‏שבת ‏20 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  מכבי יפו מנצחת בחוץ
מכבי יפו מנצחת בחוץ
מכבי קביליו יפו הצליח להוציא 0-1 קטן ביום שישי, שהדליק שוב את התקווה
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום ראשון ‏05 ‏פברואר ‏2012. צילומים: לירן דורף - דאבל פס
היימן מהשקמה (בכחול)בורח מסבג
היימן מהשקמה (בכחול)בורח מסבג
שתף |

האם מכבי קביליו יפו תצליח לחבר סוף סוף שני ניצחונות ליגה רצופים ותיצור המשכיות? במשחק הביתי ביום ראשון הבא (12.2) נגד בית"ר כפר סבא נקבל את התשובה.
לאחר הניצחון המרשים בטדי לפני שבועיים, החלה לחלחל בקרב אוהדי הקבוצה האמונה כי מכבי קביליו יפו יכולה, למרות הכל, להתברג בצמרת ואולי להוות איום על אחד מהמקומות הראשונים.
בשבוע שעבר, במשחק התיקו הביתי נגד אילת, התנפצו התקוות הללו. מכבי קביליו יפו הגיעה למספיק מצבים כדי להכריע את ההתמודדות, אך כשלה פעם אחר פעם מול השוער האילתי המצויין ליאב לוי.

עוד משחק גורלי בסדרה
טרייביש מתקל את וייצמן
טרייביש מתקל את וייצמן
ביום שישי הגיעה מכבי קביליו יפו למשחק חוץ קשה מאד נגד השקמה רמת חן.
השחקנים, האוהדים ובעצם כל מי שקשור למועדון, ידע את חשיבות המשחק. שמונה נקודות בלבד הפרידו לפני המשחק בין השקמה שבמקום ה – 14 (מתוך 15) לבין יפו. הפסד היה מסבך את הקבוצה עמוק בתחתית ומבטל סופית את חלומות הצמרת.
עד הדקה ה -75 נדמה היה כי התסריט משבוע שעבר חוזר על עצמו. יפו הגיעה למספר מצבים נהדרים להבקעת שער, אך לא מצאה את הרשת.
השקמה, שנאבקת על חייה בליגה, ידעה לצאת להתקפות חכמות בראשותו של הקפטן טל איילה (אולי אחד השחקנים הטובים בליגה ) ולסכן את שערו של למל, שהיה יציב ואיתן בין הקורות והקנה המון שקט לחוליית ההגנה היפואית.
משחקה אמנם לווה בבזבוזי זמן מרגיזים, שהתבטאו בעיקר בעובדה שלאורך 90 דקות השחקנים היו אלה שאחראים על הבאת הכדורים, אך השקמה הגיעה לשחק כדורגל.
בדקה ה - 75 מצא המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה העונה - צי'קו דננבאום את הרשת והקפיץ את הקהל היפואי, שהיה צמא עוד משבוע שעבר לכדור ברשת.
מבט חטוף על צמרת הליגה מראה תמונה מרגיזה, שנותנת הוכחה נוספת שהעונה הזאת היא פשוט פספוס אדיר. קטמון ומרמורק איבדו שוב נקודות יקרות (שבת חופשית למוליכה יבנה, שלא שיחקה היום) והפער בין שתי הקבוצות הללו ליפו עומד היום על 5 נקודות בלבד (למרמורק משחק חסר).
אבל מי אנחנו שנחשוב בנקודת זמן זו על הצמרת הגבוהה? יש לנו את כפר סבא על הראש.



פתיחה לבנה

כ- 300 יפואים עשו דרכם למגרשה הביתי של השקמה רמת חן ברמת גן, בתקווה לראות ניצחון יפואי לאחר מפח הנפש שחוו בשבוע שעבר. גיא שוסט וליעד ברקוביץ', שנעדרו בשבוע שעבר עקב צבירת כרטיסים צהובים, שבו להרכב על חשבונם של מוטי עלפי ואסף לוי.
מלכה, וויצמן ודננבאום המשיכו לקבל את הקרדיט כשלישיה הקדמית.

הפתיחה הייתה כולה לבנה.
יפו פתחה חזק ושלחה למן הפתיחה מספר רב של שחקנים קדימה.
בדקה ה- 2 מוצא יאיר כהן צדק בכדור גדול את דננבאום עמוק בשטחה של השקמה וזה מוסר למלכה, שנעמד מול השוער אך בועט חלש לידיו.
בדקה ה - 5 תורה של השקמה לסכן את שערה של יפו. הרמה מצד ימין מוצאת את אור חסון המקומי הפנוי וזה נוגח נהדר, אך למל היפואי בזינוק אקרובטי, מציל שער בטוח.
בדקה ה - 13 שוב זאת השקמה שמנסה למצוא את הרשת, הפעם בבעיטה מסף הרחבה, אך הכדור חומק לו החוצה.
חן מלכה לא מתרגש מכבודי
חן מלכה לא מתרגש מכבודי
בדקה ה- 15 זוכה יפו בבעיטה חופשית במרחק 30 מטרים משערו של כהן המקומי. יאיר כהן צודק בועט כדור מתוחכם, אך לא מוצא את מסגרת השער.
בדקה ה- 20 יוצאת השקמה להתקפה אותה מוביל איילה, שמעביר את הכדור ימינה לכבודי, שמרים מצוין ומוצא את יחזקאל, שנוגח מעמדה טובה החוצה.
בדקה ה- 22 יוצאת יפו להתקפה טובה. יאיר כהן צדק, בפעולה מצוינת משתחרר משומרו ומוסר לדננבאום שרואה את מלכה, זה מתקדם מעט ומסף הרחבה שולח כדור שטוח, שחולף סנטימטרים ספורים מעמוד השער.
בדקה ה- 30 רגע של מחלוקת על כר הדשא. יאיר כהן צדק היפואי מוכשל, ספק ברחבת השקמה ספק מחוצה לה וזוכה רק לכדור חופשי ממש מקו 16 המטרים. כהן צדק, מומחה לבעיטות חופשיות, בחר להתחכם כשניסה לשלוח כדור נמוך לפינה ולא מצא את מסגרת השער.
בדקה ה- 35 חייבת יפו לעלות ליתרון. יאיר כהן צדק, מהבולטים עד לדקה זו, הכניס כדור מצוין לדננבאום, שעצר נפלא ובלחץ שחקן הגנה מקומי בעט כדור, אותו הציל השוער. דננבאום התעשת ראשון, השתלט על הכדור החוזר ומזווית קשה ניסה שוב להכניע את כהן, שבעוד פעולה גדולה הציל את קבוצתו מספיגה.
כמה חבל מבחינתה של יפו.
דקה חולפת וליעד ברקוביץ' מניף את רגלו מ -25 מטרים ושולח כדור חזק ומסוכן, אך לא מוצא את המסגרת.
בדקה ה- 40 מוצאת השקמה את יפו לא מוכנה ויוצאת להתקפה מסוכנת, שמסתיימת בבעיטה מסף ימין הרחבה של אחד משחקניה, אך הכדור חומק לו מהמסגרת ולא מסכן את שערו של למל.
0-0 במחצית.



מחצית שניה
הוצאתו של כהן צדק, שהחלפתו בשבוע שעבר במשחק נגד אילת היא אולי הסיבה שהמשחק הסתיים בתיקו, התקבלה בתמיהה גדולה בקרב אוהדי יפו, שלא הבינו לפשר החילוף.
במצב החדש, ללא כהן צדק במגרש, התקשתה יפו לפתח מהלכי כדורגל שמקורם בהנעת כדור המתחילה במרכז המגרש ורוב ההתקפות התחילו במאור מרציאנו, שפשוט משגע את כל הגנות הליגה
אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכבה, אך עם אותה נחישות והתלהבות איתה פתחה את המשחק.
במשך עשר דקות רצופות שכבה יפו על שערה על השקמה, במטרה למצוא את הרשת. מרציאנו, כהן צדק, ויצמן, מלכה ודננבאום, הפיקו בדקות אלה מהלכי כדורגל תכליתיים, שחייבים היו להיגמר עם כדור ברשת.
בדקה ה- 47 מוסר ויצמן למרציאנו, שמבצע עקיפה בצד שמאל וזה מכניס רוחב לדננבאום, שמעמדה מצוינת ברחבה בועט למסגרת, אך כהן במקום.
בדקה ה- 49 עוד מצב מצוין ליפו. כהן צדק מימין מוצא את מלכה על סף הרחבה וזה מעביר שמאלה לויצמן, שרואה את סבג מגיע מאחור ומוסר לו, אך האחרון שולח טיל לשמיים.
בדקה ה- 50 היה זה חן מלכה שהניף את רגלו ממרחק ושלח בעיטה אדירה, שנהדפה בקושי לקרן ע"י שוער השקמה.
בדקה ה- 55, בסיום התקפה יפואית, שולח כהן צדק כדור חזק מעמדה טובה, אך לא מוצא את המסגרת.

השקמה נוטלת את ההולכה
חן מלכה לא מתרגש מכבודי
חן מלכה לא מתרגש מכבודי
משלא הצליחה יפו לתרגם את יתרונה המוחלט בשדה בדקות אלה לשער יתרון, נכנסו שחקני השקמה למשחק ושינו לגמרי את הלך המשחק. השקמה, בסדרת התקפות מסוכנות, הביכה את יפו פעם אחר פעם ולמעשה נטלה את היוזמה במשחק למשך מספר דקות.
בדקה ה- 60, בסיום התקפה נהדרת של המארחים, שולח אחד משחקניה כדור מסוכן מאד, שחולף החוצה.
בדקה ה- 62 שוב השקמה, הפעם בהתקפה משמאל, מסיימת התקפה בבעיטה חדה שסוחטת הצלה מלמל היפואי.
השקמה הגיעה לעוד מספר לא קטן של מצבים, שסוכלו ע"י למל וההגנה היפואית.

כמה מילים על בלם השקמה - מספר 5 בכחול - יוסי זנה, שהיה מהבולטים בכר הדשא.
הבלם בן ה -25 שולט בגובה, חזק ולוחם ללא פשרות. לא ברור מה בלם כמוהו, כמו גם חברו לקבוצה - הקשר איילה - עושים בקבוצת תחתית.

שוב חילוף לא מובן
בדקה ה- 70 מבצעים אוננה וסקחפי חילוף כפול. סמיר חכים ואסף לוי בפנים, נוי ויצמן ויאיר כהן צדק בחוץ.
הוצאתו של כהן צדק, שהחלפתו בשבוע שעבר במשחק נגד אילת היא אולי הסיבה שהמשחק הסתיים בתיקו, התקבלה בתמיהה גדולה בקרב אוהדי יפו, שלא הבינו לפשר החילוף.
במצב החדש, ללא כהן צדק במגרש, התקשתה יפו לפתח מהלכי כדורגל שמקורם בהנעת כדור המתחילה במרכז המגרש ורוב ההתקפות התחילו במאור מרציאנו (איזה כח התקפי נהדר!), שפשוט משגע את כל הגנות הליגה. המגן קיבל את הכדור פעם אחר פעם וסידר לשחקני יפו מצבי כיבוש מסוכנים.

סוף סוף הכדור ברשת
טל איילה(בכחול) לא מתרגש ממרציאנו
טל איילה(בכחול) לא מתרגש ממרציאנו
בדקה ה- 75 זה גם נגמר סוף סוף בכדור ברשת.
אסף לוי ממתין למרציאנו שמבצע עקיפה בשמאל, מוסר לו וזה מכניס כדור רוחב שעובר את כל הגנת השקמה ומגיע לדננבאום, שמלב הרחבה שולח את הכדור לרשת ואת אוהדי יפו לשמיים.
0-1 חשוב למכבי קביליו יפו.

בדקה ה- 77 זוכה יפו בבעיטה חופשית מעמדה מצוינת, אך הכדור שבועט מלכה פוגע בשחקן השקמה ויוצא לקרן.
בדקות אלה ניסתה השקמה להשיג את שער השוויון בכל מחיר. שחקניה עלו קדימה ויצרו לחץ על שערה של יפו.
העלייה המאסיבית של שחקני השקמה קדימה חשפה את העורף להתקפות מסוכנות מצידה של יפו.
בדקה ה- 85 משתלט מלכה על כדור טועה בחלק מגרשה של השקמה, שועט קדימה ומוסר לחכים, שיכול לקנות את עולמו ולהבטיח ליפו את הניצחון, אך החלוץ מאבד את הכדור.

סמיר חכים
משחק גדול לא ראינו אמנם בשקמה וכמובן שלא היה חסר הרבה שגם המשחק הזה יסתיים בתיקו, אך אולי דווקא הניצחון הקשה הזה, הוא שיתחיל את הרצף המיוחל, את ההמשכיות המתבקשת, את השינוי במנטליות, את האמונה שניתן לנצח את המשחק בכל שלב, גם אם הכדור לא נכנס בעשרת המצבים האחרונים
שתי דקות חולפות ושוב מתפרצת של יפו מסתיימת במסירה גדולה של מלכה לחכים. האחרון משתלט מצוין על הכדור, מתגבר על שומרו ואף מכניע את השוער, אך הכדור מתגלגל לו לאיטו ופוגש רק בקורה.
משה אוננה מאמין מאד בכישוריו של החלוץ הצעיר וממשיך לתת לו קרדיט בהרכב הראשון, או כאחד מחילופיו הראשונים. ביום שישי עלה סמיר למגרש כשהוא נחוש מאד להוכיח למאמנו כי הקרדיט שניתן לו מוצדק. החלוץ נלחם על כל כדור והיה פעיל מאד בהתקפה, גם אם לא הצליח למצוא את הרשת.
בדקה ה- 90 מוצא עצמו סמיר שוב ברחבת השקמה, אלא שהפעם בוחר החלוץ למסור שמאלה ללוי, שמול השוער בועט חזק, אך זה במקום מציל את קבוצתו מספיגה.
בסיום ניצחון חשוב מאד למכבי קביליו יפו, שמתרחקת מהתחתית הלוהטת ושמה פנייה לעבר הצמרת.

הרכב: רון למל, גיא שוסט,גיא עיני, יניב עמיאל, מאור מרציאנו, יניב סבג, ליעד ברקוביץ', יאיר כהן צדק, נוי ויצמן, חן מלכה, צי'קו דננבאום.
עוד שותפו: סמיר חכים, אסף לוי, יוני תורג'מן.

משחק לא גדול, ניצחון חשוב
מכבי קביליו יפו שבה לנצח במגרש קשה ומחזירה את החיוך לפניי אוהדיה. משחק גדול לא ראינו אמנם בשקמה וכמובן שלא היה חסר הרבה שגם המשחק הזה יסתיים בתיקו, אך אולי דווקא הניצחון הקשה הזה, הוא שיתחיל את הרצף המיוחל, את ההמשכיות המתבקשת, את השינוי במנטליות, את האמונה שניתן לנצח את המשחק בכל שלב, גם אם הכדור לא נכנס בעשרת המצבים האחרונים.
ניצול מצבים, זה כרגע מה שמפריד בין מכבי קביליו יפו לבין הצמרת הגבוהה של הליגה ושלא יספרו לכם אחרת. נכון, אמנם כבשנו 24 שערים (מקום שלישי בליגה יחד עם עמישב, רק יבנה וקטמון כבשו יותר(26)), אך כשאתה סופג 22 מנגד, זה פשוט לא מספיק.

הכל עדיין פתוח
ב 12.2 יום ראשון תארח יפו את בית"ר כפר סבא הצמודה אליה בטבלה, עם מספר נקודות זהה (25), למשחק שהמנצחת בו עשויה לתקוע יתד בצמרת.
ה
טבלה שנראית כך :

1  מכבי יבנה 33
2  קטמון ירושלים  30
3  הפועל מרמורק 30
4  בית"ר כפר סבא  25
5  האורתודוכסים לוד  25
6  מכבי קרית מלאכי  25
7  מכבי "קביליו" יפו  25
8  עמישב פתח תקוה 25

מספרת למעשה את סיפור העונה כולה. סיפור שנחזה כאן בנקודת זמן מוקדמת יותר, לפיו העונה אין אף קבוצה מעל הליגה. כל קבוצה יכולה לקחת נקודות לכל קבוצה וכל קבוצות הצמרת עוד יאבדו נקודות רבות, עד שריקת הסיום של המחזור האחרון.

היתרון היחסי - האוהדים
מכבי קביליו יפו אולי אינה טובה ברמתה המקצועית מיריבותיה המקדימות אותה, אך בדבר אחד היא הכי טובה בליגות הנמוכות: בקהל שלה ובכח שהקהל שלה יכול להעניק לה.
אם מישהו מאיתנו עדיין חולם על הבלתי מושג, זה הזמן לתרגם זאת למעשים.
אוהדים - היידה למגרשים!

היידה בי היידה בו היידה מכבי יפו!
 

תגיות:   מכבי יפו   כדורגל ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |