‏יום שישי ‏29 ‏מרץ ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  שערים של תקווה
שערים של תקווה
לראשונה העונה ניצחון ליגה שני ברציפות למכבי יפו שלא נותנת לצמרת לברוח לה. האוהדים הלכו הביתה עם המון תקווה ואופטימיות
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום שני ‏28 ‏נובמבר ‏2011. צילומים: פורטל יפו
שתף |
 
כמה סמלי שדווקא במגרש בו ספגה את אחת מהשפלותיה הגדולות ביותר, הצליחה מכבי קביליו יפו לכבוש את הרביעייה השנייה שלה במסגרת משחקיה בליגה א' דרום, והכול באותו חודש.

הרביעייה הראשונה אגב הייתה בעונה שעברה במשחק החוץ הבלתי נשכח באילת. אבל עזבו עכשיו סמליות והתרפקות על העבר, יש לנו הווה צבעוני ועתיד כחול לבן ואחרי הניצחון הזה אפשר וצריך לדבר על דברים אחרים. זה לא המקום הראשון שפתאום נראה קרוב וזה גם לא הניצחון השני ברציפות בליגה (לראשונה העונה) זה קצת יותר עמוק מזה. למכבי קביליו יפו יש קבוצה תוססת, רעבה, שמחה, צעירה ולפחות על פי שני המשחקים האחרונים, בעיקר מחויבת מאוד.

זה לא המקום הראשון שפתאום נראה קרוב וזה גם לא הניצחון השני ברציפות בליגה (לראשונה העונה) זה קצת יותר עמוק מזה. למכבי קביליו יפו יש קבוצה תוססת, רעבה, שמחה, צעירה ולפחות על פי שני המשחקים האחרונים, בעיקר מחויבת מאוד
החוד, שמורכב משלושה ילדים מוכשרים מעולם לא נראה חד יותר. הקישור האחורי שמורכב מעוד שני ילדים נהדרים מעולם לא נראה מפחיד יותר וכך זה ממשיך לכל חלקי הקבוצה. הפיגור המוקדם אליו נקלעה יפו יכול היה בקלות להוות תירוץ לא מוצלח להפסד, או תוצאת תיקו ולדיבורים חוזרים על חוסר מזל וסף שבירה נמוך של החבר'ה הצעירים. בפועל ראינו קבוצה ממושמעת שהמשיכה לעשות בדיוק את אותם דברים שעשתה לפני ספיגת השער. מרציאנו המשיך לקבל כדורים בשמאל. כהן צדק המשיך לבוא לכדור בכל התקפה. ברקוביץ' המשיך לתמוך בהתקפות, כשהדרך והמחשבה נכונים לאורך זמן, גם התוצאות לא מאחרות לבוא.

קריית גת עולה ליתרון
כ- 150 יפואים הניחו את מטלות היומיום בצד והגיעו לקריית מלאכי כדי לראות את קבוצתם במשחק החוץ נגד מכבי קריית גת. יניב עמיאל שלא היה בסגל בשבוע שעבר עקב הרחקה, ישב הפעם על הספסל כשאת מקומו ב-11 תופס הבלם הצעיר גיא עיני. האס של יפו ממשחק הניצחון נגד מרמורק, נתנאל מולכו, חיכה להזדמנות שלו על הספסל. 

הפתיחה הייתה שייכת ליפואים שהגיעו למספר מצבים מצוינים לכיבוש. חכים הפעלתן חייב להיות מדויק ומרוכז יותר ליד השער אחרת הוא יישאר עד סוף העונה עם שני כיבושים בלבד. החלוץ הצעיר עושה הכול נכון, את התנועה, את עצירת הכדור וההשתלטות עליו וגם את ההתגברות על שומריו, אך משהו קורה לו כשהוא מגיע מול השוער, הפעם זה נגמר בכדור אחד בקורה והחמצה נוספת, לא נורא זה יבוא.

בדקה ה-16 עולה קריית גת ליתרון. נתנאל בן אבו ששוחרר בשבוע שעבר ממכבי יבנה, מנצל אי הבנה בהגנת יפו בין המגן שוסט לשוער קוזי'קארו וכובש מהרחבה1-0  לקריית גת. בדקה ה-20 מצב מצוין לקריית גת לכבוש את השני. חור גדול בהגנה מאפשר את הגעת הכדור ימינה לקומורקוב שנותר חופשי ברחבה אך לבדו מול קוז'יקארו שבעט החוצה, מזל גדול ליפו.

יפו חוזרת למשחק בגדול
בדקה ה-26 חוזרת יפו למשחק ובגדול. מאור מרציאנו שמגיע בכל משחק לאינספור מצבים בהם הוא נמצא בעמדת מסירה מצוינת, מצליח סוף סוף לתרגם זאת לבישולים עבור חבריו. הוא הרים כדור גדול מאגף שמאל ומצא נפלא את דננבאום שניתר גבוה מעל כולם ועם הרבה לב נגח את השוויון 1-1  ושמחה גדולה ביציע אוהדי יפו.

כמה מילים על החלוץ היפואי. ממשחק למשחק מוכיח צ'יקו כי החתמתו היא הבינגו הגדול ביותר של הקבוצה, כדי שזה יקבל חותמת רשמית והכרה רבתית, כמובן שהוא יצטרך לשים עוד מספר לא קטן של כדורים ברשתות היריבות, אך החלוץ הצעיר פורע שטרות בקצב והפעם היה לו הספק של צמד ובישול, מרשים.
ממשחק למשחק מוכיח צ'יקו כי החתמתו היא הבינגו הגדול ביותר של הקבוצה, כדי שזה יקבל חותמת רשמית והכרה רבתית, כמובן שהוא יצטרך לשים עוד מספר לא קטן של כדורים ברשתות היריבות, אך החלוץ הצעיר פורע שטרות בקצב והפעם היה לו הספק של צמד ובישול, מרשים

בדקה ה-30 משתלט עיני על כדור חוזר מהגנת קריית גת ועם הרבה רגש מכניס כדור נהדר לחכים שעוצר על החזה ומוצא עצמו לבד ברחבת קריית גת, אך השוער המארח גלזר יוצא מהר ומחלץ את קבוצתו ממצב לא נעים. בדקה ה-35 מסתיימת התקפה של קריית גת בבעיטת וולה יפה של נתנאל בן אבו שמפספס במעט את המסגרת. בדקה ה-36 בועט פדריקו כדור שפוגע בשחקן מקומי ומטעה את השוער אך הכדור חולף ליד עמוד השער ויוצא לקרן. 

דקה חולפת ושוב פדריקו מאיים על שערה של קריית גת, קרן של כהן צדק מובילה להרחקה לא טובה של שוער קריית גת והכדור מגיע לפדריקו שנוגח מסף הרחבה בקשת, אך לא מצליח למצוא את הרשת. בדקה ה-43 בסיום מבצע קבוצתי יפה בועט כהן צדק כדור חזק שלא מוצא את המסגרת. עם הירידה למחצית 1-1 בקריית מלאכי.

מחצית שנייה
את המחצית השנייה פתחה יפו עם שינוי אחד בהרכבה. נתנאל מולכו הצעיר שהוכיח בשבוע שעבר כי ביכולתו לשנות משחקים, החליף את סמיר חכים שירד למחצית מעט פצוע. המחצית השנייה הייתה נהדרת עבור מכבי קביליו יפו. 11 השחקנים על הדשא נתנו מעצמם הכול והציגו 45 דקות מופלאות. שחקני הקישור יוני תורג'מן וליעד ברקוביץ שאולי נחבאים מעט אל הכלים, ראויים להרבה מחמאות. הראשון לא מפסיק להוכיח כי מקומו אך ורק על הדשא, 90 דקות, בכל משחק. 

הגרזן של יפו הרס פעם אחר פעם את התקפות היריב ולא פחות חשוב מכך הפך את חטיפות הכדור להתקפות מהירות של יפו, זוהי יעילות. השני, חוזר לעצמו ומציג שבוע שני ברציפות יכולת טובה. השינוי הגדול לעומת העונה שעברה מתבטא בתמיכה המצוינת שלו בהתקפה ובחלקו בהנעת הכדור, פייטר תמיד הוא היה.

המצב הראשון במחצית השנייה היה שייך דווקא לקריית גת. נתנאל בן אבו נשלח בכדור ארוך ומגיע לאחד על אחד מול קוז'יקארו אך למזלה של יפו הוא נותן לעצמו מקדמה מדי ושולח את הכדור החוצה. בדקה ה-48 עוד מצב טוב למארחים לעלות ליתרון. הרמה משמאל מסתיימת בנגיחה קשתית לפינה של קוז'יקארו, אך האחרון מזנק נהדר ומציל שער. מפה והלאה ראינו בעיקר את מכבי קביליו יפו. יאיר כהן צדק שענד את סרט הקפטן בהיעדרו של עמיאל, תפס יוזמה ופיקוד והחל לפטם את חבריו בכדורים נהדרים.

יפו כובשת את השלישי
בדקה ה-51 מכניס כהן צדק מסירה מצוינת לדננבאום שמקיים דאבל פס עם מולכו (כמה אחריות במשחק שלו) ומול שוערה של קריית גת מפגין קור רוח של חלוץ גדול 2-1 למכבי קביליו יפו, צמד לדננבאום ובישול ענק למולכו בנגיעה הראשונה שלו בכדור. 

בדקה ה-56 מפגיז כהן צדק את שערה של קריית גת אך הכדור הולך החוצה. בדקה ה-58 חולף כהן צדק על פני שומרו באלגנטיות, מסדר לעצמו מצב בעיטה ושולח כדור חד ושטוח שחולף קרוב מאוד למסגרת. בדקות אלה החלה יפו להילחץ מעט לאחור כשקריית גת מנסה לעלות קדימה עם הרבה שחקנים, אך אינה מצליחה לתרגם זאת למצבי כיבוש ממשיים.

בדקה ה-66 כובשת יפו את השלישי במהלך כדורגל מבריק. יאיר כהן צדק, המאסטרו של יפו, מוצא בכדור ענק את מרציאנו באגף שמאל, המגן עובד על שומרו ומכניס מסירה נפלאה לברקוביץ' שכמו קשר 50/50 קלאסי תומך בהתקפה, זה מהתל בשומרו וכמו גדול ומלב הרחבה שולח כדור חד ושטוח לפינת הרשת 3-1 למכבי קביליו יפו ובישול שני למרציאנו. בדקות אלה יכלה יפו להגדיל את התוצאה ולגמור את המשחק, אך לא השכילה לעשות כן וכמעט שילמה על כך ביוקר בסיום.

ההגנה חולמת וצ'יקו מבשל
בדקה ה-78 בסיום מתפרצת יפואית מגיע חג'ג' מול השוער, אך במקום למסור לצי'קו הפנוי מחליט לבעוט ועושה זאת רע. בדקה ה-83 שולח תורג'מן כדור ארוך למולכו שפורץ לרחבה באין מפריע אך ברגע האמת מתבלבל ומאפשר לשחקן ההגנה היחידי שהיה ברחבה אותה עת להרחיק את הסכנה. בדקה ה-85 שוב מצב מצוין ליפואים הפעם תורו של מרציאנו ששולח פצצה מהרחבה ורואה את השוער המקומי הודף בקושי לקרן. כלשון הקלישאה כשלא כובשים סופגים, בדקה ה-89 חולמת הגנת יפו ופבל קומורקוב המוכשר מצליח לצמק ל 3-2 ולהוביל להרבה מתח ולחץ בדקות הסיום. 

בתוספת הזמן חותמת יפו את תוצאת המשחק ושולחת הביתה את אוהדיה מאושרים מתמיד. מסירה מצוינת של חג'ג' שמאלה לדננבאום נמשכת עם מסירה עוד יותר גדולה של האחרון למרכז הרחבה, שם מחכה מולכו שמקרוב לא מתבלבל 4-2 ליפו, בישול של צי'קו ושער שני של מולכו בשני המשחקים האחרונים. זאת הייתה גם תוצאת הסיום.

תקווה ואופטימיות

לראשונה העונה ניצחון ליגה שני ברציפות למכבי קביליו יפו שלא נותנת לצמרת לברוח לה. הניצחון מקרב את יפו עד כדי נקודה ממכבי יבנה שבמקום השני ו-4 נקודות מהמוליכה קטמון. המון תקווה ואופטימיות ליוו את אוהדיה של מכבי קביליו בדרכם הביתה. הם ראו את שחקניהם לוחמים ומקריבים, הם ראו כמה חשוב להם לנצח, הם ראו אופי, הם ראו שיטה, הם ראו המשכיות, אולי המרכיב החשוב ביותר להכנת מתכון מוצלח.

ביום שישי הקרוב תארח מכבי קביליו יפו את מכבי יבנה לקרב צמרת מרתק. עקב השזרוע במגרשה הביתי של יפו בחולון, ייערך המשחק במגרש אחר.

תגיות:   כדורגל ביפו   מכבי יפו  

תגובות  לכתבה זו 4 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  מכבי יפו ממשיכה להחזיק את הלב לאוהדים
ניסו, יפו, (28/11/2011)
 2.  מולכו המלך!
בניון, יפו, (28/11/2011)
 3.  איפה התמונות??? (לת)
אוהד מספר אחת!, (28/11/2011)
 4.  יאללה לוקחים את יבנה
אוהד שרוף, (28/11/2011)
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |