‏יום חמישי ‏25 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  ראיון עם מאמן מכבי יפו
ראיון עם מאמן מכבי יפו
ראיון פתיחת העונה עם המאמן צחי טיאר
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום שני ‏11 ‏אוגוסט ‏2014.
מכבי יפו
מכבי יפו
שתף |
 
ראיון פתיחת עונה עם מאמן מכבי יפו - צחי טיאר
 
צחי, עבור רוב האוהדים הקבוצה העונה היא בגדר תעלומה. תוכל לפזר קצת את הערפל ולספר לנו איזו קבוצה נראה העונה?
 
"קודם כל אנחנו נמצאים עדיין בעיצומו של בניית הסגל.  המועדון יתנהל בצורת עבודה שונה ממה שהיה ב 4 השנים אחרונות לפחות בכל הקשור לפן המקצועי.
יש לנו עוד זמן עד לפתיחת הליגה, אנחנו בשלבי בנייה ועיצוב הסגל כך שהסגל עדיין לא סגור. אני יכול להבטיח שאוהדי מכבי יפו יראו קבוצה חזקה, קבוצה מאורגנת, קבוצה מסודרת,
קבוצה שיודעת להתמודד נגד כל יריבה, קבוצה בעלת פתרונות בכל סיטואציה. כשרוצים לעשות דבר טוב צריך סבלנות, אורך רוח , זמן ועבודה קשה ואלו הדברים שאני מתכוון להביא למכבי יפו".
 
אין זה סיכון גדול מדי לבצע תחלופה כל כך גדולה של שחקנים? 85 אחוז מהסגל הוחלף, לא קל.
 
"בהחלט לא פשוט אבל קודם צריך לעשות קצת סדר בדברים. אנשים שוכחים שקבוצת כדורגל נבנית קודם כל על פי תקציב.
התקציב השנה הוא הרבה יותר נמוך ממה שהיה בשנים קודמות במכבי יפו. להשאיר שחקנים שהיו מרוויחים סכומים מסוימים ולבקש מהם לקצץ 50 אחוז מהשכר לא עובד ולא מסתדר.
אז קודם כל זה עניין כלכלי. דבר נוסף ולא פחות חשוב,  בעונה שעברה הקבוצה התאמנה בשעות הערב. רוב השחקנים עבדו בעבודה נוספת ויפו הייתה עבורם השלמת הכנסה.
השנה על פי המדיניות שלי יפו תתנהל בצורה שונה בכל הקשור לקטע המקצועי. הקבוצה תתאמן בשעות הבוקר ותדרש מחוייבות מקסימלית למועדון.

מי שרוצה להיות במכבי יפו צריך להבין שהוא חייב לגדול יחד עם הקבוצה, הוא מחוייב להצלחה. אני יותר בעד שחקנים שרוצים להצליח ולהתקדם ולהפוך לשחקני כדורגל טובים יותר בליגות בכירות
מאשר שחקנים שרוצים להגיע ולגמור את הקריירה ביפו.  זו המדיניות שלי , זה הקו שלי ועל פי זה אני בונה את הסגל".
הבאת למועדון מספר שחקנים שאימנת בעבר, לא בטוח שדברים שעבדו במועדונים אחרים יעבדו  במערכת כמו יפו שיחסית לליגה א נחשבת למערכת די לחוצה.
 
"קודם כל אני חושב שלעבוד איתי ולשרוד איתי שנה שלמה מבחינת הדרישות והעבודה הקשה זה לא פחות קשה מלהצליח במערכת כמו מכבי יפו.
כשאני מביא שחקן למכבי יפו אני מסתכל לא מעט על האופי שלו , השחקנים שהבאתי הם שחקנים שבנויים כמו שאני רוצה מבחינת האופי ואין לי ספק שיצליחו.
חשוב להבין שלא כל שחקן שעבד איתי בעבר והיה טוב אצלי הבאתי. הבאתי רק 2 , 3 שחקנים שאני יודע שמתאימים למערכת מכל הבחינות.

לא כל שחקן שהיה אצלי אני חושב שמתאים למועדון גדול שנחשב בליגה א כמו יפו. רק מי שבאמת חשבתי שמתצאים ובאמת חשבתי שיכול לעזור לי ולמועדון לפחות בשנתיים הקרובות צירפתי.
דבר נוסף , עם כל הכבוד לליגה א' שחקן שלא יכול להתמודד עם לחץ אז יש לו בעיה. אני יודע שהשחקנים שלי דווקא מאד מחכים לפגוש את הקהל ולספוג את האווירה והלחץ,
אלו דברים שבהחלט קיימים ביפו, אלו דברים שצריך לקחת למקומות טובים ,השחקנים שלי מכירים את זה ואלו לא דברים שאמורים להבהיל אותם".
 
כבר עכשיו ברור לכולם שהסגל העונה יהיה שונה באופיו מהסגלים של הקבוצה בעונות הקודמות. היית רוצה לבצע תיאום ציפיות עם הקהל?
 
"לאורך כל הקריירה שלי בכל הקבוצות שאימנתי , גם בנס ציונה קבוצה שסומנה כיורדת בטוחה ופתחה עונה עם מינוס 9 הצלחתי להביא את הדברים שלי לידי ביטוי.
כשעזבתי מנס ציונה לבית"ר ירושלים הקבוצה כבר הייתה מעל הקו האדום. את הפועל הרצליה מליגה א' צפון עם תקציב של 350 אלף שקל הבאתי לגמר הפלייאוף ,

עברנו בדרך קבוצות כמו דליית אל כרמל עם תקציב של 2 מיליון שקל. בכל הקבוצות שהייתי , גם במרמורק, מיד התמודדתי על העלייה.
יחד עם זאת , אני לא מאמן של הצהרות , לא מאמן של שחצנות , לא מאמן של יהירות. אני מאמין בעבודה קשה ודרך, כשישבתי עם אנשי יפו הצבתי להם תנאי אחד, לחתום לשנתיים.
אני רוצה בזמן הזה להפוך את המועדון הזה למשהו גדול יותר, להנחיל בו ערכים של מקצוענות ויסודיות ושבתום השנה השנייה הקבוצה תהיה בליגה הלאומית.

אני ממש לא אומר שאנחנו לא יוצרים ציפיות גם השנה, אם לא נהיה בצמרת הליגה תהפוך מבחינתנו ללא מענינת , זאת לא המטרה.
אנחנו מקווים להתחיל כבר מעכשיו , מהעונה הראשונה להיות קבוצה מאד מאד חזקה, קבוצה ראוייה למכבי יפו, קבוצה שתתמודד למעלה, אנחנו לא עושים את זה בדיבורים, לא בשמות מפוצצים אלא יותר בקבוצתיות , בסולידיות, בעבודה קשה.
"אנחנו רוצים לפתוח טוב את העונה ורוצים באמת להתחזק תוך כדי תנועה. אנחנו לא רוצים לבזבזב כל מה שיש לנו בהתחלה וזה מסר חשוב לקהל.
חשוב לנו מאד להיות טובים ויציבים כבר מתחילת הליגה, אנחנו תמיד יכולים לחזק איפה שצריך לחזק."

שינינו הרבה דברים מבחינה מקצועית. אני לא יודע אם כל האוהדים יודעים אבל בשנים קודמות היו אימונים שהקבוצה התאמנה על חצי מגרש בגלל מגבלות כאלה ואחרות.
קבוצה שמתיימרת לעלות לא יכולה לעבוד בתנאים כאלה. קבוצה שמתיימרת לעלות לא יכולה להרשות לעצמה ששחקנים מגיעים בערב לאימון לאחר יום עבודה.
אצלי לא יהיו דברים כאלה. אלו דברים שהיה צריך לעקור. 

אנחנו מנסים להכניס יותר מקצוענות וחשיבה ואני כולי תקווה שאנחנו השנה כבר נצליח לשדר לליגה שאנחנו נמצאים כמו בכל שנה בצמרת ושאנחנו בתמונה עד הסוף אם כי התכנית מכוונת לשנתיים. ואלו לא רק דיבורים יש גם מעשים. רוב השחקנים שהחתמנו חתמו לשנתיים, אני מתכוון לרוץ איתם גם בשנה השנייה, אני מתכוון להמשיך לבנות ,
לחזק ולחבר את הפאזל שלנו תוך כדי תנועה והדבר הכי חשוב שזה יהיה בעשייה, לא בהבטחות, לא בהצהרות מפוצצות.

הקהל של יפו זה קהל חכם, קהל שמבין כדורגל, הוא כבר יבין לבד כשיראה את הקבוצה. הוא 
יראה כמה השחקנים מחוייבים, כמה הקבוצה מאומנת , כמה הקבוצה מסודרת , ממושמעת , חרוצה , עובדת.
תרשה לי לתת השוואה קטנה, דייגו סימאונה הגיע לאתלטיקו מדריד , קבוצה עם תקציב קטן ביחס לגדולות בספרד , בעונה השלישית לאחר בנייה ודרך הוא הביא לה את האליפות כנגד כל הסיכויים.
כשעובדים מסודר עם דרך, אורך רוח וזמן מגיעים לתוצאות. בעבר ייתכן וניסו במועדון לעלות ליגה באמצעות קיצורי דרך וזה לא עבד. השנה מנסים לעשות את זה ללא קיצורים.
שהדרך תהיה טובה עד הסוף ונגיע למטרה שהיא ברורה, שבסוף העוה הקבוצה תהיה בליגה הלאומית.
 
מה הסיכון בכך שרוב הסגל נשען על שחקנים צעירים חלקם אמנם משחקים כמה שנים בבוגרים אך טרם הובילו קבוצות.
 
"במכבי יפו חיפשו כל הזמן שמות כדי להתפאר בהם. זה לא הוביל את הקבוצה להישג מיוחד.
תמיד זה הספיק למקום שני, לחצי גמר פלייאוף ופעם אחת בעונה הראשונה לגמר הפלייאוף, אבל זהו.
בסופו של דבר המטרה לא הושגה. גם עם השמות הגדולים , התקציבים הגבוהים, שחקנים מליגה הלאומית , שחקנים שהיו הכי טובים בליגה א' ועדיין המטרה לא הושגה.
אני לא מאמן של שמות אני מאמן של שחקנים, של שחקנים שנותנים את מה שאני רוצה לקבוצה, את מה שאני רוצה שיביאו לי, את השיטה שלי, והסגנון שלי.
צחי טיאר
צחי טיאר
זה לא אומר שאני פוסל שחקנים עם שמות אבל אם אני מביא שחקן עם שם הוא צריך להיות שם בכל המובנים. בהתנהלות, בהתנהגות , להוות מודל לחיקוי לשחקנים הצעירים שאני מביא.
שחקן כמו קרופניק זה שחקן שבקושי שיחק בלאומית אבל יש לו עבר מפואר בליגת העל והוא מתאים להגדרה. להביא שחקנים שעברו בכל הקבוצות זה לא חכמה ולא נותן כלום.
יפו זאת לא קבוצה שאפשר לעשות עלייה סיבוב ואסור לה להיות כזאת. יחד עם זאת עדין לא סיימנו את מלאכת השלמת הסגל.

אנחנו מחפשים 2-3 שחקנים עם קצת יותר ניסיון בחלק הקדמי , שחקנים שיביאו את האיזון, שיעשו את ההבדל. השחקנים האיכותיים עדיין מנסים את מזלם בליגה הלאומית ובליגת העל.
אנחנו מחכים בסבלנות , בשקט , מאמינים שחלקם יינשרו ואז האופציה הראשונה שלהם תהיה מכבי יפו, נביא אותם אלינו ובזה נסגור את הסגל. לא כל שחקן עם שם יכול להיות במכבי יפו.
מה אני צריך שחקן שעשה סיבוב בכל הקבוצות בליגה ולא הביא תוצאות? שחקן שאין לו רזומה שמראה שיכול להפוך שחקנים שלידו ליותר טובים הוא בתפיסה שלי לא יכול להיות ביפו.
זה שהקהל אולי מחפש שמות זה לא אומר שאני חייב להענות לזה , הוכחתי בעבר שגם בלי שמות אפשר להגיע לגמר הפלייאוף. אני לא אביא שחקן כזה או אחר שאינו מתאים רק בשביל לרצות את הקהל.
חובת ההוכחה היא עליי לטוב ולרע, בניגוד אולי למאמנים אחרים אני לא מאמן מבוהל , אני יודע מה אני רוצה מעצמי ואתה יודע למדנו שבסופו של דבר נמדדים לפי התוצאות".
 
עד כמה בעיניך יש משקל להצלחה העונה בסבלנות של הקהל? ייקח זמן עד שהקהל יתחבר לקבוצה.
 
"יש קבוצה טובה,  הקבוצה תתחיל לשחק לצבור ניצחונות, לייצר רצף של ניצחונות, אם המועדון יהיה מועדון מנצח האוהדים יתחברו.
האוהדים יגיעו לאימונים , האוהדים ירצו להכיר את השחקנים וללמוד את הקבוצה ובסוף יתחברו מחדש לקבוצה.
כרגע זה קצת קשה , המון שחקנים חדשים אין תחושה של הזדהות, אנחנו בשקט, לא יוצאים בהצהרות ויכול להיות שהקהל לא אוהב את זה.
עכשיו מתחילים משחקי האימון , הם יהיו פתוחים לקהל שיוכל להגיע ולראות מה אנחנו עושים.
אני יכול להבטיח לקהל שלנו , אף קבוצה שאימנתי לא הייתה מועמדת לירידה , אף קבצה שאימנתי לא הייתה בתחתית, אף קבוצה שאימנתי לא הייתה בשר תותחים.
המסורת של יפו, הקהל הנהדר, הרצינות שלנו והעבודה קשה אמורים להיות שילוב מוצלח. 

להגיד אני אביא פלוני אלמוני בשביל שהקהל ירגיש טוב אבל בסוף החודש לא לשלם משכורות כי אין כסף או לתת לשחקן כזה או אחר שנשאר בלחץ הקהל לשחק בשביל שיהיה שקט זה לא דברים שאני מוכן לקבל. אני לא מתרגש, אני עושה רק מה שאני חושב שטוב למערכת.
בסוף אני מאמין שהאוהדים יתחברו לשחקנים, למדנו שאין דבר כזה היום גילאים בכדורגל, אם שחקן טוב אז מתחברים אליו גם אם הוא בן 14 , מה שחשוב זה מה שיש לו ברגליים ולא השם שלו , ברגע שנביא תוצאות הקהל ירווה נחת ויתמוך".
 
איזה מסר תרצה להעביר לאוהדים?
"שאנחנו רוצים לפתוח טוב את העונה ורוצים באמת להתחזק תוך כדי תנועה. אנחנו לא רוצים לבזבזב כל מה שיש לנו בהתחלה וזה מסר חשוב לקהל.
חשוב לנו מאד להיות טובים ויציבים כבר מתחילת הליגה, אנחנו תמיד יכולים לחזק איפה שצריך לחזק.
אני מזכיר לך שבשנים האחרונות יפו התחילה להתחבר רק במחזור 15, אנחנו לא רוצים שזה יקרה העונה , כולנו רוצים לפתוח חזק מההחלה.
 אני אביא 2,3 שחקנים איכותיים בזמן ובקצב שלנו. גם השנה יפו תהיה לאורך כל העונה ברבייעיה הראשונה".
 
 

תגיות:   מכבי יפו   ספורט ביפו   כדורגל ביפו   צחי טיאר   מכבי קביליו יפו  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
אצטדיון בלומפילד ישופץ בעלות של כ-190 מיליון ש"ח
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |