‏שבת ‏27 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  ליאור זדה מדבר
ליאור זדה מדבר
ראיון עם מאמן מכבי יפו לקראת המשחק מול קטמון
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום רביעי ‏06 ‏מרץ ‏2013.
מכבי קביליו יפו
מכבי קביליו יפו
שתף |
 
משחק הליגה במסגרת המחזור ה-22 בין מכבי קביליו יפו להפועל קטמון ירושלים מובילת הטבלה יערך ביום שישי הקרוב (8.3.13) במגרש העירוני בחולון בשעה 14:00
בדיוק סיבוב עבר מאז המשחק הראשון של ליאור זדה כמאמן מכבי קביליו יפו. היה זה משחק חוץ בטדי מול לא אחרת מאשר הפועל קטמון ירושלים. הקבוצה דרכה בעצם פרץ זדה לתודעה של חובבי הליגות הנמוכות בארץ. 

המשחק ההוא הסתיים בהפסד 2-1 שלא שיקף לדעת רבים את מהלכי המשחק שכן יפו הייתה ראוייה ליותר. מאז עברו הרבה מים בנהר וביום שישי הקרוב ייפגשו הקבוצות שוב. עבור קטמון תהיה זו הזדמנות מצוינת לנצח ולהבטיח כמעט סופית את המקום הראשון ועבור יפו הזדמנות לנצח ולבסס את מקומה בין 5 הראשונות בליגה. זדה ושחקניו מבינים את חשיבות ההתמודדות , מעבר ליוקרה ולכבוד.
"אני מאד מאמין יש אנרגיות מדהימות ושחקנים במכבי יפו שכן יכולים לתת שבועיים של חלום וכן לעשות את זה. כרגע אנחנו חייבים להבטיח את הפלייאוף, ברגע שנכנס לפלייאוף אני גדול המאמינים שנעשה דבר גדול".
 

כבר בתחילת השבוע הודיע זדה כי הוא אינו מעוניין לדבר עם אף אתר , מקומון או כל מדיה אחרת על המשחק הקרוב כי מבחינתו מדובר בעוד משחק ליגה רגיל וכי הוא רוצה להגיע כמה שיותר מרוכז להתמודדות. לאתר הקבוצה הוא דווקא שמח להתראיין ואף הדגיש שזוהי חובתו כמאמן הקבוצה.

בתור מאמן מכבי קביליו יפו מה אתה יכול לספר על המועדון , האם אחרי שאתה חלק מהמערכת אתה רואה דברים שלא רואים "מבחוץ "? לטוב ולרע כמובן.
"תמיד שאתה נמצא במועדון אתה רואה דברים שלא רואים מבחוץ. יפו לדעתי זה המועדון הכי גדול שיש. תמיד מבחוץ זה נראה קל ופשוט אבל זה לא כך. זו חוויה מאד גדולה להיות חלק מהמועדון הזה , דבר שאני לא אחליף בעד שום דבר אחר. חוויה מאתגרת מאד ,  לעבוד במועדון מאוד מתוקשר ומחויב להצלחות, מועדון שבשבילו תיקו או הפסד זה אסון. אתה מחויב לניצחונות והצלחה. מצאתי מקום חם בצורה בלתי רגילה. 
לא נתקלתי עדיין בקהל כל שכך אוהב את הקבוצה ושמח כל כך בגולים ,זה לא רק הקהל זה גם כל האנשים מסביבי אני רואה אותם ממש משתגעים שאנחנו כובשים וזה לא נתפס. 

מצד שני זה גם הכיוון ההפוך, בכל תיקו או הפסד אנשים לוקחים את זה בצורה קשה ואפילו קצת חסרת פרופורציות , כל ניצחון עלינו וכל הפסד אסון אני מאמין שלאט לאט עם הזמן אנשים ייקחו את זה בצורה יותר שקולה ועם סבלנות ויפו תגיע בסופו של דבר לאן שהיא רוצה וצריכה.  אני בטוח שיפו בשלה בשנתיים הקרובות לעלות ללאומית אני מאד מקווה שהיא תגיע לשם איתי וגם  אם לא אני מאד אשמח שזה יקרה. צריך אורך רוח וסבלנות דווקא בתקופות פחות טובות כי כשטוב והולך האמונה ביפו אדירה ואפשר לעשות פשוט הכל."
 
המשחק הראשון שלך בתור מאמן יפו היה נגד קטמון , ביום שישי שוב יפו תשחק נגד קטמון. אתה יכול לספר על תהליך שהקבוצה או אתה עברתם בתקופה הזו?
"כן עבר סיבוב שנראה לי כמו עונה שלמה עברנו הרבה מאד בסיבוב הזה אני לא אעביר ביקורת בחיים ואמרתי כבר שזה שהיה לפני הוא גאון כדורגל ומה שהוא עבר אני לא אעבור אבל אי אפשר להתעלם שהגעתי לקבוצה שעברה טלטלה והפסידה הרבה, שחקנים שאיבדו ביטחון אבל יחד עם זאת מאד מלוכדים .

אני חושב שההצטרפות של סולי צמח , יניב דוד ואלמוג בוזגלו לחדר ההלבשה מאד חיברה וליכדה אותנו. התלכדנו מאד בתקופה הזאת ויש לנו חדר הלבשה מצוין.עשינו תוצאות טובות לצד פחות מוצלחות ברור לנו שהיו 3 4 משחקים בהן איבדנו נקודות חשובות שכבר היו לנו ביידים ושיכלו לקחת אוץנו למקומות אחרים אבל הדברים האלה שאנחנו עוברים ,שער בדקה 90 באזור, התפרקות נגד בת ים שאגב נלקחה מאד מאד קשה על ידי השחקנים והפסד הזוי לקריית גת דברים שמאד מחזקים אותנו ואנחנו יודעים לצאת מהם טובים יותר. אם נגיע לפלייאוף אנחנו מאד מאמינים שכן נצליח לעשות את זה."
 
ביום שישי האחרון הקבוצה עברה משחק לא פשוט ,מקצועית ומנטלית. כולם כבר שמו את ההפסד מאחורה?
"אני משוכנע שכן . האמת שזה היה הפסד אכזרי. אני יכול להגיד לך ששיחקנו לא טוב במשחק הזה אבל עדיין חזרנו בתוך זמן פציעות ומאד רצינו לשמור על זה. כשהכדור היה באמצע צעקצי לשחקנים "תיקו מצוין". 
כמובן שרצינו לנצח אבל בנסיבות שנוצרו תיקו היה טוב מאד ויכל לתת לנו מקדמה טובה והרבה מאד כח להמשך מבחינת האמונה. לאחר השיוויון שמעתי את  סולי צמח, יניב עמיאל ויניב סבג  צועקים לחברים שתיקו מצוין ושלא צריך להשתגע ובאמת כשראיתי את השער שוב ושוב בתקציר היו מספיק שחקנים באמצע שיכלו לעצור את ההתקפה הזאת. 
המשחק האחרון מול ק.גת
המשחק האחרון מול ק.גת


הייתה טעות שישבנו עלייה וניתחנו אותה מכל הכיוונים, אסור שברמות האלה דברים כאלו יקרו.  באותם רגעים זה מאד שבר אותנו,  שישי שבת עבר עלינו לא טוב אבל כבר באימון ביום ראשון ראיתי שחקנים שמדברים על משחק הבא ומפנימים שאין זמן  ושחייבים להרים את הראש ולא להיכנס למרה שחורה".
 
אתה מאמין מאד ברוטציה רחבה ומרבה לבצע שינויים בהרכב. אתה מאמין שזה דבר בריא לקבוצה?
"שאלה מצוינת חשוב לי לענות על זה. אני לא חושב שזה מצב הכי בריא , אני כן יכול להגיד שכשהגעתי לקבוצה קיבלתי לסגל שלא אני בניתי אותו. פעם ראשונה שאני מגיע לקבוצה באמצע עונה. קיבלתי סגל של הרבה מאד שחקנים שווים בתקופה שהגעתי עזבו 4 שחקני והצטרפו 3 . הסגל כיום מונה 18 שחקנים נטו ברמה שווה ברגע שיש לי כבר סגל כזה שווה ללא היררכיה אני חייב להוציא ממנו את המקסימום ולדעת להשתמש בו בצורה חכמה. אם הייתי בונה סגל מתחילת שונה הייתי בונה סגל עם היררכייה מאד ברורה. במצב הנתון אני חייב לעשות דברים בצורה הכי טובה. 

היו מצבים שהחלפתי 5 שחקנים בהרכב ביחס למשחק קודם ואמרתי לשחקנים שבסיבוב השני זה ישתנה ובאמת בחרתי על 7 8 שחקנים קבועים שדיי רצים ואליהם אני מוסיף שחקנים לפי הכלים שיש לי לפי משחק כזה או אחר. למשל חוליית ההתקפה,  אני חושב שיש לי 6 שחקני התקפה מצוינים 3 מתוכם צריכים לשחק אבל אני אצטרך את השלושה האחרים. אני מאד מאמין בשחקנים שלי, אמנם אין היררכייה מסודרת ביניהם  אבל צריך לדעת להתמודד גם עם זה. מכבי תל אביב למשל נמצאת בפור 10 בליגה וההרכב מפורסם יום לפני משחק. חשוב לציין שמצב כזה שומר את השחקנים מאד "פרשים ", מאד מחוייבים באימון וזה טוב למרות ששוב המוטו שלי זה שתהיה היררכיה. בסופו של דבר נצטרך את כולם להמשך , בגלל פציעות וגם בגלל שיש עוד פלייאוף וצריך לחשוב גם על זה. החכמה היא לא לשכוח אותם על הספסל אלא לתת את ההרגשה שהם איתנו בכל מצב".
 
9 משחקים לסיום העונה  , יפו במקום החמישי , מפה לאן?
" אנחנו מכבי יפו,  אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה זה ידוע וברור ואנחנו מודעים לזה ושואפים לזה בכל משחק אבל צריכים להיות ריאלים ולראות שאם הקבוצה לא חיברה 3 ניצחנות ליגה רצופים במשך 3 שנים ומאבדת המון נקודות בבית ולא הופכת את המגרש הביתי לגיהנום עבור היריבות וממלאת את הדלי ובועטת בו אז אנחנו צריכים להסתכל על הפלייאוף ולהבטיח את מקומנו שם. אני באמת מאמין שאנחנו קבוצה היחידה שיכולה להגיע מהפליייאוף ולעלות . 

כרגע מה שחשוב זה להגיע לפלייאוף , זה הכי חשוב. צריך לזכור שאף קבוצה מאילו שנלחמות על המקומות בפלייאף לא מתמודדת עם הלחצים שיש לנו. אזור מפסידה? לא קרה כלום. עמישב תיקו? הכל בסדר. אצלנו כל הפסד מתקבל ברעידת אדמה והשחקנים עומדים מצוין בלחצים האלה. ברגע שנבטיח את מקומנו בפלייאוף וירד לנו העול הזה אנחנו נהיה במצב מצוין. אני מאמין ששם(בפלייאוף) השחקנים שלנו לא יאכזבו. הם עשויים מהחומר הנכון. כמובן שאם נעשה רצף טוב ונתקרב למקום הראשון נעשה הכל כדי לתפוס אותו. אנחנו יודעים שיכולנו בשקט עם תוצאות יותר טובות להגיע עכשיו מאד מאד קרוב לשם אבל אסור לנו לחשוב על זה , הפלייאוף בידיים שלנו".
 
ביום שישי מוליכת הטבלה תגיע לחולון , משחק ההזדמנות האחרונה של יפו בכל הנוגע למקום הראשון.
"אנחנו לא מסתכלים כרגע על המקום המקום הראשון. ההפסד בקריית גת עשה לפחות דבר אחד טוב,  שאנחנו החלטנו להתעסק קודם כל במשחק הקרוב, לא מתעסקים בכלל במה שמעבר.  אנחנו מרוכזים כולנו בקטמון, כולם יעשו הכל כדי לנצח את המשחק הזה ורק אז נחשוב על המשחק הבא ונהיה כולנו לקראת בית"ר כפר סבא. זה הדרך שתוביל אותנו קדימה גם אם ננצח וגם אם נפסיד. לא מסתכלים על הפרשים ולא עושים חישובים, רוצים להבטיח את מקומנו בפלייאוף".
יפו מול קטמון-הפעם בחולון
יפו מול קטמון-הפעם בחולון
 
יש התכוננות מיוחדת למשחק? בכל זאת אנחנו הולכים לשחק נגד הקבוצה היחידה שטרם הפסידה משחק ליגה העונה.
"בגדול אני לא חושב שמועדון גדול ומחוייב וצריך לשנות דברים בגלל יריבה כזו או אחרת. אני לא חושב שההכנה צריכה להיות שונה. אני מבטיח לך שגם בקטמון ההכנות לא שונות.  נעשה את אסיפת הוידאו , נתרכז במינון בנכון ביריבה והרבה יותר בעצמנו . נצטרך לעשות את הדברים הרבה יותר טוב,  הגנה חדה ומרוכזת , משמעת טקטית כמו שהגענו לעמישב ונצרת עלית ,  משמעת טקטית מאד מאד גדולה. במשחקים כאלה על טעויות אתה נענש זה משחקים  בשביל שחקנים גדולים אני מאד מאד מאמין בקבוצה שלי".
 
אם כבר קטמון , אתה המאמן היחיד שאימן בשתי קבוצות האוהדים בארץ , ספר קצת על ההבדלים בין שני המועדונים.
"שני מועדונים מדהימים בלי להתחנף לאף אחד. היו לי  3 שנים מדהימות, נהניתי שם  בכל רגע. אני לא חושב שהייתי יכול לאמן ביפו אילולא התקופה שלי בקטמון. לאמן ביפו זה לאמן מועדון עם אנשים שמאד מאד אוהבים את הקבוצה , קהל מחוייב , קבוצה מתוקשרת עם אתר , פורום והרבה ציפיות. זה הכין אותי  לקראת זה.  אני משתדל מאד להתנתק מהכל ולהחליט החלטות שקולות,  להתעלם מהסביבה ולקחת אחריות. יש הרבה מאד מכנה משותף בין שני המועדונים האלה. בגדול המכנה המשותף זה שיש במקומות האלו אנשים שמוכנים לתת איבר מהגוף בשביל ניצחון. 

אנשים שמאד מאד אוהבים את הקבוצה,  במיוחד ביפו אנשים בטירוף על הקבוצה לא ראיתי דבר כזה, קשה להבין את זה עד שאתה לא רואה וחי את זה. זה מכניס אותך למחויבות גדולה מאד וצריך ברגעים קשים לא לברוח מזה ולהתמודד עם זה. לגבי ההבדלים, הם קיימים, לטוב או לרע אבל זה טבעי אני לא מנסה לחנך ולא מנסה לשנות. אני חושב שהעבודה שלי ב 4 השנים אחרונות גם בקטמון וגם ביפו תעשה אותי מאמן טוב יותר, בשל ותתרום לי לעתיד כי אני בסך הכל מאמן צעיר ורגעים כאלו מלמדים אותך להתמודד עם קשיים ומכשולים. 

יש לי המון חברים מאמני כדורגל ואני אומר להם חד וחלק , עד שלא תאמנו במועדון גדול לא תבינו מזה להיות מאמן כדורגל.  הרגשה של ניצחון במכבי יפו לא משתווה לאף הרגשה אחרת , לא מוכן להחליף שום הרגשה בהרגשה הזאת. מבחינת האדרנלין והתחושות , בהרגשה זה שווה ערך ל 10 ניצחנות במועדון אחר".
 
עד כה שיטת הפלייאוף לא הובילה קבוצה מליגה א' לליגה הלאומית , אתה מאמין שליפו היכולת לעשות זאת? מקצועית ומנטלית.
"אני מאד מאמין יש אנרגיות מדהימות ושחקנים במכבי יפו שכן יכולים לתת שבועיים של חלום וכן לעשות את זה. כרגע אנחנו חייבים להבטיח את הפלייאוף, ברגע שנכנס לפלייאוף אני גדול המאמינים שנעשה דבר גדול".
 
לפני סיום מבקש זדה לומר מספר דברים:
 "חשוב לי להגיד ש ב 15 המשחקים האחרונים היו משחקים טובים יותר ומשחקים טובים פחות  אבל דבר אחד תמיד היה ותמיד יהיה : מחוייבות מאד גדולה מצד השחקנים ומצד הצוות המקצועי , זה מגיע בגלל שאנחנו מרגישים את האהבה והתמיכה של כולם , אי אפשר להישאר אדיש לדברים כאלה. אני באמת חושב שיש לנו הנהלה מדהימה חייב לציין את אילן ואלי שנותנים שקט תעשייתי שלא קיים באף מקום, זה פשוט לא ייאמן, בגלל הדברים הללו אני מאד בטוח שיפו בשלה בשנתים הקרובות לעלות ללאומית."

תגיות:   מכבי יפו   מכבי קביליו יפו   ספורט ביפו   כדורגל ביפו   ליאור זדה  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
אצטדיון בלומפילד ישופץ בעלות של כ-190 מיליון ש"ח
אות יקירי ת"א יפו
יקירות העיר-אילנה גור וחיה שמיר
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |