‏יום שישי ‏19 ‏אפריל ‏2024
המישלמה
 
יפו TV קהילה
 
הודעות משטרת ישראל
 
פורטל יפו  קהילת יפו  "לא ישתיקו אותנו"
"לא ישתיקו אותנו"
עשרים אנשים בלבד הורשו להיכנס אל תוך מתחם אנדרומדה כדי להפגין מול הדיירים. כתבת פורטל יפו, יעל שנער, הייתה שם. סיקור מיוחד
 מאת: יעל שנער
‏יום ראשון ‏12 ‏דצמבר ‏2010. צילומים: נילי דותן
"יפו שייכת ליפואים"
"יפו שייכת ליפואים"
שתף |


מאות בני אדם הפגינו ביום שישי בצהריים נגד פרויקט היוקרה "גבעת אנדרומדה". הרקע להפגנה: סכסוך שכנים בין דיירי בניין היוקרה לבין הצופים האורתודוכסים.

מפגינים נוצרים ומוסלמים צעדו בשבילים שמקיפים את שכונת המגורים היוקרתית והחזיקו דגלי פלסטין ענקיים וכרזות בערבית ועברית.

מתוך מאות הצועדים בהפגנה, רק עשרים הורשו להיכנס לתוך מתחם היוקרה ולהפגין בפנים, עשרה אנשים בכל פעם. שער הכניסה התחתון במתחם גבעת אנדרומדה היה הומה אדם

שוטרי היס"מ הוצבו בפתח ואנחנו הצטרפנו לחברת הכנסת לשעבר, נדיה חילו (עבודה), שנכנסה בין עשרת הראשונים למתחם.


בתוך אנדרומדה
"באתי להזדהות ולהפגין עם כל תושבי יפו, בני כל הדתות", אומרת חילו תוך כדי העלייה במדרגות לכיוון המתחם. "מי שרוצה שקט לא יכול לבוא ולגור פה. אי אפשר להתלונן על צלצולי פעמוני הכנסייה או על רעש של הצופים. זה גם תקדים מסוכן, לא ישתיקו אותנו. יש כאן מעטפת של חיים משותפים שלא נסכים שתיפגע".  

המראה שנגלה בפנים היה סוריאליסטי. אי אפשר להישאר אדיש לנוף עוצר הנשימה של הים מלמעלה, על רקע הבתים היפהפיים, המשורטטים והמדויקים שמנסים לדמות אותנטיות יפואית. מרבית החלונות היו מוגפים, מלבד מרפסת מטופחת אחת בה עמד ילד זהוב שיער כבן שמונה, שהסתכל בחיוך על השיירה שעוברת מתחת לביתו. המפגינים צעקו בעיקר בערבית: "לא לא ניתן", "יפו שייכת ליפואים" ו-"אללה הוא אכבר".  

ניב: "לא ייתכן שלא יתנו לדיירי אנדרומדה לחיות. הכנסייה הפכה לגן אירועים, מפנים זרקורי אור אל עבר בתים פרטיים, פתחו פה בית קפה עם מנגל. לא מכרנו פה את כל הדירות בגלל בעיות כאלה"
על שפת הבריכה ישבו שני פועלים ובתוכה שחה גבר צעיר. את עשרת המפגינים שנכנסו בכל פעם, ליוו ארבעה שוטרים, שניים מקדימה ושניים מאחורה, כפפות צמר שחורות על ידיהם. בנוסף, תועדו כל עשרת המפגינים על ידי צלם משטרתי.

צלמי משטרה הוצבו בכל קרן רחוב ותיעדו את ההפגנה מכל כיוון. למרות שההפגנה הרועשת עברה בשקט, ללא תקלות ואירועי אלימות, המשטרה לא לקחה סיכון. בשערי הכניסה הוצבו עשרות שוטרים, ניידות נפרסו באזור וכוח תגבורת הוצב בגן שעשועים במעלה רחוב יפת. 

ג'ימי טורק, לשעבר כדורגלן הפועל תל אביב ואחמד משהראוי, חבר מועצת העיר מטעם מר"צ, הגיעו אף הם למקום לצעוד ולהפגין. לאחר כשעה של תהלוכה ברחוב, הגיעה השיירה לרחבה שממול לפרויקט אנדרומדה, שם נשאו דברים בין השאר אנשי דת נוצרים ומוסלמים שהתקבלו במחיאות כפיים.

שאקי חביב, יו"ר האורתודוכסים
שאקי חביב, יו"ר האורתודוכסים
קמילה חנניא, עקרת בית (40), הגיעה להפגנה יחד עם שלושת ילדיה. בתה הבכורה, מייקלין, לומדת בתיכון הסקוטי ומדריכה בצופים. "מגיל שש אני כאן", אומרת מייקלין. "עכשיו אני מדריכה בעצמי ילדות בנות שבע. אני מעלה איתן מופע ריקוד של דבקה, היפ-הופ וסלסה. למדתי פה לנגן בקלרינט, לתופף. אנחנו עושים משלחות של בני נוער לחו"ל, מעלים הצגות. אם יש להם בעיה עם הרעש של הפעילות שלנו, אז זאת בעיה שלהם שהם באו לפה. אני אתחתן ואביא ילדים והם גם יהיו בצופים פה".
 
"אנחנו פה כבר מאתיים שנה"
"אנחנו אנשים תרבותיים", מדגישה אימא שלה. "הפעילות הצופית האורתודקסית היא מלפני קום המדינה, כמה זמן אנדרומדה נמצאים פה? יש פה 400 חניכים, לאן הם ילכו? זה המקום שלנו כבר מאתיים שנה, ואיפה שעומדים הבתים של העשירים האלו, היה מגרש שהיינו משחקים בו בתור ילדים".

חילו: "מי שרוצה שקט לא יכול לבוא ולגור פה. אי אפשר להתלונן על צלצולי פעמוני הכנסייה או על רעש של הצופים. זה גם תקדים מסוכן, לא ישתיקו אותנו"
אייל ניב, מנהל מתחם אנדרומדה, טוען כי הדיירים בסך הכול רוצים שכנות טובה. "אנחנו שמחים על פעילות הצופים וגאים בה ומברכים על צלצולי הכנסייה, אבל לא ייתכן שלא יתנו לדיירי אנדרומדה לחיות. הכנסייה הפכה לגן אירועים, מפנים זרקורי אור אל עבר בתים פרטיים, פתחו פה בית קפה עם מנגל. לא מכרנו פה את כל הדירות בגלל בעיות כאלה. ניסינו לפנות בדרכי נועם לכנסייה. אני ישבתי במשלמה עם עורך דין גבי קדיס, יו"ר האגודה הארתודכסית, ולא יצא מזה כלום, הפרות החוק נמשכות".

"זאת בעיה שלהם שהם באו לפה"
"זאת בעיה שלהם שהם באו לפה"
עמירה ג'מיל שמתגורר בסמיכות לאנדרומדה, מפקפק בנכונות דיירי המתחם לקדם שכנות טובה: "ההתגרות מגיעה רק מאצלם. עליי זרקו בקבוק מים עם קרח פעמיים מחלון של הבתים הגבוהים כשישבתי פה בחוץ. גם עגבניות הם זורקים. לא אכפת להם שהעגבניות יקרות עכשיו. 

אין פה בית קפה, זאת אסיפת חברים. אנחנו בסך הכול יושבים פה בשעות הערב ומדברים, מעשנים נרגילה, לא מפריעים, עד השעה אחת-עשרה, כמו שמותר בחוק, לפעמים עם רדיו. אם יש אור, זה מפריע להם, לעשות על האש אסור, על מוזיקה סבירה הם מתלוננים. הם נגד הצופים ביום שישי, עוד מעט הם יגידו שגם בית הספר טרה-סנטה מפריע להם". 

יש להפעיל רמקולים וללחוץ על החץ
 

תגיות:   הפגנות ביפו   אנדרומדה ביפו   הצופים ביפו   הכנסייה האורתודוכסית ביפו  

תגובות  לכתבה זו 5 תגובות  
תגובה לכתבה
שלחו כתבה
הדפסת כתבה
 1.  ומה יצא מכל זה??
תושבת אנדרומדה, (14/12/2010)
 2.  חבל שהעיתונאית לא יודעת מספר עובדות
דייר באנדרומדה, (14/12/2010)
 3.  חבל שדיירי אנדרומדה לא מוכנים להתראיין בשמם
אחת שיודעת, (15/12/2010)
 4.  הפגנה
יעל שרוני, יפו העתיקה, (17/12/2010)
 5.  יעל שרוני
יוסי, יפו, (19/12/2010)
רכבת קלה ביפו
החלו עבודות הרכבת הקלה בדרום העיר
קרית חינוך יפו
שבוע הספר בבית הספר היסודי "קרית חינוך יפו"
    
כתבה תמונה             

לחצו על התאריך וקבלו את אירועי היום

? ? ? ? ? ? ?
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
             
מתאריך עד תאריך
מחזור שני עירוני ז סיים ב1059
בתיה א.comמיר ( אלשך), cbat yam, (18/03/2017)
בית הספר החדש - בי"ס שיוויוני
הורה יפואי, יפו, (27/07/2016)
מקום נפלא וקסום
איל, גבעתיים, (22/05/2016)
תאונה ביפו
יהב, יפו, (17/05/2016)
פסטיבל הונגריה ביפו
עידית, שערי תקווה, (08/05/2016)
למי מכוון הספר?
אודליה, (01/04/2016)
גמאל בובלי
סמירה , (05/05/2015)
רוכב אופניים נפצא
עדנה לוי, יפו העתיקה, (01/05/2015)
חריף כמו תמיד
יונס אוסרוף, יפו, (05/09/2014)
רוצים לברך מישהו מיפו?
למסור אהבה?
איחולים מהלב?
כנסו ושלחו ממש כאן.
פורטל יפו
הזמינו עכשיו את פנטזיה אירועים לחגיגות שלכם הכנסו לאתרנו http://www.fantasyevents.co.il/
פנטזיה אירועים
הגולים מאוד יפיםםם
עילאי
מוסרת דש לסמי אלבו ולמי שיש פרטים איך להגיע אליו אשמח מאוד.
יעל
האתר בסדר אבל אני לא אוהבת בסדר אני רוצה אתר מצויין וזה אתר ולא טוב אז לאור כך אני מבקשת לסדר את האתר כראוי בתודה שני בן.....
שני
היי מאמי, לא דיברנו מלא זמן ותכלס אני מתגעגעת! מתי אתה בא לבקר?? באמת שאני תמיד נזכרת כמה כיף היה לנו ופשוט מתגעגעת.. תקשר אליי כשאתה רואה את זה! 0548029893 בייי אהובי יום טוב 3> 3>3>
שידלוב הנסיכה :)
מירה טל היא הכתבת הכי מדהימה שלכם!!! מוכשרת ברמות!!
ליעד

אני מאחלת לכולם כואב :)
רועי יאחטייייייייייייי

אלה תמיר הית
אני מבקש שתעזרול
נואהדה אחמד
לבעלי היקר טומי מודה אני לאלוהים על כך שיש לי אותך אישתך
ויקטוריה אנגל
כתבו לנו |  תקנון האתר |  פרסמו אצלנו |  מפת אתר |  קישורים |  כתבים מובילים |