‏יום שלישי ‏23 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  מכבי מנצחת בקרית גת
מכבי מנצחת בקרית גת
מכבי יפו מנצחת את מוליכת הטבלה
 מאת: ערן כהן אמין
‏שבת ‏23 ‏נובמבר ‏2013. צילומים: אתר דאבל פס
נצחון מרגש למכבי יפו
נצחון מרגש למכבי יפו
שתף |
 
מכבי קביליו יפו - קרית גת - 2:3
22.11.13
מחזור 8

צפו בתקציר הוידאו: ( צילום: שלמה ורסנו)
יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ


היום התאהבו אוהדי מכבי קביליו יפו מחדש בקבוצתם שנתנה תצוגה אדירה במגרש הכי קשה בליגה. עונת 13/14 נפתחה בגמגום מתמשך מצד יפו שהתקשתה לייצר רצף של משחקים טובים ונראתה נחותה מחברותיה לצמרת. 
היום , הגיעה יפו למגרשה של המוליכה הגאה, הקבוצה היחידה שטרם נחלה הפסד ליגה ובתצוגה של כדורגל , לחימה והמון לב חזרה משם עם 3 נקודות ועם משהו נוסף אולי לא פחות חשוב , כוח ההרתעה שלה. מסתמן כי מתפתחת לה יריבות מענינת מאד שהחלה עוד בעונה שעברה בין מכבי קביליו יפו לעירוני קריית גת. גם היום עמד המפגש בציפיות הן מבחינת הקהל והן מבחינת הכדורגל האיכותי.

ליאור זדה שהיה חשוף להמון ביקורות מתחילת העונה צריך לקבל היום קרדיט לא מבוטל על הניצחון. יפו נראתה היום מוכנה , מאד מחויבת, ממושמעת טקטית וניכר כי זדה הכין את שחקניו באופן אופטימלי להתמודדות. זדה ניצח את שרון אביטן בקרב המוחות.
זה התחיל מהעמידה על המגרש , נמשך בהתאמות שעשה בחלק ההגנתי וכן בהחלטות לפתוח עם שחקנים שמתאימים לתבנית המשחק , מתפרצות. 
התוצאה? שלושה שערים לרשתה של הקבוצה בעלת ההגנה החזקה ביותר בליגה , עוד המון מצבי כיבוש שלא נוצלו , ושלוש נקודות שמכניסות את יפו חזק מאד לצמרת הגבוהה של הליגה. סולי צימח לא עזב לרגע את ראובן עובד שהתקשה להשפיע על המשחק. 
עלי מחג'נה וגילי קין שיחקו קרוב מאד אחד לשני ופשוט סגרו את הרחבה הרמטית. רוסלן ברסקי קיבל קרדיט והחזיר בענק עם אחד המשחקים הטובים ביותר שנראו משחקן כדורגל ביפו.הקשר עשה עבודה הגנתית מעולה בדמות עצירתו של ארנון טמיר, המנוע של קריית גת. בנוסף הוא עזר רבות לכהן צדק בניהול המשחק ושלח כדורים נהדרים לשחקני חוליית ההתקפה. 

אלון רבינוביץ' קיבל גם הוא קרדיט בהרכב והיה יחד עם רוסלן הבינגו הגדול של זדה. יאיר כהן צדק היה ההפתעה של זדה ב 11 והקשר החזיר למאמנו על האמון והוכיח שהוא בנוי למשחקים גדולים. כל התקפה טובה החלה ברגליו של כהן צדק והצבתו תאמה בדיוק לתכנית המשחק של זדה , יציאה מהירה למתפרצות, כהן צדק היה המוציא לפועל העיקרי של התכנית עם כדורים מדודים לחבריו.
 
הקהל היפאי שצבע את קריית גת בלבן הוכיח היום שהוא הקהל הכי טוב בליגה א' דרום. עצם ההגעה בכמות כל כך גדולה למגרשה של מוליכת הליגה מעבירה מסר גם לשחקני יפו וגם לשאר הליגה , אנחנו מאמינים בעצמנו. הקהל עודד 90 דקות באחת מתצוגות העידוד הגדולות של הקבוצה בשנים האחרונות. הוא דחף את השחקנים ברגעים הקשים במשחק והפך את חגיגת הכדורגל שהייתה היום בדרום למושלמת.

סיקור המשחק – מחצית ראשונה
450 אוהדים מיפו הגיעו היום לאיצטדיונה של קריית גת ושמרו על אופטימיות זהירה. כבר דקות ארוכות לפני פתיחת המשחק עודד הקהל את הקבוצה והשחקנים ונראה כי כולם דרוכים ומוכנים למשימה. הקהל האורח הגיע גם הוא בהמוניו ובאיצטדיון הייתה אווירה אמיתית של כדורגל.
קריית גת פתחה את המשחק עם המון ביטחון וכצפוי שלטה בשדה. שחקניו של שרון אביטן הניעו כדור בסבלנות ,שמאלה ימינה , ימינה שמאלה , ותמיד בסיום כל מהלך ניסה אחד הקשרים , עובד , טמיר או כידר למצוא את אחד משחקני ההתקפה בכדור עומק שטוח , הרמה מעל ההגנה או דאבל פס. קריית גת הוכיחה שהיא קבוצה מאומנת וכשרונית מאד. 

יפו לא נבהלה מהשליטה של האורחים , שחקניה עמדו כמו שצריך וביצעו את הסגירות המתבקשות , כולם ידעו שברגע הנכון תצא יפו קדימה ותנסה לעקוץ. זה בדיוק מה שקרה בדקה ה - 7 של המשחק. רוסלן ברסקי, ממצטייני המשחק שלח בכדור גאוני את אלון רבינוביץ' בצד שמאל , זה פרץ במהירות גדולה, ראה את רוזנקוביץ' יוצא לעברו וברגע של קור רוח שלח מסירה מתוזמנת ימינה לעברו של אורי קרגולה , זה באחד השערים הקליו בחייו גלגל ברכות את הכדור לשער החשוף , 1-0 גדול ליפו וטירוף של ממש ביציע האוהדים. 

קריית גת ניסתה להגיב מהר, עובדיה , עובד ומולאי עשו המון צרות להגנת יפו. קריית גת עלתה עם המון שחקנים קדימה ולעתים נדמה היה כי הם מפקירים את החלק האחורי. אסף רז שלט בדקות אלה בכדורי הגובה ויפו התפנתה ליציאה קדימה להתקפות נוספות. בדקה ה- 14 מניף קרגולה את רגלו ושולח כדור חזק מסף הרחבה אך לא מוצא את המסגרת. 
בדקה - 20 קרן של יפו מסתיימת בשני. יאיר כהן צדק מוסר קטנה למרציאנו שמיד מחזיר לו זה מרים את הראש ושולח כדור חד שפוגע בשחקן קריית גת ונוחת ברשת ,  2-0 ענק למכבי קביליו יפו ושער גדול של יאיר כהן צדק שמודה לבורא עולם ורץ לחגוג עם הקהל שלא ידע נפשו מרוב אושר. קריית גת לא נשברה. שחקניה המשיכו להניע כדור בביטחון כאילו הם יודעים שזה עניין של זמן עד שהם חוזרים למשחק. 

בדקה ה- 26 מנסה עובדיה למצוא את השער בבעיטה חזקה מ 22 מטרים אך הכדור שלו עולה גבוה מעל השער. את שער המצבים המסוכנים סיכלה הגנת יפו בגבורה. בדקה ה - 28 יוצאת יפו קדימה ואלון רבינוביץ' הנהדר ספק מוכשל בשמאל הרחבה. רונן אבדילוב מורה לקשר לקום. בדקה -31 מצב גדול ליפו לכבוש את השלישי. חן מלכה מקבל כדור בימין ומוסר מצוין לכהן צדק שמצטרף במהירות להתקפה , הקשר היפואי מכניס כדור חכם לרחבה לעברו של קרגולה שמתעופף ונוגח תוך כדי נפילה , רוזנקוביץ' במקום. 

בדקות אלה נדמה היה כי כל התקפה של יפו עשוייה להסתיים עם כדור ברשת. יאיר כהן צדק קיבל את הכדורים בחלק של יפו וניווט בחכמה את התקפות הקבוצה. אלון רבינוביץ' עשה קילומטרז' אדיר ויפו נראתה מאיימת מאד כשיצאה קדימה. שחקני החלק האחורי לא נבהלו מהלחץ של שחקני קריית גת ועמדו בפרץ. 
בדקה ה- 39 רגע של מחלוקת בקריית גת , בעיטה של ארנון טמיר מושמטת על ידי רז וראובן עובד מגיע כדי לדחוק מקרוב , שחקני קריית גת והקהל שלה חוגגים את השער המצמק אך הקוון מרים את הדגל לנבדל לקול מחאותיהם של אנשי האורחת. בדקה ה- 42 משיגה קריית גת את השער היקר. כדור חופשי מגיע לראשו של קפטן קריית גת דור אלקבץ שמנצל את העובדה שרז לא יוצא ונוגח חזק לפינה , רק 2-1 ליפו רגע לפני המחצית. קריית גת המשיכה בלחץ וחיפשה את שער השיוויון. 2-1 ליפו במחצית.
 
סיקור המשחק – מחצית שניה
אל המחצית השנייה עלתה יפו ללא שינויים בהרכבה. המגמה על הדשא לא השתנתה. קריית גת מחזיקה יותר בכדור , שולטת במשחק , יפו עומדת נכון, סוגרת את המשחק ומנסה לצאת קדימה במהירות. בדיוק כמו בתחילת המשחק גם הפעם משיגה יפו שער מהיר שטורף את הקלפים. 

בדקה ה- 51 מסתיימת התקפה יפואית שנראתה אבודה בשער חשוב, אולי שער שקבע את גורל ההתמודדות. הרמה של שחקן יפו מצד ימין ללב הרחבה מגיעה לנדב כידר בלם קריית גת שמנסה להחזיר לשוער עם החזה, רוזנקוביץ' שיצא לעבר ההרמה רואה בחוסר אונים איך הכדור עולה בקשת מעליו ונוחת ברשת , 3-1 למכבי קביליו יפו ברגע מאד קריטי של המשחק. 

ליאור זדה החליט לבצע את השינוי הראשון ובדקה ה- 55 הכניס למשחק את מאור קנדיל במקומו של חן מלכה. קריית גת? היא כמובן לא אמרה נואש והמשיכה לחפש את השער בהתקפות ארוכות וסבלניות. בדקה ה- 59 עובר עובד את סולי צמח ומסף הרחבה מכניס כדור גדול לעברו של ברדה ,זה שולח פצצה ומכניע את רז, הכדור הולך לרשת ואז משום מקום מגיע עלי מחג'נה שבגלישה נהדרת מונע שער שיכל להפוך את המשחק לחלוטין. 


קריית גת המשיכה לחפש את השער המצמק. פעם אחר פעם עלו כדורים לרחבתו של רז שהפגין נוכחות והראה מי בעל הבית ברחבה. יפו המשיכה להיות מסוכנת כשיצאה קדימה בהתקפותיה המתפרצות. בדקה ה- 63 יכל רבינוביץ' לגמור את הסיפור אך החמיץ מול רוזנקוביץ. בדקה ה- 67 יצאה יפו קדימה והשיגה יתרן מספרי של 5 על 3 אך איבדה את הכדור. 

בדקה 69 בעט רבינוביץ' כדור היישר לידיו של השוער האורח. בדקה ה- 72 חוזרת קריית גת למשחק. כדור עומק מוצא את עומר מולאי שמנסה לעבור את רז וספק מוכשל , רונן אבדילוב, שופט המשחק , מורה ללא היסוס על הנקודה הלבנה. אסף רז שנפגע מברכו של מולאי מתאושש במהירות ומנסה לשנות את רוע הגזירה אך לשווא. 
רז לא הכשיל את מולאי אלא הושיט את היד לכדור והצליח להרחיקו לקרן , מולאי ניצל את שאת מיקומו הרע של אבדילוב כדי ליפול ולהנות מהספק. ליאור זדה שהבין כי מהלך זה עשוי להפוך את התמונה כולה לא שלט בכעסו ונכנס למגרש על מנת למחות בפניו של אבדילוב על החלטתו. זדה הורחק ונצטרך לחכות להחלטת בית הדין של ההתאחדות על מנת לדעת מכמה משחקים יורחק המאמן. 

הקהל היפואי שנותר המום מההחלטה ניסה לעודד את שחקניו ואת השוער המחליף גל טובלי שנכנס במקומו של קרגולה. ראובן עובד ניגש לבעיטה ולמזלה של יפו פגש רק במשקוף ,  הגנת יפו הרחיקה את הסכנה והקהל שמח כאילו זה עתה נכבש שער לזכותם של הלבנים. קריית גת שמה בדקות אלה את כל יהבה על התקפה. 

יפו הייתה מסוכנת מאד מקדימה ובדקה ה- 76 יוצאת קדימה במהירות אך רבינוביץ' מחמיץ מול רוזנקוביץ. בדקה ה- 80 היה זה אסף לוי שהוכשל על סף הרחבה בדרכו לשער על ידי רוזנקוביץ' , אבדילוב שהיה קרוב התעלם. 
קריית לוחצת, בדקות אלה הוכיחה הגנת יפו את החוזק שלה. עלי מחג'נה וגילי קיין במשחק שיא הזכירו לכולנו שוב מדוע התעקש עליהם ליאור זדה בקיץ האחרון. צמד הבלמים הוא בוודאות הצמד הטוב בליגה. 

השניים השאירו את יפו ביתרון בזכות נחישות בלתי מתפשרת , ריכוז שיא והמון עבודה קשה, שאפו. קריית גת ניסתה למצוא את השער המצמק, עובדיה בעט מעל המשקוף בדקה ה- 83 ונחמיאס הפציץ מהרחבה החוצה בדקה ה- 85. 

בדקה ה- 90 מצליחה קריית גת לצמק. בעיטה חופשית של מאור זוהר נהדפת לא טוב על ידי טובלי וינון ברדה כובש מהכדור החוזר , 3-2 ליפו. עד הסיום ניסתה קריית גת לחזור אך ללא הצלחה. ניצחון הירואי בסיום למכבי קביליו יפו , 3-2 מתוק, מתוק מאד.

ניצחון חשוב ומרגש
יפו משיגה היום את אחד הניצחונות החשובים שלה בשנים האחרונות. נכון מדובר בסך הכל בעוד 3 נקודות ליגה אך המפגש היום היווה צומת דרכים מרכזית לעונה כולה. הפסד היה מרחיק את יפו משמעותית מהמקומות הראשונים ואולי היה מוביל לשינויים בסגל ולהורדת רגל מהגז. 

הניצחון , יחד עם הדרך בה הוא הושג אמורים לתת פוש גדול למערכת כולה ולדחוף את הקבוצה קדימה לעבר הצלחות נוספות. מסתמן כי ליאור זדה מתחיל להיסגר על הרכב דיי קבוע שירוץ מעתה והלאה. שחקנים מרכזיים בקבוצה נותנים תפוקה ועומדים בציפיות. היום היה המבחן של חלק מהם והם עברו אותו בהצלחה. התירוצים נותרו בצד ,החבר'ה מתחילים לדבר על הדשא , ואת זה כולנו אוהבים.
 
בשבוע הבא תארח יפו את הפועל אזור לעוד משחק קשה מאד. אזור המתאוששת מתחילה להריח את הצמרת ועבורה מדובר במשחק חשוב מאד. יפו מצידה תגיע שוב דרוכה בליווי הקהל הרב ותקווה להשיג ניצחון נוסף. הניצחון היום חייב להוביל למצב בו אוהדי הקבוצה ימלאו ביום שישי את היציע בשכונת התקווה. יפו קבוצת צמרת בליגה א' דרום , מרחק 3 נקודות מהמקום הראשון ועם קבלה רצינית ראשונה - ניצחון על מוליכת הליגה. אוהדי הקבוצה חייבים להמשיך לתת אמון במערכת , להגיע בהמוניהם ובכמויות גדולות הרבה יותר ממה שראינו במשחקי הבית האחרונים. עכשיו זה הזמן שלנו לקחת את המושכות ולדחוף את המועדון קדימה.

תגיות:   מכבי קביליו יפו   מכבי יפו   כדורגל ביפו   ספורט ביפו   ליגה כדורגל ביפו   קהילה ביפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
אצטדיון בלומפילד ישופץ בעלות של כ-190 מיליון ש"ח
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |