‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  טיפולי רייקי לקשישים ביפו
טיפולי רייקי לקשישים ביפו
ביפו ד', השכונה צפופת האוכלוסין אשר סובלת כבר שנים רבות מהזנחה, פשיעה, ואחוזי אבטלה גבוהים, נפתחה לאחרונה סדנה המיועדת לטיפול בקשישים באמצעות רייקי. המטופלים מנחילים תפיסת עולם, הקשישים קורנים מאושר.
 מאת: איתן אלחדז
‏יום רביעי ‏03 ‏ינואר ‏2007. צילומים: איתן אלחדז
טיפולי רייקי לקשישים ביפו
טיפולי רייקי לקשישים ביפו
שתף |
טיפולי רייקי לקשישים ביפו
טיפולי רייקי לקשישים ביפו
במרכז יום לקשיש בשכונה קשת-היום, יפו ד’, מופעלת מזה מספר חודשים סדנה לטיפול אינטגרטיבי באמצעות רייקי. הסדנה מועברת כחלק מתפיסת עולם אשר רואה במקצועות הרפואה האלטרנטיבית כלי למינוף חברתי וקהילתי וכדרך להעצמה אישית. את היוזמה הברוכה יזמו והגו חברים מ"העמותה לאנשים מאושרים", בשיתוף פעולה עם שי לרמן, מנהל המרכז היומי, ובפיקוחה של עיריית תל אביב יפו.

מרכז היום לקשיש שוכן בליבו של אזור מגורים צפוף אוכלוסין אשר מתמודד עם בעיות אבטלה, מתח בין קבוצות מהגרים שעלו ארצה בשנים האחרונות, דו קיום מתוח בין האוכלוסייה היהודית לערבית, ומעל לכל - הזנחה רבת שנים של האזור. בתוך המהומה הזו, מהווה מרכז היום נקודת אור לאוכלוסייה החלשה בשכונה החלשה ממילא. זוהי אוכלוסיית הקשישים שפוקדת את המרכז מדי יום. המרכז מציע להם טיולים משותפים, ארוחות מסובסדות, חוגים שונים וסתם מקום שבו הם יכולים לשחק קלפים ולהעביר שיחה בניחותא.

טיפולי רייקי לקשישים ביפו
טיפולי רייקי לקשישים ביפו
ניפוץ קלישאות
בתוך האולם הגדול כבר מתכנסים להם האנשים שהגיעו לטיפול  ומצפים לפתיחת הסדנה שמועברת כבר חודשיים בידי מתנדבים מעמותה לאנשים מאושרים. העמותה שמה לה כמטרה לפעול למען קידום החברה, תוך הנחלת מודעות לערך העצמי של כל אדם ואדם. אחד הפעילים הותיקים של העמותה ומי שמרכז את פעילות המתנדבים במרכז הוא מוטי אליהו, צעיר בשנות העשרים לחייו אשר מפעיל את "מרכז ההוויה" לפיתוח המודעות האישית, ומי שבחייו עבר מטמורפוזה, כאשר עזב ביום בהיר אחד משרה מבטיחה בחברת היי טק והחליט שהוא יכול לגרום לאנשים לדעת את עצמם טוב יותר. אליהו החליט גם שהגיע הזמן להתנדב כדי "לתת משהו מעצמי למען הכלל". הוא מוסיף: "המטרה שלי ושל המתנדבים שהם מאסטרים ברייקי הוא לבוא בענווה לאנשים הללו ולהעניק להם כלים באמצעות הרייקי, כדי שהם יוכלו בסופו של דבר לטפל בעצמם".

אני רואה אנשים שיוצאים מטיפול כשהם ממש קורנים. אני פותח אצלם צוהר לעולם שאיתו הם מתחברים לאהבה עצמית, לרגשות שלהם.
אליהו רואה באומנות הרייקי ובפשטות שבה כלי שבעזרתו אנשים, וכל שכן קשישים, יוכלו להעצים את עצמם ואת הקהילה שלהם. "אני רואה אנשים שיוצאים מטיפול כשהם ממש קורנים. אני פותח אצלם צוהר לעולם שאיתו הם מתחברים לאהבה עצמית, לרגשות שלהם, ולפעמים מה שלוקח לרפואה הקונוונציונלית זמן ניכר, אצלנו בסדנה מגיע בשינויים מהירים. רק לפני כמה זמן סיפרה לי מישהי שאיבדה דבר יקר שהיא מצאה אותו הודות לכלים שהיא קבלה בסדנה", אומר אליהו. "חשוב לנו שאותם אנשים גם יעבירו טיפול כזה לחבריהם בקהילה, מה שיוצר, אני מאמין, חיבור ברמה הטהורה ביותר שאפשר".
המפגש עם הקשישים ניפץ אצל אליהו כמה קלישאות בהקשר לאוכלוסייה זו, והוא נוכח להבין שאין הם שונים מכל מגזר אחר והם נכונים ללמוד ולהשקיע.

טיפולי רייקי לקשישים ביפו
טיפולי רייקי לקשישים ביפו
ללמוד וללמד
שי לרמן, מנהל המרכז, מודה שגם אותו הפתיעה ההיענות והפתיחות של האנשים שהגיעו לסדנה, אותה הוא יזם כחלק מתפיסת עולם חדשה שלא מפחדת לנסות דברים אלטרנטיביים: "חשבתי לעצמי, שהאוכלוסייה שפוקדת את המקום איננה מכירה בעצם את הכלים הללו, וכל העולם הזה לא קיים מבחינתה. הכיוון היה משהו שיהיה ניתן ללמד ובאותה העת גם ללמד".
לגבי השאלה איך וכיצד זה משפיע על האוכלוסייה, נזכר שי באנקדוטה: אישה שמגיעה לסדנה בקביעות סיפרה שבזמן האחרון בעלה התחיל להעיר לה שהוא חש שמתחולל אצלה שינוי, והוא רצה להבין מאין זה בא. האישה כמובן סיפרה לו על סדנאות הרייקי שהיא עוברת.

הסדנה מסתיימת כעבור שעתייים ובצד אני פוגש את עליזה – גם היא פוקדת את המרכז ומתנדבת לעזור, ואף לוקחת חלק בסדנאות. היא מתגוררת בקרבת מקום בגפה. בנותיה חיות בעיר אחרת, והיא חיה בנפרד מבעלה. היא טורחת להזכיר לי שהיא מוותיקות יפו, עלתה ארצה דרך אוניית מעפילים, ושאילן היוחסין שלה מגיע עד להרוג המלכות – דב גרונר.  כאן היא מוצאת מנוח, ומגלה את עצמה מחדש.

תגיות:   יפו   רייקי   קשישים   יפו ד  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |