‏יום שישי ‏26 ‏אפריל ‏2024
ענבר דקל שליו
הכול טוב(ן)
קורס מדריכים צעירים, ריקודי בטן וכמובן כדורגל הם רק חלק מהפעילויות שמחכות לכם במרכז טובן בשכונת יפו ד'
 מאת: ענבר דקל שליו
‏יום רביעי ‏23 ‏מרץ ‏2011.
 
השבוע חניכי קורס המד"צים יצאו לפעילות מרתקת במוזיאון הילדים שבחולון. במוזיאון הם השתתפו בתערוכה שנקראת "דיאלוג בחשכה" ובא למעשה כל משתתף הופך לאדם עיוור למשך כשעה וחצי. 
בתוך מתחם חשוך לחלוטין משתתפי התערוכה מסתובבים בהדמיה של רחוב, שוק, בית קפה,ואף עורכים קניות וכל זאת מבלי שהם רואים דבר, אלא נעזרים בארבעת החושים האחרים. בתחילה ובמשך דקות ארוכות הדבר מפחיד וגרם לבהלה מסוימת בקבוצה, אך בעזרתו של המדריך איתן שהינו אדם עיוור כמו כל המדריכים בתערוכה, חלפה הבהלה והפכה לחוויה בלתי נשכחת. 

התערוכה עושה אותנו לאנשים סובלניים יותר שמודעים לקשיים של אנשים בעלי מוגבלויות, וכמובן מומלצת לכל אדם ובמיוחד לבני הנוער שבעתיד יהיו מדריכים. השתתפו בתערוכה אלינור, שירן, אוראל, קארין, חן ומלי.
 
חוג ריקודי בטן
בתחילה ובמשך דקות ארוכות הדבר מפחיד וגרם לבהלה מסוימת בקבוצה, אך בעזרתו של המדריך איתן שהינו אדם עיוור כמו כל המדריכים בתערוכה, חלפה הבהלה והפכה לחוויה בלתי נשכחת
חוג חדש שנפתח בטובן: ריקודי בטן לבנות בהדרכתה של מיכל. החוג מתקיים מדי ערב שני במועדון הנוער ובו לומדות הבנות את סודות הריקוד. נראות מתמידות: מירית, רוז אוריה, ושיר.
 
ספורט בטובן
לפני כשבועיים יצאו חניכי קבוצת הכדורגל נוער של טובן בהדרכתו של גדי יוסף למשחק חוץ מול בית"ר ירושלים. המשחק התקיים במגרש האימונים של בית"ר בבית וגן. 

המשחק נערך במגרש דשא מקצועי ובו שערים גדולים, שהקשו מאוד על המשחק של הקבוצה כיוון שחניכי הקבוצה רגילים לשחק עם שערים קטנים. הקבוצה הפסידה בתוצאה 15:7 לאור העובדה כי בקבוצה היריבה רוב השחקנים גדולים בשנה ואף שנתיים משחקני קבוצתנו. תוצאה זאת היא סבירה. 

הקבוצה שיחקה בצורה ספורטיבית והתנהגה למופת. מצטיינים יוסי השוער ואסף שחקן הגנה שבכל משחק משקיע, ונלחם לטובת קבוצתו.
לאחר המשחק ביקרה הקבוצה בעיר העתיקה ושחקני הקבוצה הניחו פתק בכותל. 
קבוצת הבית
בשעה טובה הוקמה קבוצת הבית שמהווה גם את מועצת הנוער של טובן. כל חבר קבוצה עבר ריאיון אישי עם לירון המדריכה, שבו התחייב לרצינות ואחריות בתהליך עבודת הקבוצה. 

הקבוצה הוקמה מבני הנוער שמגיעים בכל יום אוהבים את מועדון הנוער ועכשיו מעוניינים לשפר ולבנות את המקום. חברי הקבוצה מנהלים תקציב שנתי שכולל הפקת אירועים וכן אירועי התנדבות למען הקהילה. 

חברי הקבוצה ישתתפו בישיבות גם עם עמוס אדאוי יו"ר ועד השכונה לקידום פרויקטים קהילתיים. חברי הקבוצה שנבחרו בקפידה: אבי גטנו, זורה לולרזה, יוסי חשואל, תמיר ויצמן, רונה באבאי, ג'קי בר דוד, אלי מולוקנדוב, דוד ויצמן ויוסי חשואל. 
 
אירוע פרידה מהחיילים
לפני כשבועיים ערכנו אירוע פרידה מרגש מארבעת חיילי הנח"ל, שבמשך שנה שלמה הדריכו "בטובן". החיילים היו אחראים על חוג הבישול, הפעילו את חוג האומנות, וכמובן היו אחראים על החום והאיכות המקצועית שהם הביאו למועדון הנוער. 

במסיבת הפרידה ערכנו סעודה על האש, והענקנו שי צנוע לחיילים שחלקם משתחררים ואחרים ממשיכים לשירות בחטיבת הנח"ל. האירוע נוכחו אורלי מנהלת רק"ע/טובן ומרים הרכזת חוגים. שוב תודה והרבה הצלחה בעתיד לנתנאל, גתי, מאי וצור.
 
בקרוב בטובן
קבוצת מנהיגות הורים שמיועדת להורים של בני הנוער המגיעים לטובן. סדנה מיוחדת עם מנחה מקצועית לעזרה בגישור הפערים בין בני הנוער להוריהם. טיול בפסח קיאקים ועל האש בצפון.    
 

תגיות:   פעילות מרכז טובן ביפו   פעילויות נוער ביפו   
תגובות  לכתבה זו 0 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
רוצים להשתלב
אבטלה וקשיים בלמידת השפה העברית הם רק חלק מהגורמים לנשירת הנוער האתיופי ממערכת החינוך בעיר. בקרן "אכפת" דואגים להחזיר אותם מחדש למסלול הלימודים
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |