‏יום חמישי ‏18 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  מכבי יפו הפסידה בגביע המדינה
מכבי יפו הפסידה בגביע המדינה
התנופה הגדולה של מכבי יפו לא ממש עזרה לה להתקדם עוד שלב בגביע המדינה. למרות היכולת המצויינת במשך העונה, גם חלומות מתרסקים לעיתים על קרקע המציאות.
 מאת: ערן כהן אמין
‏יום שישי ‏14 ‏נובמבר ‏2008. צילומים: אתר מכבי יפו
אוהדת מכבי יפו
אוהדת מכבי יפו
שתף |
מכבי קביליו יפו ארחה היום בשעה 13:00 את קבוצת הפועל אזור מליגה ב דרום א' במסגרת סיבוב ו' של גביע המדינה.
מה לא נאמר על המשחק הזה? "משחק עונה" ,"משחק שחייבים לנצח", "מבחן ראשון אמיתי לקבוצה" ועוד כהנא וכהנא אמרות וסיסמאות. לא היה בן אדם אחד השבוע שקשור למכבי קביליו יפו שלא דמיין בראשו את חגיגות הניצחון על הפועל אזור והעלייה לסיבוב ז' למרות שבחדרי ליבו ידע כי לא יהיה הדבר קל ושהמטרה האמיתית של מכבי קביליו יפו העונה לפחות היא עלייה לליגה ב'...
לא היה בן אדם אחד השבוע שקשור למכבי קביליו יפו שלא דמיין בראשו את חגיגות הניצחון על הפועל אזור והעלייה לסיבוב ז' למרות שבחדרי ליבו ידע כי לא יהיה הדבר קל ושהמטרה האמיתית של מכבי קביליו יפו העונה לפחות היא עלייה לליגה ב'...
אוהדי הקבוצה שציפו בכליון עיניים ליום שישי ולרגע בו ייפתח המשחק המסקרן הגיעו מוקדם לוינטר וצבעו את כולו כחול לבן תוך שהם תולים דגלי ענק בכל מקום, מפזרים בלונים בצבעי הקבוצה ונותנים ליפואים הרגשה אמיתית של משחק ביתי,הרגשה של יום חג הייתה באוויר.
באזור, יריבת יפו, לא הירבו לדבר לפני המשחק , בשונה מרוב הקבוצות אותן פגשה יפו העונה, והעדיפו להגיע קטנים ולצאת גדולים. כ- 1200 אוהדים מיפו גדשו את שער 5. אוהדי אזור, להם הוקצה שער 4 הביאו כ -100 אוהדים.

 יפו שפתחה את המשחק ללא זוהר קמינסקי החולה, סבלה גם מחסרונם של צמד שחקני ההגנה איציק לוי ואור עוזר, שהגיעו למשחק ותמכו בחבריהם. המחצית הראשונה הייתה שקולה ברובה ולשתי הקבוצות היו מספר מצבים קורצים לכיבוש שער ראשון. שחקני יפו נראו מאד חדים בפתיחת המשחק ולכולם היה הרושם כי הקבוצה הולכת להציג משחק כדורגל טוב כהרגלה העונה.
בדקה ה-2 מעביר צחי ברקול את הכדור שמאלה לעברו של המגן אורן בן לוי שמתוך הרחבה מקשית לאביבי זוהר שמניף את רגלו, אך הכדור פוגע באחד משחקני אזור, מאבד ממהירותו ומגיע היישר לידיו של השוער.
בדקה ה-4 היה זה דודי ביטון שחטף כדור להגנת אזור התקדם עד לרחבה, אך בעט כדור חלש היישר לידיו של שוער אזור אבי יחזקאל.
יפו המשיכה בפתיחת המשחק המצויינת ותקפה הרבה דרך האגפים. בדקה ה-9 פורץ ונטורה המהיר באגף ימין ומעביר כדור יפה לאביבי זוהר שנמצא במצב נח לבעיטה אך מעדיף לנסות את אופציית המסירה ומאבד.

יפו מול הפועל אזור
יפו מול הפועל אזור
בדקות אלה שלטה יפו במגרש והציגה כדורגל בהחלט טוב. אזור מנגד לא הגיעה אמנם למצב כיבוש ממשי, אך בהחלט שלחה המון שחקנים בהתקפותיה .
בדקה ה-18 מתנהל צחי ברקול עם הכדור בצד שמאל ומקשית כדור מדוד לעברו של אביבי זוהר שהיה בצידה השני של הרחבה. זוהר שמגיע טוב לכדור מניף את רגלו ובועט כדור מהאוויר אך מפספס את המסגרת.
הגנת יפו שיחקה מצויין בדקות אלה וסיכלה כל ניסיון תקיפה של שחקני אזור.

בדקה ה-22 מצב מצויין ליפו לעלות ליתרון ראשון: דודי ביטון שנשלח בכדור ארוך קדימה עובד על שומרו ומקשית כדור נהדר לאביבי מעל כל הגנת אזור. אביבי מתקדם ומוכשל ממש על סף הרחבה בצד שמאל. שחקני יפו טוענים כי אביבי הוכשל בתוך הרחבה אך שופט היה החלטי וקבע בעיטה חופשית. זוהר שידוע בבעיטותיו הנפלאות ביצע את הבעיטה ושיגר כדור מסובב לפינה השמאלית מעל החומה שהציבה אזור. שוער אזור אבי יחזקאל שהיה טוב היום זינק היטב והדף את הכדור ממש בקצות אצבעותיו. כמה חבל.
אזור, שעברה את דקות פתיחה בשלום, החלה לסכן גם היא את שערו של גבי בורשטיין. בדקה ה-26 מנסה שחקן אזור את כוחו בבעיטת מספרת מתוך הרחבה, אך בורשטיין היה במקום וקלט.
יפו הניעה לא רע את הכדור במחצית הראשונה ואבוקסיס ואביבי הפעילו כל העת את איציק ונטורה שלא היה מדוייק במסירה האחרונה.
בדקה ה-29 יוצאת אזור להתקפה עם מספר רב של שחקנים, בסיומה בועט אחד משחקניה כדור מסוכן שחולף מעל המשקוף.
מכבי יפו מול הפועל אזור
מכבי יפו מול הפועל אזור
יוסי אבוקסיס, שלא היה במיטבו היום אך השקיע את כל כולו, שלח נהדר בדקה ה-35 את צחי ברקול והכניסו ממש לתוך הרחבה. ברקול, שיכל לבעוט או למסור, ניסה לחלוף על פני שומרו ואיבד את הכדור.
בדקה ה-39 עוד מיני מצב ליפואים: התקפה יפה שכללה חילופי מסירות נאים בין שי מאור ליוסי אבוקסיס הסתיימה בהגבהה חדה של יוסי לתוך רחבת אזור לעברו של אביבי זוהר, אך שוער אזור יחזקאל יצא היטב וקלט.
בדקות אלה שלטה יפו במשחק ללא ספק והייתה חייבת לכבוש שער שייתן לה שקט ובטחון לקראת המחצית השנייה.
בדקה ה-41 מקבל אבוקסיס את הכדור בצד ימין, משכיב את שומרו באלגנטיות ומקשית כדור לרחבת אזור, שמצליחה להרחיק. אורן בן לוי מגיע לכדור החוזר ובועט מהאוויר כדור מסוכן שחולף ליד הקורה.
תוצאת המחצית הייתה 0-0. מחצית בהחלט שקולה עם יתרון מסויים ליפואים, שלא הצליחו לתרגם את מעט המצבים אליהם הגיעו לשער יתרון.
 
המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי. שחקני יפו נראו כבויים ועייפים ולעומתם שחקני אזור נראו כאילו יצאו מלוע של תותח.
 אותה נחישות ומלחמה שאפיינה את שחקני יפו במחצית הראשונה עברה לאזור, ששיחקה היטב תוך שהיא מניעה את הכדור במהירות ומגיעה בקלות לעימותים עם בלמי יפו. הקישור היפואי לא היה במיטבו והברק לו היינו עדים בכל משחקיה של יפו העונה נעלם,
הקישור האחורי של הקבוצה, שכלל את אבוקסיס וטוטח, נראה לעתים חסר אונים אל מול התקפותיה של אזור. ביטון בחוד נראה חלוד לאחר הפציעה ממנה חזר (כמה משחקים והוא יחזור לכושרו הטוב).
בדקה ה-52 מאותתת אזור על כוונותיה כשיוצאת להתקפה יפה, בסיומה נבעטת בעיטה מסוכנת של אחד משחקניה, שחולפת מספר סנטימטרים מעל משקוף שערו של גבי בורשטיין. דקה עוברת ועוד מצב מצויין לאורחים מאזור, המצב הטוב ביותר שלה עד לדקה זו.
 בסיומה של התקפה מתפרצת נעמד חלוץ אזור לבדו מול בורשטיין אך הכדור אותו הוא בועט חולף במזל מעל משקוף השער ויוצא לחוץ. 
ריח של שער היה באוויר.
בדקות אלה הייתה בעיקר קבוצה אחת על המגרש וגם כשכבר יצאה יפו קדימה לא הצליחו שחקני ההתקפה ליצור מהלכי כדורגל שיסכנו את שערה של אזור.
 בדקה ה-61 באה אזור על שכרה. בסיומה של התקפה מתפרצת מוצא עצמו חלוץ אזור קובי בן לולו לבדו מול בורשטיין ובועט מדוייק לרשת. 
1-0 להפועל אזור. 

כמה זה קריטי שזה קרה במפעל הגביע שנחשב "לדובדבן" ולא במסגרת הליגה שזוהי בעצם, כפי שהיטיבו לתאר מספר שחקנים ביפו השבוע "הלחם והחמאה שלנו". הגביע הלך, נשארנו עם הליגה, נרים את ראשנו ונמשיך במסע לעבר ליגה ב', היידה בי היידה בו היידה מכבי יפו!
למרות ספיגת השער לא נשברו שחקני יפו ויכלו להשוות את התוצאה כבר בדקה ה-63. איציק ונטורה שהיה בגבו לשער, מוציא לשי מאור שהיה באגף ימין, מאור מרים נהדר ומוצא את צחי ברקול לבדו ברחבה, אך זה נוגח כדור שמפספס ממש במספר סנטימטרים את הרשת. 
בדקה ה-64 נפצע יוסי אבוקסיס והוחלף ע"י החלוץ זוהר קמינסקי, שבהחלט הוסיף רוח חדשה להתקפת יפו. אבוקסיס שיצא, טען כי הוא אינו יכול להמשיך וקיים חשש כי הוא סובל מקרע בשריר. 
מיד לאחר כניסתו של קמינסקי הוסט דודי ביטון לעמדת הקשר האחורי הלא מוכרת לו במקומו של יוסי אבוקסיס, תמוה משהו לנוכח העובדה שבספסל ישב לו אמיר סחקפי, קשר אחורי טבעי. 

 בדקה ה-65 מקבל צחי ברקול את הכדור חולף על פני שניים משחקני אזור ובועט לעבר השער אך הכדור חלש והשוער קלט בקלות. 
כשלא כובשים , סופגים.
בדקה ה- 74 יוצאת אזור לעוד התקפה מתפרצת קטלנית. קובי בן לולו המוכשר מקבל את הכדור בצד שמאל ומתגבר בעזרת המהירות על ליעד עוזון הצעיר. בן לולו שנכנס עד לעומק הרחבה הוציא רוחב מצויין לעברו של שרון יעקב שהגיע מאחור ומול בורשטיין האומלל לא התקשה לכבוש ולקבוע 2-0 לאורחים מאזור. 
עד הסיום ניסתה יפו לעשות הכל על מנת לצמק את התוצאה ולחזור למשחק, אך כוחה לא עמד לה וגם כניסתם של ניסן עזרן ואורן יחזקאל לא שינו את פני הדברים. שחקני אזור ובעיקר שוערה יחזקאל ביזבזו זמן רב בסיום ותיסכלו את אוהדי ושחקני יפו. 
שופט המשחק שהיה בינוני מינוס, הפתיע כשבחר להוסיף מספר מועט של דקות למרות בזבוזי הזמן הרבים והפציעות של שחקני אזור. 
בסיום המשחק בחרו שחקני אזור להקניט את אוהדי יפו כשהגיעו לעברם מחאו כפיים וחייכו. לא מתאים ובהחלט לא מכובד. 

 אוהדי יפו שהיו מאוכזבים מאד בסיום המשחק קראו לשחקני הקבוצה בקריאות "כל הקבוצה לבוא לפה" והריעו להם מספר דקות למרות ההפסד והיכולת הלא מרשימה. בהחלט תעודת כבוד לאוהדיה המסורים של יפו. דבר אחד בטוח: שחקני יפו עשו כל שביכולתם לנצח את המשחק והשקיעו המון. לפעמים לא הולך ולפעמים היריב משחק טוב ויודע לנצל את המצבים שנופלים לידיו.
הפסד ראשון העונה, רצף הניצחונות אמנם נשבר אך כמה זה קריטי שזה קרה במפעל הגביע שנחשב "לדובדבן" ולא במסגרת הליגה שזוהי בעצם, כפי שהיטיבו לתאר מספר שחקנים ביפו השבוע "הלחם והחמאה שלנו". הגביע הלך, נשארנו עם הליגה, נרים את ראשנו ונמשיך במסע לעבר ליגה ב', היידה בי היידה בו היידה מכבי יפו! 

 הרכב:גבי בורשטיין,שי מאור,שמעון ועקנין,ליעז עוזון,אורן בן לוי,עידן טוטח,יוסי אבוקסיס,צחי ברקול,אביבי זוהר,איציק ונטורה,דודי ביטון.
 עוד שותפו:זוהר קמינסקי,ניסן עזרן,אורן יחזקאל.
 עוד שבועיים יתחדשו משחקי הליגה כשבני שפי יהוד הרחוקה 3 נקודות בלבד מיפו תגיע לחולון ותנסה לסכן את מעמדה של יפו כמוליכת הטבלה.
 
 

תגיות:   יפו   מכבי יפו   כדורגל   גביע המדינה  

תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
מ.יפו מול כ.קאסם
מכבי קביליו יפו 0- מ.ס כפר קאסם 1
מכבי יפו-מחזור 7
מכבי יפו מנצחת את מורשה 2 - 0
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |