מצב מצוין ליפו לגמור את המשחק. יאיר כהן צדק זוכה מההפקר בהגנת כפר סבא ומקבל את הכדור בשמאל הרחבה. צדק מפציץ אך הכדור חומק ליד העמוד. דקה חולפת ושיתוף פעולה מעניין בין חג'ג' , דננבאום וכהן צדק כמעט מסתיים ברשת, אך הגנת כפר סבא מרחיקה את הסכנה בזמן.

בדקה ה-59 מקבל חג'ג' את הכדור באגף שמאל, מהתל בשומרו אלעד שיק ומקצה הרחבה שולח כדור חזק שלא מוצא את המסגרת השער, ניסיון יפה של חג'ג' שהיה מהטובים בשורות הקבוצה. בדקה ה-62 מבצע גבי בורשטיין חילוף כפול. יאיר כהן צדק ומשה דננבאום בחוץ, גיא עיני ופדריקו מוצ'יולסקי בפנים. עיני נכנס למרכז המגרש ושחרר את תורג'מן לעמדה קדמית יותר. 

מוצ'יולסקי תפס את עמדתו של ששון באגף ימין. ששון תופקד בשפיץ במקומו של דננבאום. יציאתו של כהן צדק המוצהב פגעה במשחק ההתקפה של היפואים. הנעת הכדור נעלמה כמעט כליל ומשחק ההתקפה התבסס בעיקר על יכולת אישית של שחקני החלק הקדמי ועל כדורים ארוכים שנשלחו קדימה.
המערך היפואי אמנם צלח ומנע מהכפר סבאים מצבי כיבוש, אך המשחק היפה מהמחצית הראשונה לא היה עוד. בפועל, תכנית המשחק של בורשטיין עבדה, כפר סבא לא הצליחה לאיים על השער ומנגד יפו הגיעה למספר מצבי כיבוש מצוינים כדי להגדיל את התוצאה, אך המשחק השוטף והבלתי צפוי היה חסר. 

בדקה ה-64 מנצל עידן ששון טעות בהגנת כפר סבא, ומ-16 מטרים שולח פצצה למרכז השער, אבו קולט את הכדור ללא בעיות מיוחדות. בדקה ה-69 מבצע עיני פריצת יחיד כשמוביל כדור מחלק מגרשה של יפו ועד לרחבת כפר סבא, אך ההגנה מרחיקה רגע לפני שעיני בועט.

בדקה ה-73 חוטף חג'ג' את הכדור באגף שמאל בחלק מגרשה של כפר סבא ומכניס כדור טוב לששון, שרואה את אבו יוצא נכון ומרחיק. בדקה ה-80 מגיעה יפו למצבה הטוב במחצית השנייה. התקפה מתפרצת מושלמת בה לקחו חלק מוצ'יולסקי, ברקוביץ' וחג'ג' מסתיימת במסירה מצוינת של ברקוביץ' לאחרון שמגיע מול השוער לבדו, אך בועט רק לקורה.

שלוש נקודות
עד הסיום לא נרשמו אירועים מיוחדים. בסיום, ניצחון מצוין למכבי קביליו יפו שעושה את המוטל עליה וחוזרת הביתה עם 3 נקודות חשובות. מאות האוהדים המאושרים חגגו בסיום את הניצחון עם השחקנים.

הניצחון מעלה את מאזנה של מכבי קביליו יפו ל-7 נקודות, בדיוק כמו קריית מלאכי שבמקום הרביעי. יחס השערים של יפו מספיק לה רק למקום השביעי בטבלה.

בשבוע הבא תארח יפו את כפר יונה סוגרת הטבלה, שנחלה תבוסה לאורתודוכסים לוד (5-1) ותקווה להשלים ניצחון שלישי רצוף. הקהל שהוכיח את חשיבותו יהווה העונה פקטור בכל משחק, לנו נותר לקוות שהוא יחזור למגרשים וידחוף את הקבוצה שלו למקום לו היא ראויה.


תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |