‏יום חמישי ‏28 ‏מרץ ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  20 שנה למתנ"ס ערבי יהודי
20 שנה למתנ"ס ערבי יהודי
ראיון מיוחד עם אברהים אבו שינדי, מנהל מתנ"ס ערבי-יהודי
 מאת: לין לוי אורמן
‏שבת ‏19 ‏אוקטובר ‏2013.
הדמיית קומת הספריה החדשה
הדמיית קומת הספריה החדשה
שתף |

המרכז הערבי יהודי ביפו החל את פעילותו לפני עשרים שנה. האיש שהתחיל את הכל ומנהל את המוסד הקהילתי המדהים הזה שהולך ומתרחב מדי שנה, הוא מר איברהים אבו שינדי, אשר היה פעיל מאז ומעולם למען הקהילה ביפו, בתור עובד סוציאלי ובתור מתנדב שעבד עם הנוער ברחובות יפו. "אני מאמין בחשיבות הפיתוח של שירותי התרבות ובהעצמה של האוכלוסיות החלשות ואני מודה להורים של כל ילדי יפו המכירים כמוני בחשיבות הנושא והמביאים את ילדיהם לפעילויות השונות המתקיימות במרכז".
בשנה הקרובה עתיד המרכז להתרחב. בזכות תרומות שגויסו ומימון משלים של עיריית ת"א יפו, תיבנה במהלך השנה הקרובה קומה שנייה למבנה הקיים, בה תיפתח ספרייה. הספרייה צפויה להכיל כ-12 אלף ספרים ויהיו בה פינת הפעלות לילדים, פינת מחשב ותצפית מרהיבה לים.
 
דו קיום היסטורי
המרכז הוקם בסיוע של תרומות מלוס אנג'לס ובהשקעה ניכרת של עיריית תל אביב יפו, וכיום  עומד בפני פרויקט התרחבות נוסף.
"לפני 20 שנה היו למרכז רק 120 חברים, היום הוא מונה 3000 חברים ואני סבור כי הצמיחה הזו נובעת מההבנה של הצורך בפיתוח מיומנויות בתחום המוזיקה התיאטרון והאומנויות ככלים התפתחותיים נוספים החשובים לא פחות מהמקצועות הבסיסיים שהילדים לומדים בבית הספר" אומר מר אבו שינדי.
 
סגניתו של מר איברהים היא הדס קפלן והשיתוף בין מנהל ערבי ומנהלת יהודייה מחזק כל יום מחדש את חיי דו הקיום שמקדמים במרכז. "אני האבא של המרכז והדס היא האמא" אומר מר אברהים ומחייך בלבביות. גם הצוות שמפעיל את המרכז הוא הומוגני בדיוק כמו גם התכנים של הפעילויות והקהל שמגיע למרכז על מנת לקחת בהן חלק.
 
המרכז פועל מדי יום בין השעה 7:30 בבוקר ועד 22:00 , מה שמאפשר ליצור בו מגוון תחומי פעילות שנועדו לענות על צרכי הקהילה, וגם ולקדם סובלנות בין יהודים וערבים.
בבוקר מתקיימים במרכז חוגי בית הספר השונים, אליהם מגיעים תלמידי יפו בהסעות מיוחדות. מטרת המפגשים והחוגים הללו היא ליצור באמצעות האמנויות גשר להבנת האחר ולפתח סובלנות וכבוד כלפיו.
 
חדר כושר חדש
חדר כושר חדש
בשעות אחר הצהריים מתקיימים במרכז חוגים ופעילויות לכל הגילאים. 

אחד מהפרויקטים הקהילתיים החשובים של המרכז נוגע לקידום מעמד האישה:
צוות המרכז עוסק בגיוס כספים על מנת להעניק לנשות יפו השכלה מקצועית בתחומים שבהם יש גם ביקוש עבודה. 
"קורסים כמו web design, ניהול חשבונות וחשבשבת מסייעים לנשים הללו לשנות את מצבן הסוציו אקונומי וגם לשפר את תנאי המחייה של המשפחה, מכיוון שלאחר סיום הלימודים המרכז גם מסייע לנשים אלו למצוא עבודה בתחום שלמדו" אומר מר אבו שינדי. 

במקום מתקיימים גם חוגים לגיל הרך ולגיל השלישי. בכל החוגים קיים מימד פעיל ללימוד דו קיום וסובלנות, למשל: חוגי המוזיקה חושפים את הילדים גם למוזיקה הערבית וגם למוזיקה היהודית.
סגניתו של מר אבו שינדי היא הדס קפלן והשיתוף בין מנהל ערבי ומנהלת יהודייה מחזק כל יום מחדש את חיי דו הקיום שמקדמים במרכז. "אני האבא של המרכז והדס היא האמא" .
 
אחד מהשדרוגים שבוצעו בשנה החולפת הוא שיפוץ נרחב של חדר הכושר בעלות של חצי מיליון שקלים שנתרמו למרכז. 
חדר הכושר מיועד כעת לנשים בלבד שיכולות להפקיד את הילד במשחקייה שפועלת במסגרת המרכז וליהנות מפעילות גופנית בסביבה נשית בלבד. מלבד מתקני הכושר הקלאסיים, חדר הכושר הזה גם הותאם במיוחד לנשים על ידי שילוב של שיעורי ספורט מיוחדים האהובים על הנשים.
 
החתירה לסובלנות והבנה באים לידי ביטוי גם בפעילויות לכבוד החגים שמארגנים במרכז. קריסמס, רמאדן וחגים עבריים נחגגים כאן באווירה שמחה, עם מאכלי כל העדות והעמים ובליווי הופעות של אחת משלושת המקהלות (שהמרכז הערבי יהודי מטפח באהבה להישגים עצומים), פעילויות לפיתוח מנהיגות צעירה וחוגים מיוחדים המיועדים לילדים בעלי מוגבלויות,  שהן פעילויות ייחודיות למרכז הזה שבחצרו נבנה מתרומות גם מגרש משחקים מיוחד המותאם לילדים בכיסא גלגלים. 
החוגים המיוחדים לילדים בעלי מוגבלויות נערכים בקבוצות קטנות ומודרכים על ידי צוות עובדים מקצועי ומתנדבים שמגיעים על מנת לסייע לילדים, כדי שכל אחד ימצא במרכז הזה את הפינה שלו.
הדמיית הספריה החדשה
הדמיית הספריה החדשה
 
המרכז מציע גם סל תרבות לכל בתי הספר ביפו ותוכנית להעלאת המודעות לצריכת הפנאי מתחדשת כל הזמן על מנת להציע לתושבי העיר ובמיוחד לילדים הגדלים בה פלטפורמות חדשות ומרתקות.
 
דור העתיד בידיים טובות
בנוסף לכל הפעילויות שכבר צוינו כאן, המרכז עורך אירועים בתוך השכונות של יפו, במטרה להגיע לכל קצוות העיר  ולפתח מודעות אצל התושבים המקומיים.

פעילות נוספת של המרכז הראויה לשבח היא יצירת קשרים עם ערים נוספות על מנת לקדם פעילויות לקידום מנהיגות בקרב בני הנוער. כך למשל פועל המרכז בשיתוף עם עיריית חולון ואחת התוצאות של שיתוף הפעולה הפורה הוא פרויקט הגרפיטי שהוצג לפני שנה במוזיאון בת ים. בנוסף, המרכז גם מקיים אירועי סובלנות כמו "וואחד יום" ופסטיבלים ואירועים קהילתיים וגם יוצר קשרים עם מדינות בחו"ל על מנת לקדם את נושא חילופי הסטודנטים.
 
"המטרה שלנו היא לפתח את דור העתיד" אומר מ' אבו שינדי איברהים "ולשם כך אנו פועלים לפי מודל ה- ABC:
A - attitude
B - behavior
C - content
השאיפה היא לשנות לא רק את ההתנהגות אלא גם להעניק קונטקסט חלופי בריא שיסייע לילדים להשתלב בחברה ובקהילה. דוגמה לכך  הם קורסי המדריכים הצעירים שמעודדים מעורבות ותרומה למען הקהילה".
 
כל הפרויקטים במרכז הערבי יהודי של יפו הם ארוכי טווח ומיועדים לכל האוכלוסיות, גם לאוכלוסיה הערבית גם ליהודית וגם לנוצרית. על מנת להבטיח זאת, חוגי אחר הצהריים המתקיימים במרכז, מסובסדים עבור הקהילות החלשות.
 
בשנה הקרובה עתיד המרכז להתרחב. בזכות תרומות שגויסו ומימון משלים של עיריית ת"א יפו, תיבנה במהלך השנה הקרובה קומה שנייה למבנה הקיים, בה תיפתח ספרייה. הספרייה צפויה להכיל כ-12 אלף ספרים ויהיו בה פינת הפעלות לילדים, פינת מחשב ותצפית מרהיבה לים.
 
המטרות שהמרכז הציב לעצמו לעתיד הן להמשיך להתחדש, לבדוק ולהתקדם בתוכנית קידום הסובלנות בין העמים מתוך אהבה לעשייה ומתוך הבנת החשיבות שלה. "האמון שתושבי העיר נותנים בנו, מאפשר נו להקים פרויקטים חדשים ולהפוך את המרכז הזה לפתוח בפני כולם" אומר מר אבו שינדי איברהים.
 
ולסיום , ברכת אבו שינדי לחג:  "ברצוני לברך בהזדמנות זו את כל הקהילה הערבית ביפו לכבוד חג הקורבן ולאחל לכולם שגשוג והצלחה בכל התחומים".

לפירוט החוגים והסדנאות במתנ"ס ערבי יהודי - לחצו כאן
 

תגיות:   מרכז ערבי יהודי ביפו   מתנ"ס ביפו   קהילה ביפו   חוגים ביפו   פעילות לילדים ביפו   עמותות לנשים ביפו  

תגובות  לכתבה זו 2 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  כתובת
איתמר, תל אביב, (03/11/2013)
 2.  הכתובת נמצאת בקישור (הצבוע בכחול)
מערכת הפורטל, יפו, (03/11/2013)
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |