‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  אחמד משהראוי - הצעה במועצת העיר
אחמד משהראוי - הצעה במועצת העיר
אחמד משהראוי במועצת העיר- הצעה לסדר
 מאת: אחמד משהראוי
‏יום רביעי ‏20 ‏מרץ ‏2013.
אחמד משהראוי בישיבת המועצה
אחמד משהראוי בישיבת המועצה
שתף |
 
הצעה לסדר במועצת העיר 18.03.13
 
כבוד ראש העיר – גברתי היו"ר – מכובדי חברי המועצה
 
בראשית דבריי אני מבקש להביע את צערי העמוק בפני משפחת מיכלוביץ  מהישוב טנא שבדרום על הטרגדיה הקשה שפקדה אותה ואת כולנו למעשה,ביום שישי האחרון.
 
אני קורא מכאן להנהלת העירייה למצוא את הדרך הנאותה והמכובדת להנציח את זכרו של מיכאל מיכלאוביץ בעיר שלנו תל אביב ואולי אף להקדיש לזכרו את מרתון 2014 .
 
בארץ ובעולם חוגגים בימים אלה את יום האישה הבינלאומי.וממש באותם ימים נסגרה סופית רשימת הנבחרים שיזכו באות יקיר העיר תל אביב יפו ביום העצמאות ה-65 של מדינת ישראל.
 
לצערי בין 12 הנבחרים שנבחרו לייצג את העיר שלנו – עיר עולם כפי שאנחנו אוהבים לקרוא  לה בשנים האחרונות - יהיו מעט מאוד נשים נבחרות - ארבעה בסה"כ ואף לא מועמד ערבי .
 
תשאלו אותי למה ? כי הוועדה המייעצת שמונתה על ידי ראש העיר  ובחנה את מאות המועמדויות שהוגשו לוועדה החליטה להמליץ על 25% נשים בלבד ואפס אחוז ערבים.
 
הועדה בחרה באופן מוזר לפסול את מועמדותו של המואזין של יפו השייח ג'וואד חמדאן , מועמדות אותה הציגו יו"ר התנועה האסלאמית ביפו , השייח וואל מחמיד והאימאם של יפו , השייח סלימאן סטל.
 
עם קבלת ההחלטה הראשונית  של הועדה המייעצת לפסול את מועמדות השייח ביקשתי,דרך לשכת ראש עיר,שהוועדה המייעצת תדון בשנית בכובד ראש במועמדות של השייח וזו החליטה שוב לדחות את המועמדות.
 
הועדה לא התייחסה כלל לעובדה שרוב חברי ועדת יקירי העיר שאני חבר בה המליצו בחתימתם האישית לבחור במועמדות של גוואד חמדאן למרות שזה האחרון לא הומלץ על ידי הועדה המייעצת .בעיניי הוועדה המייעצת לא הבינה מספיק את ההשלכות של פסילת אדם שנחשב בכיר בקהילה המוסלמית ביפו.
 
בתקנון להענקת התואר יקיר העיר נאמר כי הוועדה המייעצת שתמונה על ידי ראש העירייה תשקף בהחלטותיה במידת האפשר את המגוון של אוכלוסיית העיר.בדקתי אחד לאחד את כל רשימת 554 יקירי העיר שנבחרו מאז נוסד התואר בשנת 1976 – המועמד הערבי הראשון גבירותיי ורבותיי נבחר בשנת 1983 והוא הוענק למר גורג עזאר ז"ל
לאחר מכן בשנת 2000 הוא הוענק ליעקב גורג חנניה ז"ל 
ובשנת 2003 התואר הוענק למר עבד כבוב ז"ל אביו של השופט וחבר המועצה לשעבר מר חאלד כבוב.
 
בסה"כ עד שנת 2009 ומאז היווסדו של תואר יקיר העיר נבחרו שלושה יקירי עיר – בממוצע היה לנו יקיר אחד לכל עשור.לא רע.
 
בשנת 2009 כבר הצטרפתי לועדת יקירי העיר על מנת לנסות ולתקן את המצב. באותה שנה כבר התחילו הויכוחים הארוכים שלי עם יו"ר הועדה לשעבר מר נתן וולוך שחשב שקיבלנו מספיק ואין צורך שבכל שנה נבחר במועמד ערבי.לא עזרו כל הסבריי שיש צורך בתיקון המצב דרך העדפה ואפליה מתקנת.
 
בכל זאת בזכות חבריי לוועדה הצלחתי ולו במעט לתקן את המשוואה ובמשך שלוש השנים הבאות הועדה בחרה בשלושה יקירי עיר נוספים מה שהביא את המשוואה לשישה יקירי עיר ערביים מול 554 יהודים.זה מזכיר לי משוואה אחרת בה גם טיפלתי של שישה רחובות ביפו המונצחים עם שמות ערביים מול 400  עם שמות יהודיים.גם שם עשינו שיפור לא מבוטל והיום הגענו למשוואה של 400 מול 18 .
 
גאוד חמדאן משרת את הקהילה המוסלמית בהתנדבות מזה כארבעים שנה.הוא בן 79 והוא נולד ביפו.דובר עיריית תל אביב בתגובתו לתקשורת מטעה ביודעין את הציבור וטוען כי חמדאן לא עונה על הקריטריונים.רבותיי כל מה שנדרש בתקנון יקירי העיר להיות בן 70 ולגור בעיר תל אביב יפו.
נשאלת השאלה בהוראת מי הדובר מטעה את הציבור ? האם לשם כך אנחנו מתקצבים את משרדו במיליוני שקלים ? בשביל להטעות את הציבור בתשובות מגוחכות ?
 
כפי שנאמר המליצו על השייח בכתב שני בכירים בקהילה אולם הועדה המייעצת חשבה אולי שהיא מכירה טוב יותר את טובת הקהילה והחליטה אחרת.
 
מיד לאחר הפסילה הראשונה פניתי לוועדה שתשקול בשנית את החלטתה אולם זו בחרה שוב לפסול את המועמדות.
 
כפי שידוע לכם תוכן דיוני הוועדה המייעצת נשאר חסוי – המלצות הוועדה מועלות אמנם בכתב עם נימוקים אולם פרוטוקול לדיונים לא נרשם וההמלצות והנימוקים נשארים חסויים – כך על פי התקנון. גם אנחנו חברי הועדה לא מוסמכים באופן תמוה לעיין בנימוקים.
לא נשאר לנו אם כן אלא לנחש באפילה מדוע נפסל אדם כה מכובד ? בכלל אני שואל האם היה דיון מחודש ?  ואם כן מתי ומי השתתף בו ?
הכול חסוי רבותי . עיר עולם אמרנו ? על שקיפות דיברנו ? אז דיברנו...
 
ואם נשארנו באפילה ובחושך לא נשאר לנו אלא לנחש ...והניחוש שלי אומר שהיה קשה לוועדה ולעומד בראשה לקבל מציאות בה מציגים ביום העצמאות סרטון וידאו של המועמד חמדאן כשהוא קורא את קריאות "אללה אכבר" ? מה בכלל ציפתה הועדה כי הקהילה תציג מועמדים ערביים ששירתו בהגנה או באצ"ל ?
 
האם לרגע חשבה הועדה המייעצת למה היא גורמת בהחלטתה לפסול את מועמד הקהילה ? אני יכול לספר לכם כי לאחר המקרה של חמדאן כל מועמד בעתיד ישקול היטב אם להסכים להיות מועמד או בכלל לקבל את התואר.במשך שנים עמלתי על כך שאוכלוסיית יפו תהיה שותפה לאירועים החשובים בעיר כולל טקס יקירי העיר ובאה לה הועדה ובמחי יד מחקה את כל המאמצים.
 
דרך אגב לחמדאן זה עשה רק טוב ואם הקהילה המוסלמית חיבקה אותו קודם לכן, היום הוא הפך להיות דמות נערצת ביפו .
 
לאורך השנים בישיבות הועדה העליתי דרישה הרשומה בפרוטוקולים כי עיריית תל אביב כפי שהיא מפרסמת בעיתונות העברית את מועדי הגשת המועמדויות לתואר יקירי העיר תפרסם גם בעיתונות הערבית וזאת על מנת לעודד הגשת כמה שיותר מועמדויות.לצערי עד כמה שידוע לי שום פרסום לא נעשה בנידון.
 
חבריי למועצה , על מנת לשפר את המצב באופן מיידי אני מבקש שנדון עוד היום בהצעות לשיפורים ותיקונים בתקנון של יקירי העיר .תיקונים שייושמו על פי הצעתי החל משנת 2014 ואני מזכיר לכם רבותיי שזהו נושא שבהחלט נמצא בסמכותנו .
 
בין היתר אני מציע שבנושא ייצוג נשים אנחנו נחייב ייצוג מינימאלי של ארבעים אחוז נשים בכל רשימה שתוגש לאישור במועצת העיר כאשר אישית הייתי רוצה שביחד נוביל שינוי אמיתי ונפרוץ את הנוסחה של 60-40 בנושא זה ונעמיד אותה על 50-50 .כאן המקום להזכיר ששמעתי שגברת חביבה אביגיא הציעה הצעה הקשורה לייצוג נשים ליועץ המשפטי. 
 
כמו כן אני מציע שבסעיף התקנון המחייב את העירייה לפרסם לפחות ארבעה חודשים לפני הטקס באתר העירוני בשני עיתונים ארציים ובמרכזים הקהילתיים הכול בעברית יתווסף תנאי דומה לגבי פרסום בתקשורת המקומית הערבית בשפה הערבית כדי שתושבי יפו גם יהיו מודעים למועדי הגשת המועמדויות ויהיה לנו מבחר גדול יותר של מועמדים.
 
לפני סיום אני לא מציע לחייב בתקנון ייצוג של יקיר ערבי בכל שנה אולם אני כן מציע לחייב צירוף של נציג אוכלוסייה ערבית בוועדה המצומצמת לצידו של ראש העיר כדי למנוע החלטות בלתי סבירות כפי שקרה במקרה של חמדאן.
 
לסיום אני רוצה לנצל את הבמה שניתנה לי על מנת לאחל לכל עם ישראל חג פסח כשר ושמח.

תגיות:   אחמד משהראוי   משולחן חבר המועצה   קהילה ביפו   יקיר העיר ת"א יפו   קהילה מוסלמית ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מלון הבוטיק בכיכר השעון יפו
מכתבו של אחמד משהראוי למהנדס העיר בעניין בקשת הקלות בניה בפרויקט הקישלה
מלון הקישלה ביפו
בקשה להקלות הכוללת תוספת של שתי קומות
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |